Постанова
від 18.06.2018 по справі 806/24/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Справа № 806/24/18

ПОСТАНОВА

іменем України

"18" червня 2018 р. м. Житомир

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Мацького Є.М.

суддів: Шевчук С.М.

Шидловського В.Б.,

за участю секретаря судового засідання Єфремової О.С.,

представників апелянта ОСОБА_2., ОСОБА_3,

представника позивача Яковенко А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Житомирі апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від "22" лютого 2018 р. у справі за позовом ОСОБА_5 до Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити дії ,

суддя в 1-й інстанції - Семенюк М.М.,

час ухвалення рішення - не зазначено,

місце ухвалення рішення - м.Житомир,

дата складання повного тексту рішення - не зазначено,-

ВСТАНОВИВ

ОСОБА_5 звернулась до суду з позовом, в якому просила: визнати дії управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області щодо зняття субсидії, призначеної ОСОБА_5 за адресою проживання в АДРЕСА_1, для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з січня 2016 року по квітень 2017 року неправомірними; зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області відновити надання субсидії з січня 2016 року по квітень 2017 року в повному обсязі з врахуванням коштів, які були зняті з підприємств-постачальників житлово-комунальних послуг за вказаний період, та повернути на рахунки підприємств-постачальників зняті кошти призначені для оплати житлово-комунальних послуг за період з січня 2016 року по квітень 2017 року.

В обґрунтування позову зазначила, що "не подавала документів із неправильними відомостями про доходи та майновий стан проживаючих у житловому приміщенні (будинку) осіб, не приховувала заробітку чи іншого доходу чи фальшивих документів, що є підставою відповідальності та повернення надміру виплаченої субсидії", а тому не було підстав для зняття субсидії за вказаний період.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 22 лютого 2018р задоволено адміністративний позов.

Визнано протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації щодо зняття субсидії, призначеної ОСОБА_5 за адресою проживання в АДРЕСА_1 для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

Зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації повернути зняті суми з особових рахунків отримувача субсидії ОСОБА_5 на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних за період з січня 2016 року по квітень 2017 року.

Стягнуто на користь ОСОБА_5 понесені нею судові витрати в сумі 640 гривень за рахунок бюджетних асигнувань Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить її скасувати та постановити нову, якою відмовити в задоволенні позову. В апеляційній скарзі також зазначив, що позивач своїм підписом засвідчила в декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії , що усвідомлює, що у разі подання нею у неповному обсязі або недостовірних відомостей про осіб, які зареєстровані (фактично проживають - для орендарів) у житловому приміщенні/будинку, їх доходи і витрати їй може бути відмовлено у призначенні субсидії або припинено її надання.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, прийшла до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

Судом встановлено, що 12.01.2016р ОСОБА_5 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації (далі - УПСЗН Попілянянської РДА) з заявою про призначення житлової субсидії (а.с.38), до якої було надано декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (а.с.39).

01.03.2016р позивачу було призначено субсидію за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.19) для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг з січня 2016 року.

В грудні 2017 року ОСОБА_5 отримала повідомлення ТОВ "Житомиргаз збут" про припинення газопостачання та погашення простроченої заборгованості від 06.12.2017р (а.с.20) з якого вбачається, що за її особовим рахунком накопичена прострочена заборгованість за послуги з газопостачання в сумі 19720,93 грн., хоча відповідно до повідомлення про сплату рахунку за спожитий газ за жовтень 2017 року (а.с.21) переплата складає 1046,58 грн.

На звернення позивача, УПСЗН Попільнянської РДА повідомило листом від 12.12.2017р №1670 (а.с.23), що згідно запиту інформації про склад сім'ї зареєстрованих осіб станом на 01.05.2017р до управління надійшли дані від 09.08.2017р №4320 за адресою: АДРЕСА_1 громадяни: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 проживають без реєстрації з 12.01.2016р, а зареєстровані з 30.06.2017р, у зв'язку із чим субсидію, яка, відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, розраховується виходячи з кількості зареєстрованих осіб у житловому приміщенні, знято за період з січня 2016 року по квітень 2017 року.

Не погодившись з такими діями відповідача, позивач звернулась до суду з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що в даному випадку в діях Позивача відсутній факт свідомого подання неправдивих відомостей.

Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаним висновками та надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скріпленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі Положення), затвердженим постановою КМУ №848 від 21.10.1995 року "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива".

Відповідно до пункту другого Положення право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі - субсидія) поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Пунктом 3 Положення встановлено, що призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).

Згідно пункту 6 Положення, субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб. В окремих випадках на підставі рішення районної, районної у м. Києві і Севастополі держадміністрації та виконавчого органу міської і районної ради або утвореної ними комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства субсидія може призначатися особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла (далі - орендар), якщо їй нараховується плата за житлово-комунальні послуги, або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію. Субсидія не може призначатися одночасно за місцем реєстрації особи та місцем її фактичного проживання.

Відповідно до пункту 13 Положення для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі - за місцем проживання): заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами; довідки про доходи - у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, та неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення з зазначенням їх розміру; договір найму (оренди) житла (за наявності).

Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Для нарахування субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення у п'ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості про: склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб - житлово-експлуатаційними організаціями або іншими органами, що визначені місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; у сільській місцевості - сільськими (селищними) радами; органами самоорганізації населення.

Рішення про призначення (не призначення) субсидії приймається протягом десяти днів після подання заяви та отримання відомостей, визначених абзацами дев'ятим - тринадцятим цього пункту.

Згідно пункту 14 Положення, громадянин, якому призначено субсидію, зобов'язаний протягом місяця поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (орендар - про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, підприємств - виробників/виконавців житлово-комунальних послуг, закінчення строку реєстрації місця перебування, купівлю товарів або оплату послуг, передбачених підпунктом 5 пункту 5 цього Положення, шляхом подання відповідних документів. У разі зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб подаються також нові заява і декларація.

Відповідно до пункту 20 положення, надання раніше призначеної субсидії припиняється зокрема, якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи (не зазначив один із видів доходів) та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії, - з місяця, в якому виявлено порушення.

Таким чином, відповідальність громадянина наступає лише в разі приховування або свідомого подання недостовірних відомостей про доходи та майновий стан, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Відповідач як орган соціального захисту населення, що наділений контрольною функцією стосовно призначення та цільовим використанням субсидій, мав припинити раніше призначену субсидію лише у разі надання заявником недостовірних даних, які стосуються виключно доходів такої особи, та її майнового стану. При цьому надання таких недостовірних даних має призвести до надміру перерахованої суми субсидії заявнику.

Надання ж заявником недостовірних даних про місце реєстрації не визначено на законодавчому рівні в якості підстави для припинення раніше призначеної субсидії.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач не надавав відповідачу недостовірних відомостей про свої доходи та майновий стан, що вплинуло або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Судом встановлено, позивач подаючи заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрат надав достовірні дані про особу, про свої доходи та майновий стан, при цьому контроль за належністю документів при призначенні субсидії покладено на УПСЗН Попільнянської РДА.

З паспорта позивача (а.с.10) вбачається, що на момент звернення із заявою про призначення житлової субсидії, вона не була зареєстрована в АДРЕСА_1 і житло за вказаною адресою не орендувала, оскільки воно належало на праві власності її дітям згідно договору купівлі-продажу (а.с.12).

Відповідно до п.13 Положення, посадова особа відповідача, яка приймала заяву про призначення житлової субсидії, повинна була перевірити особу позивача за паспортом і встановити де вона зареєстрована, або отримати від неї договір найму (оренди) житла.

Відповідач доказів того, що в період з січня 2016р по квітень 2017р відбулись якісь зміни, зазначені у пункті 14 Положення, про які позивач повинен був повідомити, як і доказів того, що субсидія за вказаний період була перерахована надміру внаслідок свідомого подання позивачем документів з недостовірними відомостями, не надав.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про, що відповідач не доказав правомірності зняття відповідних сум з особових рахунків отримувача субсидії (позивача) на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних послуг і приходить до висновку про необхідність зобов'язання відповідача повернути неправомірно зняті суми з особових рахунків позивача на підприємствах - виробниках/виконавцях житлово-комунальних за період з січня 2016 року по квітень 2017 року.

Згідно статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області залишити без задоволення, рішення Житомирського окружного адміністративного суду від "22" лютого 2018 р. без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя Є.М. Мацький

судді: С.М. Шевчук

В.Б. Шидловський

Повне судове рішення складено "18" червня 2018 р.

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2018
Оприлюднено21.06.2018
Номер документу74784485
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/24/18

Постанова від 18.06.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Рішення від 22.02.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 22.02.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 05.01.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні