Рішення
від 28.02.2018 по справі 806/2027/17
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2018 року м. Житомир справа № 806/2027/17

категорія 6.3

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Попової О. Г.,

секретар судового засідання Біляченко Д.О.,

за участю:

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

представника відповідача ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" до ОСОБА_4 міської ради Житомирської області, ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Житомирській області, Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7, про визнання протиправною та скасування державної реєстрації земельної ділянки,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" звернулось до ОСОБА_4 міської ради Житомирської області, відділу Держгеокадастру у ОСОБА_4 районі Житомирській області, Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 із позовом, в якому, з урахуванням уточненого адміністративного позову, заяви про збільшення позовних вимог від 10 жовтня 2017 року, ухвали Житомирського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року та заяви про уточнення позовних вимог від 09 січня 2018 року, просить:

- визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_4 міської ради Житомирської області, яка полягала у ненаданні відповіді на заяву ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 від 05.04.2017 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8 та передачі вказаної земельної ділянки на умовах оренди для обслуговування будівлі, розміщеної на земельній ділянці;

- скасувати рішення ОСОБА_4 міської ради VII-сесії VIII-скликання № 116 від 12.04.2017, яким ОСОБА_4 міська рада внесла зміни у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 №207 та рішення ОСОБА_4 міської ради VIII сесії VIII скликання №136 від 12.05.2017 "Про затвердження ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди площею 0,1105 га", як такі що прийняті, з порушенням ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування та ст. 79-1 Земельного кодексу України;

- визнати протиправним скасування державної реєстрації відділом Держгеокадастру в ОСОБА_4 районі Житомирської області земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080;

- визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію відділом Держгеокадастру в ОСОБА_4 районі Житомирської області земельних ділянок за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1105 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080;

- зобов'язати осіб, уповноважених на виконання функцій держави щодо реєстрації земельних ділянок в ОСОБА_4 районі Житомирської області поновити державну реєстрацію земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080, проведеної на підставі технічної документації із землеустрою від 28.09.2016, виконаної ФОП ОСОБА_11

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ТОВ Побутпослуги , ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10, звертались до відповідача ОСОБА_4 міської ради із заявою від 05.04.2017 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8 та передачі вказаної земельної ділянки на умовах оренди для обслуговування будівлі, розміщеної на земельній ділянці.

Вказує, що рішенням ОСОБА_4 міської ради VII-сесії VIII-скликання № 116 від 12.04.2017, було внесено зміни у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 №207 та надано дозвіл ТОВ "Побутпослуги" спільно з ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди для будівництва і обслуговування будівель торгівлі за адресою: м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8, орієнтовною площею 0,1105 га. Припинено дію державного акту на право постійного користування земельною ділянкою за адресою: м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8, загальною площею 0,1355 га, виданого ВАТ Побутпослуги від 27.12.2001 серія 1-ЖТ №002029.

Крім того, рішенням ОСОБА_4 міської ради VIII сесії VIII скликання №136 від 12.05.2017 затверджено ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічну документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки комунальної власності в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі з метою передачі у спільне користування на умовах оренди загальною площею 0,1105 га, що розташована за адресою: м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8, кадастровий номер 1824455100:02:019:0080.

На думку позивача, вказані рішення є протиправними та підлягають скасуванню, як такі що прийняті, з порушенням ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування та ст. 79-1 Земельного кодексу України.

Наголошує, що ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 звертались із заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га, в той час, як відповідачем ОСОБА_4 міською радою Житомирської області були прийняті спірні рішення щодо земельної ділянки орієнтовною площею 0,1105 га.

За твердженнями позивача, ОСОБА_4 міською радою Житомирської області заяву ТОВ Побутпослуги , ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 від 05.04.2017 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га розглянуто не було.

Вказує, що відділом Держгеокадастру в ОСОБА_4 районі Житомирської області протиправно скасовано державну реєстрацію земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080. На думку позивача, здійснена відділом Держгеокадастру в ОСОБА_4 районі Житомирської області державна реєстрація земельних ділянок за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1105 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 є протиправною та підлягає скасуванню.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 19.09.2017 відкрито провадження у справі за загальними правилами Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на момент звернення із позовом до суду, далі КАС - України). Судовий розгляд справи призначений на 10.10.2017 о 11:20.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 19.09.2017 позовну заяву в частині позовних вимог щодо скасування рішення ОСОБА_4 міської ради VII-сесії VIII-скликання № 116 від 12.04.2017, яким ОСОБА_4 міська рада внесла зміни у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 року №207 та рішення ОСОБА_4 міської ради VIII сесії VIII скликання №136 від 12.05.2017 "Про затвердження ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди площею 0, 1105 га", як такі що прийняті, з порушенням ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування та ст. 79-1 Земельного кодексу України - повернуто позивачу.

В судове засідання, призначене на 10.10.2017 о 11:20 прибув представник позивача, подав до відділу документального забезпечення суду заяву про збільшення позовних вимог від 10.10.2017 (том І, а.с. 47 та зворот). Представники відповідачів ОСОБА_4 міської ради Житомирської області та ОСОБА_6 Держгеокадастру у ОСОБА_4 районі Житомирської області в судове засідання не з'явилися, причини неявки не повідомили. Про дату, час та місце проведення судового розгляду повідомлені належним чином. У зв'язку із збільшенням позовних вимог та неявкою відповідачів у судове засідання, судовий розгляд справи було відкладено до 24.10.2017 на 10:50.

Судовий розгляд справи, призначений на 24.10.2017 на 10:50 було відкладено у зв'язку із неявкою представника відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області та представника відповідача ОСОБА_6 Держгеокадастру у ОСОБА_4 районі Житомирської області щодо яких на момент судового розгляду відсутні відомості про вручення повісток. Наступне судове засідання призначено на 14.11.2017 о 12:20.

Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" задоволено, скасовано ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2017 року, матеріали направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

В судове засідання призначене на 14.11.2017 о 12:20 сторони не прибули, у зв'язку з чим судовий розгляд справи було відкладено до 28.11.2017 на 10:30.

27.11.2017 представником позивача до відділу документального забезпечення суду подано заяву про заміну відповідача правонаступником, відповідно до змісту якої просить замінити відповідача ОСОБА_6 Держгеокадастру у ОСОБА_4 районі Житомирської області на його правонаступника - Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 (том І, а.с. 64).

28.11.2017 перед початком судового засідання представником відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області до відділу документального забезпечення суду було подано заперечення на позовну заяву вих. №2648 від 27.11.2017 (том І, а.с. 67-71). Представник позивача та представник відповідача відділу Держгеокадастру у ОСОБА_4 районі Житомирської області в судове засідання, призначене на 28.11.2017 на 10:30 не з'явилися, у зв'язку з чим судовий розгляд справи було відкладено до 12.12.2017 на 11:20.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 28.11.2017 клопотання представника позивача про заміну відповідача правонаступником задоволено частково. Залучено державного кадастрового реєстратора ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 у якості відповідача у адміністративній справі №806/2027/17 (том І, а.с. 79-80).

12.12.2017 перед початком судового засідання на офіційну електронну поштову адресу суду надійшло клопотання відділу в ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Житомирській області про заміну неналежного відповідача (том І, а.с. 87).

В судове засідання, призначене на 12.12.2017 о 11:20 прибув представник позивача. Протокольною ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 12.12.2017 клопотання задоволено. Замінено неналежного відповідача ОСОБА_6 Держгеокадастру у ОСОБА_4 районі Житомирської області його правонаступником - ОСОБА_5 управлінням Держгеокадастру у Житомирській області, що зафіксовано секретарем судового засідання у журналі судового засідання від 12.12.2017. В судовому засіданні оголошено перерву до 09.01.2018 об 11:00.

Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03.10.2017 №2147-VIII Кодекс адміністративного судочинства України викладено у новій редакції від 15.12.2017.

Відповідно до пункту 10 Розділу VII "ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII) справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. Враховуючи зазначене, подальший розгляд справи проводиться у відповідності до норм Кодексу адміністративного судочинства України в новій редакції.

09.01.2018 перед початком судового засідання представником позивача до відділу документального забезпечення суду було подано заяву про уточнення позовних вимог від 09.01.2018 (том І, а.с. 112-113).

В судове засідання, призначене на 09.01.2018 об 11:00 прибули представник позивача, представник відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області та представник відповідача ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Житомирській області. Відповідач державний кадастровий реєстратор ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 в судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив. Відповідно до ч.6 ст. 7, ч. 11 ст. 126 КАС України про дату, час та місце проведення судового розгляду повідомлений належним чином.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 09.01.2018 судовий розгляд справи було відкладено на 17.01.2018 о 12:00.

17.01.2018 перед початком судового засідання представником відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області до відділу документального забезпечення суду подано клопотання від 16.01.2018 про долучення до матеріалів справи письмових пояснень по суті справи (том І, а.с. 140-143).

В судове засідання, призначене на 17.01.2018 о 12:00 прибули представник позивача, представник відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області та представник відповідача ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Житомирській області. Відповідач державний кадастровий реєстратор ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 в судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив. Протокольною ухвалою суду від 17.01.2018 в судовому засіданні було оголошено перерву для надання додаткових документів до 22.01.2018 на 14:30, що зафіксовано секретарем судового засідання в протоколі судового засідання від 17.01.2018.

22.01.2018 перед початком судового засідання представником позивача до відділу документального забезпечення суду подано: клопотання про відкладення розгляду справи (том І, а.с. 158), клопотання про призначення судової земельно-технічної експертизи (том І, а.с. 196-198) та клопотання про витребування доказів (том І, а.с. 199-200).

В судове засідання, призначене на 22.01.2018 о 14:30 представник відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області та представник відповідача ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Житомирській області. Відповідач державний кадастровий реєстратор ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 в судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив. Протокольними ухвалами суду від 22.01.2018 відмовлено у задоволенні клопотання представника ТОВ Побутпослуги про призначення судової земельно-технічної експертизи та частково задоволено клопотання представника позивача про витребування доказів, що зафіксовано секретарем судового засідання в протоколі судового засідання від 22.01.2018. Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 22.01.2018 клопотання представника ТОВ Побутпослуги про відкладення розгляду справи задоволено. Судовий розгляд справи відкладено на 05.02.2008 о 10:40.

В судове засідання, призначене на 05.02.2008 о 10:40 прибули представник позивача, представник відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області та представник відповідача ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Житомирській області. Відповідач державний кадастровий реєстратор ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 в судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив.

Представником позивача в судовому засіданні було заявлено клопотання про призначення судової земельно-технічної експертизи (том І, а.с. 219-220). Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 05.02.2018 відмовлено у задоволенні клопотання представника ТОВ Побутпослуги про призначення судової земельно-технічної експертизи. Протокольною ухвалою суду від 05.02.2018 в судовому засіданні було оголошено перерву до 19.02.2018 на 14:00, що зафіксовано секретарем судового засідання у протоколі судового засідання від 05.02.2018.

В судове засідання, призначене на 19.02.2018 на 14:00 прибули представник позивача, представник відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області та представник відповідача ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Житомирській області. Відповідач державний кадастровий реєстратор ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 в судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив. Відповідно до ч.6 ст. 7, ч. 11 ст. 126 КАС України про дату, час та місце проведення судового розгляду повідомлений належним чином. В судовому засіданні в якості свідка допитано ОСОБА_12 Протокольними ухвалами суду від 19.02.2018 клопотання представника позивача про виклик свідка задоволено частково, в судовому засіданні оголошено перерву до 28.02.2018 на 14:00, що зафіксовано секретарем судового засідання у протоколі судового засідання від 19.02.2018.

В судове засідання, призначене на 28.02.2018 на 14:00 прибули представник позивача, представник відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області та представник відповідача ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Житомирській області.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, визначеному заявою про уточнення позовних вимог від 09.01.2018 (том І, а.с. 112-113) та з підстав, викладених у уточненій позовній заяві в порядку усунення недоліків позовної заяви (том І, а.с. 36-39).

Представник відповідача ОСОБА_4 міської ради Житомирської області щодо задоволення позовних вимог заперечував з підстав, викладених у запереченнях на позовну заяву вих. №2648 від 27.11.2017 (том І, а.с. 67-71) та у письмових поясненнях по суті справи (том І, а.с. 140-143). Зазначав, що відповідач при прийнятті оскаржуваних рішень № 116 від 12.04.2017 та №136 від 12.05.2017 діяв у межах, на підставі, та у порядку, визначеному чинним законодавством. Вказував, що внесення змін у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 №207 було ініційоване та здійснене виключно на підставі відповідної заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1105 га. Наголошував, що рішення ОСОБА_4 міської ради Житомирської області № 116 від 12.04.2017 та №136 від 12.05.2017 на момент судового розгляду є реалізованими. Зазначав, що оскаржувані рішення за своєю правовою природою є ненормативними актами органу місцевого самоврядування, які вичерпали свою дію внаслідок їх виконання, а скасування такого акта (актів) не породжує правових наслідків.

Представник відповідача ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області щодо задоволення позовних вимог заперечувала у повному обсязі.

Відповідач державний кадастровий реєстратор ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 в судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив. Відповідно до ч.6 ст. 7, ч. 11 ст. 126 КАС України про дату, час та місце проведення судового розгляду повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву не надіслав.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено та не заперечується сторонами, що згідно державного акту на право постійного користування землею серії 1-ЖТ №002029 від 27.12.2001 ОСОБА_4 ВАТ Побутпослуги (правонаступником якого є ТОВ Побутпослуги ) надано у постійне користування земельну ділянку площею 0,1355 га. (том І, а.с. 9-10).

Відповідно до рішення ОСОБА_4 міської ради Житомирської області 48 сесії VI скликання №608 від 30.01.2015 ПрАТ Побутпослуги (правонаступником якого є ТОВ Побутпослуги ) надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування загальною площею 0,1355 га для передачі в користування на умовах оренди, що знаходиться за адресою: м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8 (том І, а.с. 18)

На виконання заяви директора ТОВ Побутпослуги ОСОБА_12 від 28.09.2016 (том І, а.с. 170) ФОП ОСОБА_11 було розроблено технічну із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ Побутпослуги , загальною площею 0,1355 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована на території ОСОБА_4 міської Житомирської області в м. Олевськ по вул. Привокзальна, 8 (том І, а.с. 165-195).

Крім того, ФОП ОСОБА_11 також було розроблено технічну із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ Побутпослуги , ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 загальною площею 0,1105 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована на території ОСОБА_4 міської Житомирської області в м. Олевськ по вул. Привокзальна, 8 (том ІІ, а.с. 2-55).

Як встановлено зі змісту витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 25.11.2016 №НВ-1803072192016, ОСОБА_6 Держгеокадастру в ОСОБА_4 районі Житомирської області 25 листопада 2016 року проведено державну реєстрацію земельної ділянки: кадастровий номер 1824455100:02:019:0080; площею 0,1355 га; місце розташування: Житомирська область, м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8; категорія земель: землі житлової та громадської забудови; вид використання земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування; інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки: технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), 28.09.2016; ФОП ОСОБА_11 (том І, а.с. 11 та зворот).

ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 звертались до голови ОСОБА_4 міської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_13 із спільною заявою від 04.04.2017 щодо внесення змін в технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,11054 га, що розташована в м. Олевську по вул. Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності (том І, а.с. 72).

Як встановлено із відповідної відмітки на наявній у матеріалах справи копії заяви від 04.04.2017, вказана заява була зареєстрована відповідачем 06.04.2017 за вх. №578.

Рішенням ОСОБА_4 міської ради VII-сесії VIII-скликання № 116 від 12.04.2017, було внесено зміни у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 року №207 та надано дозвіл ТОВ "Побутпослуги" спільно з ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди для будівництва і обслуговування будівель торгівлі за адресою: м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8, орієнтовною площею 0,1105 га. Припинено дію державного акту на право постійного користування земельною ділянкою за адресою: м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8, загальною площею 0,1355 га, виданого ВАТ Побутпослуги від 27.12.2001 серія 1-ЖТ №002029 (том І, а.с. 20 та зворот).

ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 звертались до голови ОСОБА_4 міської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_13 із спільною заявою від 04.05.2017 щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,11054 га, що розташована в м. Олевську по вул. Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності (том І, а.с. 73).

Як встановлено із відповідної відмітки на наявній у матеріалах справи копії заяви від 04.05.2017, вказана заява була зареєстрована відповідачем 04.05.2017 за вх. №К-718.

Крім того, в матеріалах справи також наявна належним чином завірена копія заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 від 05.04.2017 щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевську по вул. Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності. Інші співвласники, не зазначені у даній заяві відомості про свою частку права власності на майно розташоване на земельній ділянці, що обслуговує вищенаведену нежитлову будівлю не надали та не виявили бажання на укладення договору оренди земельної ділянки відповідно до їх часток. (том І, а.с. 151).

Додатками до вказаної заяви зазначено: технічна документація із землеустрою, копії документів щодо права власності, копії технічних паспортів. Копія заяви від 05.04.2017 відмітки про її реєстрацію в ОСОБА_4 міській раді Житомирської області не містить.

Рішенням ОСОБА_4 міської ради VIII сесії VIII скликання №136 від 12.05.2017 затверджено ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічну документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки комунальної власності в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі з метою передачі у спільне користування на умовах оренди загальною площею 0, 1105 га, що розташована за адресою: м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8, кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 (а.с. 21 та зворот).

Вважаючи, що вказані рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а посадовими особами відділу Держгеокадастру в ОСОБА_4 районі Житомирської області протиправно скасовано державну реєстрацію земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 та неправомірно здійснено державну реєстрацію земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1105 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080, позивач звернувся із вказаним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та перевіряючи оскаржувані рішення на відповідність вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України, суд зазначає наступне.

Статтею 13 Конституції України встановлено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.

Відповідно до статті 14 Основного Закону, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування визначені Законом України "Про землеустрій" від 22.05.2003 №858-IV (далі - Закон №858-IV).

Відповідно до ст. 1 Закону №858-IV, документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.

Згідно з ч. 1 ст. 50 Закону №858-IV проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання) або зміни цільового призначення земельної ділянки.

Частиною 1 статті 3 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року №2768-III (далі - Земельний кодекс України) визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Положеннями статті 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.83 Земельного кодексу України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

Згідно з ч.2 ст.83 Земельного кодексу України, у комунальній власності перебувають: усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Положеннями статті 93 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

У відповідності до ч. 2 ст. 116 Земельного кодексу України, набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки регулюються положеннями статті 123 Земельного кодексу України.

За приписами частини другої статті 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_14 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Як визначено абзацом першим частини третьої згаданої статті, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Таким чином, Земельний кодекс України визначає вичерпний перелік підстав для відмови особі в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, при цьому зобов'язує орган державної влади або орган місцевого самоврядування у випадках ухвалення рішення про відмову в надані такого дозволу належним чином мотивувати причини цієї відмови.

При цьому, статтею 186 Земельного кодексу України унормовано стадії погодження та затвердження документації із землеустрою.

Відповідно до ч.1 ст. 186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно з ч.5, ч. 6,ч. 8 ст. 186-1 Земельного кодексу України органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

У висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).

Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.

Здійснивши системний аналіз норм чинного законодавства суд зазначає, що законом унормовано або прийняття позитивного рішення по суті заяви або відмови по суті.

Положеннями статті 120 Земельного кодексу України встановлено, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Статтею 79-1 Земельного кодексу України визначено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.

Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Встановлено, що ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 звертались до голови ОСОБА_4 міської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_13 із спільною заявою від 04.04.2017 щодо внесення змін в технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,11054 га, що розташована в м. Олевську по вул. Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності (том І, а.с. 72).

Враховуючи відсутність законодавчо визначених підстав для відмови щодо внесення змін у технічну документацію, відповідачем ОСОБА_4 міською радою Житомирської області було правомірно прийняте рішення щодо внесення змін у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 №207 та надання дозволу ТОВ "Побутпослуги" спільно з ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди для будівництва і обслуговування будівель торгівлі за адресою: м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8, орієнтовною площею 0,1105 га.

Суд також зазначає, що оскільки позивачем було надано повний та необхідний пакет документів, зокрема, розроблену ФОП ОСОБА_11 технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ Побутпослуги , ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 загальною площею 0,1105 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована на території ОСОБА_4 міської Житомирської області в м. Олевськ по вул. Привокзальна, 8 (том ІІ, а.с. 2-55), у відповідача не було підстав для відмови у затвердженні вказаного проекту землеустрою.

Факт розроблення ФОП ОСОБА_11 технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ Побутпослуги , ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 загальною площею 0,1105 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована на території ОСОБА_4 міської Житомирської області в м. Олевськ по вул. Привокзальна, 8 на виконання раніше поданої ТОВ Побутпослуги , ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 заяви від 04.04.2017 також підтверджується змістом відповіді ФОП ОСОБА_11 вих. №3 від 14.02.2018 на запит суду від 06.02.2018 вих. №806/2027/17/2329/18 (том ІІ, а.с. 83).

Таким чином, рішення ОСОБА_4 міської ради №136 від 12.05.2017 було прийняте відповідачем у межах, на підставі, та у порядку, визначеному чинним законодавством.

Суд погоджується із доводами відповідача та зазначає, що внесення змін у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 №207 було ініційоване та здійснене виключно на підставі відповідної заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1105 га. Крім того, рішення ОСОБА_4 міської ради Житомирської області № 116 від 12.04.2017 та №136 від 12.05.2017 на момент судового розгляду є реалізованими, оскаржувані рішення за своєю правовою природою є ненормативними актами органу місцевого самоврядування, які вичерпали свою дію внаслідок їх виконання.

Суд критично ставиться до наданих ТОВ "Побутпослуги" листів від 14.06.2017 (том ІІ, а.с. 92-93) та від 31.07.2017 (том ІІ, а.с. 91 та зворот) та зазначає, що висвітлена у листах інформація не могла бути взята до уваги відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень, оскільки вказані листі були надіслані на адресу ОСОБА_4 міської ради Житомирської області після прийняття оскаржуваних рішень.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги в частині скасувати рішення ОСОБА_4 міської ради VII-сесії VIII-скликання № 116 від 12.04.2017, яким ОСОБА_4 міська рада внесла зміни у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 №207 та рішення ОСОБА_4 міської ради VIII сесії VIII скликання №136 від 12.05.2017 "Про затвердження ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди площею 0,1105 га" є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Суд критично ставиться до доводів позивача в частині протиправності дій посадових особами відділу Держгеокадастру в ОСОБА_4 районі Житомирської області щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 та неправомірності здійснення державної реєстрації земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1105 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 та зазначає наступне.

Так, оскаржувані позивачем реєстраційні дії відділу Держгеокадастру в ОСОБА_4 районі Житомирської області були вчинені відповідачем на підставі затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1105 га та рішення ОСОБА_4 міської ради VIII сесії VIII скликання №136 від 12.05.2017 "Про затвердження ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди площею 0,1105 га".

Таким чином, відділ Держгеокадастру в ОСОБА_4 районі Житомирської області, зокрема, державний кадастровий реєстратор ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 при вчиненні реєстраційних дій щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 та здійснення державної реєстрації земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1105 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 діяв у межах, в спосіб та на підставах, визначених чинним законодавством.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги в зазначеній частині не підлягають задоволенню.

Щодо вимог позивача про зобов'язання осіб, уповноважених на виконання функцій держави щодо реєстрації земельних ділянок в ОСОБА_4 районі Житомирської області поновити державну реєстрацію земельної ділянки за адресою м. Олевськ вул. Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080, проведеної на підставі технічної документації із землеустрою від 28.09.2016, виконаної ФОП ОСОБА_11В, суд зазначає, що вони є похідними від третьої та четвертої позовних вимог та, відповідно, не підлягають задоволенню.

Крім того, повноваження щодо вчинення зазначених позивачем реєстраційних дій в даному випадку належать до дискреційних повноважень органів Держгеокадастру, зокрема, державних кадастрових реєстраторів.

Адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями визначеними статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Завдання правосуддя полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше порушується принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади не допускає надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що вказані позовні вимоги є похідними та не можуть бути задоволені у спосіб, обраний позивачем, а тому у задоволенні позову в у зазначеній частині слід відмовити.

Щодо позовних вимог в частині визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_4 міської ради Житомирської області, яка полягала у ненаданні відповіді на заяву ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 від 05.04.2017 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8 та передачі вказаної земельної ділянки на умовах оренди для обслуговування будівлі, розміщеної на земельній ділянці, суд погоджується із доводами позивача та зазначає наступне.

В матеріалах справи наявна належним чином завірена копія заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 від 05.04.2017 щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевську по вул. Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності. Інші співвласники, не зазначені у даній заяві відомості про свою частку права власності на майно розташоване на земельній ділянці, що обслуговує вищенаведену нежитлову будівлю не надали та не виявили бажання на укладення договору оренди земельної ділянки відповідно до їх часток. (том І, а.с. 151).

Додатками до вказаної заяви зазначено: технічна документація із землеустрою, копії документів щодо права власності, копії технічних паспортів. Копія заяви від 05.04.2017 відмітки про її реєстрацію в ОСОБА_4 міській раді Житомирської області не містить.

З метою встановлення усіх фактичних обставин справи, які мають істотне значення для вирішення спору по суті, в судовому засіданні від 19.02.2018 в якості свідка допитано ОСОБА_12

Згідно наданих ОСОБА_12 показів, свідок на момент подання заяв від 04.04.2017 та 05.04.2017 перебував на посаді директора ТОВ "Побутпослуги". Так, ОСОБА_12 зазначив, що ним 05.04.2017 подавалася до ОСОБА_4 сільської ради Житомирської області заява ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевську по вул. Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності.

Протокольною ухвалою суду від 19.02.2018 клопотання представника позивача про виклик свідка задоволено частково. Викликано в наступне судове засідання ОСОБА_15 в якості свідка, у разі неможливості особистого прибуття - зобов'язано надати письмові показання стосовно відомих свідку обставин.

Як встановлено із письмових пояснень ОСОБА_15 від 21.02.2018, на момент подання вказаної заяви ОСОБА_15 працювала в ОСОБА_4 міській раді Житомирської області на посаді головного спеціаліста загального відділу. Вказує, що знайома із заявою ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 від 05.04.2017 та напис "отримано 05.04.2017" було вчинено безпосередньо ОСОБА_15 Зазначила, що дана заява надавалась директором ТОВ "Побутпослуги" ОСОБА_12 з яким свідок особисто знайома. Зазначила, що дана заява не була остаточно зареєстрована (про що свідчить відсутність вхідного номеру на ній). Так, провести відповідну реєстрацію у журналах обліку звернень та проставити відповідний вхідний номер на заяві не вдалося, оскільки на прохання ОСОБА_12 екземпляри даної заяви ОСОБА_15 повернула заявнику для доопрацювання. На прохання ОСОБА_15 повернути екземпляри заяви для завершення процедури їх реєстрації, останній повідомив, що у вказаній заяві допущено помилку і поки її реєструвати не потрібно.

Натомість, на наступний день, 06.04.2017, ОСОБА_12 подав на реєстрацію вже інший примірник заяви.

ОСОБА_15 підтвердила, що директор ТОВ "Побутпослуги" ОСОБА_12 мав намір подати до ОСОБА_4 міської ради Житомирської області заяву від 05.04.2017, однак, з власної ініціативи повернув її назад та 06.04.2017 звернувся з іншою заявою. (том ІІ, а.с. 115-117). Вказані відомості узгоджуються із наявними у матеріалах справи копіями журналу реєстрації звернень громадян та книги обліку вхідних документів (том ІІ, а.с. 94-97).

Здійснивши системний аналіз норм чинного законодавства та наявних у матеріалах справи доказів, суд зазначає, що факт подання 05.04.2017 до ОСОБА_4 сільської ради Житомирської області заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевську по вул. Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності підтверджений сукупністю належних, достатніх, допустимих та достовірних доказів.

Недотримання посадовими особами відповідача окремих норм щодо ведення документообігу, зокрема, належної реєстрації вхідної кореспонденції, заяв та звернень не є правовою підставою для відмови у розгляді такого звернення та не може ставити у залежність реалізації права заявника на подання та подальший розгляд такого звернення.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку що відповідачем ОСОБА_4 міською радою Житомирської області допущено протиправну бездіяльність щодо не розгляду заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_16 від 05.04.2017 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8 та передачі вказаної земельної ділянки на умовах оренди для обслуговування будівлі, розміщеної на земельній ділянці, а тому позовні вимоги у вказаній частині є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідачем ОСОБА_4 міською радою Житомирської області в порушення ч. 2 ст. 77 КАС України не спростовано, а позивачем та наявними у матеріалах справи доказами підтверджено протиправну бездіяльність ОСОБА_4 міської ради Житомирської області щодо не розгляду заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_16 від 05.04.2017 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8 та передачі вказаної земельної ділянки на умовах оренди для обслуговування будівлі, розміщеної на земельній ділянці.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" підлягають частковому задоволенню.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246 КАС України, суд,

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" (вул. Привокзальна, 8, ОСОБА_9, Житомирська область, 11000. Код ЄДРПОУ 40348792) до ОСОБА_4 міської ради Житомирської області (вул. Володимирська, 2, ОСОБА_9, Житомирська область, 11000. Код ЄДРПОУ 04343470), ОСОБА_5 управління Держгеокадастру у Житомирській області (вул. Довженка, 45, Житомир, 10002. Код ЄДРПОУ 39765513), Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_6 у ОСОБА_4 районі ОСОБА_5 управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 (вул. Володимирська, 2, ОСОБА_9, Житомирська область, 11000) про визнання протиправною та скасування державної реєстрації земельної ділянки - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_4 міської ради Житомирської області щодо не розгляду заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_16 від 05.04.2017 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га, що розташована в м. Олевськ, вул. Привокзальна, 8 та передачі вказаної земельної ділянки на умовах оренди для обслуговування будівлі, розміщеної на земельній ділянці.

У решті заявлених вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя О.Г. Попова

Повне судове рішення складене: 12 березня 2018 року.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2018
Оприлюднено14.03.2018
Номер документу72677815
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/2027/17

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 28.02.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні