Справа № 815/5425/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Кравченка М.М.,
розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Заступника керівника Одеської місцевої прокуратури № 3 (вул. Черняховського, 6, м. Одеса, 65009) в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т. Перемоги, 14, м. Київ, 03135, ідентифікаційний код 39816845) до Товариства з обмеженою відповідальністю КТТК Лоджистікс (вул. Велика Арнаутська, 2А, офіс 111, м. Одеса, 65012, ідентифікаційний код 39109059) про стягнення 31759,85 грн., -
СУТЬ СПОРУ:
Заступник керівника Одеської місцевої прокуратури № 3 звернувся до Одеського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю КТТК Лоджистікс , в якій просив стягнути з ТОВ КТТК Лоджистікс (код ЄДРПОУ 39109059) 31759,85 грн., що еквівалентно 1096,68 євро відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку 04.05.2017 року в дохід Державного бюджету України (отримувач: УК у Суворовському районі, м. Одеси, р/р 31315309700009 УК у м. Одесі Суворовського району, код ЄДРПОУ 38016923, МФО 828011, призначення платежу: 22160100).
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне.
04.05.2017 року Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області на території Одеського морського торгівельного порту проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки FREIGHTLINER/BENALU, реєстраційний номер НОМЕР_1. За результатами проведеної перевірки складено акт № 0151833 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 04.05.2017 року, довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 04.05.2017 року та акт серії № ВН 0151163 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 04.05.2017 року, на підставі яких проведено розрахунок від 04.05.2017 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нарахована плата за проїзд перевізнику ТОВ КТТК Лоджистікс у сумі 1096,98 євро. Нарахована плата у розмірі 1096,68 євро становить 31759,85 грн. Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки, за інформацією наявною в Управлінні Укртрансбезпеки в Одеській області у зазначений вище термін ТОВ КТТК Лоджистікс дані кошти добровільно не сплачено.
Державна служба України з безпеки на транспорті не здійснює захист законних інтересів держави щодо стягнення з відповідача вказаного боргу в дохід держав, мотивуючи це тим, що у позивача відсутні кошти на сплату судового збору. Доцільність застосування представницьких повноважень прокурором у вказаній сфері обумовлена актуальністю питань збереження автомобільних доріг від руйнування, забезпечення безпеки перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, наповнення дохідної частини бюджету. Ураховуючи викладене та те, що факт несплати коштів тягне за собою ненадходження коштів до Державного бюджету України, що суттєво порушує інтереси держави, Одеська місцева прокуратура № 3 звернулася з даним позовом до суду на захист інтересів держави.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.02.2018 року позовну заяву Заступника керівника Одеської місцевої прокуратури № 3 (вул. Черняховського, 6, м. Одеса, 65009) в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т. Перемоги, 14, м. Київ, 03135, ідентифікаційний код 39816845) до Товариства з обмеженою відповідальністю КТТК Лоджистікс (вул. Велика Арнаутська, 2А, офіс 111, м. Одеса, 65012, ідентифікаційний код 39109059) про стягнення 31759,85 грн. було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п'ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.
Відповідач копію ухвали суду від 05.02.2018 року отримав 13.02.2018 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.
Станом на 06.03.2018 року відповідач відзиву до суду не надав.
Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з п.4 ч.1 ст.263 КАС України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області на території Одеського морського торгівельного порту 04.05.2017 року було здійснено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу: вантажного автомобіля марки FREIGHTLINER, реєстраційний номер НОМЕР_1, причіп марки BENALU, реєстраційний номер НОМЕР_2, перевізника ТОВ КТТК Лоджистікс .
Під час перевірки з'ясовано, що перевізник здійснював перевезення вантажу (фанера) з м. Одеса до м. Бровари Київської області, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною від 04.05.2017 року № 2047/1.
За результатами контролю 04.05.2017 року Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області складено акт № 0151833 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 04.05.2017 року, в якому вказано про порушення відповідачем ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт - надання послуг з перевезення вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст.48 цього Закону, а саме відсутній дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України виданими компетентними уповноваженими органами у разі перевезення вантажів з перевищенням вагових обмежень.
Також, 04.05.2017 року Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області було складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю, відповідно до якої за результатами вагового контролю вантажного автомобіля марки FREIGHTLINER встановлено навантаження на осі: 1 - 4,96 тонн, 2 - 7,9 тон, 3 - 7,86 тонн, 4 - 8,82 тонн, 5 - 8,78 тонн, 6 - 8,8 тонн, повна маса - 47,12 тонн.
Крім того, 04.05.2017 року Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області було складено акт серії ВН номер 0151163 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів вантажного автомобіля НОМЕР_3, причіп марки BENALU T39NLNEP, реєстраційний номер НОМЕР_2.
На підставі вказаних документів Управління Укртрансбезпеки в Одеській області склало розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нарахувало плату за проїзд перевізнику ТОВ КТТК Лоджистікс у сумі 1096,98 євро, що відповідно до офіційного курсу НБУ на день проведення розрахунку склала 31759,85 грн. Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки. За наявною в Управлінні Укртрансбезпеки в Одеській області інформацією ТОВ КТТК Лоджистікс в зазначений строк кошти у сумі 31759,85 грн. добровільно не сплатило.
Також, 22.06.2017 року Управління Укртрансбезпеки в Одеській області прийняло постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу ВН № 0155994, якою за результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт стягнуло з ТОВ КТТК Лоджистікс адміністративно-господарський штраф у сумі 1700,00 грн.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Перевіривши законність дій та рішень відповідача, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити з наступних підстав.
Відповідно до пп.3 п.2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879, великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 41, ст. 1852). При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.
Згідно з пп.4 п.2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879, габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.
Відповідно до п.22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 року № 1306, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м. Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється. Забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.
Згідно з ч.3 ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Відповідно до абз.3 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ч.2 ст.29 Закону України Про дорожній рух з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.2 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 року № 30, транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великогабаритним, якщо його габарити перевищують хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 року № 1306.
Згідно з ч.1 ст.33 Закону України Про автомобільні дороги рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, з урахуванням зазначеного, оскільки у відповідача був відсутній відповідний дозвіл на участь у дорожньому русі транспортного засобу, вагові параметри якого перевищують нормативні, тому позивачем була нарахована йому плата за проїзд великовагового транспортного засобу так, як перевищення вагових обмежень над визначеними законодавством становить більше двох та менше семи відсотків.
Зі змісту довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю та акту ВН № 0151163 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 04.05.2017 року вбачається, що фактична маса великовагового транспортного засобу становить 47120 кг, в той час як допустима становить 46000 кг, пройдена відстань дорогами загального користування 494 км.
Відповідно до п.26 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879, кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.
Згідно з п.27 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України , справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд. Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.
Відповідно до п.28 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень. Перевізник має право на відшкодування вантажовідправником чи замовником коштів, внесених у рахунок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу. Погодження маршруту видається після внесення в установленому розмірі плати за проїзд. У разі прийняття рішення про відмову перевізника від проїзду за погодженим маршрутом внесена плата за проїзд не повертається.
Згідно з п.30 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879, плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів.
Відповідно до п.31 1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням. Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.
Таким чином, з урахуванням зазначеного, позивач обґрунтовано визначив відповідачу плату за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування у сумі 1096,68 євро, що еквівалентно 31759,85 грн. в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку (04.05.2017 року), яке не була останнім сплачена.
Згідно з ч.1 ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Під час розгляду справи позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування заявлених вимог.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідач не надав доказів, які б спростовували позовні вимоги позивача.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки під час розгляду справи суд свідків не залучав та не призначав проведення експертиз, тому судові витрати не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 7, 72, 77, 90, 139, 241, 242-246, 250, 263 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Заступника керівника Одеської місцевої прокуратури № 3 (вул. Черняховського, 6, м. Одеса, 65009) в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т. Перемоги, 14, м. Київ, 03135, ідентифікаційний код 39816845) до Товариства з обмеженою відповідальністю КТТК Лоджистікс (вул. Велика Арнаутська, 2А, офіс 111, м. Одеса, 65012, ідентифікаційний код 39109059) про стягнення 31759,85 грн. задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю КТТК Лоджистікс (код ЄДРПОУ 39109059) 31759 (тридцять одна тисяча сімсот п'ятдесят дев'ять) гривень 85 (вісімдесят п'ять) копійок, що еквівалентно 1096 (одна тисяча дев'яносто шість) євро 68 (шістдесят вісім) євроцентів відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку 04.05.2017 року, в дохід Державного бюджету України (отримувач УК у Суворовському районі м. Одеси, р/р 31315309700009 УК у м. Одесі Суворовського району, код ЄДРПОУ 38016923, МФО 828011, призначення платежу 22160100).
Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2018 |
Оприлюднено | 06.03.2018 |
Номер документу | 72588944 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні