Постанова
від 28.02.2018 по справі 810/3650/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/3650/16 Суддя (судді) першої інстанції: Панова Г. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Аліменка В.О., Епель О.В., секретар судового засідання Харитонова Х.Б., за участі представників позивача ОСОБА_2, ОСОБА_3, представника третьої особи ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому апеляційну скаргу представника ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 28 березня 2017 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_7 до Обухівської районної державної адміністрації Київської області, третя особа - Фермерське господарство "Бджолине", про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії, -

В С Т А Н О В И В :

10.11.2016р. ОСОБА_7 подала до суду позов до Обухівської районної державної адміністрації Київської області, третя особа - Фермерське господарство "Бджолине" (надалі - ФГ "Бджолине"), про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії від 12.11.2015 № НОМЕР_6, здійсненої державним реєстратором сектору з питань державної реєстрації Обухівської районної Державної адміністрації Київської області Кульбачною Ю.М. по реєстрації нової редакції 2015 року Статуту ФГ "Бджолине".

Позов обґрунтовано тим, що при розгляді іншої справи № 372/4516/15 позивач дізналась про реєстрацію державним реєстратором Обухівської районної державної адміністрації Статуту ФГ Бджолине відповідно до якого до складу земель вказаного товариство була включена земельна ділянка, яка належить позивачу на праві власності, і оскільки позивач не є учасником ФГ Бджолине реєстраційні дії є протиправними.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 28.03.2017 р. позовні вимоги задоволено повністю: реєстраційну дію державного реєстратора сектору з питань державної реєстрації Обухівської районної Державної адміністрації Київської області Кульбачної Ю.М. від 12.11.2015 № НОМЕР_6 по реєстрації нової редакції 2015 року Статуту Фермерського господарства "Бджолине" визнано протиправною та скасовано.

Суд першої інстанції виходив з того, що державним реєстратором під час проведення 12.11.2015р. реєстрації нової редакції ФГ Бджолине не було належним чином перевірено подані заявником документи на відповідність їх вимогам чинного законодавства.

За апеляційною скаргою ФГ "Бджолине" ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.12.2017 р. відмовлено у відкритті апеляційного провадження.

08.12.2017 р. представник ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6, яка не брала участь у справі, подав апеляційну скаргу, через суд першої інстанції, на постанову Київського окружного адміністративного суду від 28.03.2017 р. у даній справі.

Відповідно до ч.1 ст.185 КАС України (в редакції на день подачі апеляційної скарги) передбачалось, що особи, які не брали участі у справі, а суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково.

14.12.2017 р. вказана апеляційна скарга разом зі справою № 810/3650/16 надійшла на розгляд до Київського апеляційного адміністративного суду.

Частиною 1 ст.293 КАС України (в редакції на день прийняття судом апеляційної інстанції рішення щодо відкриття апеляційного провадження) передбачено, що особи, які не брали участі у справі, а суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 20.12.2017р. відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою представника ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 28.03.2017 р.

ОСОБА_6, не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, просить його скасувати як таке, що прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що відповідач діяв в межах та у спосіб визначений законом. Крім того, її не було залучено судом першої інстанції до розгляду справи, хоча спір стосується її прав та інтересів, що є відповідно до вимог КАС України обов'язковою умовою для скасування судового рішення.

В судовому засіданні представник апелянта підтримав доводи апеляційної скарги. Представники позивача заперечували проти задоволення апеляційної скарги.

Інші учасники справи в судове засідання не з'явилися, про час, дату та місце слухання справи повідомлялися належним чином.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників учасників справи, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, рішення суду скасуванню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ФГ Бджолине є юридичною особою, зареєстровано Обухівською державною адміністрацією Київської області 08.12.2003р., єдиним засновником якого є ОСОБА_9 який є Головою фермерського господарства.

Згідно Статуту ФГ Бджолине членами господарства є фізичні особи, в тому числі членами цього господарства були ОСОБА_6 та ОСОБА_10 (п.1.3 Статуту від 2008р.) та відповідно до п. 5.1 Статуту до земель господарства входила земельна ділянка НОМЕР_3, реєстраційний номер № НОМЕР_5 від 25.11.2004р.

10.11.2015р. ФГ Бджолине подано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме зміна скороченого найменування юридичної особи та зміна складу засновників, учасників юридичної особи, і подано перелік документів з описом, документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи (т.2 а.с.3-10).

Зокрема, ФГ Бджолине подано наступні документи: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (документ встановленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру); рішення про внесення змін до установчих документів; статут; нова редакція установчих документів; копія квитанції, виданої банком; копія квитанції, виданої банком (за публікацію); заява фізичної особи про вихід зі складу засновників; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; нотаріально засвідчена копія про смерть ОСОБА_11 від 04.08.2014 актовий запис № 13247; нотаріально засвідчена копія про смерть ОСОБА_10 від 16.01.2009 р. актовий запис № 13247.

Рішенням засновника та голови ФГ Бджолине ОСОБА_9 за погодженням з членами господарства № 5 від 05.11.2015р. вирішено виключення зі складу членів фермерського господарства ОСОБА_11 та ОСОБА_10 у зв'язку зі смертю та ОСОБА_12 на підставі поданої ним заяви, затвердження Статуту ФГ Бджолине у новій редакції з урахуванням змін до складу членів господарства .

12.11.2015 р. відповідачем вчинено реєстраційні дії № НОМЕР_6 щодо реєстрації нової редакції 2015 року Статуту ФГ "Бджолине".

Вказане підтверджено копією реєстраційної справи, яка була надана відповідачем (т.2 а.с.2-115).

Вищенаведені обставини підтверджені відповідними доказами і не є спірними.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , в редакції на день виникнення спірних правовідносин (надалі Закон № 755), регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.

Пунктом 1 ст. 4 Закону № 755 встановлено, що державною реєстрацією юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців є засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 3 ст. 4 Закону № 755 передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ст. 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Частиною 2 цієї статті визначений перелік відомостей, які мають бути зазначені в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи.

Статтею 19 Закону № 755 передбачений порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Зокрема, ч. 1 вказаної статті передбачено, що у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Частиною 2 цієї ж статті визначено: якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення. Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до складу засновників (учасників) та один з документів, передбачених частиною третьою статті 29 цього Закону. При зміні кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та/або власників істотної участі юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та/або власників істотної участі її засновника, якщо засновник - юридична особа, подаються документи, передбачені частиною першою цієї статті. Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін. Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого Кабінетом Міністрів України, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про такі зміни, а у разі зменшення статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, крім зазначених документів, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за оприлюднення повідомлення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Частиною 3 цієї статті передбачено, що у разі якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною обмежень щодо представництва від імені юридичної особи, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, яким встановлено такі обмеження.

Частиною 4 ст.19 Закону № 755 визначено, що державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.

Статтею 29 Закону № 755 визначається порядок державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Частиною 1 цієї статті встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Частиною 2 цієї статті визначено, що у разі внесення змін до статуту, які пов'язані із зменшенням статутного капіталу (статутного або складеного капіталу), зміною найменування або місцезнаходження юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за оприлюднення відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Частиною 3 вказаної статті передбачено, що у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Частиною 4 вказаної статті визначено, що у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи на підставі факту смерті фізичної особи - засновника (учасника) та відмови інших засновників (учасників) у прийнятті спадкоємця (спадкоємців) померлого до складу засновників, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається ксерокопія (нотаріально засвідчена копія, копія, завірена органом державної реєстрації актів цивільного стану) свідоцтва про смерть фізичної особи або документа, що є підставою для його видачі відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану".

Частиню 6 цієї статті було передбачено, що у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною мети установи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається копія відповідного судового рішення.

Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті (ч.7 ст.29 Закону № 755).

Статтею 30 Закону № 755 встановлено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Частиною 1 ст.27 Закону № 755 визначені підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, а саме: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; наявність в установчих документах юридичної особи пропаганди комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) та кінцевого бенефіціарного власника (контролера) (бенефіціарних власників (контролерів)) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.

Таким чином, чинним законодавством було визначено вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги дійшов висновку, що реєстраційні дії є протиправними і підлягають скасуванню, оскільки відповідач при перевірці документів повинен був встановити невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, а саме відомостей про власника земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_4, яка входить до складу земель ФГ Бджолине .

Проте, колегія суддів з вказаним висновком суду першої інстанції не погоджується з декількох підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ФГ Бджолине 10.11.2015р. подано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме зміна скороченого найменування юридичної особи та зміна складу засновників, учасників юридичної особи, а саме виключення зі складу членів фермерського господарства ОСОБА_11 та ОСОБА_10 у зв'язку зі смертю та ОСОБА_12 на підставі поданої ним заяви.

Згідно матеріалів реєстраційної справи ФГ Бджолине подало необхідний перелік документів, визначений ст. 29 Закону № 755, у зв'язку з внесенням змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.

Вказане позивачем не спростовується.

Крім того, згідно матеріалів реєстраційної справи спірна земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_4, входила до складу земель ФГ Бджолине згідно Статуту від 2008 р., так і відповідно до нового Статуту від 2015р.

Внаслідок зазначено, враховуючи положення ст. 30 Закону № 755, колегія суддів дійшла висновку, що у відповідача не було законодавчо визначених підстав для прийняття рішення про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, оскільки перелік про відмову у реєстрації змін до установчих документів є вичерпним, а відмова у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів з інших підстав не допускається.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що суд першої інстанції не залучив апелянта ОСОБА_6 до участі у справі, хоча позивач ОСОБА_7 у позові зазначав про існування судової справи № 372/4516/15 щодо спору між ОСОБА_7 та ОСОБА_6 права власності на земельну ділянку кадастровий номер НОМЕР_4, яка за договором купівлі-продажу від 11.10.2014р. була продана йому ОСОБА_6 (т.1 а.с.31).

Порушення норм процесуального права є обов'язковою підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення суду, якщо суд прийняв рішення про права, свободи, інтереси та (або) обов'язки осіб, які не були залучені до участі у справі (п.4 ч.3 статті 317 КАС України).

Таким чином, враховуючи положення вказаної норми закону та п.10 Перехідних Положень КАС України, вищенаведені обставини, колегія суддів дійшла висновку, що розгляд даного судового спору впливає на права і інтереси ОСОБА_6, отже, вирішення справи без залучення апелянта ОСОБА_6 до участі у справі є обов'язковою підставою для скасування постанову Київського окружного адміністративного суду від 28.03.2017 р.

Крім того, колегія суддів зазначає, що згідно матеріалів справи позивач ОСОБА_7, на день розгляду справи в суді апеляційної інстанції, не є власником земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_4, оскільки рішенням Обухівського районного суду Київської області від 31.05.2016р., залишене без змін ухвалою апеляційного суду Київської області від 27.09.2016р., договір купівлі-продажу земельної ділянки від 11.10.2014р. укладений між ОСОБА_13 в інтересах ОСОБА_6 та ОСОБА_7 визнано недійсним (т.2 а.с.186-191).

Згідно положень ч.1 та ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції на день подачі позову) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Частиною 1 ст.6 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції на день подачі позову) передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції на день розгляду справи в суді апеляційної інстанції завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав і інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Внаслідок вказаного, колегія суддів вважає, що фізична особа має право звернутися до адміністративного суду із позовом щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, відповідно прийнятих або вчинених при здійсненні ними владних управлінських функцій щодо цієї особи.

Отже, на час розгляду справи в суді апеляційної інстанції у позивача відсутній об'єкт судового захисту, оскільки діями та рішенням відповідача не порушуються будь які права позивача.

Відповідно до ч.1,2, 3 статті 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Частинами 1, 2 та 3 статті 308 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляці йній скарзі та (або) відзиві на неї.

Частиною 2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів вважає, що наведені апелянтом аргументи заслуговують уваги.

Внаслідок вказаного, колегія суддів дійшла висновку, що висновки, що викладені у рішення суду першої інстанції, не відповідають обставинам справи, постанова прийнята з порушенням норм процесуального права, що є підставою для її скасування, та прийняття нової постанови про відмову у задоволені позовних вимог.

Повний текст постанови виготовлено 05.03.2018 року.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу представника ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 28 березня 2017 р. - задовольнити.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 28 березня 2017 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_7 до Обухівської районної державної адміністрації Київської області, третя особа - Фермерське господарство "Бджолине", про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії - скасувати.

У задоволенні позову ОСОБА_7 до Обухівської районної державної адміністрації Київської області, третя особа - Фермерське господарство "Бджолине", про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_7 (ІН НОМЕР_1) на користь ОСОБА_6 (ІН НОМЕР_2) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору за подання апеляційної скарги у сумі 606,32 грн., згідно квитанції від 04 грудня 2017 № П2807К.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

В.О. Аліменко

О.В. Епель

Головуючий суддя Карпушова О.В.

Судді: Аліменко В.О.

Епель О.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72604271
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3650/16

Постанова від 19.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 28.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 20.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 20.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні