ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
12 березня 2018 року справа № 808/1749/17
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача: Шальєвої В.А.,
суддів: Білак С.В. Олефіренко Н.А. ,
розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Дніпропетровського окружного адміністративного суду апеляційну скаргу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14.11.2017 р. (суддя Батрак І.В.) в справі № 808/1749/17 за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Державна фіскальна служба України, до Товариства з обмеженою відповідальністю Балтикус Трейд про продовження дії спеціальної санкції,
ВСТАНОВИВ:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Балтикус Трейд про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом Мінекономрозвитку від 14.09.2016 р. № 1524 до ТОВ Балтикус Трейд на термін до усунення порушення статті 205 Кримінального кодексу України, а саме до усунення порушень законодавства або застосування практичних заходів, що гарантують виконання Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність та/або пов'язаних з ним законів. В обґрунтування позовних вимог зазначено, що на підставі подання ДФС України застосовано до ТОВ Балтикус Трейд спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності, а саме в діях службових осіб вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого статтею 205 та частиною третьою статті 212 Кримінального кодексу України. Мінекономрозвитку звернулось до ДФС України щодо розгляду питання доцільності продовження дії спеціальної санкції щодо відповідача, однак надано відповідь, що у кримінальному провадженні не прийняте кінцеве процесуальне рішення, проводяться позапланові перевірки, отже факт порушення службовими особами підприємства законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності не усунуто. З огляду на відсутність інформації щодо усунення порушення у встановлені законом строки позивач вважає за доцільне продовження дії спеціальної санкції.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 08.08.2017 р. до участі в справі в якості третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, залучено Державну фіскальну службу України (далі - ДФС).
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 14.11.2017 р. в задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній скарзі позивач просить скасувати постанову з підстав невідповідності висновків суду обставинам справи, недотримання судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Апелянт вважає неправильним висновок суду першої інстанції щодо неправомірності винесення наказу № 1524 від 14.09.2016 р., оскільки цей наказ прийнято на підставі належним чином оформленого подання ДФС України від 10.08.2016 р., відповідно, у позивача виник обов'язок із застосування спеціальної санкції на підставі ст. 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність . Також апелянт вказує на помилковість висновку суду першої інстанції про порушення строків направлення запиту до ініціатора застосування спеціальної санкції щодо доцільності подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, оскільки такий запит направлено до ДФС України на виконання п. 4.9 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Мінекономіки та ДПА України від 09.11.2006 р. № 340/672, 26.12.2016 р., тобто в межах дії спеціальної санкції та до моменту дії індивідуального режиму ліцензування (до 01.02.2016 р.). Також вважає помилковим висновок про те, що позивач звернувся з позовною заявою з пропущенням терміну дії застосованої санкції. Окремо апелянт вказує на те, що витребувані судом докази (лист Мінекономрозвитку від 27.10.2016 р. № 4102-11/34255-03 щодо надання пропозицій про продовження дії спеціальної санкцій) не стосується предмету доказування в цій справі, оскільки не стосувався відповідача.
Справа судом апеляційної інстанції розглянута без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами на підставі п. 1 ч. 1 ст. 311 КАС України у зв'язку з відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю.
Суд, перевіривши доводи апеляційної скарги матеріалами справи, приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 10.08.2016 р. ГУ ДФС у м. Києві звернулося до Мінекономрозвитку з поданням № 23-0227 (вх. 10.08.2016 р. №06/49120-16) з пропозицією застосувати спеціальні санкції згідно зі статтею 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, зокрема, до резидента ТОВ Балтикус Трейд . В поданні зазначається, що в провадженні першого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР Головного управління ДФС України у м. Києві знаходяться матеріали кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудового розслідування 20.05.2016 р. за № 32016100000000071 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205 та ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України, зокрема, і щодо ТОВ Балтікус Трейд . Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ Балтікус Трейд та ТОВ Індастрік Трейд при здійсненні операцій з експорту зернових відобразило придбання останніх на території України у підприємств з ознаками транзитності та фіктивності , в результаті чого ухилилось від сплати податків до Державного бюджету України на загальну суму 10 404 586,00 грн. З отриманих податкових накладних встановлено, що службові особи скористались послугами фіктивних підприємств ТОВ Роксан Інвест та ТОВ Генезіс ЛТД з метою конвертації грошових коштів та ухилення від сплати податків шляхом штучного формування податкового кредиту та відображення фінансово-господарських операцій, пов'язаних з придбанням сільськогосподарської продукції від ТОВ Роксан Інвест та ТОВ Генезіс ЛТД . Так, службові особи ТОВ Балтікус Трейд з метою несплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств на протязі 2016 р. постійно декларують придбання сільськогосподарської продукції від вказаних контрагентів, яка фактично ніколи не поставлялась на адресу останнього. Аналізуючи рух сільськогосподарської продукції, встановлено, шо службові особи на протязі 2016 року здійснюють зовнішньоекономічну діяльність та експортують зазначену продукцію за межі території України в режимі експорту. Оглядом вантажно-митних декларацій встановлено, що службові особи ТОВ Балтікус Трейд і ТОВ Індастрік Трейд здійснюють поставку сої, пшениці та кукурудзи, рапсу вищого класу на адресу підприємств-нерезидентів, а саме LANEMOR MARKETING LLP, Sherfield Invest LLP, які зареєстровані в країнах з пільговою системою оподаткування (офшорних зонах) та операції, що підпадають під ознаки трансферного ціноутворення. Таким чином, з матеріалів кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати протиправними діями службових осіб ТОВ Балтикус Трейд при проведенні зовнішньоекономічних операцій, яким завдано державі збитків у особливо великому розмірі, а саме в діях службових осіб вбачаються ознаки кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України.
Наказом Мінекономрозвитку від 14.09.2016 р. № 1524 Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України за порушення ст. 205 Кримінального кодексу України, статей 191, 200, 485 Митного кодексу України у 40-денний строк з дня набрання чинності цим наказом застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності України.
Листом від 26.12.2016 р. № 4102-11/41770-03 Мінекономрозвитку просило ДФС України висловити позицію щодо доцільності скасування дії спеціальної санкції та застосування спеціальної санкції у вигляді індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності або подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до зазначених у додатках до цього листа суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, зокрема, у п. 4 Переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України вказано відповідача.
Так, у відповідності до листа від 18.01.2017 р. № 707/5/99-99-23-01-16 ДФС України враховуючи, що у кримінальному провадженні №32016100000000071 на даний час не прийняте кінцеве процесуальне рішення, запропоновано продовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої, окрім інших, до ТОВ Балтикус Трейд наказом Мінекономрозвитку від 14.09.2016 р. № 1525.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з недотримання позивачем процедури подовження дії застосованої раніше до відповідача санкції, а саме, що всупереч приписам статті 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність та Положення про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", затвердженого наказом Міністерства економіки України №52 від 17.04.2000 р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 травня 2000 року за №260/4481, позивач звернувся з позовною заявою до суду для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності з пропущенням терміну дії застосованої наказом від 14.09.2016 №1524 санкції, що унеможливлює задоволення позовної заяви.
Колегія суддів вважає такий висновок обґрунтованим, з огляду на наступне.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що ТОВ Балтикус Трейд , код ЄДРПОУ 39534874, є суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності.
10.08.2016 р. ГУ ДФС у м. Києві звернулося до Мінекономрозвитку з поданням № 23-0227 (вх. 10.08.2016 р. №06/49120-16) з пропозицією застосувати спеціальні санкції згідно зі статтею 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, зокрема, до резидента ТОВ Балтикус Трейд . В поданні зазначається, що в провадженні першого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР Головного управління ДФС України у м. Києві знаходяться матеріали кримінального провадження, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудового розслідування 20.05.2016 р. за № 32016100000000071 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205 та ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України, зокрема, і щодо ТОВ Балтікус Трейд . Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ Балтікус Трейд та ТОВ Індастрік Трейд при здійсненні операцій з експорту зернових відобразило придбання останніх на території України у підприємств з ознаками транзитності та фіктивності , в результаті чого ухилилось від сплати податків до Державного бюджету України на загальну суму 10 404 586,00 грн. З отриманих податкових накладних встановлено, що службові особи скористались послугами фіктивних підприємств ТОВ Роксан Інвест та ТОВ Генезіс ЛТД з метою конвертації грошових коштів та ухилення від сплати податків шляхом штучного формування податкового кредиту та відображення фінансово-господарських операцій, пов'язаних з придбанням сільськогосподарської продукції від ТОВ Роксан Інвест та ТОВ Генезіс ЛТД . Так, службові особи ТОВ Балтікус Трейд з метою несплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств на протязі 2016 р. постійно декларують придбання сільськогосподарської продукції від вказаних контрагентів, яка фактично ніколи не поставлялась на адресу останнього. Аналізуючи рух сільськогосподарської продукції, встановлено, шо службові особи на протязі 2016 року здійснюють зовнішньоекономічну діяльність та експортують зазначену продукцію за межі території України в режимі експорту. Оглядом вантажних митних декларацій встановлено, що службові особи ТОВ Балтікус Трейд і ТОВ Індастрік Трейд здійснюють поставку сої, пшениці та кукурудзи, рапсу вищого класу на адресу підприємств-нерезидентів, а саме LANEMOR MARKETING LLP, Sherfield Invest LLP, які зареєстровані в країнах з пільговою системою оподаткування (офшорних зонах) та операції, що підпадають під ознаки трансферного ціноутворення. Таким чином, виходячи з матеріалів кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати протиправними діями службових осіб ТОВ Балтикус Трейд при проведенні зовнішньоекономічних операцій, яким завдано державі збитків у особливо великому розмірі, а саме в діях службових осіб вбачаються ознаки кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України.
Наказом Мінекономрозвитку України № 1524 від 14.09.2016 р. Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України за порушення ст. 205 Кримінального кодексу України, статей 191, 200, 485 Митного кодексу України у 40-денний строк з дня набрання чинності цим наказом застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності України.
26.12.2016 р. Мінекономрозвитку України направлено на адресу ДФС України лист щодо доцільності скасування дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності та застосування спеціальної санкції у вигляді індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності або подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, в тому числі й ТОВ Балтикус Трейд . В листі запропоновано ініціатору застосування спеціальної санкції підготувати та направити на адресу Мінекономрозвитку відповідні матеріали згідно з вимогами Кодексу адміністративного судочинства України.
Листом ДФС України від 18.01.2017 р. № 707/5/99-99-23-01-16, в якому зазначено, що у кримінальному провадженні №32016100000000071 не прийняте кінцеве процесуальне рішення, запропоновано продовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої, окрім інших, до ТОВ Балтикус Трейд наказом Мінекономрозвитку від 14.09.2016 р. № 1525.
Вирішуючи спірні правовідносини, колегія суддів виходить з наступного.
Види спеціальних санкцій та порядок їх застосування встановлені статтею 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність .
За приписами частини 1 цієї статті за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції:
- накладення штрафів у випадках несвоєчасного виконання або невиконання суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності та іноземними суб'єктами господарської діяльності своїх обов'язків згідно з цим або пов'язаних з ним законів України. Розмір таких штрафів визначається відповідними положеннями законів України та/або рішеннями судових органів України;
- застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб'єктів господарської діяльності індивідуального режиму ліцензування у випадках порушення такими суб'єктами цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, що встановлюють певні заборони, обмеження або порядок здійснення зовнішньоекономічних операцій;
- тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Відповідно до частини 2 статті 37 цього Закону санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів та контрольно-ревізійної служб, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України,
національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або
іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.
За змістом статті 37 вказаного закону тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань
економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.
Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.
При прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції. Порядок застосування (скасування, зміни виду, тимчасового зупинення дії) Міністерством економічного розвитку і торгівлі України спеціальних санкцій,
передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", до українських суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб'єктів
господарської діяльності визначає Положення про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій,передбачених статтею 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність , затверджене наказом Міністерства економіки України № 52 від 17.04.2000 р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.05.2000 р. за № 260/4481.
Як встановлено п. 3.2 зазначеного Порядку, тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності переводяться Міністерством економічного розвитку і торгівлі України на індивідуальний режим ліцензування.
Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.
Згідно з п. 4.9 цього Порядку при застосуванні тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності відділ контролю у сфері зовнішньоекономічної діяльності за 40 днів до закінчення терміну його дії надсилає до ініціатора подання застосування такої санкції запит щодо доцільності подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
На підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) відділ контролю у сфері зовнішньоекономічної
діяльності разом із відділом правового забезпечення зовнішньоекономічної діяльності та/або відділом позовної роботи готують відповідну позовну заяву до суду.
З метою забезпечення позову Міністерство економічного розвитку і торгівлі України може робити клопотання щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на період розгляду справи.
У разі, якщо судом дане клопотання буде незадоволено, а також якщо інформація на запит Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо доцільності подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності від ініціатора подання застосування санкції не надійде в термін за 10 днів до закінчення його дії або надійде з пропозицією щодо недоцільності подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України видається наказ про зміну виду спеціальних санкцій, яким скасовується дія тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності та одночасно застосовується індивідуальний режим ліцензування.
При цьому термін дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності не повинен перевищувати трьох місяців з дати винесення Міністерством економічного розвитку і торгівлі України відповідного рішення про його застосування.
Як зазначено вище, до ТОВ Балтикус Трейд застосовано спеціальні санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності наказом Мінекономрозвитку від 14.09.2016 р. № 1524.
Виходячи з приписів ст. 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність щодо строку дії спеціальної санкції (не більше трьох місяців), термін дії застосованої позивачем санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності сплинув 14.12.2016 р. Задля продовження дії такого виду спеціальної санкції відповідно до положень приведеного вище Порядку позивачем повинен був за 40 днів до закінчення терміну дії спеціальної санкції надіслати до ініціатора подання застосування такої санкції запит щодо доцільності подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, а після отримання матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) звернутися до суду.
Разом з тим, Мінекономрозвитку звернулося до ДФС України із відповідним запитом лише 26.12.2016 р. із листом №4102-11/41770-03, в якому пунктом 4 переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України, до яких застосовано спеціальну санкцію, зазначено ТОВ Балтикус Трейд , який направлено через електронну систему документообігу СЕВ до ДФС України, що підтверджується копією витягу з журналу вихідної кореспонденції електронної бази даних. Так, вказаний лист згідно із витягом 2 відправлено 26.12.2016 р. о 13:33:22, доставлений 26.12.2016 р., прийнятий і зареєстрований 26.12.2016 р. за реєстраційним номером 41503/5. Також лист позивача направлено 26.12.2016 р. фельдегерським зв'язком, про що також зазначено у примітках витягу, тобто після закінчення граничного строку дії означеної санкції, а не за 40 днів до його закінчення, як це передбачено вищевказаною нормою.
Відповідь №707/5/99-99-23-01-16 на вищевказаний лист позивачем отримано з пропозицією щодо доцільності продовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності від ініціатора подання застосування санкції (ДФС України) 23.01.2017 р., що підтверджується вхідним штампом позивача № 03/4235-17 об 11:05:51, тобто з порушенням десятиденного терміну до закінчення дії застосованої санкції.
Адміністративний позов подано до суду першої інстанції лише 12.06.2017 р.
Відтак, є правильним висновок суду першої інстанції про недотримання позивачем процедури подовження дії застосованої раніше до відповідача санкції, а саме, що всупереч приписам статті 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність та Положення про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", затвердженого наказом Міністерства економіки України №52 від 17.04.2000 р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 травня 2000 року за №260/4481, позивач звернувся з позовною заявою до суду для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності з пропущенням терміну дії застосованої наказом від 14.09.2016 р. № 1524 санкції.
Доводи апелянта про неправильний висновок суду першої інстанції щодо неправомірності винесення наказу № 1524 від 14.09.2016 р. є незмістовними, оскільки судом першої інстанції не надавалась правова оцінка наказу № 1524 від 14.09.2016 р.
Також апелянт вказує на помилковість висновку суду першої інстанції про порушення строків направлення запиту до ініціатора застосування спеціальної санкції щодо доцільності подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, проте такі доводи є необґрунтованими, оскільки матеріалами справи підтверджено, що такий запит направлено до ДФС України із порушенням строку, встановленого п. 4.9 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Мінекономіки та ДПА України від 09.11.2006 р. № 340/672, а саме 26.12.2016 р., після закінчення терміну дії спеціальної санкції.
Посилання апелянта на помилковість висновку суду першої інстанції про те, що позивач звернувся з позовною заявою з пропущенням терміну дії застосованої санкції, є хибними, оскільки судом першої інстанції такого висновку в судовому рішенні не зазначено.
З урахуванням викладеного колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення не вбачається.
Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14.11.2017 р. в справі № 808/1749/17 залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14.11.2017 р. в справі № 808/1749/17 за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Державна фіскальна служба України, до Товариства з обмеженою відповідальністю Балтикус Трейд , про продовження дії спеціальної санкції залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття 12.03.2018 р. та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 12.03.2018 р.
Суддя-доповідач: В.А. Шальєва
Суддя: С.В. Білак
Суддя: Н.А. Олефіренко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2018 |
Оприлюднено | 14.03.2018 |
Номер документу | 72686548 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Шальєва В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні