ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
02.12.09 Справа №2а-11216/09/10/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі:
головуючого судді Кудряшо вої А.М. ,
при секретарі Дєрюшковій І .А.,
за участю:
представника позивача -Л итвинюк М.С., довіреність № б /н від 18.10.07р.;
відповідача - Завіруха В.І ., посвідчення № 000015;
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ка лос Лімен"
до Державного реєстратор а Чорноморської районної дер жавної адміністраціїАвтоно мної Республіки Крим Завір ухи Вікторії Іванівни
про визнання незаконним за лишення без розгляду докумен тів для проведення заміни св ідоцтва про державну реєстра цію ТОВ "Калос Лімен" та зобов' язання видачі свідоцтва про державну реєстрацію,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим з позовом про визн ання незаконним залишення Де ржавним реєстратором в Чорно морському районі Завірухо ю Вікторією Іванівною без р озгляду документів, поданих ТОВ "Калос Лімен" для проведен ня заміни свідоцтва про держ авну реєстрацію та зобов'яза ння Державного реєстратора Ч орноморської райдержадміні страції АР Крим Завіруху В. І. замінити свідоцтво про д ержавну реєстрацію ТОВ "Кало с Лімен" та видати позивачу св ідоцтво про його державну ре єстрацію. Позовні вимоги мот ивовані тим, що у зв'язку з втр атою свідоцтва позивач зверн увся в установленому порядку за отриманням нового свідоц тва про державну реєстрацію юридичної особи, однак, держа вним реєстратором Завірух ою В.І. повідомлено позивач а, що документи подані для про ведення заміни свідоцтва про державну реєстрацію юридичн ої особи залишено без розгля ду у зв'язку з тим, що на заява п ро заміну свідоцтва відсутня печатка ТОВ "Калос Лімен". Поз ивач не погодився з залишенн ям без розгляду поданих ним д окументів, що ї стало підстав ою для звернення до суду з поз овом.
У судовому засіданні 02 груд ня 2009 року представник позива ча, підтримав позовні вимоги з підстав наведених у позовн ій заяві та просив суд задово льнити їх у повному обсязі, на дав пояснення, що під час пода чі заяви про заміну свідоцтв а, не могли засвідчити печатк ою заяву про заміну свідоцтв а, оскільки, печатка на той час у ТОВ "Калос Лімен" була відсу тня. Крім того, у відповідача б ули відсутні підстави для по вернення документів згідно д о законодавства.
Відповідач у судовому засі данні проти позову заперечув ав, зазначив, що залишив докум енти без розгляду згідно над аних повноважень, відповідно до Закону України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в". Вирішення справи залишив н а розсуд суду.
Заслухавши пояснення учас ників процесу, розглянув мат еріали справи, дослідив дока зи, надані сторонами, всебічн о і повно з'ясував всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуют ься позовні вимоги, об'єктивн о оцінив докази, які мають юри дичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, судом встановлено насту пне.
Як свідчать матеріали спра ви, 27 серпня 1998 року проведено д ержавну реєстрацію юридично ї особи ТОВ "Калос Лімен", іден тифікаційний код юридичної о соби 30025291, що розташована за адр есою: 96400, АР Крим, Чорноморськи й район, смт. Чорноморське, вул . Фрунзе, буд. 13-А, що підтверджу ється витягом з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів (а.с. 7).
Судом встановлено, що 27.08.2009 ро ку ТОВ "Калос Лімен" звернулос ь із заявою до державного реє стратору Чорноморської райо нної державної адміністраці ї про заміну свідоцтва про де ржавну реєстрації юридичної особи у зв'язку із втратою сві доцтва про державну реєстрац ії юридичної особи серії АОО № 516628.
Повідомленням від 08.09.2009 року № 94 державний реєстратор Чорн оморської районної державно ї адміністрації АР Крим Зав іруха В. І. повідомила, що док ументи, подані ТОВ "Калос Ліме н" для проведення реєстрацій ної дії "Заміна свідоцтва про державну реєстрацію юридичн ої особи" залишені без розгля ду на підставі того, що заява п ро заміну свідоцтва про держ авну реєстрацію юридичної ос оби не відповідає наказу Дер жпідприємства України від 09.06 .04 р. № 66 (на заяві відсутня печат ка ТОВ "Калос Лімен" (а.с. 6).
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Частини 2 статті 2 КАС Україн и встановлено, що до адмініст ративних судів можуть бути о скаржені будь-які рішення, ді ї чи бездіяльність суб' єкті в владних повноважень, крім в ипадків, коли щодо таких ріше нь, дій чи бездіяльності Конс титуцією або законами Україн и встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з частиною 2 статті 1 З акону України “Про місцеві д ержавні адміністрації” від 0 9.04.1999 року № 586-XIV районні державні адміністрації являються міс цевим органом виконавчої вла ди і входить до системи орган ів виконавчої влади.
Відповідно до абзацу 3 части ни1 статті 1 Закону України ві д 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" держав ний реєстратор - посадова осо ба, яка відповідно до цього За кону від імені держави здійс нює державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Згідно зі статями 5,6 Закону д ержавна реєстрація юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців проводиться державни м реєстратором виключно у ви конавчому комітеті міської р ади міста обласного значення або у районній, районній у міс тах Києві та Севастополі дер жавній адміністрації за місц езнаходженням юридичної осо би або за місцем проживання ф ізичної особи - підприємця.
Державний реєстратор на те риторії відповідної адмініс тративно-територіальної оди ниці: проводить державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців; про водить державну реєстрацію з мін до установчих документів юридичних осіб та державну р еєстрацію зміни імені або мі сця проживання фізичних осіб - підприємців; проводить держ авну реєстрацію припинення ю ридичних осіб та державну ре єстрацію припинення підприє мницької діяльності фізични ми особами - підприємцями; з дійснює оформлення та видачу свідоцтв про державну реєст рацію, а також їх заміну.
Державний реєстратор приз начається на посаду та звіль няється з посади міським гол овою міста обласного значенн я або головою районної, район ної в містах Києві та Севасто полі державної адміністраці ї за погодженням із спеціаль но уповноваженим органом з п итань державної реєстрації.
Таким чином, Чорноморська р айонна державна адміністрац ія АР Крим, у тому числі держав ний реєстратор Чорноморсько ї районної державної адмініс трації Автономної Республік и Крим Завіруха Вікторія Іванівна у відносинах з фізи чними та юридичними особами, під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються відповідно органом в иконавчої влади і його посад овою особою, отже суб' єктам и владних повноважень.
Зазначений спір має ознаки публічно-правового спору та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинс тва
Оцінюючі правомірність ді й відповідача щодо прийняття спірних залишення без розгл яду документів, поданих з ціл лю заміни свідоцтва про держ авну реєстрацію, суд керував ся критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС Україн и, які певною мірою відобража ють принципи адміністративн ої процедури, які повинні дот римуватися при реалізації ди скреційних повноважень влад ного суб'єкта.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.
Отже “на підставі” означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та обс тавин, визначених ним.
“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.
“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.
Судом встановлено, що право відносини, які виникли між ст оронами регулюються Законом України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" N 755-IV від 15.05.2003 року.
Стаття 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців" передбачає порядок заміни свідоцтва про державн у реєстрацію у зв' язку з йог о втратою. Пункт 9 цієї статті передбачає, що засновники (уч асники) юридичної особи або у повноважені ними орган чи ос оба повинні подати державном у реєстратору особисто такі документи:
- заяву встановленого зразк а про заміну свідоцтва про де ржавну реєстрацію;
- документ, що підтверджує в несення плати за публікацію повідомлення про втрату свід оцтва про державну реєстраці ю;
- документ про підтвердженн я внесення реєстраційного зб ору за заміну свідоцтва про д ержавну реєстрацію у зв' язк у з його втратою.
При цьому державному реєст ратору забороняється вимага ти додаткові документи для п роведення заміни свідоцтва п ро державну реєстрацію у зв'я зку з його втратою або пошкод женням, якщо вони не передбач ені частиною дев'ятою цієї ст атті.
Якщо документи для проведе ння заміни свідоцтва про дер жавну реєстрацію у зв'язку з й ого втратою або пошкодженням подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Є диного державного реєстру, м ає право вчиняти юридичні ді ї від імені юридичної особи б ез довіреності, чи фізичною о собою - підприємцем особисто , державному реєстратору дод атково пред'являється паспор т.
Якщо такі документи подают ься представником юридичної особи чи фізичної особи - підп риємця, державному реєстрато ру додатково пред'являється паспорт та надається докумен т або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчу є повноваження представника .
Матеріали справи свідчать про те, що уповноваженою особ ою позивача - Бурняшевою Г.В ., яка відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців станом на 31.08.20 09 року є керівником юридичної особи (а.с. 7 зворотна сторінка ), були надані відповідачу нео бхідні документи, а саме: 1)зая ва про заміну свідоцтва про д ержавну реєстрацію юридично ї особи від 27.08.2009 року, 2) копія кв итанції про оплату за публік ацію повідомлення про втрату свідоцтва про державну реєс трацію, 3) копія квитанції внес ення реєстраційного збору за заміну свідоцтва про держав ну реєстрацію у зв' язку з йо го втратою та описом вкладен ь - для проведення дій щодо зам іни та видачі свідоцтва ТОВ "К алос Лімен", що підтверджуєть ся описом зробленим державни м реєстратором.
Відповідно до частини 13 ста тті 9 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів" державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для про ведення заміни свідоцтва про державну реєстрацію у зв'язк у з його втратою або пошкодже нням, якщо:
- документи подані за ненале жним місцем проведення замін и свідоцтва про державну реє страцію у зв'язку з його втрат ою або пошкодженням;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені час тиною першою статті 8, частино ю п'ятою статті 10 та частиною д вадцять першою статті 22 цього Закону;
- документи подані не у повн ому обсязі;
- документи подано особою, я ка не має на це повноважень;
- до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо з аборони у проведенні реєстра ційних дій.
При цьому частина перша ста тті 8 Закону передбачає вимог и до оформлення документів, я кі подаються державному реєс тратору стосовно того, що док ументи, які відповідно до вим ог цього Закону подаються (на дсилаються рекомендованим л истом) державному реєстратор у, повинні бути викладені дер жавною мовою.
Частина п'ята статті 10 Закон у містить відомості стосовно реєстраційного збіру за про ведення державної реєстраці ї, а саме, що документом, що під тверджує внесення реєстраці йного збору, є копія квитанці ї, виданої банком, або копія пл атіжного доручення з відмітк ою банку.
Частиною двадцять першою с татті 22 цього Закону встановл ює вимоги щодо документу, що п ідтверджує внесення плати за публікацію повідомлень, яки м є копія квитанції, виданої б анком, або копія платіжного д оручення з відміткою банку.
Таким чином, законом передб ачений вичерпний перелік вип адків у яких державний реєст ратор може залишити без розг ляду подані документи та пош иреному тлумаченню, цей пере лік не підлягає.
Однак, повідомленням держа вного реєстратора Завірух и В.І. від 08.09.2009 року № 94 до позив ача доведено, що документи, по дані ним для проведення реєс траційної дії "Заміна свідоц тва про державну реєстрацію юридичної особи", залишені бе з розгляду на підставі того, щ о заява про заміну свідоцтва про державну реєстрацію юри дичної особи не засвідчена в ідбитком печатки ТОВ "Калос Л імен", що передбачено наказом Держпідприємства України ві д 09.06.2004 року № 66.
Відповідно до Наказу Держа вного комітету України з пит ань регуляторної політики пі дприємництва від 09.06.2004 року за № 66, зареєстрованого в Міністер стві юстиції України 29ю06.2004 рок у за № 793/9392 затверджено зразок з аяви про заміну свідоцтва пр о державну реєстрацію юридич ної особи. Дійсно, відповідно до цього зразка така заява по між іншого повинна мати підп ис уповноваженої особи, якій завірено печаткою юридичної особи.
Матеріалами справи підтве рджується та не заперечуєтьс я сторонами, що підпис уповно важеної особи на заяві про за міну свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, яка подана державному реєстр аторі ТОВ "Калос Лімен" не заві рений печаткою цього товарис тва.
Проте, даної підставі щодо з алишення документів без розг ляду як відсутність відбитку печатки на заяві про зміну св ідоцтва про державну реєстра цію юридичної особи не перед бачено положеннями ч.13 ст. 9 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців", що н е заперечується відповідаче м.
Крім того, у ході розгляду с прави судом встановлено, що у зв'язку з зміною керівника у Т ОВ "Калос Лімен" печатку підпр иємства не було передано у вс тановленому законом порядку новому керівнику Бурняшев ої Г.В., стосовно даних обста вин вирішується питання щодо порушення кримінальної спра ви, а для отримання новій печа тки ТОВ "Калос Лімен" потрібно представити органам внутріш ніх справ свідоцтво про держ авну реєстрацію ТОВ "Калос Лі мен", ці обставини відомі стор онам та не заперечувались у с удовому засіданні, тому при з вернені до державного реєстр атора новий керівник ТОВ "Кал ос Лімен" не мав можливості за свідчити заяву від 27.08.09 року пе чаткою підприємства.
З матеріалів справи вбачає ться, що після звернення пози вача 27.08.09 року з заявою про замі ну свідоцтва до державного р еєстратора Чорноморської ра йдержадміністрації АР Крим, посадова особа цього органу звернулась з запитом від 03.09.2009 р оку до Чорноморського РВ ГУ М ВС України в АР Крим на предме т надання дозволу № 45 на вигот овлення печатки та проведенн я заміни печатки підприємств а "Калос Лімен", адже навіть не отримавши відповіді від Чор номорського РВ ГУ МВС Україн и в АР Крим державний реєстра тор прийняв рішення про зали шення без розгляду поданих д окументів, про що повідомила ТОВ "Калос Лімен".
Крім того, відповідно до ста тті 1 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів" визначено, що свідоцтво пр о державну реєстрацію - це док умент встановленого зразка, який засвідчує факт внесення до Єдиного державного реєст ру запису про державну реєст рацію юридичної особи або фі зично особи-підприємця. Наяв ність у Єдиному державному р еєстрі запису про державну р еєстрацію ТОВ "Калос Лімен" з в ідомостями про нового керівн ика стонами не заперечується та не оспорюється, у зв'язку з чим проведення заміни свідо цтва про державну реєстрацію у зв'язку з його втратою не по рушує прав та інтересів дано ї юридичної особи.
Суд враховує, що суб'єкт вла дних повноважень зобов'язани й діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізац ії владних повноважень та до сягнення поставлених цілей і справедливих результатів, у той час як судом встановлено , що відповідач діяв упередже но, не добросовісно, не дотрим уючись принципу рівності пра в та інтересів громадян .
Таким чином, суд вважає, від повідач прийняв рішення без врахування усіх обставин, що мають значення для прийнятт я рішення та своїми діями пор ушив права позивача, які підл ягають судовому захисту, а то му позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України. Позивач при зверн енні до суду сплатив 3,40 грн. суд ового збору, який і підлягає п оверненню.
Під час судового засідання , яке відбулось 02.12.09р. були оголо шені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідн о до ст. 163 КАСУ постанову склад ено 07.12.2009 р.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94, 160-163 КАС Україн и, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задоволь нити.
2. Визнати протиправними дії державного реєстратора Чорн оморської районної державно ї адміністрації Автономної Р еспубліки Крим Завірухі Ві кторії Іванівни щодо залиш ення 08 вересня 2009 року без розг ляду документів, поданих Тов ариством з обмеженою відпові дальністю "Калос Лімен" для пр оведення заміни свідоцтва пр о державну реєстрацію.
3. Зобов'язати державного ре єстратора Чорноморської рай онної державної адміністрац ії Автономної Республіки К рим Завіруху Вікторію Іван івну здійснити дій щодо замі нити свідоцтво про державну реєстрацію Товариству з обме женою відповідальністю "Кало с Лімен" (ідентифікаційний ко д юридичної особи 30025291) та видат и Товариству з обмеженою від повідальністю "Калос Лімен" с відоцтво про його державну р еєстрацію.
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю "Калос Лімен" витрати зі сплати судового збору у ро змірі 3 (три) гривни 40 копійок.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі через Окружн ий адміністративний суд Авто номної Республіки Крим в 10-ти денний строк з дня прогол ошення (складення в повному о бсязі) постанови заяви про ап еляційне оскарження і поданн я після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Ку дряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2009 |
Оприлюднено | 22.09.2010 |
Номер документу | 7267692 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні