ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2018 року м. Житомир справа № 806/24/18
категорія 5.6
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
судді Семенюка М.М.,
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити дії,
встановив:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:
- визнати дії управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області щодо зняття субсидії, призначеної ОСОБА_1 за адресою проживання в АДРЕСА_1, для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з січня 2016 року по квітень 2017 року неправомірними;
- зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області відновити надання субсидії з січня 2016 року по квітень 2017 року в повному обсязі з врахуванням коштів, які були зняті з підприємств-постачальників житлово-комунальних послуг за вказаний період, та повернути на рахунки підприємств-постачальників зняті кошти призначені для оплати житлово-комунальних послуг за період з січня 2016 року по квітень 2017 року.
В обґрунтування позову зазначає, що "не подавала документів із неправильними відомостями про доходи та майновий стан проживаючих у житловому приміщенні (будинку) осіб, не приховувала заробітку чи іншого доходу чи фальшивих документів, що є підставою відповідальності та повернення надміру виплаченої субсидії", а тому не було підстав для зняття субсидії за вказаний період.
Ухвалою від 18.01.2018 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд якої призначено в судовому засіданні на 15.02.2018.
30.01.2018 відповідач подав письмовий відзив на позовну заяву (а.с.35-37), в якому просив позовні вимоги залишити без задоволення з тих підстав, що ОСОБА_1 у документах на призначення субсидії не заявлено жодного із випадків, при яких можливе призначення субсидії не зареєстрованій особі. Просив провести судове засідання без участі його представника.
07.02.2018 позивач подала письмову відповідь на відзив (а.с. 40-41) в якій вказала, що отримавши від відповідача перелік документів необхідних для надання субсидії, надала Управлінню такі документи, які були опрацьовані працівниками відповідача та на підставі яких останні визначили позивачу розмір субсидії, а тому зняття субсидії за оскаржуваний період є протиправним.
15.02.2018 в судовому засіданні представник позивача позов підтримав і за його згодою суд перейшов до розгляду справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 12.01.2016 ОСОБА_1 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації (далі - УПСЗН Попілянянської РДА) з заявою про призначення житлової субсидії (а.с. 38), до якої було надано декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (а.с. 39).
01.03.2016 року позивачу було призначено субсидію за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 19) для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг з січня 2016 року.
В грудні 2017 року ОСОБА_1 отримала повідомлення ТОВ "Житомиргаз збут" про припинення газопостачання та погашення простроченої заборгованості від 06.12.2017 (а.с. 20) з якого вбачається, що за її особовим рахунком накопичена прострочена заборгованість за послуги з газопостачання в сумі 19720,93 грн., хоча відповідно до повідомлення про сплату рахунку за спожитий газ за жовтень 2017 року (а.с.21) переплата складає 1046,58 грн.
На звернення позивача, УПСЗН Попільнянської РДА повідомило йому листом від 12.12.2017 № 1670 (а.с. 23), про те, що згідно запиту інформації про склад сім'ї зареєстрованих осіб станом на 01.05.2017 до управління надійшли дані від 09.08.2017 № 4320 за адресою: АДРЕСА_1 громадяни: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 проживають без реєстрації з 12.01.2016 року, а зареєстровані з 30.06.2017, у зв'язку із чим субсидію, яка, відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, розраховується виходячи з кількості зареєстрованих осіб у житловому приміщенні, знято за період з січня 2016 року по квітень 2017 року.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 2 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня1995 р. N 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 1997 р. N 1050 (далі -Положення), право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі - субсидія) поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
Пунктом 3 Положення встановлено, що призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).
Згідно п. 6 Положення, субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб. В окремих випадках на підставі рішення районної, районної у м. Києві і Севастополі держадміністрації та виконавчого органу міської і районної ради або утвореної ними комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства субсидія може призначатися особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла (далі - орендар), якщо їй нараховується плата за житлово-комунальні послуги, або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію. Субсидія не може призначатися одночасно за місцем реєстрації особи та місцем її фактичного проживання.
Пунктом 13 Положення встановлено:
"Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі - за місцем проживання):
заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами;
довідки про доходи - у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, та неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення з зазначенням їх розміру;
договір найму (оренди) житла (за наявності).
...
Для нарахування субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення у п'ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості про:
склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб - житлово-експлуатаційними організаціями або іншими органами, що визначені місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; у сільській місцевості - сільськими (селищними) радами; органами самоорганізації населення. У разі неподання на запит структурному підрозділу з питань соціального захисту населення у встановлені терміни відомостей про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб для призначення субсидії використовуються дані, зазначені у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за її призначенням;
...
У разі подання документів, передбачених цим пунктом, у неповному обсязі субсидія призначається за умови надходження протягом місяця з дня подання (відправлення) заяви усіх необхідних документів.
Рішення про призначення (непризначення) субсидії приймається протягом десяти днів після подання заяви та отримання відомостей, визначених абзацами дев'ятим - тринадцятим цього пункту."
Пункту 20 Положення передбачено, що сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення громадянином про зміни, зазначені у пункті 14 цього Положення, повертається за вимогою органу, що призначив субсидію, або безпосередньо отримувачем, або шляхом зняття відповідних сум з особових рахунків отримувачів субсидії на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних послуг.
Згідно п. 14 Положення, громадянин, якому призначено субсидію, зобов'язаний протягом місяця поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (орендар - про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, підприємств - виробників/виконавців житлово-комунальних послуг, закінчення строку реєстрації місця перебування, купівлю товарів або оплату послуг, передбачених підпунктом 5 пункту 5 цього Положення, шляхом подання відповідних документів. У разі зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб подаються також нові заява і декларація.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач подаючи заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрат надав достовірні дані про особу, про свої доходи та майновий стан, при цьому контроль за належністю документів при призначенні субсидії покладено на УПСЗН Попільнянської РДА.
Як вбачається з паспорта позивача (а.с.10), на момент звернення із заявою про призначення житлової субсидії, вона не була зареєстрована в АДРЕСА_1 (Фурманова), 14 і житло за вказаною адресою не орендувала, оскількі воно належало на праві власності її дітям згідно договору купівлі-продажу (а.с.12).
Відповідно до п.13 Положення, посадова особа відповідача, яка приймала заяву про призначення житлової субсидії, повинна була перевірити особу позивача за паспортом і встановити де вона зареєстрована, або отримати від неї договір найму (оренди) житла.
Відповідач доказів того, що в період з січня 2016 по квітень 2017 відбулись якісь зміни, зазначені у пункті 14 Положення, про які позивач повинен був повідомити, як і доказів того, що субсидія за вказаний період була перерахована надміру внаслідок свідомого подання позивачем документів з недостовірними відомостями, не надав.
Враховуючи наведене, суд вважає, що відповідач не доказав правомірності зняття відповідних сум з особових рахунків отримувача субсидії (позивача) на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних послуг і приходить до висновку про необхідність зобов'язання відповідача повернути неправомірно зняті суми з особових рахунків позивача на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних за період з січня 2016 року по квітень 2017 року.
Враховуючи задоволення позову та приписи статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача належить стягнути понесені ним судові витрати в розмірі 640 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації.
На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_1., 13501, номер НОМЕР_1) до Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації (вул. Б.Хмельницького, 29, смт. Попільня, Житомирська обл., 13501, код 03192626) задовольнити.
Визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації щодо зняття субсидії, призначеної ОСОБА_1 за адресою проживання в АДРЕСА_1 для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.
Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації повернути зняті суми з особових рахунків отримувача субсидії ОСОБА_1 на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних за період з січня 2016 року по квітень 2017 року.
Стягнути на користь ОСОБА_1 понесені нею судові витрати в сумі 640 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М. Семенюк
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2018 |
Оприлюднено | 25.02.2018 |
Номер документу | 72385778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні