Копія
Справа № 822/3783/17
РІШЕННЯ
іменем України
21 лютого 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
за участі:секретаря судового засідання Варченко В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Віньковецького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до Віньковецького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області, в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо зменшення при перерахунку пенсії з 01 жовтня 2017 року індивідуального коефіцієнту стажу роботи ОСОБА_1, який враховується для розрахунку пенсії, з 0,47475 до 0,35167 за рахунок зменшення оцінки страхового стажу.
Також просить зобов'язати відповідача провести перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з 01 жовтня 2017 року з урахуванням коефіцієнту страхового стажу роботи, який враховується для розрахунку пенсії в розмірі 0,47475, визначеного із застосуванням оцінки страхового стажу 1,35%.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з 01 жовтня 2017 року, відповідно до вимог Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" відповідачем було здійснено перерахунок пенсії позивача.
29 листопада 2017 року позивач звернувся з інформаційним запитом до відповідача, в якому просив: надати розрахунок визначеного пенсійним органом розміру індивідуального коефіцієнта страхового стажу позивача, копію розпорядження з відповідними розрахунками щодо здійсненого перерахунку пенсії позивачу з 01 жовтня 2017 року та повідомити про розмір величини оцінки одного року страхового стажу, який було враховано пенсійним органом при визначені індивідуального коефіцієнта страхового стажу під час перерахунку пенсії позивача з 01 жовтня 2017 року.
Листом № 7547 від 01 грудня 2017 року відповідач повідомив позивача про те, що відповідно до розділу XV пункту 4-3 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пенсії призначені відповідно до цього Закону до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій", з 01 жовтня 2017 року перераховуються із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1%.
На думку позивача, застосувавши вказані зміни в законодавстві, відповідачем під час проведення перерахунку пенсії з 01 жовтня 2017 року неправомірно зменшено величину оцінки страхового стажу позивача з 1,35% до 1% за один рік страхового стажу.
Не погоджуючись з такими діями відповідача та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Позивач в судове засідання не прибув, хоча був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, та подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує повністю.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, хоча відповідач був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, та подав суду відзив на даний адміністративний позов, в якому просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі, з підстав викладених у такому відзиві.
В обґрунтування відзиву зазначив, що вимоги позивача щодо здійснення перерахунку пенсії із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1,35% є безпідставними, оскільки частиною 4-3 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" чітко передбачено, що раніше призначена пенсія з 01 жовтня 2017 року перераховуються із застосуванням середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчисленої як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1 %.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку у Віньковецькому об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Хмельницької області та отримує пенсію за віком з 19 жовтня 2009 року, що призначена згідно із статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", яка була чинною до 01 жовтня 2017 року та передбачала, що особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення чоловіками 60 років, жінками - 55 років та наявності страхового стажу не менше п'яти років.
У зв'язку із набранням чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій", з 01 жовтня 2017 року відповідачем було здійснено перерахунок пенсії позивача із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1%.
29 листопада 2017 року не погоджуючись із тим, що відповідач під час перерахунку пенсії застосував величину оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1%, позивач звернувся до Віньковецького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області із запитом щодо здійсненого перерахунку пенсії позивачу з 01 жовтня 2017 року та просив повідомити про розмір величини оцінки одного року страхового стажу, який було враховано пенсійним органом при визначені індивідуального коефіцієнта страхового стажу під час перерахунку пенсії.
01 грудня 2017 року відповідач надав позивачу копію розрахунку щодо здійсненого перерахунку пенсії з 01 жовтня 2017 року та листом № 7547 від 01 грудня 2017 року повідомив, що відповідно до розділу XV пункту 4-3 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пенсії призначені відповідно до цього Закону до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій", з 01 жовтня 2017 року перераховуються із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1%.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
У частині 1 статті 9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" 1058-ІV від 09 березня 2003 року (далі - Закон №1058-ІV) передбачено, що за рахунок коштів Пенсійного фонду України в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати: пенсія за віком; пенсія по інвалідності внаслідок загального захворювання (у тому числі каліцтва, не пов'язаного з роботою, інвалідності з дитинства); пенсія у зв'язку з втратою годувальника.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону №1058-ІV особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором.
Відповідно до частини 4-4 Прикінцевих положень Закону №1058-ІV, з 1 жовтня 2017 року по 31 грудня 2017 року при призначенні пенсії застосовується середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчислена як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1,35 %.
Оскільки за призначенням пенсії відповідно до Закону №1058-ІV позивач до відповідача не звертався, тому у відповідача були відсутні підстави для застосування до спірних правовідносин положення частини 3 статті 45 Закону №1058-IV, а не частини 2 статті 40 Закону №1058-IV.
Разом з цим, частиною 4-3 Прикінцевих положень Закону №1058-ІV визначено, що пенсії, призначені відповідно до цього Закону до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій", з 1 жовтня 2017 року перераховуються із застосуванням середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчисленої як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1 %.
Як видно з матеріалів справи, ОСОБА_1 перебуває на обліку у Віньковецькому об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Хмельницької області та отримує пенсію за віком з 19 жовтня 2009 року, призначену згідно із статтею 26 Закону №1058-ІV, із заявою про призначення іншого виду пенсії позивач до відповідача не звертався.
Таким чином, у даному випадку мав місце перерахунок раніше призначеної пенсії за нормами того ж Закону за яким і було призначено пенсію позивачу з 19 жовтня 2009 року, а не призначення іншої пенсії за іншим Законом, у разі якої мала б застосовуватись величина оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1,35 %.
Відповідно до статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 є необґрунтованими, а відповідач в свою чергу при перерахунку пенсії позивача правомірно застосував показники середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчисленої як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки із застосуванням величини оцінки одного року страхового стажу в розмірі 1 %, як це передбачено частиною 4-3 Прикінцевих положень Закону №1058-ІV, а тому у задоволенні позову ОСОБА_1 слід відмовити.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 32500) до Віньковецького об'єднаного Управління Пенсійного фонду України Хмельницької області (вул. Л. Українки, 1а, м. Віньківці, Віньковецький район, Хмельницька область, 32500, код ЄДРПОУ 40355092) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 21 лютого 2018 року.
Головуючий суддя /підпис/ ОСОБА_2 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_2
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2018 |
Оприлюднено | 25.02.2018 |
Номер документу | 72391363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні