Справа № 822/293/18
РІШЕННЯ
іменем України
26 лютого 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І. розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області про визнання бездіяльність протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області в якому просить:
визнати протиправною відмову Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області у зарахуванні ОСОБА_1 до спеціального стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" статті Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера;
зобов`язати Хмельницьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області зарахувати ОСОБА_1 до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" статті Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 10 січня 2018 року звернувся до відповідача із заявою про зарахування стажу періоду строкової служби для призначення пенсії за вислугу років.
Однак листом №779/05 від 15 січня 2018 року відповідач відмовив у зарахуванні періоду строкової військової служби на посаді фельдшера, оскільки з копії військового квитка та довідки від 27 жовтня 2017 року№187 не вбачається, що позивач проходив службу в закладах охорони здоров`я Міністерства оборони України, що передбачені наказом Міністерства оборони України №162 від 20 травня 2004 року "Про затвердження переліку закладів охорони здоров`я Збройних сил України". Вказує, що своїй відмові від 15 січня 2018 року відповідач зазначив, що зарахує вказаний період проходження строкової військової служби у разі наявності документів, що уточнюють найменування закладу та посади де позивач проходив військову службу.
Не погоджуючись з такими діями відповідача та вважаючи їх протиправними позивач звернувся до суду з даним позовом за захистом своїх прав.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 26 січня 2018 року у справі відкрито провадження та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у відповідності до ст. 263 КАС України.
У встановлений судом строк відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому вказує на те, що оскільки з копії військового квитка та довідки від 27 жовтня 2017 року№187 виданої Дунаєвецьким РВК, в якій зазначено, що ОСОБА_1 проходив служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера ВОС 879, однак не вказано наявність в військовій частині медичного закладу або санітарної частини, тому зарахувати період служби в Радянській Армії до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до п. "е" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" немає підстав.
З врахуванням зазначеного, проти заявленого позову заперечує, просить відмовити в задоволенні позовних вимог, у зв`язку із складністю справи, а також з метою з`ясування всіх обставин справи та ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення, необхідно розглянути справу з повідомленням сторін.
Враховуючи те, що адміністративна справа, яка розглядається, є справою незначної складності (малозначна справа), тобто такою, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин, розгляд даної справи проводиться за правилами спрощеного позовного провадження, а тому підстав для розгляду даної справи в судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін немає.
Відповідно до п.2 ч.1 статті 263 КАС України суд розглядає за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.
Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, оцінивши їх в сукупності, суд зазначає наступне.
Суд встановив, що відповідно до записів трудової книжки позивача, військового квитка та довідки від 27 жовтня 2017 року №187 виданої Дунаєвецьким РВК, ОСОБА_1 в 1989 році закінчив Хмельницьке медичне училище за спеціальністю фельдшер, 01 квітня 1989 року прийнятий на посаду медсестри Чорно-Островської РБ2, з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року проходив строкову військову службу на посаді фельдшера ВОС 879, в подальшому з 01 січня 1992 року по 01 квітня 2014 року працював на посаді фельдшера виїзної бригади в закладах охорони здоров`я України.
10 січня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області із заявою про зарахування стажу періоду строкової служби для призначення пенсії за вислугу років.
15 січня 2018 року Хмельницьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області листом №779/05 повідомило позивача про те, що спеціальний стаж позивача складає 26 років 3 місяці 22 дні. Крім, з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року в період проходження позивачем строкової військової служби на посаді фельдшера/водія.
Крім цього, у вказаному листі відповідача вказав, що оскільки з копії військового квитка та довідки від 27 жовтня 2017 року №187 не вбачається, що позивач проходив службу в закладах охорони здоров`я Міністерства оборони України, право на призначення пенсії за вислугу років буде визначено за наявності документів, що уточнюють найменування закладу та посади, де позивач проходив військову службу, тому право на призначити пенсію за вислугу років позивачу відповідно до п. "е" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" немає можливості.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Згідно до положень ст. 56 Закону України, "Про пенсійне забезпечення", військова служба зараховується до стажу роботи незалежно від місця її проходження.
Частиною 1 ст. 2 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", передбачено, що час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.
Пунктом 1 статті 8 Закону України "Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" визначено, що час перебування громадян України на військовій службі зараховується до їх страхового стажу, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби. Час проходження строкової військової служби зараховується до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, якщо на момент призову на строкову військову службу особа працювала за професією або займала посаду, що передбачала право на пенсію на пільгових умовах до введення в дію Закону України "Про пенсійне забезпечення" або на пенсію за віком на пільгових умовах до набрання чинності Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
Відповідно до пункту "е" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (в редакції, яка діяла на час призначення пенсії), право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров`я та соціального забезпечення при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується в порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку.
Відповідно до Порядку обчислення страхового стажу, що дає право на призначення грошової допомоги, та її виплати, затвердженого Постановою КМ України від 23 листопада 2011 року № 1191, до страхового стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, зараховуються періоди роботи в закладах та установах державної та комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е" і "ж" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", що передбачені: переліком закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04 листопада 1993 року № 909 "Про перелік закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років". Вказаною Постановою встановлено, що лікарі та середній медичний персонал (незалежно від найменування посад) мають право на призначення пенсії за вислугу років
Згідно Переліку закладів охорони здоров`я Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 18 грудня 2013 року № 871, медична служба військової частини відноситься до закладів охорони здоров`я.
В ході судового розгляду суд встановив, що відповідачем при призначенні пенсії позивачу зараховано до спеціального стажу роботи на посадах в закладах охорони здоров`я всього 26 років 3 місяці 22 дні. Період проходження позивачем строкової військової служби на посаді фельдшера у ВОС 879 до спеціального стажу не зараховано, оскільки позивачу необхідно підтвердити в якому закладі Міністерства оборони України і на якій посаді він проходив військову службу та з тих підстав, що ВОС 879 не передбачена в Переліку установ, організацій і посад, робота в яких дає право на пенсію за вислугу років.
Відповідно до довідки від 27 жовтня 2017 року №187 виданої Дунаєвецьким РВК та з копії військового квитка, ОСОБА_1 з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року проходив строкову військову службу на посаді фельдшера ВОС 879. Відповідно до запису №2 від 11 грудня 1989 року трудової книжки, позивача звільнено з посади медсестри медсестри Чорно-Островської РБ2 в зв`язку з призовом до лав Радянської армії.
Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що посада фельдшера військової частини відноситься до Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 листопада 1993 року № 909, а тому позивач має всі передбачені законом підстави для зарахування до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 слід задоволити.
Відповідно до положень ч.1 ст. 139 КАС України, сплачений позивачем судовий збір належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області (вул. Кам`янецька, 122/2, Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код 40357744) про визнання бездіяльність протиправною та зобов`язання вчинити дії - задоволити.
Визнати протиправною відмову Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області у зарахуванні ОСОБА_1 до спеціального стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера.
Зобов`язати Хмельницьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області зарахувати ОСОБА_1 до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера.
Стягнути на користь ОСОБА_1 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його підписання.
Головуючий суддя
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2018 |
Оприлюднено | 21.09.2022 |
Номер документу | 72472519 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні