Постанова
від 09.12.2009 по справі 2-а-5140/08
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2-а-5140/08/0770

Рядок статзвітності № 2.19

Код - 03

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд під гол овуванням судді Шешеня О.М. за участю секретаря судового з асідання Сочка О.Я. та сторін, які беруть участь у справі:

позивача: ОСОБА_1 - не з' явився;

відповідача: Управлінн я Пенсійного фонду України в м. Мукачево, представник - н е з' явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовною з аявою ОСОБА_1 до Управлінн я Пенсійного фонду України в м. Мукачево про відновлення п ропущеного строку для зверне ння до суду та нарахування що місячної державної соціальн ої допомоги, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до статт і 160 частини 3 КАС України 09 груд ня 2009 року було проголошено вс тупну та резолютивну частини постанови. Повний текст пост анови виготовлено та підписа но 14 грудня 2009 року.

ОСОБА_1 звернувся до Зака рпатського окружного адміні стративного суду з позовною заявою до Управління Пенсійн ого фонду України в м. Мукачев о в якій просить: 1) відновити п ропущений строк для зверненн я до суду за захистом порушен их прав, свобод та інтересів з а період з 01.01.2006 року до 31.12.2007 року; 2) зобов' язати відповідача н арахувати на користь позивач а недоплачену як дитині війн и щомісячну державну соціаль ну допомогу за 2006-2007 роки в сумі 2733, 30 грн..

Свої вимоги позивач обґру нтовує тим, що він народився ІНФОРМАЦІЯ_1 і відповідно д о статті 1 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни»від 18 листопада 2004 року за № 2195-IV (надалі Закон України № 2195-IV) належить до соціальної катег орії «Дитина війни». Відпові дно до статті 6 Закону України № 2195-IV з 01 січня 2006 року має право н а отримання щомісячної держа вної соціальної допомоги в р озмірі 30 відсотків мінімальн ого пенсії за віком. У 2006-2007 рока х така допомога позивачу не в иплачувалася, в той час як Ріш енням Конституційного Суду У країни № 6-рп/ 2007 від 9 липня 2007 ро ку були визнані такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни окремі положення Закону України «Про державний бюдж ет України на 2007 рік», якими бул о зупинено норми Закону Укра їни № 2195-IV, а відтак просить: 1) від новити пропущений строк для звернення до суду за захисто м порушених прав, свобод та ін тересів за період з 01.01.2006 року д о 31.12.2007 року; 2) зобов' язати відп овідача нарахувати на корист ь позивача недоплачену як ди тині війни щомісячну державн у соціальну допомогу за 2006-2007 ро ки в сумі 2733, 30 грн..

Позивач в судове засідання не з' явився, надав суду заяв у про розгляд справи без його участі в судовому засіданні .

Відповідач в судове засіда ння не з' явився. Надав суду п исьмові заперечення проти по зову. Крім того, зазначає, що п озивачем пропущений річний с трок для звернення до адміні стративного суду, встановлен ий ч.2 ст.99 КАС України. Просить в задоволенні позовних вимог відмовити.

Суд вважає за можливе розгл янути справу без участі пози вача та відповідача на підст аві наявних доказів.

Вивчивши та дослідивши ма теріали справи, повно з' ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що поз ов підлягає частковому задов оленню з наступних підстав.

Судом встановлено, щ о позивач є дитиною війни в ро зумінні статті 1 Закону Укра їни № 2195-IV.

Відповідно до статті 6 Закону України № 2195-IV позивач м ає право на отримання держав ної соціальної підтримки, а с аме підвищення до пенсії на 30 відсотків мінімальної пенс ії за віком.

Статтею 71 пунктом 12 Зак ону України «Про Державний б юджет на 2007 рік»дію статті 6 Зак ону України № 2195-IV було зупинен о, як було зупинено цю ж норму в 2006 році Законом України «Про внесення змін до Закону Укра їни «Про державний бюджет Ук раїни на 2006 рік».

Статтею 64 Конституції України встановлено, що конс титуційні права і свободи лю дини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків , передбачених Конституцією України. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускаєт ься звуження змісту та обсяг у існуючих прав і свобод.

Рішенням Конституцій ного Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 (справа про соціа льні гарантії громадян) визн ано такими, що не відповідают ь Конституції України (є неко нституційними) положення, зо крема, статті 71 пункту 12 Закону України «Про Державний бюдж ет на 2007 рік». Відповідно до ста тті 152 частини 2 Конституції Ук раїни закони, інші правові ак ти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухв алення Конституційним Судом України рішення про їх некон ституційність. Рішення Конст итуційного Суду України від 09 липня 2007 року зворотної дії в часі не має, а відтак на періо д до 09 липня 2007 року не поширюєт ься.

Що стосується вимоги пози вача за період 2006 року. Відпові дно до статті 77 пункту 17 Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2006 рік»№ 3235-IV від 20 г рудня 2005 року дію статті 5 абзац у 7 та статті 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни»на 2006 рік зупинено. Зако ном України «Про внесення зм ін до Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2006 рі к»від 19 січня 2006 року № 3367- IV пункт 17 статті 77 Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік»було виключено. А відта к відновлено дію статті 6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни». Цим же Зак оном України «Про внесення з мін до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік»від 19 січня 2006 року № 3367- IV стат тю 110 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2006 рік »було викладено в новій реда кції, відповідно до якої піль ги дітям війни, що передбачен і статтею 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни»запроваджуються у 2006 році поетапно, за результатами ви конання бюджету у першому пі вріччі, у порядку, визначеном у Кабінетом Міністрів Україн и за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з пит ань бюджету. Отже, з моменту на брання чинності Законом Укра їни «Про внесення змін до Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2006 рік»від 19 с ічня 2006 року № 3367- IV право позивач а на отримання підвищення до пенсії було пов'язано з викон анням Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік». За результатами виконан ня бюджету України на 2006 рік Ка бінет Міністрів України у 2006 р оці не визначив відповідний порядок. Таким чином, позовні вимоги в частині отримання п ідвищення до пенсії за 2006 рік д о задоволення не підлягають.

Відповідно до статт і 3 частини 2 Закону України № 219 5-IV, державні гарантії дітям ві йни, встановлені цим Законом , не можуть бути обмежені або с касовані іншими нормативно-п равовими актами.

Щодо розрахункової в еличини мінімальної пенсії з а віком, з якої необхідно раху вати підвищення до пенсії ді тям війни в розмірі 30%, суд прих одить до наступних висновків .

Відповідно до статті 28 частини 1 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування» м інімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловік ів 25, а у жінок - 20 років страхо вого стажу встановлюється у розмірі прожиткового мініму му для осіб, які втратили прац ездатність.

При цьому, статті 28 час тиною 3 цього ж Закону передба чено, що мінімальний розмір п енсії за віком, встановлений частиною першою цієї статті , застосовується виключно дл я визначення розмірів пенсій , призначених згідно з цим Зак оном.

Однак, враховуючи той факт, що Закон України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування»є єди ним законодавчим актом, який визначає розмір мінімальної пенсії за віком, та, зважаючи на позицію Європейського Суд у з прав людини, відповідно до якої держава не може посилат ися на відсутність певного н ормативного акту, який визна чає механізм реалізації прав та свобод громадян, закріпле них у конституційних та інши х актах, а громадяни повинні м ати змогу покладатися на зоб ов' язання взяті державою, н авіть якщо такі зобов' язанн я містяться у законодавчому акті, який загалом не має авто матичної прямої дії, суд вваж ає за можливе застосувати са ме статті 28 частину 1 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування»для розрахунку зазна ченого підвищення дітям війн и. Крім того, в даному випадку мінімальний розмір пенсії за віком використовується не д ля визначення розміру будь-я кої пенсії, а лише як розрахун кова величина для визначення розміру щомісячної доплати до пенсії, передбаченої Зако ном України № 2195-IV, оскільки цей Закон передбачає в якості кр итерію визначення розміру що місячної доплати до пенсії с аме мінімальну пенсію за вік ом, що на думку суду не супереч ить вимогам статті 28 частини 3 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування».

Пенсійний фонд України ді є на підставі Положення «Про Пенсійний фонд України»та з дійснює свої повноваження на підставі пункту 15 даного Поло ження через створені в устан овленому порядку його терито ріальні управління. Відповід но до Закону України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування»рішен ня про призначення та перера хунок пенсії приймається упр авліннями Пенсійного фонду У країни за місцем проживання пенсіонерів. Територіальним управлінням Пенсійного фонд у України за місцем проживан ня позивача є управління Пен сійного фонду України в м. Мук ачево. Враховуючи вищевиклад ене, суд вважає, що саме управл іння Пенсійного фонду Україн и в м. Мукачево є належним відп овідачем по даній справі.

Позивачем не наведено дост атніх підстав про поважність причин, з яких був пропущений річний строк звернення до су ду.

Відповідно до ч.1 ст.100 КАС Укр аїни пропущення строку зверн ення до адміністративного су ду є підставою для відмови у з адоволенні адміністративно го позову за умови, якщо на цьо му наполягає одна із сторін. В ідповідач наполягає на засто суванні до позивача річного строку звернення до суду.

А тому позовні вимоги слід з адовольнити частково, з урах уванням річного строку зверн ення до суду. Зобов' язати ві дповідача провести перераху нок пенсії позивачеві з 16 груд ня по 31 грудня 2007 року - кінець бюджетного року.

Згідно із статтею 11 частин ою 2 КАС України, з метою повно го захисту прав та інтересів позивача суд вважає необхід ним вийти за межі позовних ви мог.

Відповідно до статті 162 част ини 2 абз. 2 КАС України суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і з ахист прав, свобод, інтересів людини і громадянину інших с уб'єктів у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повн оважень.

Таким чином, оскільки позив ач посилається на неправомір ність нарахування та невипла т відповідачем передбаченої законом державної соціально ї допомоги, суд вважає за необ хідне з метою повного захист у прав та інтересів позивача вийти за межі позовних вимог визнавши також бездіяльніст ь управління Пенсійного фонд у України в Мукачево протипр авною та зобов' язати відпов ідача провести відповідні на рахування.

Вимоги позивача щодо зобов 'язання відповідного управлі ння Пенсійного фонду України нарахувати недоплачену щомі сячну державну соціальну доп омогу дитині війни у визначе ній позивачем грошовій сумі не підлягають задоволенню, о скільки суд не може перебира ти на себе функцію органу, на я кого законодавством покладе но такі повноваження.

Згідно вимог частини 3 статт і 94 КАС України, якщо адмініст ративний позов задоволено ча стково, судові витрати, здійс нені позивачем, присуджуютьс я йому відповідно до задовол ених вимог.

На підставі викладеного, ві дповідно до статті 64 Конститу ції України, статей 3, 6 Закону України «Про соціальний захи ст дітей війни», Закону Украї ни «Про виконання рішень та з астосування практики Європе йського суду з прав людини», к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов ОСОБА_1 - задовольнити частково.

2. Визнати протиправною без діяльність Управління Пенсі йного фонду України в м. Мукач ево щодо нарахування ОСОБА _1 підвищення пенсії відпов ідно до вимог статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни».

3. Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в м. М укачево нарахувати ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком відповідно до статті 6 Закону України №2195-IV від 18 листопада 2004 року «Про соціальний захист дітей війни» за період з 16 гру дня 2007 року по 31 грудня 2007 року з у рахуванням проведених випла т.

4. В іншій частині позовних в имог відмовити.

5. Стягнути з державного бюд жету України на користь пози вача судові витрати в розмір і 1 грн.70 коп.

6. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського ап еляційного адміністративно го суду через Закарпатський окружний адміністративний с уд шляхом подачі заяви про ап еляційне оскарження постано ви суду першої інстанції про тягом десяти днів з дня її про голошення, а в разі складання постанови у повному обсязі в ідповідно до статті 160 КАС Укр аїни - з дня складання в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом д вадцяти днів після подання з аяви про апеляційне оскаржен ня. Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя О.М. Шешеня

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2009
Оприлюднено22.09.2010
Номер документу7268616
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5140/08

Постанова від 05.12.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Постанова від 09.12.2009

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 24.10.2008

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Постанова від 02.10.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 02.10.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Шлай А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні