ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Справа № 806/2027/17
ПОСТАНОВА
іменем України
"12" червня 2018 р. м. Житомир
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Шидловського В.Б.
суддів: Мацького Є.М.
ОСОБА_1,
за участю секретаря Баліцької Т.М.,
представника позивача : ОСОБА_2
представника відповідача 1: ОСОБА_3
представника відповідача 2: ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від "28" лютого 2018 р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" до ОСОБА_5 міської ради Житомирської області, Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, Державного кадастрового реєстратора відділу у ОСОБА_5 районі Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області ОСОБА_6 про визнання протиправною та скасування державної реєстрації земельної ділянки,-
суддя в 1-й інстанції - Попова О.Г.,
час ухвалення рішення - не зазначено,
місце ухвалення рішення - м.Житомир,
дата складання повного тексту рішення - 12 березня 2018 року,-
ВСТАНОВИВ:
У липні 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" звернулося з адміністративним позовом до ОСОБА_5 міської ради Житомирської області, відділу Держгеокадастру у ОСОБА_5 районі Житомирській області, Державного кадастрового реєстратора Відділу у ОСОБА_5 районі Головного управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 у якому, з урахуванням уточненого адміністративного позову, заяви про збільшення позовних вимог від 10 жовтня 2017 року, ухвали Житомирського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року та заяви про уточнення позовних вимог від 09 січня 2018 року, просить:
- визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_5 міської ради Житомирської області,
яка полягала у ненаданні відповіді на заяву ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 від 05.04.2017 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га, що розташована в м.Олевськ, вул.Привокзальна, 8 та передачі вказаної земельної ділянки на умовах оренди для обслуговування будівлі, розміщеної на земельній ділянці;
- скасувати рішення ОСОБА_5 міської ради VII-сесії VIII-скликання № 116 від 12.04.2017, яким ОСОБА_5 міська рада внесла зміни у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 № 207 та рішення ОСОБА_5 міської ради VIII сесії VIII скликання №136 від 12.05.2017 "Про затвердження ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди площею 0,1105 га", як такі що прийняті, з порушенням ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування» та ст.79-1 Земельного кодексу України;
- визнати протиправним скасування державної реєстрації відділом Держгеокадастру в ОСОБА_5 районі Житомирської області земельної ділянки за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080;
- визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію відділом Держгеокадастру в ОСОБА_5 районі Житомирської області земельних ділянок за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1105 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080;
- зобов'язати осіб, уповноважених на виконання функцій держави щодо реєстрації земельних ділянок в ОСОБА_5 районі Житомирської області поновити державну реєстрацію земельної ділянки за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080, проведеної на підставі технічної документації із землеустрою від 28.09.2016, виконаної ФОП ОСОБА_11
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2018 року позовні вимоги задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність ОСОБА_5 міської ради Житомирської області щодо не розгляду заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_12 від 05.04.2017 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1355 га, що розташована в м.Олевськ, вул.Привокзальна, 8 та передачі вказаної земельної ділянки на умовах оренди для обслуговування будівлі, розміщеної на земельній ділянці.
У решті заявлених вимог - відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням Товариство з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказане рішення в частині відмови в задоволенні позовних вимог та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. В апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування рішення суду першої інстанції.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши законність та обгрунтованість судового рішення, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що згідно державного акту на право постійного користування землею серії 1-ЖТ № 002029 від 27.12.2001 ОСОБА_5 ВАТ «Побутпослуги» (правонаступником якого є ТОВ «Побутпослуги» ) надано у постійне користування земельну ділянку площею 0,1355 га. (том І, а.с. 9-10).
Відповідно до рішення ОСОБА_5 міської ради Житомирської області 48 сесії VI скликання № 608 від 30.01.2015 ПрАТ «Побутпослуги» (правонаступником якого є ТОВ «Побутпослуги» ) надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування загальною площею 0,1355 га для передачі в користування на умовах оренди, що знаходиться за адресою: м.Олевськ, вул.Привокзальна, 8 (том І, а.с.18)
На виконання заяви директора ТОВ «Побутпослуги» ОСОБА_13 від 28.09.2016 (том І, а.с. 170) ФОП ОСОБА_11 було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ «Побутпослуги» , загальною площею 0,1355 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована на території ОСОБА_5 міської Житомирської області в м.Олевськ по вул.Привокзальна, 8 (том І, а.с. 165-195).
Крім того, ФОП ОСОБА_11 також було розроблено технічну із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ «Побутпослуги» , ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 загальною площею 0,1105 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована на території ОСОБА_5 міської Житомирської області в м.Олевськ по вул.Привокзальна, 8 (том ІІ, а.с. 2-55).
Як встановлено зі змісту витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 25.11.2016 № НВ-1803072192016, Відділом Держгеокадастру в ОСОБА_5 районі Житомирської області 25 листопада 2016 року проведено державну реєстрацію земельної ділянки: кадастровий номер 1824455100:02:019:0080; площею 0,1355 га; місце розташування: Житомирська область, м.Олевськ, вул.Привокзальна, 8; категорія земель: землі житлової та громадської забудови; вид використання земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування; інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки: технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), 28.09.2016; ФОП ОСОБА_11 (том І, а.с. 11 та зворот).
ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 звертались до голови ОСОБА_5 міської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_14 із спільною заявою від 04.04.2017 щодо внесення змін в технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,11054 га, що розташована в м.Олевську по вул.Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності (том І, а.с. 72).
Як встановлено із відповідної відмітки на наявній у матеріалах справи копії заяви від 04.04.2017, вказана заява була зареєстрована відповідачем 06.04.2017 за вх. №578.
Рішенням ОСОБА_5 міської ради VII-сесії VIII-скликання № 116 від 12.04.2017, було внесено зміни у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 року № 207 та надано дозвіл ТОВ "Побутпослуги" спільно з ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди для будівництва і обслуговування будівель торгівлі за адресою: м.Олевськ, вул.Привокзальна, 8, орієнтовною площею 0,1105 га. Припинено дію державного акту на право постійного користування земельною ділянкою за адресою: м.Олевськ, вул.Привокзальна, 8, загальною площею 0,1355 га, виданого ВАТ «Побутпослуги» від 27.12.2001 серія 1-ЖТ №002029 (том І, а.с. 20 та зворот).
ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 звертались до голови ОСОБА_5 міської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_14 із спільною заявою від 04.05.2017 щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,11054 га, що розташована в м.Олевську по вул.Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності (том І, а.с. 73).
Як встановлено із відповідної відмітки на наявній у матеріалах справи копії заяви від 04.05.2017, вказана заява була зареєстрована відповідачем 04.05.2017 за вх. №К-718.
Крім того, в матеріалах справи також наявна належним чином завірена копія заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 від 05.04.2017 щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,1355 га, що розташована в м.Олевську по вул.Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності. Інші співвласники, не зазначені у даній заяві відомості про свою частку права власності на майно розташоване на земельній ділянці, що обслуговує вищенаведену нежитлову будівлю не надали та не виявили бажання на укладення договору оренди земельної ділянки відповідно до їх часток. (том І, а.с. 151).
Додатками до вказаної заяви зазначено: технічна документація із землеустрою, копії документів щодо права власності, копії технічних паспортів. Копія заяви від 05.04.2017 відмітки про її реєстрацію в ОСОБА_5 міській раді Житомирської області не містить.
Рішенням ОСОБА_5 міської ради VIII сесії VIII скликання №136 від 12.05.2017 затверджено ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічну документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки комунальної власності в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі з метою передачі у спільне користування на умовах оренди загальною площею 0,1105 га, що розташована за адресою: м.Олевськ, вул.Привокзальна, 8, кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 (а.с. 21 та зворот).
Вважаючи, що вказані рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а посадовими особами відділу Держгеокадастру в ОСОБА_5 районі Житомирської області протиправно скасовано державну реєстрацію земельної ділянки за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 та неправомірно здійснено державну реєстрацію земельної ділянки за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1105 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080, позивач звернувся із вказаним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності наведені у статті 116 Земельного кодексу України, зокрема, частиною першою цієї статті визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
За змістом положень частини 1 і 3 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 123 Земельного кодексу України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_15 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно із абз.1, 2 ч.3 ст.123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
Відповідно до положень ч.4 ст.122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Аналіз наведених правових норм свідчить на користь висновку, що для передачі земельної ділянки у користування (оренду) зацікавлена особа звертається до відповідних органів із заявою для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та для надання її у користування.
При цьому підставою для відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку, що перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.
Відповідно до ч.1 ст.186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Положеннями статті 120 Земельного кодексу України встановлено, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
Статтею 79-1 Земельного кодексу України визначено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.
Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.
Судом встановлено, що ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 звертались до голови ОСОБА_5 міської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_14 із спільною заявою від 04.04.2017 щодо внесення змін в технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розроблену на замовлення ТОВ "Побутпослуги" загальною площею 0,11054 га, що розташована в м.Олевську по вул.Привокзальна, 8 та передати ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 вказану земельну ділянку на умовах оренди для розміщення та обслуговування будівлі, якої вони володіють у спільній частковій власності (том І, а.с. 72).
Враховуючи відсутність законодавчо визначених підстав для відмови щодо внесення змін у технічну документацію, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що відповідачем ОСОБА_5 міською радою Житомирської області було правомірно прийняте рішення щодо внесення змін у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 № 207 та надання дозволу ТОВ "Побутпослуги" спільно з ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди для будівництва і обслуговування будівель торгівлі за адресою: м.Олевськ, вул.Привокзальна, 8, орієнтовною площею 0,1105 га.
Оскільки позивачем було надано повний та необхідний пакет документів, зокрема, розроблену ФОП ОСОБА_11 технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ «Побутпослуги» , ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 загальною площею 0,1105 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована на території ОСОБА_5 міської Житомирської області в м. Олевськ по вул. Привокзальна, 8 (том ІІ, а.с. 2-55), у відповідача не було підстав для відмови у затвердженні вказаного проекту землеустрою.
Факт розроблення ФОП ОСОБА_11 технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ «Побутпослуги» , ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 загальною площею 0,1105 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована на території ОСОБА_5 міської Житомирської області в м. Олевськ по вул. Привокзальна, 8 на виконання раніше поданої ТОВ «Побутпослуги» , ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 заяви від 04.04.2017 також підтверджується змістом відповіді ФОП ОСОБА_11 вих. №3 від 14.02.2018 на запит суду від 06.02.2018 вих. № 806/2027/17/2329/18 (том ІІ, а.с. 83).
Внесення змін у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 №207 було ініційоване та здійснене виключно на підставі відповідної заяви ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_8, ФОП ОСОБА_9, ФОП ОСОБА_10 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1105 га. Крім того, рішення ОСОБА_5 міської ради Житомирської області № 116 від 12.04.2017 та №136 від 12.05.2017 на момент судового розгляду є реалізованими, оскаржувані рішення за своєю правовою природою є ненормативними актами органу місцевого самоврядування, які вичерпали свою дію внаслідок їх виконання.
Колегія суддів критично ставиться до наданих ТОВ "Побутпослуги" листів від 14.06.2017 (том ІІ, а.с. 92-93) та від 31.07.2017 (том ІІ, а.с. 91 та зворот) та зазначає, що висвітлена у листах інформація не могла бути взята до уваги відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень, оскільки вказані листі були надіслані на адресу ОСОБА_5 міської ради Житомирської області після прийняття оскаржуваних рішень.
З урахуванням зазначених обставин суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позовні вимоги в частині скасувати рішення ОСОБА_5 міської ради VII-сесії VIII-скликання № 116 від 12.04.2017, яким ОСОБА_5 міська рада внесла зміни у рішення XIII-сесії VII-скликання від 08.08.2016 № 207 та рішення ОСОБА_5 міської ради VIII сесії VIII скликання №136 від 12.05.2017 "Про затвердження ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди площею 0,1105 га" є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Щодо доводів апелянта в частині протиправності дій посадових особами відділу Держгеокадастру в ОСОБА_5 районі Житомирської області щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 та неправомірності здійснення державної реєстрації земельної ділянки за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1105 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 колегія суддів зазначає наступне.
Оскаржувані реєстраційні дії відділу Держгеокадастру в ОСОБА_5 районі Житомирської області були вчинені відповідачем на підставі затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,1105 га та рішення ОСОБА_5 міської ради VIII сесії VIII скликання № 136 від 12.05.2017 "Про затвердження ТОВ "Побутпослуги", ФОП ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_8 технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з метою передачі у спільне користування на умовах оренди площею 0,1105 га".
Колегія суддів вважає, що відділ Держгеокадастру в ОСОБА_5 районі Житомирської області, зокрема, державний кадастровий реєстратор Відділу у ОСОБА_5 районі Головного управління Держгеокадастру в Житомирської області ОСОБА_7 при вчиненні реєстраційних дій щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 та здійснення державної реєстрації земельної ділянки за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1105 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080 діяв у межах, в спосіб та на підставах, визначених чинним законодавством.
З урахуванням зазначених обставин суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позовні вимоги в зазначеній частині не підлягають задоволенню.
Щодо вимог апелянта про зобов'язання осіб, уповноважених на виконання функцій держави щодо реєстрації земельних ділянок в ОСОБА_5 районі Житомирської області поновити державну реєстрацію земельної ділянки за адресою м.Олевськ вул.Привокзальна, 8 Житомирської області площею 0,1355 га - кадастровий номер 1824455100:02:019:0080, проведеної на підставі технічної документації із землеустрою від 28.09.2016, виконаної ФОП ОСОБА_11В, колегія суддів зазначає, що вони є похідними від третьої та четвертої позовних вимог та, відповідно, не підлягають задоволенню.
Крім того, повноваження щодо вчинення зазначених позивачем реєстраційних дій в даному випадку належать до дискреційних повноважень органів Держгеокадастру, зокрема, державних кадастрових реєстраторів, а тому адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями визначеними статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Завдання правосуддя полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше порушується принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади не допускає надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право.
З урахуванням зазначених обставин суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що вказані позовні вимоги є похідними та не можуть бути задоволені у спосіб, обраний позивачем, а тому у задоволенні позову в у зазначеній частині слід відмовити.
Відповідно до статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції. Рішення суду першої інстанції прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Побутпослуги" залишити без задоволення, рішення Житомирського окружного адміністративного суду від "28" лютого 2018 р. без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя В.Б. Шидловський
судді: Є.М. Мацький
ОСОБА_1
Повне судове рішення складено "12" червня 2018 р.
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2018 |
Оприлюднено | 14.06.2018 |
Номер документу | 74645394 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Шидловський В.Б.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні