Рішення
від 01.03.2018 по справі 805/3866/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 березня 2018 р. Справа№805/3866/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Голуб В.А.,

при секретарі - Дідевичі І.О.,

за участю:

представника позивача- Сологуба А.А.,

представника позивача- Яковенка С.В.,

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом 12 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський наркологічний диспансер м.Краматорська" про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

12 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський наркологічний диспансер м. Краматорська" про застосування заходів реагування.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 12 державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області проведено позапланову перевірку Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський наркологічний диспансер м. Краматорська". Актом перевірки встановлені порушення законодавчих норм у сфері пожежної безпеки,які унеможливлюють подальшу експлуатацію об'єкту, оскільки створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

В матеріалах справи, наявний відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що позивач передчасно дійшов висновків, щодо наявності підстав для зупинення роботи відповідача, оскільки, специфіка діяльності комунальної установи, її фінансування в межах доведеного (затвердженого) кошторису, дії щодо усунення виявлених порушень та характер останніх не свідчить щодо наявності підстав для зупинення роботи.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 03.11.2017 року позовну заяву було залишено без руху та позивачу було надано строк до 20.11.2017 року для усунення недоліків позовної заяви шляхом надання до суду доказів сплати судового збору за подання адміністративного позову до суду у розмірі 1600,00 грн.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20.11.2017 року продовжено строк для усунення недоліків позовної заяви до 11.12.2017 року.

На виконання ухвали суду 29.11.2017 року надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи платіжного доручення №493 від 24.11.2017 року на суму 1218,00 грн. та платіжного доручення №494 від 24.11.2017 року на суму 382,00 грн. Ухвалою суду від 01.12.2017 року прийнято до розгляду позовну заяву 12 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський наркологічний диспансер м.Краматорська" про застосування заходів реагування та відкрито провадження в адміністративній справі №805/3866/17-а. Призначено адміністративну справу № №805/3866/17-а до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 14 годину 00 хвилин 19 грудня 2017 року.

Ухвалою суду від 19.12.2017 року клопотання представників сторін про надання часу для примирення та зупинення провадження по адміністративній справі за позовом 12 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський наркологічний диспансер м.Краматорська" про застосування заходів реагування,- задоволено. Зупинено провадження у справі № 805/3866/17-а до 01 березня 2018 року.

Ухвалою суду від 01.03.2018 року поновлено провадження по адміністративній справі.

01.03.2018 року через відділ документообігу та архівної роботи Донецького окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи у зв'язку з погіршенням погодних умов та для надання додаткових доказів. Суд в судовому засіданні ухвалив відмовити у задоволенні клопотання, на підставі п.1 ч.3 ст.205 КАС України, оскільки представник відповідача був належним чином повідомлений про судове засідання та суд не вбачає поважності причин у заявленому клопотанні.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, надали пояснення, аналогічні викладеним у позові, просили позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином ( а.с.148).

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач- 12 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області ( далі- ДПРЗ-12 ГУ ДСНС України у Донецькій області), зареєстрований 21.08.2012 року за адресою: 84313, Донецька обл., місто Краматорськ, вулиця Олекси Тихого, будинок 10-І, код ЄДРПОУ 38355198, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ( а.с.153-154).

Відповідач- Комунальна лікувально-профілактична установа "Міський наркологічний диспансер м.Краматорська" (далі- КЛПУ "Міський наркологічний диспансер м.Краматорська"), зареєстрований 16.02.1994 року за адресою:84307, Донецька обл., місто Краматорськ, вулиця Олекси Тихого, будинок 7 , що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ( а.с.69-70).

Наказом начальника ДПРЗ-12 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 29.09.2017 року №295 призначено провести позапланові перевірки стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я зі стаціонарним лікуванням, згідно додатку ( а.с.19).

У додатку до наказу від 29.09.2017 року №295 визначено провести перевірку у тому числі і Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський наркологічний диспансер м. Краматорська" ( а.с.20).

На підставі посвідчення від 09.10.2017 року №203 у період з 09.10.2017 року по 13.10.2017 року провідним інспектором Краматорського міського відділу ГУ ДСНС України у Донецькій області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_1 проведено позапланову перевірку стану техногенної та пожежної безпеки ( а.с.24).

В ході перевірки, виявлені порушення вимог законодавства в сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме: приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; дерев'яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; грати на вікнах приміщень першого поверху, де перебувають люди, не виконані таким чином щоб вони розкривалися, розсувалися або знімалися; шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням; не надані акти проведення схованих робіт прокладання (кабелів)(в кабінеті головного лікаря, бухгалтерії та в залі засідання); допускається облицювання пластиком стелі на сходовій клітині 2 поверху з матеріалу з вищою пожежною небезпекою, ніж:Г2, В2, Д2, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб; електророзетки, вимикачі, встановлені на горючу основу без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (кабінет головного лікаря, бухгалтерія, зал засідання, реєстратура); територія об'єкта, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ; не наданий сертифікат відповідності лінолеуму в коридорі на 1 поверху, щодо токсичності продуктів горіння, димоутворювальної здатності та відповідності групам поширення полум'я РП1, РП2; з'єднання, кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в розподільчих коробах ( коридор 1 поверху, кабінет головної медсестри, коридор 2 поверху); електрощити та групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки); допускається приховане прокладання проводів по горючим основам (конструкціям) (бухгалтерія, зал засідання, лабораторія на 1-му поверху); допускається експлуатація світильників зі знятими ковпаками (розсіювачами) (підвальне приміщення, реєстратура на 2-му поверху); наказом (інструкцією) щодо протипожежного режиму не визначено спеціальні місця для куріння; допускається використання тимчасової електромережі в коридорі на 1-му поверху; до плану евакуації не розроблені інструкції, що визначають дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей (вдень та вночі); для лабораторій не розроблені інструкції про заходи пожежної безпеки; не виконаний замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи в підвальному приміщенні; допускається встановлення світильників на (у) підвісні стелі з МДФ, місця прилягання цих світильників не захищені негорючим теплоізоляційним матеріалом або матеріалом групи горючості Г1; посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у, порядку встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ; працівники об'єкту не забезпечені засобами індивідуального захисту визначити пункти видачі та утримання засобів індивідуального захисту; всі службові та адміністративні приміщення не забезпеченні радіотрансляційними точками для гарантованого приймання програм державного радіомовлення. Вказані порушення наведені в акті позивача, складеному за результатами проведення планової ( позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту техногенної та пожежної безпеки №168 від 13.10.2017 року ( а.с.11-17).

Вказаний акт перевірки направлений відповідачу 13.10.2017 року, що підтверджено квитанцією поштового відправлення з рекомендованим повідомленням ( а.с.18).

Після проведення перевірки, відповідачем було виконано дії, що спрямовані на усунення порушень, вказаних в акті, а саме:

Відносно не обладнання приміщення системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (п.1 порушень), проведено вишукувальні та проектно-кошторисні роботи щодо обладнання приміщення ( кімн.№3-4) системами протипожежного захисту, що підтверджено договором №1(пс) від 11.09.2017 року, який укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю Безпека 2000 ( а.с.81-83). Актом приймання виконаних робіт №59 від 10.10.2017 року за вересень 2017 року підтверджено його виконання ( а.с.88-92). Також, по вищевказаним приміщенням виконано підключення сигналізації до ПЦС, здійснюється цілодобове спостереження за пожежною сигналізацією та виконується технічне обслуговування сигналізації, згідно договору №16-ПСТО від 20.10.2017 року, укладеним між КЛПУ "Міський наркологічний диспансер м. Краматорська" та Товариством з обмеженою відповідальністю Безпека 2000 ( а.с.84-87). Виконання вказаного договору підтверджено актом надання послуг №65 від 20.10.2017 року ( а.с.93). Проте, виконання вказаних робіт є лише в кімнатах №3 та №4, доказів проведення робіт в інших приміщеннях до суду не надано.

Відносно того, що електрощити та групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) ( п.11 порушень) , відповідач надає докази розміщення схем, що підтверджено фотокартками, однак з них не вбачається де вони розміщені ( а.с.97-98).

Стосовно експлуатації світильників зі знятими ковпаками (розсіювачами) (підвальне приміщення, реєстратура на 2-му поверху) ( п.13 порушень), відповідачем надано до суду наказ №68-од від 03.01.2017 року, яким наказано забезпечити суворий контроль за виконанням протипожежних заходів згідно Правил пожежної безпеки України , вести постійний контроль за електроприладами, а також заборонено для експлуатації лампи розжарювання( а.с.94-95). Проте інформації щодо накриття таких ламп ковпаками до суду не надано. Також суд зазначає, що наказ №68-од видано 03.01.2017 року, а перевірка була проведена у жовтні 2017 року і були встановлені порушення вимог цього наказу.

Наказом від 05.10.2017 року №121-од, який не було надано до перевірки, відведено місце для куріння та заборонено курити у невідведеному місці, чим виконано порушення №14, що зазначено в акті, а саме не визначення спеціальних місць для куріння ( а.с.96).

Відносно використання тимчасової електромережи в коридорі на першому поверсі ( п.15 порушень), відповідач зазначає, що вказаний провід в кожусі і його не можна віднести до тимчасового. Однак, представники ДПРЗ-12 ГУ ДСНС України у Донецькій області в судовому засіданні заперечували та вказали, що хоча провід і в кожусі, він є тимчасовою електромережою.

Стосовно того, що до плану евакуації не розроблені інструкції, що визначають дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей (вдень та вночі) ( п.16 порушень), а також для лабораторій не розроблені інструкції про заходи пожежної безпеки (п.17 порушень) до суду надано інструкцію про заходи пожежної безпеки, яка затверджена наказом №97 від 02.04.2014 року ( а.с.99-101), інструкцію співробітникам установи при виникненні НС (а.с.102-103), інструкцію з пожежної безпеки Дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей ( а.с.104-105), інструкцію з пожежної безпеки КДЛ Дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей ( а.с.106). Вказані інструкції не були надані позивачу під час проведення перевірки.

Порушення № 18, а саме невиконання заміру опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, усунуті відповідно до договору №_04/12-ЕЛ_ від 11.12.2017 року між відповідачем та ФОП ОСОБА_2 ( а.с.107-108). Предметом даного договору є виконання роботи по забезпеченню перевірки умов електробезпеки електроустаткування, що підтверджено актом сдачі-приймання виконаних робіт №17/12 ЄЛ від 11.12.2017 року (а.с.109) та затвердженим технічним звітом перевірки умов електробезпеки ( а.с.110-122).

Відносно непроходження навчання та перевірки знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях посадовими особами та працівниками, позивачем надано копії посвідчень головного лікаря ОСОБА_3 №19 від 11.12.2014 року та №3 від 19.02.2015 року, відповідно до яких він пройшов навчання знання законодавства в сфері пожежної безпеки( а.с.123-124). Також ОСОБА_3 пройшов навчання та перевірку знань у сфері цивільного захисту на обласних курсах удосконалення керівних кадрів НМЦ ЦЗ та БЖД Донецької області, що підтверджено посвідченням №427 від 07.07.2017 року ( а.с.124).

Стосовно усунення інших порушень, які зазначенні в акті від 13.10.2017 року №168, КЛПУ Міський наркологічний диспансер м. Краматорська до суду не надано.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон України №877-V), державний нагляд (контроль) є діяльністю уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 статті 4 Закону України №877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Абзацом 5 частини 1 статті 6 Закону України №877-V підставою для здійснення позапланових заходів визначено доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Положеннями статті 64 Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року №5403-VI встановлено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи (частина 3 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 грудня 2015 року №1052 (далі - Положення №1052), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

У пункті 3 вказаного Положення визначено, що основними завданнями ДСНС України є, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

В силу пункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Наявними в матеріалах справи документами підтверджено допущення відповідачем порушень, пов'язаних із недотриманням вимог пожежної безпеки, визначених нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами. Зазначена обставина не є спірною.

Основні порушення, які стали підставою для звернення до суду із цим позовом, відповідачем не усунені. Так, на час судового розгляду залишилися не усуненими наступні порушення: дерев'яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; грати на вікнах приміщень першого поверху, де перебувають люди, не виконані таким чином, щоб вони розкривалися, розсувалися або знімалися; шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням; не надані акти проведення схованих робіт прокладання (кабелів)(в кабінеті головного лікаря, бухгалтерії та в залі засідання ); допускається облицювання пластиком стелі на сходовій клітині 2 поверху з матеріалу з вищою пожежною небезпекою, ніж:Г2, В2, Д2, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб; електророзетки, вимикачі, встановлені на горючу основу без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (кабінет головного лікаря, бухгалтерія, зал засідання, реєстратура);територія об'єкта, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ; не наданий сертифікат відповідності лінолеуму в коридорі на 1 поверху, щодо токсичності продуктів горіння, димоутворювальної здатності та відповідності групам поширення полум'я РП1, РП2; з'єднання, кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в розподільчих коробах ( коридор 1 поверху, кабінет головної медсестри, коридор 2 поверху); електрощити та групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки); допускається приховане прокладання проводів по горючим основам (конструкціям) (бухгалтерія, зал засідання, лабораторія на 1-му поверху); допускається експлуатація світильників зі знятими ковпаками (розсіювачами) (підвальне приміщення, реєстратура на 2-му поверху);допускається використання тимчасової електромережі в коридорі на 1-му поверху; допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи в підвальному приміщенні; допускається встановлення світильників на (у) підвісні стелі з МДФ, місця прилягання цих світильників не захищені негорючим теплоізоляційним матеріалом або матеріалом групи горючості Г1; посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у, порядку встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ; працівники об'єкту не забезпечені засобами індивідуального захисту визначити пункти видачі та утримання засобів індивідуального захисту; всі службові та адміністративні приміщення не забезпеченні радіотрансляційними точками для гарантованого приймання програм державного радіомовлення.

До матеріалів справи надані докази часткового усунення порушень, передбачених актом проведення перевірки, а саме: приміщення обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , проте лише кімнати №3 та №4 ( а.с.81-87,93), а також електрощити та групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), однак із наданих доказів ( фотокарток) не вбачається де саме вони розміщенні ( а.с.97-98).

Стосовно порушення, визначеного п.23 акту, суд зазначає наступне.

Головний лікар КЛПУ "Міський наркологічний диспансер м. Краматорська" пройшов навчання і виявив потрібні знання законів та нормативно-правових актів з питань охорони праці, електро та пожежної безпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, надання першої допомоги потерпілим, техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій на виробництві ( а.с.123), проте вказане навчання проведено в рамках іншої програми Держгірпромнагляду, яка не передбачена порядком, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях . Проведення вказаного навчання здійснюється ДСНС разом з МОН.

На час розгляду відповідачем повністю усунуто деякі порушення, а саме: наказом (інструкцією) щодо протипожежного режиму визначено спеціальні місця для куріння ( а.с.96), до плану евакуації розроблені інструкції, що визначають дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей (вдень та вночі) та розроблені інструкції про заходи пожежної безпеки для лабораторій ( а.с.99-106), виконаний замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання ( а.с.107-122).

Також суд зазначає, що ухвалою суду від 19.12.2017 року зупинено провадження по адміністративній справі за позовом 12 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський наркологічний диспансер м.Краматорська" про застосування заходів реагування для примирення та надано строк до 01 березня 2018 року. Протягом вказаного строку відповідачем не було усунуто інші порушення, вказані в акті, не було запропоновано позивачу провести позапланову перевірку стану додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Таким чином, враховуючи підтвердження матеріалами справи та поясненнями представників сторін наявності порушень у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки та враховуючи створення цими порушеннями загрози життю та здоров'ю людей за своїм змістом, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення вимог в частині зупинення діяльності КЛПУ "Міський наркологічний диспансер м. Краматорська" до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 2,5-10, 72-80, 159, 160, 171, 199-204, 205, 246,250,295 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов 12 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (код ЄДРПОУ 38355198, 84313, Донецька обл., місто Краматорськ, вулиця Олекси Тихого, будинок 10-І) до Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський наркологічний диспансер м.Краматорська" (код ЄДРПОУ 02003818, 84307, Донецька обл., місто Краматорськ, вулиця Олекси Тихого, будинок 7) про застосування заходів реагування, - задовольнити в повному обсязі.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації ( роботи) об'єкту, а саме : Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський наркологічний диспансер м.Краматорська", до повного усунення порушень, викладених в акті від 13.10.2017 року №168.

Повний текст рішення складено 12 березня 2018 року.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Голуб В.А.

Дата ухвалення рішення01.03.2018
Оприлюднено14.03.2018
Номер документу72676085
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —805/3866/17-а

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 11.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 11.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні