Рішення
від 07.03.2018 по справі 815/397/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/397/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2018 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Свида Л.І. розглянувши в порядку письмового провадження позовну заяву Заступника керівника Одеської місцевої прокуратури № 3 в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті до Приватного підприємства ОСОБА_1 Компанія (АДРЕСА_1, 65058) про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернувся Заступник керівника Одеської місцевої прокуратури № 3 в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті з позовною заявою до Приватного підприємства ОСОБА_1 Компанія про стягнення 30243,38 грн.

Позов обґрунтований тим, що до прокуратури Одеської області надійшла інформація щодо фактів перевищення транспортними засобами нормативних вагових параметрів та наявної заборгованості за перевезення вантажу із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху України, без дозволу виданого Державтоінспекцією або документа про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів. Так, 30.06.2017 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області виявлений факт перевезення ПП ОСОБА_1 Компанія вантажу із перевищенням вагових обмежень, а тому з відповідача має бути стягнута в судовому порядку плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом, яку він не сплатив в добровільному порядку.

За цією позовною заявою відкрито письмове провадження у відповідності до ст. 263 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав, а тому суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позовна заява не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Відповідно до п. 1, п. п. 15, 27 п. 5 Положення про Державну службу з безпеки на транспорті , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №103 Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Укртрансбезпека здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

Відповідно із п. п. 4 п. 2, п. 3 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів на інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 року габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області 30.06.2017 року у пункті габаритно-вагового контролю Одеського морського торгівельного порту проведений габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки RENAULT, реєстраційний №ВН 5122 СІ, який належить ОСОБА_2 .

Результати габаритно-вагового контролю транспортного засобу оформлені довідкою від 30.06.2017 року (аркуш справи 18), актом про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів Серії ВН №0151378 від 30.06.2017 року (аркуш справи 17) та ОСОБА_2 розрахована плата за проїзд великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування у розмірі 1012,50 євро (30243,38 грн.), що оформлено відповідним розрахунком (аркуш справи 19).

Дані щодо перевищення вагових параметрів автомобіля марки RENAULT, реєстраційний №ВН 5122 СІ, підтверджуються актом Служби логістики та обробки автотранспорту Адміністрації Одеського морського порту №66250 від 30.06.2017 року (аркуш справи 16).

Крім того, 30.06.2017 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області складений Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №0155532, у якому встановлено надання вантажним автомобілем марки RENAULT, реєстраційний №ВН 5122 СІ, послуг з перевезення вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме: за відсутності дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними органами у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень, що є порушенням вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт ( аркуші справи 15).

За результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, який відбувся 29.08.2017 року із запрошенням ОСОБА_2 та ПП ОСОБА_1 Компанія , в той же день винесена постанова №ВН 0157816 про застосування до відповідача адміністративно-господарського штрафу у розмірі 1700 грн. (аркуші справи 13, 20-21).

Згідно із п. 22.1 Правил дорожнього руху , затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 року маса вантажу, що перевозиться, і розподіл навантаження на осі не повинні перевищувати величин, визначених технічною характеристикою даного транспортного засобу.

Згідно із п. 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами , затверджених постановою Кабінету Міністрів України №30 від 18.01.2001 року транспортний засіб з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху .

Відповідно до ст. 33 Закону України Про автомобільні дороги рух транспортних засобів, навантаження на вісь яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно із ч. 3 ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт у разі перевезення вантажів з перевищенням вагових обмежень обов'язковим документом є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Згідно із п. 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони , затверджених постановою Кабінету Міністрів України №198 від 30.03.1994 року, перевезення великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об'єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

Згідно із п. 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами , затверджених постановою Кабінету Міністрів України №30 від 18.01.2001 року, рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.

Відповідно до п. 16, 18, 21, 27, 28, 30, 31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів на інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 року, Габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.

За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення.

У разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі - плата за проїзд). Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України. Плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України "Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд.

Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.

Перевізник має право на відшкодування вантажовідправником чи замовником коштів, внесених у рахунок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу.

Погодження маршруту видається після внесення в установленому розмірі плати за проїзд. У разі прийняття рішення про відмову перевізника від проїзду за погодженим маршрутом внесена плата за проїзд не повертається.

Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів. Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.

При визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу.

Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.

Якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі.

У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

З наявної в матеріалах справи міжнародної товарно-транспортної накладної СМR від 29.06.2017 року, перевізником вантажу (пиломатеріали хвойних порід, обрізні, соснові вагою 23220 кг) є Приватне підприємство ОСОБА_1 Компанія , відправник ТОВ Норс Трейд , одержувач - Company Kyung Sung Timber Co., LTD 1635-5, SONGJEONG-DONG, GANGSEOGU, BUSAN, KOREA (аркуш справи 45).

При цьому, суд вважає, що позовні вимоги щодо стягнення з Приватного підприємства ОСОБА_1 Компанія плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом не підлягають задоволенню з тих підстав, що за актом №ВН 0151378 від 30.06.2017 року про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів суб'єктом перевірки був ОСОБА_2, розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування здійснений для платника - ОСОБА_2, в складених органом Укртрансбезпеки актах, розрахунку, тощо, не має посилання на CMR від 29.06.2017 року, а всі документи містять дані про перевізника - ОСОБА_2.

Також, позивачем не надано до суду доказів обізнаності відповідача про складені акти, розрахунок плати за проїзд, не має доказів повідомлення відповідача про необхідність сплатити суму плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом, його відмови в добровільному порядку від сплати цієї суми, тощо.

Тобто, суд звертає увагу на те, що всі документи щодо здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу складені відносно перевізника - ОСОБА_2, а тому за цими документами не може бути притягнута до відповідальності інша особа, розрахунок плати за проїзд, в якому б платником був зазначений ПП ОСОБА_1 Компанія органами Укртрансбезпеки не складався.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Заступника керівника Одеської місцевої прокуратури № 3 в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 243-246, 250, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Заступника керівника Одеської місцевої прокуратури № 3 (вул. Черняховського, 6, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 03528552) в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т. Перемоги, 14, м. Київ, 01135) до Приватного підприємства ОСОБА_1 Компанія (АДРЕСА_1, 65058, код ЄДРПОУ 36290031) про стягнення 30243,38 грн. - відмовити.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття рішення апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 293 КАС України, учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків встановлених цим Кодексом.

Згідно із ч. 1 ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини постанови суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Відповідно до ч. 2 ст. 295 КАС України, учасник справи, якому повний текст рішення суду не було вручено у день його (її) проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається відповідно до п. 15.5 ч. 1 розділу VІІ Перехідних положень КАС України учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Л.І. Свида

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72618024
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/397/18

Постанова від 19.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 19.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 07.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні