Рішення
від 27.02.2018 по справі 822/216/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/216/18

РІШЕННЯ

іменем України

27 лютого 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд головуючого-судді Майстера П.М.

за участі:секретаря судового засідання Нетичай Ю.В. представника позивача: ОСОБА_1, представника відповідача: ОСОБА_2, розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мальта Лтд" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

Товариство з обмеженою відповідальністю "Мальта Лтд" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України в якому просить суд визнати протиправним і скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.12.2017 року №486649/2322398 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року, поданого Товариством з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД".

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" судовий з бір в сумі 3524,00грн (три тисячі п'ятсот двадцять чотири грн.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

На обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що основним з видів діяльності позивача є неспеціалізована оптова торгівля. У зв'язку з неможливістю виконання умов Договору поставки №040970 від 24.04.2017 року, а саме поставки оплаченого згідно Специфікації №2 від 12.05.2017 року товару, згідно додаткової угоди від 17.10.2017 року до договору поставки від24.04.2017 року №040970 сума предоплати товару 3 315 000,00грн. повертається покупцю на поточний рахунок.

Таким чином ТОВ "Мальта Лтд" було здійснено повернення коштів:

03.11.2017 року в сумі 1 294 704,00грн;

08.11.2017 року в сумі 1 598 400,00грн;

28.11.2017 року в сумі 421 896,00грн.

У зв'язку з поверненням ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 1 294 704,00 грн. 03.11.2017 року позивачем було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №128 від 03.11.2017 року до податкової накладної №83 від 01.06.2017 року та розрахунок коригування №129 від 03.11.2017 року до податкової накладної №84 від 07.06.2017 року. Реєстрація розрахунків коригувань в ЄРПН пройшла успішно, заперечень органів ДФС не виникало.

У зв'язку з поверненням ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 1 598 400,00грн 08.11.2017 року ТОВ "Мальта ЛТД" було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №130 від 08.11.2017 року до податкової накладної №84 від 07.06.2017 року та розрахунок коригування 131 від 08.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року. Реєстрація розрахунків коригувань в ЄРПН пройшла успішно, заперечень органів ДФС не виникало.

В подальшому у зв'язку з поверненням ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 421 896,00грн 28.11.2017 року ТОВ "Мальта ЛТД" було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №84 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.06.2017 року та розрахунок коригування № 146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року. Згідно з отриманою квитанцією про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 13.12.2017 року розрахунок коригування було прийнято, але реєстрацію зупинено.

Як вказує позивач, що ним надано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій. Незважаючи на це, рішенням комісії ДФС від 27.12.2017 року №486649/32342398 було відмовлено у реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року.

На думку позивача відповідач незаконно відмовив йому в реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року на підставі його відповідності підпункту 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в ЄРПН.

Рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації щодо причин і підстав для прийняття такого рішення. Висновок, що не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, з його змісту неможливо встановити конкретну модель поведінки платника податків.

Позивачем на свій розсуд подано достатній перелік документів, які не мають дефекту форми, змісту або походження, та засвідчують факт реального виконання ним та його контрагентом господарських зобов'язань, а саме: копію банківської виписки за 07.07.2017 року, копію договору №040970 від 24.04.2017 року, копію податкової накладної №91 від 07.07.2017 року, копію розрахунку коригування №131 від 08.11.2017 року, копію розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року, копію банківської виписки за 28.11.2017 року, копію додаткової угоди від 17.10.2017 року до договору №040970 від 24.04.2017 року, копію пояснення від 19.12.2017 року, копію специфікації №2 від12.05.2017 року та таблицю даних платника податку від 20.12.2017 року.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що 27.12.2017 року ДФС України прийнято рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року в зв'язку з наданням платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію РК в ЄРПН відповідно до п "в" пп.201.16.1 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена п.4 цього наказу.

У відповіді на відзив позивач зазначає, що підтверджуючі документи щодо попередньої оплати ТОВ "Сіріус Екстружен" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" в сумі 3 315 000,00грн. а також її повернення ТОВ "Сіріус Екстружен" є доданими до позовної заяви. ДФС України не надало жодного пояснення яким чином Товариство з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" порушило пп.201.16.1 ст.201 ПК України та Постанову КМУ від 29.03.2017 року №190.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Згідно довідки АА № 753088 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Товариство з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" ідентифікаційний номер 32342398 має статус суб'єкта - юридична особа. Основним з видів діяльності позивача є неспеціалізована оптова торгівля.

24.04.2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" (постачальник) та ТОВ "Сіріус Екстружен" (покупець) було укладено договір №040970 на поставку товару.

В зв'язку з неможливістю виконання умов Договору поставки ТОВ "Сіріус Екстружен" №040970 від 24.04.2017 року, а саме поставки оплаченого згідно Специфікації №2 від 12.05.2017 року товару, згідно додаткової угоди від 17.10.2017 року до договору поставки від 24.04.2017 року №040970 суму предоплати товару 3 315 000,00грн. повернено покупцю на поточний рахунок.

ТОВ "Мальта Лтд" було здійснено повернення коштів ТОВ "Сіріус Екстружен" :

03.11.2017 року в сумі 1 294 704,00грн;

08.11.2017 року в сумі 1 598 400,00грн;

28.11.2017 року в сумі 421 896,00грн.

Після повернення ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 1 294 704,00 грн. 03.11.2017 року позивачем було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №128 від 03.11.2017 року до податкової накладної №83 від 01.06.2017 року та розрахунок коригування №129 від 03.11.2017 року до податкової накладної №84 від 07.06.2017 року. Реєстрація розрахунків коригувань в ЄРПН пройшла успішно, без заперечень органів ДФС.

Після повернення ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 1 598 400,00грн 08.11.2017 року ТОВ "Мальта ЛТД" було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №130 від 08.11.2017 року до податкової накладної №84 від 07.06.2017 року та розрахунок коригування 131 від 08.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року. Реєстрація розрахунків коригувань в ЄРПН пройшла успішно, без заперечень органів ДФС.

В подальшому у зв'язку з поверненням ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 421 896,00грн 28.11.2017 року ТОВ "Мальта ЛТД" було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №84 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.06.2017 року та розрахунок коригування № 146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року. Згідно з отриманою квитанцією про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 13.12.2017 року розрахунок коригування було прийнято, але реєстрацію зупинено.

Позивачем надано документи, які підтверджують реальність здійснення операцій, а саме: копію банківської виписки за 07.07.2017 року, копію договору №040970 від24.04.2017 року, копію податкової накладної №91 від 07.07.2017 року, копію розрахунку коригування №131 від 08.11.2017 року, копію розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року, копію банківської виписки за 28.11.2017 року, копію додаткової угоди від 17.10.2017 року до договору №040970 від 24.04.2017 року, копію пояснення від 19.12.2017 року, копію специфікації №2 від 12.05.2017 року та таблицю даних платника податку від 20.12.2017 року. Рішенням комісії ДФС від 27.12.2017 року №486649/32342398 було відмовлено у реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року.

Рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації щодо причин і підстав для його прийняття, не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, оскільки з його змісту неможливо встановити конкретну модель поведінки платника податків.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п. 49.13 ст. 49 ПК України у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.

Згідно з п. 7 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (п. 13 Порядку).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (п. 15 Порядку).

Отже, наведеними нормами визначено вичерпний перелік підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.

ПОЗИЦІЯ СУДУ

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВ

Як зазначалось вище 24.04.2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" (постачальник) та ТОВ "Сіріус Екстружен" (покупець) було укладено договір №040970 на поставку товару.

В зв'язку з неможливістю виконання умов Договору поставки ТОВ "Сіріус Екстружен" №040970 від 24.04.2017 року, а саме поставки оплаченого згідно Специфікації №2 від 12.05.2017 року товару, згідно додаткової угоди від 17.10.2017 року до договору поставки від 24.04.2017 року №040970 суму предоплати товару 3 315 000,00грн. повернено покупцю на поточний рахунок.

ТОВ "Мальта Лтд" було здійснено повернення коштів ТОВ "Сіріус Екстружен" :

03.11.2017 року в сумі 1 294 704,00грн;

08.11.2017 року в сумі 1 598 400,00грн;

28.11.2017 року в сумі 421 896,00грн.

В подальшому у зв'язку з поверненням ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 421 896,00грн 28.11.2017 року ТОВ "Мальта ЛТД" було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №84 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.06.2017 року та розрахунок коригування № 146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року. Згідно з отриманою квитанцією про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 13.12.2017 року розрахунок коригування було прийнято, але реєстрацію зупинено.

Позивачем надано документи, які підтверджують реальність здійснення операцій, а саме: копію банківської виписки за 07.07.2017 року, копію договору №040970 від24.04.2017 року, копію податкової накладної №91 від 07.07.2017 року, копію розрахунку коригування №131 від 08.11.2017 року, копію розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року, копію банківської виписки за 28.11.2017 року, копію додаткової угоди від 17.10.2017 року до договору №040970 від 24.04.2017 року, копію пояснення від 19.12.2017 року, копію специфікації №2 від 12.05.2017 року та таблицю даних платника податку від 20.12.2017 року.

Рішенням комісії ДФС від 27.12.2017 року №486649/32342398 було відмовлено у реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

На думку позивача, з чим погодився суд відповідач протиправно відмовив йому в реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року на підставі його відповідності підпункту 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в ЄРПН.

Рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації щодо причин і підстав для його прийняття, не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, оскільки з його змісту неможливо встановити конкретну модель поведінки платника податків.

В оскаржуваному рішенні та відзиві відповідача не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної та не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаного рішення - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Разом з тим, відповідачем не вказано, які саме документи позивача складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відносно доводів відповідача про те, що реєстрацію податкової накладної зупинено на підставі пп.3 п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної та запропоновано надати пояснення та документи на виконання п. 201.16.1 ПК України, суд зазначає наступне.

Згідно квитанції від 13.12.2017 року про зупинення реєстрації податкової накладної про зупинення реєстрації податкової накладної №146 від 28.11.2017 відповідачем сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, проте, конкретного критерію не зазначено, хоча п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом №567 містить визначення лише двох критеріїв.

Так, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Проведеним співставленням податкової накладної №91 від 07.07.2017 року та розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року встановлено, що товар за назвою та кодом УКТ ЗЕД - НОМЕР_1 та за ціною 28,25 грн без ПДВ за 1 кг співпадає як в податковій накладній №91 від 07.07.2017 року так і в розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91.

Як вбачається з проведеного співставлення, що зміни вартості товару та номенклатури товару згідно з кодом УКТ ЗЕД не відбулося.

Відповідачем не визначено у квитанції від 13 грудня 2017 року конкретних критеріїв ризику які прямо впливають на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься наказі №567, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

При цьому, відповідачем порушено норми пп. 201.16.1 II. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ним у квитанції № 1 лише процитовано зміст пункту "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, але конкретні пропозиції щодо необхідних документів відсутні.

Судом оглянуто документи, які позивач надав відповідачу і встановив, що документи, засвідчують факт реального виконання ним та його контрагентом господарських зобов'язань.

Судом враховано, що реальність виконання господарських операцій підтверджується також наявністю у позивача власної матеріальної бази, а саме: наявність достатніх технічних та матеріальних ресурсів, в штатному розписі підприємства нараховується 40 працівників. Товариство з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" та його контрагент на час здійснення вказаних операції було платником ПДВ.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" (вул. Пілотська, буд. 20, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29010) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправним і скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.12.2017 року №486649/2322398 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року, поданого Товариством з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" (вул. Пілотська, буд. 20, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29010, код ЄДРПОУ 32342398).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" (вул. Пілотська, буд. 20, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29010, код ЄДРПОУ 32342398) судовий з бір в сумі 3524,00грн (три тисячі п'ятсот двадцять чотири грн.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 03 березня 2018 року

Головуючий суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_3

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2018
Оприлюднено04.03.2018
Номер документу72537497
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/216/18

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 10.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 17.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні