ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 березня 2018 року справа №812/428/17
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Гайдара А.В., суддів: Василенко Л.А., Геращенка І.В., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління державної фіскальної служби у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року у справі № 812/428/17 (головуючий І інстанції Шембелян В.С.), складену в повному обсязі 23 листопада 2017 року в м. Сєвєродонецьку Луганської області за позовом Головного управління державної фіскальної служби у Луганській області до Приватного підприємства Луганська охоронна фірма Талісман про накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться на рахунках у банках, обслуговуючих боржника,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2017 року у справі № 812/428/17 у задоволенні адміністративного позову Головного управління державної фіскальної служби у Луганській області до Приватного підприємства Луганська охоронна фірма Талісман про накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться на рахунках у банках, обслуговуючих боржника - відмовлено. (арк.справи 126-128)
Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить постанову місцевого суду скасувати та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до вимог частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Суд, заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановив наступне.
Відповідач - Приватне підприємство "Луганська охоронна фірма "Талісман" зареєстровано Сєвєродонецьким міським управлінням юстиції 15.09.2008 як юридична особа, та перебуває на обліку в ДПІ у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області з 16.09.2008 ( арк.справи 11).
В березні 2016 року на адресу ДПІ у м. Сєвєродонецьку надійшла ухвала Оболонського районного суду міста Києва від 09.03.2016 у справі № 756/2945/16-к про проведення документальної перевірки ПП "Луганська охоронна фірма "Талісман" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства, повноти нарахування та своєчасності сплати податків по взаємовідносинах з ТОВ "Вілс ЛТД" (код ЄДРПОУ 39336972), ТОВ "Тарсан ЛТД" (код ЄДРПОУ 39085207), ТОВ "БК Седес" (код ЄДРПОУ 39238695), ТОВ "Продінвест ЛТД" (код ЄДРПОУ 39082955), ТОВ "Прод Опт Продукт" (код ЄДРПОУ 39567957), ТОВ "Конструктив Компані" (код ЄДРПОУ 39872061), ТОВ "Кепітвлс Груп" (код ЄДРПОУ 39621694), ТОВ "Бігнікс" (код ЄДРПОУ 40003280), ТОВ "Блюбері Продакшн" (код ЄДРПОУ 39213450), ТОВ "Лерос" (код ЄДРПОУ 39844228), ТОВ "Штовар Україна" (код ЄДРПОУ 38745119), ТОВ "Автозапчастина Ойл" (код ЄДРПОУ 37587877), ТОВ "Апреліус" (код ЄДРПОУ 39689202) за період 01.01.2013 по 31.12.2015 (арк.справи 13-20).
На виконання ухвали суду та на підставі п. п. 78.1.11. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України ДПІ у м. Сєвєродонецьку видано наказ від 15.09.2016 № 119-п про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ПП "Талісман" з 16.09.2016 тривалістю 5 робочих днів (арк.справи 21).
16 вересня 2016 року з метою проведення виїзної документальної перевірки посадовими особами ДПІ у м. Сєвєродонецьку здійснено вихід за юридичною адресою підприємства, в результаті чого директором ПП "Луганська охоронна фірма "Талісман" ОСОБА_1 отримано направлення на проведення перевірки № 170/12-14-03/16 від 16.09.2016, № 171/12-14-03/16 від 16.09.2016 та копію наказу від 15.09.2016 № 119-п про проведення позапланової виїзної документальної перевірки.
16 вересня 2016 року на адресу ДПІ у м. Сєвєродонецьку від ПП "Луганська охоронна фірма "Талісман" надійшов лист про неможливість надання первинно-бухгалтерських документів по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками за період з 01.01.2013 по квітень 2015 року, у зв'язку з знаходженням вищевказаних документів в зоні АТО та проханням надати відповідно до п. 44.5 ст. 44 ПКУ дев'яностоденного терміну для відновлення втрачених документів (арк.справи 22).
Наказом ДПІ у м. Сєвєродонецьку від 19.09.2016 № 123-п терміни проведення перевірки ПП "Луганська охоронна фірма "Талісман" за наведених обставин перенесено до дати отримання документів, але не пізніше 90 календарних днів (арк.справи 23).
Після сплину дев'яностоденного терміну для відновлення втрачених документів працівниками ДПІ у м. Сєвєродонецьку з 16.12.2016 по 23.12.2016 проведено позапланову виїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Луганська охоронна фірма "Талісман" (код ЄДРПОУ 36129026) по взаємовідносиьіах з ТОВ "Вілс ЛТД" (код ЄДРПОУ 39336972), ТОВ "Тарсан ЛТД" (код ЄДРПОУ 39085207), ТОВ "БК Седес" (код ЄДРПОУ 39238695), ТОВ "Продінвест ЛТД" (код ЄДРПОУ 39082955), ТОВ "Прод Опт Продукт" (код ЄДРПОУ 39567957), ТОВ "Конструктив Компані" (код ЄДРПОУ 39872061), ТОВ "Кепітвлс Груп" (код ЄДРПОУ 39621694), ТОВ "Бігнікс" (код ЄДРПОУ 40003280), ТОВ "Блюбері Продакшн" (код ЄДРПОУ 39213450), ТОВ "Лерос" (код ЄДРПОУ 39844228), ТОВ "Штовар Україна" (код ЄДРПОУ 38745119), ТОВ "Автозапчастина Ойл" (код ЄДРПОУ 37587877), ТОВ "Апреліус" (код ЄДРПОУ 39689202) за період 01.01.2013 по 31.12.2015, про що складено акт від 30.12.2016 №2008/12-14-14-01/36129026 (арк.справи 26-33).
23 січня 2017 року до ДПІ у м. Сєвєродонецьку надійшли заперечення до акту позапланової виїзної документальної перевірки ПП "Луганська охоронна фірма "Талісман" від 30.12.2016 №2008/12-14-14- 01/36129026 ( арк.справи 39-42).
На підставі вищенаведеного, Головним управління ДФС у Луганській області листом від 01.02.2017 №54/10/12-32-14-05-09 відповідно до п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78 ПКУ повідомлено платника податків, що з метою об'єктивного розгляду заперечень буде призначена перевірка, за результатами якої буде надано відповідь на вищевказане заперечення (арк.справи 43).
20 лютого 2017 року відповідно до п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. п. 78.1.5 п. 78.1 ст.78 ПКУ Головним управління ДФС у Луганській області прийнято наказ № 76 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "Луганська охоронна служба "Талісман" з 22.02.2017 тривалістю 5 робочих днів з обставин, визначених у запереченнях до акта перевірки від 30.12.2016 № 2008/12-14-14-01/36129026 (арк.справи 44-45).
22 лютого 2017 року контролюючим органом здійснено вихід за місцезнаходженням платника податків (Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, 99/3), з метою розшуку посадових осіб підприємства для проведення позапланової виїзної документальної перевірки та вручення копії наказу про її проведення від 20.02.2017 № 76.
В результаті здійснення виходу за місцезнаходженням платника податків встановлено відсутність посадових осіб підприємства за місцезнаходженням, про що складено акт від 22.02.2017 № 16/36129026 про відсутність посадових осіб ПП "Луганська охоронна фірма "Талісман" (код ЄДРПОУ 36129026) за місцезнаходженням ( арк.справи 48).
Під час повторного виходу за місцезнаходженням відповідача 23.02.2017 контролюючим органом вручено копію наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "Луганська охоронна служба "Талісман" від 20.02.2017 № 76 особисто директору ОСОБА_1, після чого ним повідомлено про недопуск до перевірки працівників контролюючого органу за відсутні законних підстав та мети її проведення.
Враховуючи вищевикладене контролюючим органом складено акт відмови від допуску до проведення перевірки ПП "Луганська охоронна фірма "Талісман" від 23.02.2017 № 17, з яким ознайомлено представника підприємства та вручено копію акта (арк.справи 49).
24 лютого 2017 року директором підприємства ОСОБА_1 повторно відмовлено в допуску працівників контролюючого органу до проведення перевірки, про що складено акт відмови від допуску до перевірки від 24.02.2017 №20 (арк.справи 50).
В результаті відмови директора підприємства ОСОБА_1 від підписання та отримання акту відмови від допуску до проведення перевірки, контролюючим органом складено акт відмови від підпису акту відмови від допуску від 24.02.2017 за №21 (арк.справи 51).
27 лютого 2017 року директору підприємства втретє було запропоновано допустити працівників контролюючого органу до проведення перевірки, але з його боку було отримано відмову, про що складено акт відмови від допуску до перевірки № 22 (арк.справи 52).
В результаті відмови директора підприємства ОСОБА_1 від підписання та отримання акту відмови від допуску до проведення перевірки, контролюючим органом складено акт відмови від підпису акту відмови від допуску від 27.02.2017 за №23 (арк.справи 53).
Як вбачається з позову та заперечень сторонами визнається та обставина, що перевірку позивача, призначену за наказом №76 від 20 лютого 2017 року не було розпочато у зв'язку з недопуском представників контролюючого органу до перевірки.
Позивач оскаржив вказаний наказ на проведення перевірки в судовому порядку.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд враховує, що відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до пункту 81.1 статті 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
Пунктом 81.2 статті 81 ПК України встановлено, що у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Пунктом 94.1 статті 94 ПК України передбачено, що адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом. Арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин, зокрема, платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу (підпункт 94.2.3 статті 94 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктом 94.4 статті 94 ПК України арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
При цьому, відповідно до підпункту 94.6.2 пункту 94.6 статті 94 ПК України арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.
Судом встановлено, що відповідачем було оскаржено наказ Головного управління ДФС у Луганській області № 76 від 20.02.2017 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "Луганська охоронна служба "Талісман" в судовому порядку.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 17.08.2017 у справі №812/442/17 за позовом Приватного підприємства "Луганська охоронна фірма "Талісман" до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування наказу №76 від 20.02.2017 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки позовні вимоги задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління ДФС у Луганській області № 76 від 20.02.2017 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "Луганська охоронна служба "Талісман".
Постанова Луганського окружного адміністративного суду від 17 серпня 2017 року у справі №812/442/17, залишена без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду, набрала законної сили 29 жовтня 2017 року ( а.с.112-113).
Отже, наказ Головного управління ДФС у Луганській області від 20.02.2017 № 76 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки", згідно з яким призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "Луганська охоронна служба "Талісман" з 22.02.2017 тривалістю 5 робочих днів з обставин, визначених у запереченнях до акта перевірки від 30.12.2016 № 2008/12-14-14-01/36129026 у судовому порядку визнано протиправним та скасовано.
Оскільки постановою Луганського окружного адміністративного суду від 17.08.2017, яка набрала законної сили, не підтверджено правомірність винесення наказу про проведення перевірки від 20.02.2017 № 76, тому при розгляді цієї справи, в силу вимог частини першої статті 72 КАС України, дані обставини доказуванню не підлягають.
Відповідно до приписів статті 94 ПК України, якою визначено поняття та порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків, адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Як вказано у підпункті 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 ПК України, арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Таким чином, суд підтримує висновок суду першої інстанції, що позовна вимога Головного управління ДФС у Луганській області про накладення арешту на кошти на рахунках платника податків ПП "Луганська охоронна служба "Талісман" є безпідставною та необґрунтованою, тому в задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити повністю.
Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на наведене, суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв'язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 23, 33, 292, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління державної фіскальної служби у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року у справі № 812/428/17 - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року у справі № 812/428/17 - залишити без змін.
Повний текст постанови виготовлено 13 березня 2018 року.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя А.В. Гайдар
Судді Л.А.Василенко
І.В.Геращенко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2018 |
Оприлюднено | 15.03.2018 |
Номер документу | 72714673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні