ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 лютого 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/3443/17
Категорія: 5.1.2 Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Вербицької Н.В.,
суддів - Джабурії О.В.,
- Кравченка К.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Р.О.С.А. на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року по справі за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Р.О.С.А. про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов'язання повністю зупинити виконання робіт,-
В С Т А Н О В И Л А :
29 червня 2017 року Головне управління Держпраці в Одеській області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю "Р.О.С.А." заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю "Р.О.С.А." (код за ЄДРПОУ 31841869, юридична адреса - вул. Мельницька, буд. 29, м. Одеса, 65033) повністю зупинити виконання робіт з експлуатації електрообладнання напругою понад 1000В: (ЦПР "Химзавод" секція 23 ТП 4481 з трансформаторами 2Ч1000 кВА 6/0.4 кВ; 2 КЛ 6 кВ від ПС "ЗРС" (ком.23) до ЦРП "Химзавод" к 2 АСБ 6 кВ 3Ч150 ммІ довжиною 1800 м., за адресою: Мельницька, буд. 29, м. Одеса, 65033, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
В обґрунтування позову ГУ Держпраці в Одеській області зазначило, що під час проведення позапланової перевірки будівельного об'єкту ТОВ Р.О.С.А. було виявленого 16 порушень нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 5 створюють загрозу життю та здоров'ю людей. На підставі того, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, на думку позивача, наявні підстави для негайного зупинення робіт (виробництва) з експлуатації електрообладнання напругою понад 1000 В.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить зазначену постанову скасувати та прийняту нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог. Зокрема, апелянт зазначає, що позивачем, в порушення вимог ст.106 КАС України, не надано до адміністративного позову доказів вручення ТОВ Р.О.С.А. копії адміністративного позову та доданих до нього документів. Крім того, на думку апелянта, суд першої інстанції розглядав справу в порядку скороченого судочинства, однак не дотримався порядку статті 183 2 КАС України. Апелянт також вважає, що адміністративний позов підписаний в.о. начальника управління Держпраці, який не мав повноважень на його підписання.
В зв'язку із неявкою сторін, які належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового засідання, відповідно п.2 ч.1 ст.311 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається наступне.
09.04.2009 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Р.О.С.А." (код ЄДРПОУ 31841869) № 1 556 145 0000 035252, як правонаступника відкритого акціонерного товариства "РОСА", код ЄДРПОУ: 31841869 (а.с. 100-105).
Наказом Головного управління Держпраці в Одеській області № 718 від 12.06.2017 року "Про проведення позапланових перевірок" доручено головним державним інспекторам управління нагляду в промисловості і на об'єктах підвищеної небезпеки Головного управління Держпраці в Одеській області, провести позапланову перевірку щодо дотримання вимог чинного законодавства з охорони праці, промислової безпеки в частині виконання вимог припису з 14.06.2017 року по 15.06.2017 року на ТОВ "Р.О.С.А.", за адресою: м. Одеса, вул. Мельницька, 29, ЄДРПОУ: 31841869 (припис №93-134 від 01.02.2017 року) (а.с. 10).
12.06.2017 року для проведення перевірки виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду ТОВ "Р.О.С.А." Головним управлінням Держпраці в Одеській області видано направлення №15/01-29-1378 (а.с.9).
15 червня 2017 року за результатами проведеної перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ТОВ "Р.О.С.А.", 65033, м. Одеса, вул.. Мельницька, 29, в частині виконання вимог приписів від 01.02.2017 року №93-134 та від 01.02.2017 №93-135, складено акт №15/14.2/3-634, згідно якого виявлено 16 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 5 створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме, порушення:
- ст. 21 Закону №2694 - відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки (роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000В), що є порушенням п.12 дод. 2 "Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки", затвердженого постановою Кабміну України №1107 від 26.10.2011р.,
- ст. 21 Закону №2694 - відсутній дозвіл на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки (роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000В), що є порушенням п.6 дод. 3 "Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки", затвердженого постановою Кабміну України №1107 від 26.10.2011р.,
- п. 8.6 НПАОП 40.1-1.21-98-ПБЕЕС - опосвідчення безпечного стану електроустановок підприємства, які вичерпали термін експлуатації, експертною організацією не проведено.
- постанови Кабміну України від 06.11.1997 року №1238 - сертифікати встановленого зразка про проходження профілактичного наркологічного огляду електротехнічного персоналу не надані,
- П.2.1.2 НПАОП 40.1-1.21-98 ПБЕЕС - черговий медичний огляд слюсарю-електрику ОСОБА_2 своєчасно не проведено (1 раз в 2 роки) (а.с. 10-13).
Примірник акту перевірки № 15/14.2/3-634 від 15.06.2017 року отримано заступником директора ТОВ "Р.О.С.А" Верба К.М. 15.06.2017 року, що підтверджується його підписом на акті перевірки (а.с.13 зв.).
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що згідно акту перевірки № 15/14.2/3-634 від 15.06.2017 року встановлено 5 порушень, що несуть загрозу життю та здоров'ю людей, що відповідно до вимог чинного законодавства є підставою для застосування заходів реагування. Доказів усунення виявлених порушень до дня ухвалення постанови судом першої інстанції ТОВ Р.О.С.А. не надало.
Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
На підставі ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють, зокрема, центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері охорони праці.
Згідно п.1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою КМУ від 11 лютого 2015 року №96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Пунктом 7 цього положення визначено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
За абз.1 п.1 Положення про ГУ Держпраці в Одеській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 22 червня 2017 року № 75, Головне управління Держпраці в Одеській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.
Відповідно до п.9 Положення, управління Держпраці очолює начальник, який за посадою є Головним державним інспектором з питань праці в області.
Згідно з п.11 Положення, начальник управління Держпраці представляє управління у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, організаціями.
Як вбачається з матеріалів справи, адміністративний позов підписано в.о. начальника ГУ Держпраці в Одеській області Сплєпкань Г.В., на якого відповідно до наказу Державної служби України з питань праці від 25.05.2017 року № 21-кт покладені обов'язки начальника ГУ Держпраці в Одеській області.
Наведеним спростовуються доводи апелянта, що адміністративний позов підписано не уповноваженою на то особою.
Доводи апелянта щодо порушення позивачем норм КАС України, а саме не направлення Держпрацею на адресу відповідача копії позовної заяви, також спростовуються матеріалами справи. Так, матеріали справи містять опис вкладення у конверт на ім'я ТОВ Р.О.С.А. , а саме адміністративний позов з додатками та копію квитанції ПАТ Укрпошта про направлення зазначеного листа на адресу відповідача 30.06.2017 року о 16:49 год. (а.с.21)
Крім того, судова колегія вважає помилковими доводи апеляційної скарги в частині того, що в даному випадку судом першої інстанції відкрито скорочене провадження та порушені ст.183 2 КАС.
З матеріалів справи вбачається, що ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 13.07.2017 року провадження по справі відкрито, із викликом сторін у судове засідання, саме за загальними правилами КАС України.
Перше судове засідання в Одеського окружному адміністративному суді призначалось на 26.07.2017 року, однак представником відповідача Тітовим В.В. було заявлене клопотання про відкладення розгляду справи (а.с.19).
Наступні судові засідання призначались на 11.09.2017 року, 27 вересня 2017 року, 19 жовтня 2017 року, 09 листопада 2017 року про що ТОВ Р.О.С.А. сповіщалось належним чином, однак до судових засідань не з'являлось (а.с. 48, 61, 62, 95,96).
Аналізуючи викладене, судова колегія приходить до висновку щодо необґрунтованості доводів апеляційної скарги в частині того, що ТОВ Р.О.С.А. було не повідомлено про розгляд справи і не мало змоги надати докази усунених порушень, встановлених перевіркою. Вказані обставини, на думку судової колегії, свідчать про свдоме ухилення відповідача від розгляду справи за його участю.
Доказів відсутності встановлених порушень станом на час проведення перевірки чи їх усунення до дня ухвалення постанови судом першої інстанції ТОВ Р.О.С.А. не надало. Не надано зазначених доказів і до суду апеляційної інстанції.
При цьому, судова колегія враховує, що зі змісту апеляційної скарги вбачається, що відповідач не оспорює встановлені в ході перевірки порушення, а лише зазначає про їх своєчасне усунення, не надаючи на підтвердження вказаного доводу жодного доказу.
Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції без змін.
Підстав для скасування чи зміни постанови суду першої інстанції колегія суддів не вбачає, а доводи апеляції вважає такими, що висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321,322,325, 329 КАС України, судова колегія -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Р.О.С.А. - залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст постанови складений та підписаний колегією суддів 22 лютого 2018 року.
Головуючий: Н.В.Вербицька Суддя: О.В.Джабурія
Суддя: К В.Кравченко
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2018 |
Оприлюднено | 23.02.2018 |
Номер документу | 72362213 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Вербицька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні