Рішення
від 07.03.2018 по справі 815/6115/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6115/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючої судді Потоцької Н.В.

за участю секретаря Сердюк І.С.

сторін:

представника позивача Бозаджі Ю.В.

представника відповідача Копиця С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕСЛА БІЛД ГРУПП" до Головне управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕСЛА БІЛД ГРУПП" до Головного управління ДФС в Одеській області в якому позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області, а саме:

- податкове повідомлення-рішення №0022311404 від 28.07.2017 року, відповідно до якого розраховано за платежем - податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за податковим зобов'язанням - 852106,48 грн., за штрафними санкціями - 213026,62 грн., разом - 1065133,10 грн.;

- податкове повідомлення-рішення №0022291404 від 28.07.2017 року, відповідно до якого розраховано за платежем - податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за податковим зобов'язанням - 2712180,62 грн., за штрафними санкціями - 678045,16 грн., разом - 3390225,78 грн.;

- податкове повідомлення-рішення №0022301404 від 28.07.2017 року, відповідно до якого розраховано за платежем - податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 510,00 грн.;

- податкове повідомлення-рішення №0022331404 від 28.07.2017 року, відповідно до якого розраховано за платежем - податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 510,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним:

Товариством зареєстровані наступні види діяльності: Код КВЕД 41.10 Організація будівництва будівель; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; Код КВЕД 41.10 Організація будівництва будівель; Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й власного чи орендованого нерухомого майна (основний); Код КВЕД 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

Товариство є власником нежитлової нерухомості, в зв'язку з чим перевіряючому були надані документи, що підтверджують право власності Товариства на об'єкти нерухомого майна:

Договір купівлі продажу від 21.10.2014, дата державної реєстрації речових прав на нерухоме майно 21.10.2014 17:07:58. Об'єкт нерухомого майна - нежитлові будівлі та споруди. Місцезнаходження об'єкта нерухомості: Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 482023651101, загальна площа 17373,9 кв.м.

Відповідно до зазначеного договору купівлі продажу від 21.10.2014, об'єкт нерухомого майна загальна площею 17373,9 кв.м. складається з: літ. Т (№15) - будівля замочного відділення; літ. Ш (№21) - зерносклад; літ. Р (№20) - головний корпус; літ. К , К1 , К2 , КЗ , К4 , К5 (№13) - склади, насосна; літ. У (№15) - лабораторія; літ. Л (№11) - трансформаторна; літ. П (№18) - їдальня; літ. М (№10) - контрольна будка; літ. С (№4) - будівлі пересувної грядки; літ. Ф (№16) - щитова; літ. Ц (№6) - механічні майстерні; літ. А , А1 (№7,12) - столярний цех, склад тари; №1-5 - огородження; І (№24) - мостіння.

Об'єкт нерухомого майна розташований на земельній ділянці, площею 20862 кв.м. за фактичним користуванням, кадастровий номер земельної ділянки: 5110137500:41:001:0015.

Акт прийому-передачі об'єкту нерухомого майна від 21.10.2014, відповідно до якого ТОВ Гамбрінус ЛТД , код 33017456 передало, а ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП прийняло у власність усі нежитлові будівлі та споруди, що знаходяться за адресою: Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9, загальна площа 17373,9 кв.м.

Технічний паспорт на виробничий будинок Пивзавод Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9, виготовлений станом на 10.08.2004 реєстровий номер 17неж-23-1386.

Договір купівлі продажу від 21.10.2014, дата державної реєстрації речових прав на нерухоме майно 21.10.2014 17:23:04. Об'єкт нерухомого майна - нежитлові приміщення. Місцезнаходження об'єкта нерухомості: Одеська область, м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9- А , реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 482085051101, загальна площа 475 кв.м.

Відповідно договору купівлі продажу від 21.10.2014, об'єкт нерухомого майна загальна площею 475 кв.м., розташований на земельній ділянці, площею 20862 кв.м., кадастровий номер земельної ділянки: 5110137500:41:001:0015.

Акт прийому-передачі об'єкту нерухомого майна від 21.10.2014, відповідно до якого ТОВ Гамбрінус ЛТД , код 33017456 передало, а ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП прийняло у власність усі нежитлові будівлі та споруди, що знаходяться за адресою: Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9- А , загальна площа 475 кв.м.

Технічний паспорт на громадський будинок Торгове Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9- А , виготовлений станом на 16.07.2004 реєстровий номер 26неж 61-1132.

Договір купівлі продажу від 23.02.2015, дата державної реєстрації речових прав на нерухоме майно 23.02.2015 17:43:32. Об'єкт нерухомого майна - нежитлові будівлі.

Місцезнаходження об'єкта нерухомості: Одеська обл. м. Одеса, вулиця Стовпова, будинок 28, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 193647651101, загальна площа 58045,6 кв.м. складається з: літери Б , В , Г , Д , ДЗ , Е , Ж , Ї , Є , Л , У , Ф , Т1 загальна площа 58045,6 кв.м., І-мостіння, ІІ-фонтан, ІУ-басейн, V-VІІ-димарі, X- естакада, №1,3-11,15-огорожа.

Об'єкт нерухомого майна розташований на земельній ділянці, площею 99893 кв.м., кадастровий номер земельної ділянки: 5110137300:24:005:0006.

Технічний паспорт на виробничий будинок Нежитлові будівлі Одеська обл. м. Одеса, вулиця Стовпова, будинок 28, виготовлений станом на 23.08.2012 реєстровий номер б/н.

Опис об'єкта нерухомого майна за даними технічної інвентаризації виробничого будинку, в цілому складеться: літера Б - механозбиральний цех, літера В - транспортний цех, літера Г - склад, літера Д,ДЗ - механозбиральний цех №2, літера Е - Ремонтний цех №3, літера Ж - котельна, літера ї - вагова, літера Є - склад, літера Л,У - магазин, їдальня, літера Ф - Компресорна, літера Т1 - трансформаторна, І-мостіння, ІІ-фонтан, ГУ-басейн, V- VІІ-димарі, Х-естакада, №1,3-11,15-огорожа.

Товариство не погоджується з розрахунком податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на підставі встановлених в ході перевірки об'єктів оподаткування, за період 2015-2017 роки. Вважаємо, що Відповідач дійшов хибного висновку, щодо визначення об'єктів оподаткування. А саме визначивши об'єкти нерухомого майна, що належать Товариству:

виробничі будівлі пивоварного заводу, місцезнаходження об'єкта нерухомості: Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9, реєстраційний номер об'єкта нерухомості: 482023651101, загальна площа 17373,9 кв.м.;

виробничі будівлі (цехи, склади, вагові та інше), місцезнаходження об'єкта нерухомості: Одеська обл. м. Одеса, вулиця Стовпова, будинок 28, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 193647651101, загальна площа 58045,6 кв.м.;

як такі, що підпадають під базу оподаткування для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (пп. 266.2.1 Податкового кодексу України).

Крім того, відповідно до ст. 1 Конвенції про допомогу у випадках виробничого травматизму від 08.07.64 р. № 121, термін промислове підприємство охоплює всі підприємства, які належать до таких галузей економічної діяльності: добувна промисловість, переробна промисловість, будівництво, електроенергія, газ, водопостачання і санітарне обслуговування, транспорт, склади і служби зв'язку.

Крім того, будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств, не є об'єктом оподаткування (пп. є пп. 266.2.2 ПК України). Водночас у чинному законодавстві України відсутні норми, які б роз'яснювали визначення будівлі промисловості та промислове підприємство , тому перелік об'єктів та суб'єктів, які не є об'єктами та платниками податку на нерухомість за чинною редакцією ПК не є вичерпним.

Відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України зі стандартизації, метрології та

сертифікації від 17.08.2000 № 507, будівлі промисловості (криті будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо) віднесено до підрозділу Будівлі нежитлові (група 125 Будівлі промислові та склади клас 1251 Будівлі промисловості ). Тож із метою застосування норм підпункту 266.2.2 ПК до будівель промисловості відносяться об'єкти нерухомості, які відповідно до ДК 018-2000 належать до класу 1251 Будівлі промисловості , що включає підкласи: 1251.1 Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості; 1251.2 Будівлі підприємств чорної металургії ; 1251.3 Будівлі підприємств хімічної та нафтохімічної промисловості ; 1251.4 Будівлі підприємств легкої промисловості ; 1251.5 Будівлі підприємств харчової промисловості ; 1251.6 Будівлі підприємств медичної та мікробіологічної промисловості ; 1251.7 Будівлі підприємств лісової деревообробної та целюлозно-паперової промисловості ; 1251.8 Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості ; 1251.9 Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне .

Крім цього, визначення приналежності будівлі до того чи іншого класу проводиться на підставі документів, що підтверджують право власності, з урахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення об'єкта нерухомості згідно з ДК 018-2000. Товариством Відповідачу надана технічна документація на власні об'єкти, в яких чітко зазначено, що технічні паспорти складені на виробничі будівлі, та в експлікації до планів будівель, наведені вичерпний перелік та призначення приміщень будівель.

Що стосується визначення підприємств промисловими, то такими вважаються підприємства, які відповідно до Національного класифікатора України ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 29.11.2010 № 530, відносяться до секцій:

В Добувна промисловість та розроблення кар'єрів ;

С Переробна промисловість , зокрема виробництво харчових продуктів, напоїв, тютюнових виробів, текстильне виробництво, виробництво шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів, виробництво паперу та паперових виробів, поліграфічна діяльність, тиражування записаної інформації тощо;

D Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря ;

Е Водопостачання; каналізація, поводження з відходами ;

F Будівництво .

Крім того, у Державному класифікаторі будівель та споруд ДК 018-2000 об'єктами класифікації є будівлі виробничого і невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення. До групи Будівлі промислові та склади належать будівлі промислового призначення (фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо). Отже, з метою застосування норм підпункту 266.2.2 ПК при визначенні промислових підприємств необхідно дотримуватись вимог Національного класифікатора України ДК 009:2010 та Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000.

Згідно з пп. є пп. 266.2.2 ПКУ будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств не є об'єктом оподаткування.

Отже, будівлі промисловості, промислових підприємств (до яких належить наше Товариство) відповідно до правовстановлюючих документів, не є об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, оскільки ПКУ не містить обмежень щодо використання чи невикористання таких об'єктів.

Представник позивача в судовому засідання підтримав заявлені позовні вимоги з підстав, викладених в адміністративному позові та наданих в судовому засіданні поясненнях.

Відповідач проти позову заперечував. В обґрунтування заявленої правової позиції надав заперечення (відзив) за вхід. № 33637/17 від 06.12.2017 р., які обґрунтовані наступним.

Перевіркою встановлено, що нерухоме майно, що належить ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП , а саме:

Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9, загальна площа 17373,9 кв.м.;

Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна. будинок 9- А , загальна площа 475 кв.м.;

Одеська обл. м. Одеса, вулиця Стовпова, будинок 28, загальна площа 58045,6 кв.м., відноситься до об'єктів оподаткування з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у відповідності до пп.266.2.1. п.266.2 ст.266 Податкового кодексу України.

ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП не надавалась податкова звітність з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за звітні періоди 2015-2017 роки, що стало підставою для проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП , код ЄДРПОУ 39376224 з питань повноти обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за звітні періоди 2015-2017 роки відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.2 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС в Одеській області направлено лист від 11.05.2017 №3926/10/15-32-12-04-21 до ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП щодо необхідності подання податкової звітність з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за звітні періоди 2015-2017 роки.

ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП було надано відповідь листом від 23.05.2017 №17 (вх..№2462/10/15-32 від 29.05.2017), згідно якої ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП вважає, що зазначені об'єкти нерухомості не є об'єктом оподаткування згідно з пп. Є 266.2.2.п.266.2 ст.266 Податкового кодексу України.

Відповідно до Податкового кодексу України, визначено наступне:

- пп. 266.2.2.п.266.2 ст.266 Не є об'єктом оподаткування: є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств.

Відповідно до наданих до перевірки документів, що підтверджують право власності ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП на Нерухоме майно за адресою:

- Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9, загальна площа 17373,9 кв.м.;

- Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9- А , загальна площа 475 кв.м.;

- Одеська обл. м. Одеса, вулиця Стовпова, будинок 28, загальна площа 58045,6 кв.м., а саме: договори купівлі продажу, акти прийому-передачі об'єкту нерухомого майна, технічні паспорти, витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності з врахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення об'єктів нерухомості згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507, не визначено належності будівль за адресою:

- Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9, загальна площа 17373,9 кв.м.;

- Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9- А , загальна площа 475 кв.м.;

- Одеська обл. м. Одеса, вулиця Стовпова, будинок 28, загальна площа 58045,6 кв.м., до класу 1 251 Будівлі промислові (підкласи 1251.1-1251.9) у відповідності до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000.

Також, слід зауважити, що зметою застосування п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ промислова будівля повина нлежати промисловому підприємству.

Відповідно до Національного класифікатора України ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457 (далі - ДК 009:2010), економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів і послуг), який здійснюють з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, усталювання, робочої сили, технологічних процесів тощо. Економічну діяльність характеризують витрати на виробництво, процес виробництва та випуск продукції.

Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД) є складовою ДК 009:2010, згідно з яким процес промислового виробництва - це процес перероблення (механічного, хімічного, ручного тощо), який використовують для виготовлення нової продукції (споживчих товарів, напівфабрикатів чи засобів виробництва), оброблення товарів, які були у використанні, надання промислових послуг і який класифікують у секціях В Добувна промисловість і розроблення кар'єрів , С Переробна промисловість , О Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря , Е Водопостачання; каналізація, поводження з відходами та Р Будівництво .

Отже, з метою застосування норм п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ промисловими вважаються підприємства, які відповідно до ДК 009:2010 відносяться до секцій: В Добувна промисловість і розроблення кар'єрів , С Переробна промисловість , О Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря , Е Водопостачання; каналізація, поводження з відходами та Р Будівництво .

Перевіркою встановлено, що ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП у періоді, що перевірявся, фактично здійснювало діяльність з надання в оренду й експлуатацію власного нерухомого майна (КВЕД_68.20).

Відповідно до ДК 009:2010 вид діяльності: Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна КВЕД_68.20 - відноситься до секції L, Операції з нерухомим майном .

Таким чином, перевіркою встановлено, що ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП не відноситься до промислових підприємств у розумінні Національного класифікатора України ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457.

Перевіркою встановлено, що ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП в порушення п.п.266.7.5 п.266.7 ст.266 Податкового кодексу України, не надано до контролюючих органів (ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області) податкову звітність з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за звітні періоди 2015 рік, 2016 рік, 2017 рік.

Перевіркою встановлено, що ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП в порушення пп.266.1.1.п.266.1, пп.266.2.1. п.266.2, пп.266.3.1., пп.266.3.3. п.266.3 ст.266 Податкового кодексу України занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 5 385 755,15 грн., в тому числі за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування (контролюючого органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування ) в розрізі періодів:

1. ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області:

- за 2015 рік - 217399,60 грн.;

- за 2016 рік - 491915,68 грн.;

- за 2017 рік - 571164,80 грн. ( в тому числі за 1 квартал 142791,20)

2. ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області

- за 2015 рік - 648079,12грн.;

- за 2016 рік - 1599736,70 грн.;

- за 2017 рік - 1857459,20 грн.( в тому числі за 1 квартал 464364,80)

ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.2 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та наказу ГУ ДФС в Одеській області від 16.06.2017 № 2235 проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП з питань повноти обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за звітні періоди 2015-2017 роки відповідно до затвердженого плану перевірки, наведеного у додатку 1 до акта.

За результатом перевірки складено акт від 03.07.2017 №000268/15-32-14-04/39376224.

Перевіркою встановлено порушення пп.266.1.1.п.266.1, пп.266.2.1. п.266.2, пп.266.3.1., пп.266.3.3. п.266.3 ст.266 Податкового кодексу України внаслідок чого занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 5 385 755,15 грн., в тому числі за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування (контролюючого органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування ) в розрізі періодів:

ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області:

- за 2015 рік - 217399,60 грн.;

- за 2016 рік - 491915,68 грн.;

- за 2017 рік - 571164,80 грн. ( в тому числі за 1 квартал 142791,20)

ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області:

- за 2015 рік - 648079,12грн.;

- за 2016 рік - 1599736,70 грн.;

- за 2017 рік - 1857459,20 грн.( в тому числі за 1 квартал 464364,80).

За наслідками встановлених порушень винесені податкові повідомлення - рішення:

1. №0022311404 від 28.07.2017 року, відповідно до якого розраховано за платежем - податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за податковим зобов'язанням - 852106,48 грн., за штрафними санкціями - 213026,62 грн., разом - 1065133,10 грн;

2. №0022291404 від 28.07.2017 року, відповідно до якого розраховано за платежем - податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за податковим зобов'язанням - 2712180,62 грн., за штрафними санкціями - 678045,16 грн., разом - 3390225,78 грн;

3. №0022301404 від 28.07.2017 року, відповідно до якого розраховано за платежем - податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 510,00 грн.;

4. №0022331404 від 28.07.2017 року, відповідно до якого розраховано за платежем - податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 510,00 грн.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

Конституція України прямо вказує на законодавчу форму встановлення податку, зокрема ст. 92 ч. 2 п. 1 зазначає, що тільки законами України встановлюються система оподаткування, податків і зборів.

Стаття 19 Конституції України. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частина 2 статті 2 КАС України. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 6 Конвенції Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення .

Закон України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини ст. 2 передбачає Рішення є обов'язковим для виконання Україною відповідно до статті 46 Конвенції .

При цьому варто визначити предмет розгляду справ Європейського суду. ЄСПЛ відзначає, що податкові спори виходять за межі цивільних прав і обов'язків, незважаючи на матеріальні наслідки. Таким чином, тривалий час гарантії, передбачені ст. 6 Право на справедливий суд Конвенції, не поширювались на спори у сфері оподаткування, проте згодом позиція змінилась, і ЄСПЛ було підтримано, уточнено та розвинуто практику застосування ст. 6 Конвенції до податкових спорів.

За відсутності у самому тексті Конвенції згадки про податки остання з'явилась у ст.1 Захист власності протоколу № 1 до Конвенції, відповідно до якої кожна фізична або юридична особа має право на повагу до своєї власності. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

У національному законодавстві відносини, що виникають у сфері справлення податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України. ПКУ визначає вичерпний перелік податків і зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Податкове законодавство України складається, зокрема, з Конституції України, Податкового кодексу України та нормативно правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього кодексу (ст. 3 ПКУ).

Головне управління ДФС в Одеській області, відповідно до функцій контролюючих органів, визначених пп. 191.1.1. п. 191.1 ст.191 Податкового кодексу України здійснює адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводить відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків ; пп.19-11.2. контролює... своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів ; пп.191.1.8. забезпечує достовірність та повноту обліку платників податків... об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням ; пп.191.1.35. вживає заходів до виявлення, аналізу та перевірки фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, щодо відповідності законодавству ; пп. 19-1.1.40 здійснює збір податкової інформації .

Згідно п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотриманню законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до ст.62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків (п.п.62.1.1 п.62.1); інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів (п.п.62.1.2 п.62.1); перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин (п.п.62.1.3 п.62.1).

Для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла: від платників податків та податкових агентів; від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України; від банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; від органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів; за результатами податкового контролю; для інформаційно-аналітичної „ забезпечення діяльності також використовується інша інформація, оприлюднена як така, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства та/або добровільно чи за запитом надана контролюючому органу в установленому законом порядку (ст.72 ПК України).

Стаття 266

266.1.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

266.2. Об'єкт оподаткування

266.2.1. Об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

266.2.2. Не є об'єктом оподаткування:

є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств…

266.3.3. База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об'єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об'єкт.

266.5. Ставка податку

266.5.1. Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

266.6. Податковий період

266.6.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

266.7.5. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

В силу вимог підпункту 14.1.1291 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України у нежитловій нерухомості виділяють, зокрема будівлі офісні (будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей), будівлі промислові та склади.

Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації наказом від 17 серпня 2000 року №507 затверджено і введено в дію Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000, який призначений для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб'єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) України. Об'єктами класифікації в ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.

Відповідно до названого Державного класифікатора будівлі промисловості (криті будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо) віднесено до підрозділу Будівлі нежитлові (група 125 Будівлі промислові та склади клас 1251 Будівлі промисловості ).

До будівель промисловості відносяться об'єкти нерухомості, які відповідно до ДК 018-2000 належать до класу 1251 Будівлі промисловості , що включає підкласи: 1251.1 Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості ; 1251.2 Будівлі підприємств чорної металургії ; 1251.3 Будівлі підприємств хімічної та нафтохімічної промисловості ; 1251.4 Будівлі підприємств легкої промисловості ; 1251.5 Будівлі підприємств харчової промисловості ; 1251.6 Будівлі підприємств медичної та мікробіологічної промисловості ; 1251.7 Будівлі підприємств лісової деревообробної та целюлозно-паперової промисловості ; 1251.8 Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро- фаянсової промисловості ; 1251.9 Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне .

Визначення приналежності будівлі до того чи іншого класу проводиться на підставі документів, що підтверджують право власності, з урахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення об'єкта нерухомості згідно з ДК 018-2000.

Згідно з ДК 018-2000 до групи (код 125) Будівлі промислові та склади належить клас (код 1251) Будівлі промислові , який включає будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо. До класу (код 1252) "Резервуари, силоси та склади" належать, зокрема, спеціальні склади, складські майданчики.

ПОЗИЦІЯ СУДУ

Оцінка аргументів учасників справи

Суд вважає необґрунтованими доводи ТОВ "ТЕСЛА БІЛД ГРУПП" з огляду на наступне.

У межах Європейського статистичного простору, який, окрім країн - членів Європейського Союзу, охоплює країни Європейської асоціації вільної торгівлі та більшість країн Центральної Європи, з 1993 року статистичні дані вперше почали збирати та розробляти за Класифікацією видів економічної діяльності Європейського Співтовариства (NACE) та Класифікацією продукції за видами економічної діяльності Європейського Співтовариства (CPA). NACE та CPA - це складова частина міжнародної інтегрованої системи статистичних класифікацій. NACE - похідна класифікація від ISIC і, задля задоволення конкретних потреб користувачів у ЄС, вона більш деталізована на нижчому рівні.

В Україні національні статистичні класифікації видів економічної діяльності, продукції, товарів створювали, використовуючи європейські класифікації в незмінному вигляді. Упровадження Класифікації видів економічної діяльності (ДК 009-96), яку було побудовано на базі NACE (Rev. 1), відбувалось протягом 1997 - 2000 років згідно з розробленим планом заходів, а, починаючи з січня 2001 року, за цією Класифікацією здійснювали організування статистичних спостережень, формування зведеної інформації та публікацію статистичних даних. З 2006 року набула чинності друга редакція Класифікації видів економічної діяльності (ДК 009:2005), побудована на базі NACE (Rev. 1.1).

Подану Класифікацію видів економічної діяльності створено на основі NACE (Rev. 2), упровадженої Регламентом (ЄС) Європейського парламенту та ради від 20 грудня 2006 року N 1893/2006.

Класифікація видів економічної діяльності (далі - КВЕД) установлює основи для підготовлення та поширення статистичної інформації за видами економічної діяльності. Основний принцип КВЕД полягає в об'єднанні підприємств, що виробляють подібні товари чи послуги або використовують подібні процеси для створення товарів чи послуг (тобто сировину, виробничий процес, методи або технології), у групи.

Основне призначення КВЕД - визначати та кодувати основні та другорядні види економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців.

Крім того, КВЕД призначений забезпечувати

- статистичний облік підприємств і організацій за видами економічної діяльності;

- проведення державних статистичних спостережень економічної діяльності й аналізу статистичної інформації на макрорівні (складання показників національних рахунків - рахунків виробництва й утворення доходу, таблиці "витрати-випуск");

- зіставлення національної статистичної інформації з міжнародною через застосування єдиної статистичної термінології, статистичних одиниць і принципів визначення та змінення видів економічної діяльності підприємств і організацій.

Тобто КВЕД - це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації. Водночас, Класифікація є механізмом спільної мови, що має використання в багатьох інших, нестатистичних сферах (соціальному та податковому регулюванні, ліцензуванні, системі тарифів тощо), проте, не завжди адаптована до цього повною мірою.

Згідно ДЕРЖАВНОГО КЛАСИФІКАТОРУ БУДІВЕЛЬ ТА СПОРУД ДК 018-2000: клас: Будівлі промислові (12.51)

Цей клас включає: - криті будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо за їх функціональним призначенням Цей клас не включає: - резервуари, силоси та склади (1252) - будівлі сільськогосподарського призначення (1271) - комплексні промислові споруди (електростанції, нафтопереробні заводи тощо), які не мають характеристик будівель (230) Згідно, договору купівлі продажу від 21.10.2014, дата державної реєстрації речових прав на нерухоме майно 21.10.2014 17:07:58. Об'єкт нерухомого майна - нежитлові будівлі та споруди (Одеська обл. м. Одеса, проспект Гагаріна, будинок 9) реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 482023651101, загальна площа 17373,9 кв.м. складається з: літ. Т (№15) - будівля замочного відділення; літ. Ш (№21) - зерносклад; літ. Р (№20) - головний корпус; літ. К , К1 , К2 , КЗ , К4 , К5 (№13) - склади, насосна; літ. У (№15) - лабораторія; літ. Л (№11) - трансформаторна; літ. П (№18) - їдальня; літ. М (№10) - контрольна будка; літ. С (№4) - будівлі пересувної грядки; літ. Ф (№16) - щитова; літ. Ц (№6) - механічні майстерні; літ. А , А1 (№7,12) - столярний цех, склад тари; №1-5 - огородження; І (№24) - мостіння.

Отже, перелічені об'єкти під літ. Т Ш Р К , К1 , К2 , КЗ , К4 , К5 У Л П М С Ф Ц А , А1 І - згідно державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, не відносяться до класу Будівлі промислові (12.51)

Підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПКУ визначено перелік об'єктів нерухомості, які не є об'єктами оподаткування, до яких віднесено будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств (підпункт є підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПКУ).

Відповідно до Національного класифікатора України ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457 (далі - ДК 009:2010), економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів і послуг), який здійснюють з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів тощо. Економічну діяльність характеризують витрати на виробництво, процес виробництва та випуск продукції.

Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД) є складовою ДК 009:2010, згідно з яким процес промислового виробництва - це процес перероблення (механічного, хімічного, ручного тощо), який використовують для виготовлення нової продукції (споживчих товарів, напівфабрикатів чи засобів виробництва), оброблення товарів, які були у використанні, надання промислових послуг і який класифікують у секціях B Добувна промисловість і розроблення кар'єрів , C Переробна промисловість , D Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря , E Водопостачання; каналізація, поводження з відходами та F Будівництво .

Тобто, з метою застосування норм підпункту є підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПКУ, промисловими вважаються підприємства, які відповідно до ДК 009:2010 відносяться до секцій:

B Добувна промисловість та розроблення кар'єрів ;

C Переробна промисловість ;

D Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря ;

E Водопостачання; каналізація, поводження з відходами ;

F Будівництво .

Крім того, Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації, наказом від 17 серпня 2000 року № 507, затверджено і введено в дію Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000 (далі - ДК 018-2000), призначений для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб'єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) в Україні.

Об'єктами класифікації в ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.

Будівлі класифікуються за їх функціональним призначенням.

Згідно з ДК 018-2000 до групи Будівлі промислові та склади (код 125) належать будівлі промислові - криті будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства та т. ін. за їх функціональним призначенням, а також, - резервуари, силоси та склади: резервуари та ємності; резервуари для нафти та газу; силоси для зерна, цементу та інших сипких мас; холодильники та спеціальні склади; складські майданчики.

Таким чином, в розумінні підпункту є підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПКУ, не є об'єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки промислові будівлі та складські приміщення, які належать промисловим підприємствам.

Якщо промислова будівля або складське приміщення належить не промисловому підприємству, у цьому разі, будівля (приміщення) є об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та податок повинен нараховуватися та сплачуватись на загальних підставах, відповідно до норм чинного законодавства.

31.01.2018 року ВС/КАС розглянув справу К/9901/1438/17 (822/2624/16) та прийшов до висновку, що застосування п. є ст.266.2.2 можливе при наявності 2-х умов:

з метою застосування норм п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ, промисловими вважаються підприємства, які відповідно до ДК 009:2010 відносяться до секцій: В Добувна промисловість і розроблення кар'єрів , С Переробна промисловість , О Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря , Е Водопостачання; каналізація, поводження з відходами та Р Будівництво ;

визначення приналежності будівлі до того чи іншого класу проводиться на підставі документів, що підтверджують право власності, з урахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення об'єкта нерухомості згідно з ДК 018-2000.

Згідно з ДК 018-2000 до групи (код 125) Будівлі промислові та склади належить клас (код 1251) Будівлі промислові , який включає будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо. До класу (код 1252) "Резервуари, силоси та склади" належать, зокрема, спеціальні склади, складські майданчики.

В судовому засіданні встановлено, що ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП у періоді, що перевірявся, фактично здійснювало діяльність з надання в оренду й експлуатацію власного нерухомого майна (КВЕД_68.20).

Відповідно до ДК 009:2010 вид діяльності: Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна КВЕД_68.20 - відноситься до секції L Операції з нерухомим майном .

Отже, ТОВ ТЕСЛА БІЛД ГРУП не відноситься до промислових підприємств у розумінні Національного класифікатора України ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, та не може застосовувати п. є ст.266.2.2 ПК України.

ВИСНОВКИ СУДУ

Оскільки ідеологія Конвенції фактично відображена у Конституції України, національним судам варто враховувати правові позиції ЄСПЛ під час вирішення спорів, посилатися на висновки Євросуду як на безпосереднє джерело права, а також переймати притаманні його рішенням ідеї справедливості.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю ТЕСЛА БІЛД ГРУПП до Головне управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0022311404, № 0022291404, № 0022301404, № 0022331404 від 28.07.2017 року.

В пункті 42 рішення Бендерський проти України від 15.11.2007 р. Європейський суд з прав людини зазначив, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають в достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються.

Відповідно до прецедентного права Суду, рішення судів і трибуналів повинні бути належним чином мотивовані. Ступінь цього обов'язку може варіюватися залежно від характеру рішення, що повинно бути визначено у світлі конкретних обставин справи (справа "Гарсія Руїз проти Іспанії" § 26).

Конвенція не гарантує захист теоретичних та ілюзорних прав, а гарантує захист прав конкретних та ефективних (рішення Артіко проти Італії від 13.05.1980р.). Право може вважатися ефективним, тільки якщо зауваження сторін насправді заслухані , тобто належним чином вивчені судом ( Дюлоранс проти Франції", п. 34553/97, п. 33, від 21.03.2000р.; Донадзе проти Грузії , n 74644/01, пп. 32 від 07.03.2006р.).

З огляду на наведену практику ЄСПЛ, вмотивовувати - наводити аргументи, докази, які пояснюють, виправдовують певні дії, вчинки тощо або доводять їх необхідність. Вмотивованим є рішення, в якому наведені належні і достатні мотиви та підстави його прийняття.

Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Керуючись приписами ст. ст. 139, 242, 246, 250, 251, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю ТЕСЛА БІЛД ГРУПП до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0022311404, №0022291404, № 0022301404, № 0022331404 від 28.07.2017 року - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 15.5 розділу VII "Перехідні положення" КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕСЛА БІЛД ГРУПП" - код ЄДРПОУ 39376224, адреса: вул. Стовбова, 28/3, м. Одеса, 65098, телефон: НОМЕР_1, електронна адреса: ІНФОРМАЦІЯ_1.

Головне управління ДФС України в Одеській області - адреса: 65044, Одеська область, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646, телефон: (048) 725-83-58, електронна пошта: od.official@sfs.gov.ua

Суддя Потоцька Н.В.

.

Дата ухвалення рішення07.03.2018
Оприлюднено12.03.2018
Номер документу72618032
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень

Судовий реєстр по справі —815/6115/17

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Рішення від 07.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні