Рішення
від 20.02.2018 по справі 806/58/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2018 року м. Житомир справа № 806/58/18

категорія 5.1.1

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Семенюка М.М.,

з участю секретаря судового засідання Лисайчука А.О.,

представника позивача ОСОБА_1, відповідача та представника відповідача

Головні О.В., представників третьої особи ОСОБА_3, ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_5 до Державного реєстратора виконавчого комітету Житомирської міської ради Головні Олега Вікторовича, Департаменту реєстрації Житомирської міської ради, третя особа - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Михайлик" про визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора від 30.05.2017р., скасування запису в ЄДР №13051020000014148 від 30.05.2017р.,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом (а.с.38-44), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Державного реєстратора виконавчого комітету Житомирської міської ради Головні Олега Вікторовича від 30.05.2017 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань: 13051020000014148 про державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Михайлик", код 41362713;

- зобов'язати Департамент реєстрації Житомирської міської ради (код 40418650) скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 30.05.2017 номер: 13051020000014148 про державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Михайлик", код 41362713

В обґрунтування позову зазначає, що під час реєстрації ОСББ "Михайлик", були порушені вимоги діючого законодавства, зокрема Законів України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", так як ОСОБА_6 не було надано право на підписання протоколу установчих зборів та статуту об'єднання, окремі положення якого не відповідають вимогам закону, а тому реєстратор повинен був зупинити розгляд документів або відмовити у державній реєстрації.

Ухвалою від 24.01.2018 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка розглядається за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

14.02.2018 третя особа надала письмові пояснення (а.с. 50-52), згідно яких просила в задоволенні позову відмовити, так як ОСОБА_5 повідомлялась про проведення установчих зборів, а посилання позивача на невідповідність окремих положень статуту та не відповідність, на її думку, даних протоколу загальних зборів є необґрунтованими, оскільки вказані нею обставини є формальними та не впливають на право реєстрації юридичної особи.

19.02.2018 відповідач подав письмовий відзив на позовну заяву (а.с.73-78), в якому просив в задоволенні позовних вимог відмовити з тих підстав, що статут ОСББ "Михайлик" відповідає типовому статуту та містить відомості, наявність яких є обов'язковою відповідно до законодавства, а будь які правові підстави для зупинення розгляду документів або відмови в державній реєстрації були відсутні, відтак державний реєстратор діяв у межах повноважень та у спосіб передбачений законом, а тому його дії є правомірними.

19.02.2018 позивач подала письмову відповідь на відзив (а.с. 106-111), в якій вказала, що відповідач жодним чином не зазначає, що питання голосування за обрання голови зборів не відображено в протоколі від 28.05.2015, таким чином протокол установчих зборів підписано не уповноваженою особою. Також додала, що не відповідає законодавству лише абз. 2 п. 2 р. 3 Статуту, так як горища багатоквартирних будинків є спільним майном багатоквартирного будинку.

В судовому засіданні представник позивача просив позов задовольнити в повному обсязі вказавши, що голосування за обрання голови не проводилось, не було уповноважено жодну особу на підписання статуту, окремі положення якого не відповідають вимогам закону, а ОСОБА_6 уповноважено лише підготувати необхідні документи і здійснити державну реєстрацію.

Відповідач, який одночасно представляв інтереси Департаменту реєстрації Житомирської міської ради, просив в задоволенні позову відмовити так як державний реєстратор діяв у межах повноважень та у спосіб, передбачені законом і його дії є правомірними.

Представники третьої особи вважали позов необґрунтованим.

Проаналізувавши наявні в матеріалах справи докази суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.

28.05.2017 співвласниками АДРЕСА_1 були проведені установчі збори, на яких обрано головою зборів ОСОБА_6, прийнято рішення про створення ОСББ "Михайлик", прийнято та затверджено статут ОСББ "Михайлик", обрано Правління та ревізійну комісію, уповноважено ОСОБА_6 підготувати необхідні документи і здійснити державну реєстрацію ОСББ "Михайлик" в органах державної реєстрації.

Вказані рішення оформлено протоколом № 1 установчих зборів співвласників АДРЕСА_1 від 28.05.2017 (86-90).

28.05.2017 на засіданні правління, оформленого протоколом № 1 (а.с.91), головою правління ОСББ АДРЕСА_1, обрано ОСОБА_6

З метою проведення реєстрації юридичної особи ОСББ "Михайлик", ОСОБА_6 звернулась до Департаменту реєстрації Житомирської міської ради з заявою про державну реєстрацію створення юридичної особи від 29.05.2017 (а.с. 80-85) до якої додала (а.с.79): статут (а.с. 92-101), протокол установчих зборів від 28.05.2017 № 1 (а.с. 86-90), протокол засідання правління від 28.05.2017 № 1 (а.с. 91).

На підставі вищевказаних документів Державний реєстратор виконавчого комітету Житомирської міської ради Головня О.В. 30.05.2017 здійснив державну реєстрацію ОСББ "Михайлик" та вніс запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань під номером 13051020000014148 (а.с. 28).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з абз. 1 ч. 1 ст. 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.

Частиною 4 вищевказаної статті передбачено, що документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.

Як вбачається з матеріалів справи, документи для реєстрації ОСББ "Михайлик" були подані в письмовій формі ОСОБА_6, яка відповідно до п.8 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" має відповідні повноваження, та прийняті відповідачем за описом від 29.05.2017 (а.с. 79).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Згідно ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника; 2) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника; 2-1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи; 3) документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи; 4) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім'я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку); 5) установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа; 6) реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з'їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об'єднань, політичної партії; 7) програма політичної партії - у разі державної реєстрації створення політичної партії; 8) список підписів громадян України за формою, встановленою Міністерством юстиції України, - у разі державної реєстрації створення політичної партії; 9) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 10) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа; 11) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі створення юридичної особи в результаті перетворення або злиття; 12) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі створення юридичної особи в результаті поділу або виділу; 13) документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу; 14) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття та поділу - у разі створення юридичної особи в результаті злиття та поділу; 15) список учасників з'їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки; 16) документ, що містить інформацію про розмір обов'язкових платежів та інших обов'язкових витрат, сплата яких є необхідною для започаткування діяльності товариства, у випадку, передбаченому абзацом шостим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Варто зазначити, що в судовому засіданні встановлено та сторонами не заперечується той факт, що для здійснення державної реєстрації ОСББ "Михайлик" заявником було надано необхідний пакет документів.

Відповідно до ч. 1 та абз. 1 ч. 2 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.

Згідно з п. 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 ст. 15 вищевказаного закону, документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; заява про державну реєстрацію підписується заявником; рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству; установчий документ викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи).

Пунктом 5 ч. 1 статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" підставами для відмови у державній реєстрації, на які посилається позивач, є те, що подані документи суперечать вимогам Конституції та законів України.

Щодо протоколу установчих зборів та повноважень ОСОБА_6 щодо підписання установчих документів, то ст. 6 Закону України від 29.11.2001 № 2866-III "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" передбачено:

"Об'єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.

Для створення об'єднання скликаються установчі збори.

...

...

...

Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників.

Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.

Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", встановленої частиною дев'ятою цієї статті, проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим.

Письмове опитування під час установчих зборів об'єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення установчих зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").

Установчі збори приймають рішення про створення об'єднання і затверджують його статут.

Державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.

...

Установчі документи об'єднання підписує голова установчих зборів або інша уповноважена зборами особа."

Аналіз даної норми свідчить про те, що установчі збори приймають рішення про створення об'єднання і затверджують його статут, а тому результати голосування саме за ці рішення повинні оформлюватися особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування, а не результати голосування про обрання голови установчих зборів.

Як вбачається з додатку до протоколу № 1 від 28.05.2015 (а.с.89), результати голосування за рішення про створення об'єднання і затверджують його статут були оформлені відповідно до ст. 6 Закону України від 29.11.2001 № 2866-III "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Право ОСОБА_6, як голови установчих зборів, підписувати установчі документи, передбачено ч. 13 ст. 6 Закону України від 29.11.2001 № 2866-III "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Щодо посилань представника позивача на те, що абз. 2 п. 3 розділу 3 Статуту, яким встановлено обмеження щодо використання допоміжних приміщень (горищ), які є спільним майном, не відповідає законодавству, то суд зазначає, що відповідно до п. 3 розділу 3 Статуту визначення обмежень на користування спільним майном віднесено до виключної компетенції загальних зборів, як це передбачено ч.9 ст. 10 Закону України від 29.11.2001 № 2866-III "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", а тому абз. 2 п. 3 розділу 3 Статуту не встановлює обмеження саме для співвласників будинку на користування спільним майном, у зв'язку із чим не суперечить вимогам законодавства.

Враховуючи наведене, суд вважає, що державний реєстратор діяв відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", підстав для зупинення розгляду наданих третьою особою документів, як і підстав для відмови у державній реєстрації, на які посилається позивач, у нього не було, а тому вважає позов необґрунтованим, а дії державного реєстратора по проведенню державної реєстрації ОСББ "Михайлик" таким, що вчинено відповідно до вимог частини 2 ст. 2 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

В задоволенні позову ОСОБА_5 (АДРЕСА_2, номер НОМЕР_1) до Державного реєстратора виконавчого комітету Житомирської міської ради Головні Олега Вікторовича (вул. Б.Лятошинського, 15-Б, м. Житомир, 10014), Департаменту реєстрації Житомирської міської ради (майдан ім. С.П. Корольова, буд. 4/2, м. Житомир, 10014, код 40418650), третя особа - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Михайлик" (вул. Михайлівська, 9/1, м. Житомир, 10014, код 41362713) відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М. Семенюк

Повне судове рішення складене 26 лютого 2018 року

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2018
Оприлюднено02.03.2018
Номер документу72461108
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/58/18

Постанова від 20.06.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Постанова від 20.06.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Рішення від 20.02.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Рішення від 20.02.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні