МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 лютого 2018 р. № 814/2070/17 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Устинова І.А., суддів: Мельника О.М., Брагаря В.С., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом:Приватне підприємство "АТП-1", вул. Жовтневої революції, 192, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500 до відповідача:Державна служба України з безпеки на транспорті, пр-т Перемоги, 14, м. Київ 135, 01135 Управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області, вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056 про:визнання протиправною та скасування постанови від 31.08.2017 р. № 009533, ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «АТП -1» (далі - позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови № 009533 від 31.08.2017 року про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 1700 грн. від 31.08.2017 року № 009533.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтув тим, що постанова № 009533 від 31.08.2017 року про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 1700 грн. не відповідає нормам чинного законодавства, оскільки містить розбіжності, а саме: плата за перевищення транспортним засобом нормативно вагових параметрів нарахована ПП АТП-3 , а штраф застосовано до ПП АТП-1, що суперечить матеріалам перевірки та є помилковим . Крім того, позивач вважає, що він не повинен нести відповідальності за зазначене правопорушення, оскільки він не є перевізником, оскільки транспортний засіб, згідно свідоцтва про реєстрацію серії САК № 551469, належить іншому суб'єкту господарювання - ПП АТП-3 .
Відповідач про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, заперечень проти позову до суду не надав.
Від позивача та Державної служби України з безпеки на транспорті надійшли клопотання про розгляд справи за їх відсутності в порядку письмового провадження.
З врахуванням положень частин 1, 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа вирішується на підставі наявних у ній доказів у письмовому провадженні.
Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
Приватне підприємство «АТП-1» є юридичною особою, основним видом діяльності якої є вантажний автомобільний транспорт (КВЕД 49.41).
06.07.2017 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області на авто дорозі Р-55 Одеса - Вознесенськ - Новий Буг км 56км+750м проведено перевірку автомобіля марки SCANIA, модель P380CB8X4EHZ, номерний знак НОМЕР_1, що належать ПП «АТП-3» на праві власності, який перевозив вантаж - щебінь.
За результатами проведеної перевірки складено Довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 06.07.2017 року та Акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0151471 від 06.07.2017 року. Під час перевірки виявлено перевищення вагових параметрів.
На підставі вищезазначених документів Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 06.07.2017 року на суму 1523,84 євро.
Також, 06.07.2017 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області на авто дорозі Р-55 Одеса - Вознесенськ - Новий Буг км. 56+750 км. проведено перевірку автомобіля марки SCANIA, модель P380CB8X4EHZ, номерний знак НОМЕР_1, що належать ПП АТП-3 , який перевозив вантаж - щебінь.
За результатами проведеної перевірки складено Довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 06.07.2017 року та Акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0151471 від 06.07.2017 року. Під час перевірки виявлено перевищення вагових параметрів.
На підставі вищезазначених документів Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 06.07.2017 року на суму 1523,84 євро.
Положенням про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015 року, передбачено, що Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства), здійснює державний нагляд (контроль) за безпекою на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, а також здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю (п п. 1, 4, 15, 27 п. 5).
Відповідно до п. 3 постанови Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 року «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» (далі - Постанова № 879) затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні. Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху.
Згідно з пунктами 22 Постанови № 879 у разі виявлення на стаціонарних або пересувних чи автоматичних зважувальних пунктах порушення правил проїзду великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів такий транспортний засіб тимчасово затримується згідно із статтею 265-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачена відповідальність автомобільних перевізників у вигляді адміністративно-господарських штрафів, у тому числі, за надання послуг з перевезень вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 цього Закону (у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків).
Як вбачається з аналізу викладених вище правових норм, уся відповідальність за дотримання законодавства в сфері безпеки руху, заходів збереження автомобільних доріг загального користування, дотримання вимог Закону України «Про автомобільний транспорт» , лежить на водію та перевізнику, але аж ніяк не на власнику автомобіля (якщо останній не є перевізником).
Позивач є юридичною особою, основним видом діяльності якого є вантажний автомобільний транспорт .
Плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень (п.28 Порядку габаритно-вагового контролю).
Також у відповідності до п.27 Порядку контролю, за наявності підстав, керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5 (п. 27 Порядку габаритно-вагового контролю).
Згідно п.5 Акт у про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів суб'єктом, що перевіряється є ПП АТП-3 . В розрахунку також платником визначено ПП АТП-3 .
Тобто плата за проїзд великовагового транспортного засобу нарахована відповідачем ПП АТП-3 , а штраф за вказане порушення законодавства про автомобільний транспорт застосовано до ПП АТП-1 . Суд дійшов висновку про те, що це суперечить матеріалам перевірки і є помилковим.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки 06.07.2017 року року позивач не був перевізником на транспортному засобі вантажний самоскид SCANIA, модель P380CB8X4EHZ, номерний знак НОМЕР_1, він не може бути притягнутий до відповідальності за порушення законодавства в сфері автомобільного транспорту, а нарахування йому грошових зобов'язань є протиправним.
За таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 12, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Приватного підприємства "АТП-1" (вул. Жовтневої революції, 192, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500, код ЄДРПОУ 32332442) до Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т Перемоги, 14, м. Київ 135, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) , Управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області (вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056, код ЄДРПОУ 39816845) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 1700 грн. від 31.08.2017 року № 009533.
3. Присудити на користь Приватного підприємства «АТП-1» (вул. Жовтневої революції, 192, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500, код ЄДРПОУ 32332442) за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т Перемоги, 14, м. Київ 135, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) судовий збір в сумі 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень 00 коп.), сплачений квитанцією № 28 від 19.10.2017 року.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.
Головуючий суддя І. А. Устинов
Cуддя О. М. Мельник
Суддя В. С. Брагар
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2018 |
Оприлюднено | 03.03.2018 |
Номер документу | 72516900 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні