П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 822/293/18
Головуючий у 1-й інстанції: Салюк П.І.
Суддя-доповідач: Біла Л.М.
10 травня 2018 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Білої Л.М.
суддів: Гонтарука В. М. Граб Л.С. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Черняк А.В.,
представника відповідача: Сумнєвич Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 26 лютого 2018 року (місце складання м. Хмельницький) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Головного управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про визнання бездіяльність протиправною та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
в січні 2018 року позивач - ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до Хмельницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області, в якому просив визнати протиправною відмову відповідача у зарахуванні йому до спеціального стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера; зобов'язати Хмельницьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області зарахувати ОСОБА_3 до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, йому безпідставно не зараховано спірний період до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 26 лютого 2018 року позов задоволено. Визнати протиправною відмову Хмельницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області у зарахуванні ОСОБА_3 до спеціального стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера. Зобов'язано Хмельницьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області зарахувати ОСОБА_3 до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера. Стягнуто на користь ОСОБА_3 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказує на те, що з копії військового квитка та довідки від 27.10.2017 № 187 виданої Дунаєвецьким РВК, неможливо встановити наявність у військовій частині медичного закладу або санітарної частини, а тому зарахувати період служби в Радянській армії до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах немає підстав.
Позивач не скористався правом подання відзиву на апеляційну скаргу відповідно до ст. 304 КАС України.
До початку розгляду справи по суті надійшло клопотання від представника відповідача про заміну Хмельницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області його правонаступником.
Згідно з ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 №821 "Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України" Хмельницьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.
Оскільки, станом на 21.03.2018 Хмельницьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області припинено, то наявні підстави для заміни відповідача - Хмельницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області його правонаступником - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, у зв'язку із чим протокольною ухвалою задоволено подане клопотання.
Також в судовому засіданні представник відповідача вимоги апеляційної скарги підтримала в повному обсязі та просила скасувати рішення суду першої інстанції.
Позивач повноважного представника в судове засідання не направив, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце апеляційного розгляду справи.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги та відзиву на апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, 10 січня 2018 року ОСОБА_3 звернувся до Хмельницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області із заявою про зарахування до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, періоду строкової служби на посаді фельдшера.
Листом від 15 січня 2018 року №779/05 Хмельницьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області повідомило позивача про те, що спеціальний стаж позивача складає 26 років 3 місяці 22 дні, крім, з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року коли позивач проходив строкову військову службу на посаді фельдшера/водія. Оскільки з копії військового квитка та довідки від 27 жовтня 2017 року №187 не вбачається, що позивач проходив службу в закладах охорони здоров'я Міністерства оборони України, право на призначення пенсії за вислугу років буде визначено за наявності документів, що уточнюють найменування закладу та посади, де позивач проходив військову службу, а тому право на призначення пенсії за вислугу років позивачу відповідно до п. "е" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" буде визначено за наявності документів, що уточнюють найменування закладу та посади, де проходила військова служба позивача. Зважаючи на викладене, відповідач вказав, що немає можливості призначити позивачу пенсію за вислугу років відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що посада фельдшера військової частини відноситься до Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 листопада 1993 року № 909, а тому позивач має всі передбачені законом підстави для зарахування до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року на посаді фельдшера
Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Відповідно до ст. 56 Закону України "Про пенсійне забезпечення" військова служба зараховується до стажу роботи незалежно від місця її проходження.
Положеннями ч. 1 ст. 2 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" передбачено, що час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.
Згідно з п. 1 ст. 8 Закону України "Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" час перебування громадян України на військовій службі зараховується до їх страхового стажу, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби. Час проходження строкової військової служби зараховується до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, якщо на момент призову на строкову військову службу особа працювала за професією або займала посаду, що передбачала право на пенсію на пільгових умовах до введення в дію Закону України "Про пенсійне забезпечення" або на пенсію за віком на пільгових умовах до набрання чинності Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Аналіз вказаних норм свідчить про те, що час проходження строкової військової служби зараховується до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, якщо на момент призову на строкову військову службу особа працювала за професією або займала посаду, що передбачала право на пенсію на пільгових умовах.
Відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення після досягнення 55 років і за наявності спеціального стажу роботи за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, станом на 1 квітня 2015 - не менше 25 років та після цієї дати, зокрема, з 1 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року - не менше 26 років 6 місяців.
До досягнення віку, встановленого абзацом першим цього пункту, право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення, які в період до 1 січня 2016 року мали вислугу років на відповідних посадах не менше тривалості, передбаченої абзацами першим (станом на 1 квітня 2015 - не менше 25 років) та другим цього пункту (з 1 квітня 2015 року по 31 березня 2016 року - не менше 25 років 6 місяців).
Відповідно до Порядку обчислення страхового стажу, що дає право на призначення грошової допомоги, та її виплати, затвердженого Постановою КМ України від 23 листопада 2011 року № 1191, до страхового стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, зараховуються періоди роботи в закладах та установах державної та комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е" і "ж" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", що передбачені: переліком закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04 листопада 1993 року № 909 "Про перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років". Вказаною Постановою встановлено, що лікарі та середній медичний персонал (незалежно від найменування посад) мають право на призначення пенсії за вислугу років
Згідно Переліку закладів охорони здоров'я Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 18 грудня 2013 року № 871, медична служба військової частини відноситься до закладів охорони здоров'я.
Даючи правову оцінку доводам апелянта стосовно неможливості зарахувати позивачу період служби в Радянській армії на посаді фельдшера до спеціального стажу, що дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", суд апеляційної інстанції враховує наступне.
Відповідно до записів в трудовій книжці позивача, військового квитка та довідки від 27 жовтня 2017 року №187 виданої Дунаєвецьким РВК, ОСОБА_3 в 1989 році закінчив Хмельницьке медичне училище за спеціальністю фельдшер, 01 квітня 1989 року прийнятий на посаду медсестри Чорно-Островської РБ2, з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року проходив строкову військову службу на посаді фельдшера ВОС 879, в подальшому з 01 січня 1992 року по 01 квітня 2014 року працював на посаді фельдшера виїзної бригади в закладах охорони здоров'я України.
Крім того, відповідно до довідки від 27 жовтня 2017 року №187 виданої Дунаєвецьким РВК та з копії військового квитка, ОСОБА_3 з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року проходив строкову військову службу на посаді фельдшера ВОС 879. Відповідно до запису №2 від 11 грудня 1989 року трудової книжки, позивача звільнено з посади медсестри Чорно-Островської РБ2 в зв'язку з призовом до лав Радянської армії.
Вказане свідчить про те, що позивач як на день призову на строкову військову службу, так і після звільнення, працював в закладі охорони здоров'я на посаді середнього медичного персоналу, робота на якій дає право на пенсію за вислугу років відповідно до Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 року № 909.
Таким чином, сам факт того, що позивач безпосередньо перед призовом на військову службу (13.12.1989) до 11 грудня 1989 року працював на посаді, що передбачала право на пенсію на пільгових умовах до введення в дію Закону України "Про пенсійне забезпечення" або на пенсію за віком на пільгових умовах до набрання чинності Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" є достатньою підставою для зарахування періоду військової служби до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "е" ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що відповідачем, в порушення вимог п. 1 ст. 8 Закону України "Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", не зараховано до спеціального стажу роботи, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових, періоду строкової служби на посаді фельдшера у ВОС 879.
Разом з тим, у апеляційній скарзі відповідач не заперечує, що медична служба у військовій частині відноситься до закладів охорони здоров'я, що також свідчить про неправомірність відмови позивачу у зарахуванні спірного періоду до спеціального стажу.
Таким чином, підсумовуючи викладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо задоволення позовних вимог, оскільки відповідачем не доведено правомірності своїх дій щодо не зарахування позивачу у спеціальній стаж роботи період проходження строкової військової служби з 13 грудня 1989 року по 17 жовтня 1991 року .
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 26 лютого 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 15 травня 2018 року.
Головуючий Біла Л.М. Судді Гонтарук В. М. Граб Л.С.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2018 |
Номер документу | 73968001 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Біла Л.М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Біла Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні