ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 червня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/397/18
Категорія: 3.7 Головуючий в 1 інстанції: Свида Л. І.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Семенюк Г.В.
суддів: Потапчука В.О. , Шляхтицького О.І.
при секретарі: Вишневській А.В.
за участю сторін: Прокуратура ОСОБА_1 (посвідчення) ДСУ з безпеки на транспортіОСОБА_2 (довіреність)
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Одеського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Прокуратури Одеської області на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.03.2018 р. по справі № 815/397/18 за позовом Заступника керівника Одеської місцевої прокуратури № 3 в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті до Приватного підприємства ОСОБА_3 Компанія про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства ОСОБА_3 Компанія про стягнення коштів в сумі 30243,38, мотивуючи його тим, що посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області виявлений факт перевезення ПП ОСОБА_3 Компанія вантажу із перевищенням вагових обмежень, а тому з відповідача має бути стягнута в судовому порядку плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом, яку він не сплатив в добровільному порядку.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07.03.2018 року у задоволені позову відмовлено.
Не погодившись з Рішенням суду першої інстанції, Прокуратура Одеської області подала апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати Рішення суду та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити в повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального та процесуального права. Зазначає, що задовольняючи позов, суд першої інстанції не врахував, що проведення Управлінням Укртрансбезпеки у Одеській області 30.06.2018 року на території Одеського морського торгівельного порту дій з габаритно-вагового контролю вантажного автомобіля марки RENAULT , реєстраційний номер НОМЕР_1 є встановлення і фіксування стану дотримання вагових обмежень вантажним транспортним засобом станом на час його руху, у зв'язку з чим той факт, що ОСОБА_4 є власником транспортного засобу не породжує обов'язку щодо внесення ним плати за проїзд вказаним транспортним засобом, оскільки законодавством такий обов'язок покладено виключно на перевізника.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу належить залишити без задоволення з наступних підстав:
Судом першої інстанції встановлено, що 30.06.2017 року у пункті габаритно-вагового контролю Одеського морського торгівельного порту посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області проведений габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки RENAULT , реєстраційний № НОМЕР_1, який належить ОСОБА_4.
За результатами габаритно-вагового контролю транспортного засобу оформлено довідку від 30.06.2017 року, акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів Серії ВН № 0151378 від 30.06.2017 року та ОСОБА_4 розрахована плата за проїзд великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування у розмірі 1012,50 євро (30243,38 грн.), що оформлено відповідним розрахунком.
ОСОБА_5 логістики та обробки автотранспорту Адміністрації Одеського морського порту № 66250 від 30.06.2017 року підтверджено дані щодо перевищення вагових параметрів автомобіля марки RENAULT , реєстраційний № НОМЕР_1.
30.06.2017 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області складений ОСОБА_5 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 0155532, у якому встановлено надання вантажним автомобілем марки RENAULT , реєстраційний № НОМЕР_1, послуг з перевезення вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме: за відсутності дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними органами у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень, що є порушенням вимог абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт .
За результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, який відбувся 29.08.2017 року із запрошенням ОСОБА_4 та ПП ОСОБА_3 Компанія , в той же день винесена постанова № ВН 0157816 про застосування до відповідача адміністративно-господарського штрафу у розмірі 1700 грн.
Не погоджуючись із добровільною несплатою відповідачем коштів, позивач звернувся до суду.
Відмовляючи в задоволені позову, суд першої інстанції виходив з того, що всі документи щодо здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу складені відносно перевізника - ОСОБА_4, а тому за цими документами не може бути притягнута до відповідальності інша особа, розрахунок плати за проїзд, в якому б платником був зазначений ПП ОСОБА_3 Компанія органами Укртрансбезпеки не складався.
Одеський апеляційний адміністративний суд погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне:
Відповідно до статті 33 Закону України Про автомобільні дороги рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 № 198 затверджено Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони . Відповідно до п.16 цих Правил перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об'єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначається окремими актами законодавства.
Правила проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 30 (далі Правила № 30). Згідно з пунктом 3 Правил № 30 транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, встановлено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
При цьому, пунктом 4 Правил № 30 рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Відповідно до підпункту 4 пункту 2 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.
Пунктом 3 Порядку № 879 передбачено, що габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.
За змістом пункту 27 Порядку № 879 плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.
Згідно з абз.1 пункту 28 Порядку № 879 плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.
Відповідно до пункту 30 Порядку № 879 плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою: П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів.
Згідно з пунктом 31.1 Порядку № 879 якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі.
Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.
Пунктом 26 Порядку № 879 передбачено, що кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.
Отже, великоваговий транспортний має право здійснювати дорожнє перевезення вантажів або за умови отримання дозволу на рух автомобільними дорогами України, або документа про внесення плати за проїзд.
Апелянт, в своїй апеляційній скарзі, посилається на статтю 1 Закону України Про автомобільний транспорт та п. 28 Порядку № 879, та зазначає, що плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу стягується саме з автомобільного перевізника, а не з власника транспортного засобу чи водія.
Колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги з наступних підстав.
В матеріалах справи наявна міжнародна товарно-транспортна накладна СМR від 29.06.2017 року, в якій дійсно перевізником вантажу (пиломатеріали хвойних порід, обрізні, соснові вагою 23220 кг) є Приватне підприємство ОСОБА_3 Компанія , відправник ТОВ Норс Трейд , одержувачKyung Sung Timber Co., LTD 1635-5, SONGJEONG-DONG, GANGSEOGU, BUSAN, KOREA (а.с. 45).
Але, слід зазначити, що за актом № ВН 0151378 від 30.06.2017 року про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів суб'єктом перевірки був ОСОБА_4, розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування здійснений для платника - ОСОБА_4, в складених органом Укртрансбезпеки актах, розрахунку, тощо, не має посилання на міжнародну товарно-транспортну накладну CMR від 29.06.2017 року, а всі документи містять дані про перевізника - ОСОБА_4.
Тобто, всі документи щодо здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу складені відносно перевізника - ОСОБА_4, а тому за цими документами не може бути притягнута до відповідальності інша особа. Розрахунок плати за проїзд, в якому б платником був зазначений ПП ОСОБА_3 Компанія органами Укртрансбезпеки не складався.
Доводи апеляційної скарги, дублюють адміністративний позов (а.с.5-12), які були предметом дослідження в суді першої інстанції та висновків останнього не спростовують.
Інші доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Згідно з ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Прокуратури Одеської області, - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 березня 2018 року по справі № 815/397/18, - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Повний текст Постанови складено - 20 червня 2018 року.
суддя-доповідач: ОСОБА_6 судді: ОСОБА_7 ОСОБА_8
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2018 |
Оприлюднено | 20.06.2018 |
Номер документу | 74784081 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Семенюк Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні