Рішення
від 26.02.2018 по справі 815/5036/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2018 року м. Одеса Справа № 815/5036/17

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А. розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одесі справу за позовом Головного управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Анікс-плюс» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі -

ВСТАНОВИВ:

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника (ІКП), податкова заборгованість TOB Анікс-Плюс перед бюджетом у загальному розмірі становить 721968,24 грн. (з яких по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт та послуг )- 452 380,83 грн., по податку на прибуток приватних підприємств - 269 587,41 грн.). Частина зазначеного боргу, а саме у розмірі 613 324,77 грн. (з яких 349 323,11 грн. по податку на додану вартість та 264 001,66 грн. по податку на прибуток) була узгоджена в судовому порядку постановою 07.10.2016 року справа №815/4610/16. В зв'язку з несплатою підприємством заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу № 414-20 від 11.02.2016 року на загальну суму 590263,00 грн., яку було вручено особисто директору. ГУ ДФС в Одеській області, також скористалося своїм правом та прийняла рішення про опис майна у податкову заставу відповідно до ст. 89 розділу II Податкового кодексу України. На підставі вищезазначеного рішення про опис майна у податкову заставу, ОДШ ГУ ДФС в Одеській області, було складено акти опису майна №89/15-21-17-00 від 31.05.2016 року, №32/15-21-17-00 від 21.06.2016 року та описано майно TOB Анікс-Плюс на загальну суму 590415,40 грн., даний акт підписав представник платника податків TOB Анікс-Плюс . Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. В зв'язку з чим позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином про день, час та місце проведення судового засідання, проте надав до суду заяву в якій просив справу слухати без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином про день, час та місце проведення судового засідання, про що свідчить поштове повідомленя про вручення повістки, відзиву на позов не надав.

Ухвалою суду від 21 листопада 2017р. відкрито провадження по справі.

Ухвалою суду від 21 листопада 2017р. закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 10 год. 00 хв. 05.12.2017 року та зупинено провадження до вказаної дати.

Ухвалою суду від 05.12.2017 року продовжено зупинення провадження по справі до 19.12.2017 року до 12 год. 30 хв.

Ухвалою суду від 19.12.2017 року розгляд справи за позовом вирішено проводити в порядку спрощеного позовного провадження та призначено до розгляду справи по суті на 26.01.2018 року.

Згідно ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши докази суд встановив наступні обставини та відповідні правовідносини.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року №237 Про реформування деяких територіальних органів Державної фіскальної служби постановлено реорганізувати територіальні органи ДФС шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів ДФС за переліком згідно з додатком 2.

Відповідно до додатку 2 до Головного управління ДФС а Одеській області приєднано Чорноморську ОДПІ ГУ ДФС.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Анікс-Плюс (далі - TOB Анікс-Плюс , відповідач) зареєстровано в Овідіопольському районному управлінні юстиції Одеської області 28.07.2004 р. за № 15431050001000024.

За даними Чорноморської об'єднаної ДПІ Головного управління ДФС в Одеській області (далі - Чорноморська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, позивач) TOB Анікс-Плюс перебуває на обліку як платник податків у Чорноморській об'єднаній ДПІ ГУ Д|ФС в Одеській області з 11.08.2004 року та зареєстровано за № 1655.

Згідно п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі ПК України) визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

П. п. 16.1.4. п.16.1 ст.16 ПК України передбачає, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п. 36.1 ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язком визнається обов'язок платника податків обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; крім того, п. 36.5 ст. 36 ПК України встановлено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Так, відповідно до довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника (ІКП), податкова заборгованість TOB Анікс-Плюс перед бюджетом загальному розмірі становить 721968,24 грн. (з яких по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт та послуг )- 452 380,83 грн., по податку на прибуток приватних підприємств - 269 587,41 грн.).

Частина зазначеного боргу, а саме у розмірі 613 324,77 грн. (з яких 349 323,11 грн. по податку на додану вартість та 264 001,66 грн. по податку на прибуток) була узгоджена в судовому порядку постановою 07.10.2016 року справа №815/4610/16.

Також, заборгованість по податку на прибуток виникла у зв'язку із проведенням камеральних перевірок за результатами яких було складено акти перевірок та винесені податкові повідомлення-рішення, а саме:

податкове повідомлення-рішення від 26.08.2016 року №0018051203 на суму 4552,00 грн. (ш/с);

податкове повідомлення-рішення від 24.07.2017 року №0021001207 на суму 1783,00 (ш/с).

Згідно ІКП по податку на прибуток у товариства була донарахована пеня у розмірі 4833,75 грн. та зменшено заборгованість на 5 583,00грн. (264 001,66+4 552,00+1 783,00+ 4833,75 - 5583,00=269587,41 грн.).

Заборгованість по податку на додану вартість виникла у зв'язку із проведенням перевірки за результатом якої було складено акти перевірок та винесені податкові повідомлення-рішення, а саме:

податкове повідомлення-рішення від 09.08.2016 року №0014461201 на суму 99060,89 грн. (ш/с);

податкове повідомлення-рішення від 09.08.2016 року №0014471201 на суму 3997,20 (ш/с).

Згідно ІКП по податку на додану вартість була донарахована пеня у розмірі 0,09 грн. та часткова сплата - 0,46 грн. (349 323,11+99 060,89 +3 997,20+ 0,09 - 0,46 = 452380,83 грн.).

Згідно із п. п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 54.1 ст. 54 ПК України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В зв'язку з несплатою підприємством заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу № 414-20 від 11.02.2016 року на загальну суму 590263,00 грн., яку було вручено особисто директору.

Згідно п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшуєтеся), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Також, Чорноморська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області звернулася до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з рахунків у банку, обслуговуючих TOB Анікс-Плюс .

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 07.10.2016 року позов Чорноморська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області задоволено в повному обсязі.

Після отримання вищезазначеного рішення суду ОДПІ скористалась своїм правом та звернулась до банків обслуговуючих TOB Анікс-Плюс щодо списання з розрахункових рахунків відповідача суму податкової заборгованості.

З банків було отримано відповіді про повернення інкасових доручень без виконання.

ГУ ДФС в Одеській області, також скористалося своїм правом та прийняла рішення про опис майна у податкову заставу відповідно до ст. 89 розділу II Податкового кодексу України.

На підставі вищезазначеного рішення про опис майна у податкову заставу, ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, було складено акти опису майна №89/15-21-17-00 від 31.05.2016 року, №32/15-21-17-00 від 21.06.2016 року та описано майно TOB Анікс-Плюс на загальну суму 590415,40 грн., даний акт підписав представник платника податків TOB Анікс-Плюс .

Згідно з пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, марно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення. У разі якщо податковий борг виник за операціями, що виконувалися в межах договорів про спільну діяльність, у податкову заставу передається майно платника податків, який згідно з умовами договору був відповідальним за перерахування податків до бюджету та/або майно, яке внесене у спільну діяльність та/або є результатом спільної діяльності платників податків. У разі недостатності майна такого платника податків у податкову заставу передається майно інших учасників договору про спільну діяльність у розмірах, пропорційних їх участі у такій спільній діяльності.

Пунктом 89.1 статті 89 Податкового кодексу України встановлено, що право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

Згідно з пунктом 89.2 статті 89 Податкового кодексу України з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає Сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 |цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно. У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні". У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому Цією статтею.

Відповідно до пункту 89.3 статті 89 Податкового кодексу України майно, на|яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашерня податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Пунктами 95.1 та 95.2 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого орлану підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову .

Керуючись ст..ст.9, 241-246 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Анікс-плюс» задовольнити.

Надати дозвіл на погашення суми боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Анікс-плюс» (код ЄДРПОУ - 33089583) перед бюджетом у загальному розмірі 721968,24 грн. (з яких по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт та послуг) - 452380,83 грн., по податку на прибуток приватних підприємств - 269587,41 грн.) відповідно до ч. 2 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України за рахунок продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішенням суду може бути оскаржено за правилами встановленими статями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Е.А.Іванов

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2018
Оприлюднено28.02.2018
Номер документу72406887
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5036/17

Рішення від 26.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 01.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні