Справа № 203/4682/17
2/0203/413/2018
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2018 року суддя Кіровського районного суду м.Дніпропетровська Казак С.Ю., розглянувши в спрощеному провадженні в м.Дніпрі цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих сум щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом, в обґрунтування якого посилався на те, що відповідно до за заяви відповідача від 25.11.2014 року останньому згідно Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг було призначено щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в т.ч. на оплату житлово-комунальних послуг з 25.11.2014 року. За заявами відповідача щодо переоформлення допомоги, остання призначалась також з 25.05.2015 року, 02.02.2016 року, 25.05.2016 року, 26.09.2016 року. Останній був ознайомлений з п.6 вказаного Порядку та відповідальність за надання недостовірних даних, наданих для призначення допомоги і обов'язок повідомляти органи, що її призначають про зміну всіх обставин, які впливають на виплату грошової допомоги. Під час проведення планової ревізії в Управлінні Східним офісом Держаудитслужби виплати грошової допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території, було встановлено факт подання відповідачем недостовірних даних при оформленні допомоги, а саме: не повідомлено про належність його дружині ОСОБА_2 на праві власності 1/6 частини квартири АДРЕСА_1. В зв'язку з цим, в період з 25.11.2014 року по 25.03.2017 року з державного бюджету була надміру перерахована щомісячна адресна допомога в розмірі 43695 грн. 14 коп., яка відповідачем до теперішнього часу не повернута. В зв'язку з цим, позивач просив стягнути з відповідача безпідставно отриману допомогу в сумі 43695 грн. 14 коп. та покласти на відповідача судові витрати по справі.
Ухвалою від 23.01.2018 року позовну заяву було прийнято до розгляду, відкрито провадження по справі та останню призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін.
Станом на 23.02.2018 року від сторін клопотань про розгляд справи з повідомленням останніх не надходило. Відповідачем заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, відзиву на позов та будь-яких інших заяв та клопотань не подано.
Дослідивши доводи позовної заяви та надані до неї письмові докази, суд приходить до наступного висновку.
Як встановлено судом, відповідно до довідки №1202000670 від 25.11.2014 року відповідач ОСОБА_1 був взятий на облік, як внутрішньо переміщена особа.
За заявою відповідача останньому було призначено щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в т.ч. на оплату житлово-комунальних послуг з 25.11.2014 року. В подальшому за заявами відповідача щодо переоформлення допомоги, остання призначалась з 25.05.2015 року, 02.02.2016 року, 25.05.2016 року, 26.09.2016 року.
Під час проведення перевірки планової ревізії в Управлінні Східним офісом Держаудитслужби виплати грошової допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території, було встановлено факт подання відповідачем недостовірних даних при оформленні допомоги, а саме: не повідомлено про належність його дружині ОСОБА_2 1/6 частини квартири АДРЕСА_1, право власності на яку було зареєстровано за останньою 20.06.2014 року на підставі свідоцтва про право на спадщину від тієї ж дати.
Відповідно до п.1 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №505 від 01.10.2014 року (далі - Порядок), цей Порядок визначає механізм надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Пунктом 2 вказаного Порядку встановлено, що грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території України, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та які взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.
Пунктом 6 Порядку, в редакції, що діяла на час призначення відповідачці допомоги, було встановлено, що грошова допомога не призначається у разі, якщо будь-хто з членів сім'ї має у власності житлове приміщення, розташоване в регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України, райони проведення антитерористичної операції та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення.
Уповноважені органи мають право перевіряти обґрунтованість видачі та достовірність документів, поданих для призначення грошової допомоги, а також здійснювати запити та безоплатно отримувати відомості від підприємств, установ та організацій усіх форм власності, необхідні для призначення грошової допомоги та контролю за правильністю її надання (п.10 Порядку).
Уповноважений представник сім'ї, якому призначено грошову допомогу, зобов'язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги, протягом трьох днів з дня настання таких обставин.
Суми грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями, повертаються уповноваженим представником сім'ї на вимогу уповноваженого органу.
У разі відмови добровільного повернення надміру перерахованих сум грошової допомоги вони стягуються у судовому порядку (п.11 Порядку).
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
З огляду на те, що на момент звернення до позивача із заявою про призначення допомоги відповідач не повідомив про належність його дружині на праві власності нерухомого майна, внаслідок чого він у відповідності до п.6 зазначеного вище Порядку не мав права на отримання відповідної допомоги, суд приходить до висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог і стягнення з відповідача на користь Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради безпідставно отриманої щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам за період з 25.11.2014 року по 25.03.2017 року в сумі 43695 грн. 14 коп.
Відповідно до ст.141 ЦПК України з відповідача на користь позивача також слід стягнути судовий збір в сумі 1600 грн.
На підставі викладеного, керуючись п.п.1,2,6,10,11 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №505 від 01.10.2014 року, ст.ст.2,4,5,10,11,12,19,76-80,141,223,247,258,259,263-268,274-279 ЦПК України ЦПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих сум щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам - задовольнити повністю.
Стягнути з відповідача ОСОБА_1 (49000, АДРЕСА_2, РНОКПП НОМЕР_1) на користь Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради (49101, м.Дніпро, вул.В.Антоновича,30/32, р/р 35412018144414 в ГУ ДКСУ в Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 03192460, МФО 805012) безпідставно отриману щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам в розмірі 43695 грн. 14 коп.
Стягнути з відповідача ОСОБА_1 (49000, АДРЕСА_2, РНОКПП НОМЕР_1) на користь Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради (49101, м.Дніпро, вул.В.Антоновича,30/32, р/р 35412018144414 в ГУ ДКСУ в Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 03192460, МФО 805012) судовий збір в сумі 1600 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана учасниками справи до апеляційного суду Дніпропетровської області через Кіровський районний суд м.Дніпропетровська протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 23 лютого 2018 року.
Суддя С.Ю.Казак
Суд | Кіровський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2018 |
Оприлюднено | 06.03.2018 |
Номер документу | 72566625 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Кіровський районний суд м.Дніпропетровська
Казак С. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні