Рішення
від 14.03.2018 по справі 728/2284/17
БАХМАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 728/2284/17

2/728/61/18

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2018 року Бахмацький районний суд Чернігівської області у складі:

головуючої - судді Лободи Н.В.

за участі секретаря судового засідання - Кулик Л.І.

позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - відділу освіти Бахмацької РДА - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Бахмачі в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу освіти Бахмацької районної державної адміністрації, Бахмацької дитячо-юнацької спортивної школи про скасування наказів,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся з позовом до Відділу освіти Бахмацької районної державної адміністрації про скасування наказів: №121 від 07.06.2017 року Про закриття груп підготовки вихованців Бахмацької дитячо-юнацької спортивної школи на території Батуринської об єднаної територіальної громади , №56-к від 08.06.2017 року Про попередження про наступне скорочення працівників ДЮСШ в частині його попередження про наступне звільнення; №109-к від 21.08.2017 року Про звільнення ОСОБА_1В. та просив поновити його на роботі і стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу. Позов мотивований тим, що вищевказані накази не узгоджуються з Положенням про дитячо-юнацьку спортивну школу та були видані Відділом освіти Бахмацької РДА з порушенням вимог чинного законодавства, яке, зокрема, не передбачає можливості закриття груп у зв язку з виокремленням об єднаних територіальних громад; до того ж відкриття і закриття відділень здійснюється за рішенням власника та за погодженням із структурним підрозділом з фізичної культури і спорту місцевого органу виконавчої влади, що в даному випадку не було дотримано; при скороченні чисельності працівників не було враховано його переважне право на залишення на роботі як батька трьох дітей та особи, яка має на утриманні матір-інваліда.

Вказана позовна заява надійшла до суду і провадження у ній було відкрито до набрання чинності ЗУ Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , однак, згідно з п.9 Прикінцевих і перехідних положень ЦПК України, з урахуванням змін, внесених вищевказаним Законом України, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито (порушено) до набрання чинності цим Законом, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цим Законом, то ж дана позовна заява розглянута згідно з нині діючими нормами цивільного процесуального законодавства.

Ухвалою судді від 03.01.2018 року справу було прийнято до розгляду після звільнення судді Новікова О.М. та було постановлено проводити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження.

Згідно з ухвалою Бахмацького районного суду Чернігівської області від 21.02.2018 року до участі у справі в якості співвідповідача було залучено Бахмацьку дитячо-юнацьку спортивну школу.

У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 свої вимоги підтримав з мотивів, викладених у позові.

Представник відповідача - Відділу освіти Бахмацької РДА - ОСОБА_2 в судовому засіданні вимоги ОСОБА_1 не визнала повністю, підтримала позицію відповідача, яка викладена у письмовому виді, згідно з якою Відділ освіти був змушений видати наказ №121 від 07.06.2017 року Про закриття груп підготовки вихованців Бахмацької дитячо-юнацької спортивної школи на території Батуринської об єднаної територіальної громади , оскільки Батуринська міська рада не виділила додаткових коштів на утримання відділень ДЮСШ, а оскільки ДЮСШ є установою освіти комунальної форми власності, то начальник відділу освіти має право приймати і звільняти педпрацівників, а отже і попереджати їх про наступне вивільнення у порядку ст.49-2 КЗпП України (а.с.36-39).

Також, представник відділу освіти в судовому засіданні додатково пояснила, що підставою для звільнення ОСОБА_1 та інших тренерів ДЮСШ стала недостатність коштів фонду оплати праці, що виникла у зв'язку із виокремленням Батуринської об'єднаної територіальної громади, з бюджету якої на даний час фінансуються видатки ДЮСШ; вважає, що накази, які просить скасувати позивач, видані у відповідності до закону та в межах повноважень начальника відділу освіти Бахмацької РДА, а тому підстав для задоволення вимог ОСОБА_1 не вбачає.

Представник відповідача - Бахмацької ДЮСШ в судове засідання не з явився, причини неявки не повідомив, відзиву на позов не подав.

Заслухавши пояснення сторін, повно та всебічно дослідивши матеріали справи, розглядаючи позов в межах заявлених вимог, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст.81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом; докази подаються сторонами та іншими учасниками справи; доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до положень ч.1, ч.2 ст.89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів; жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили; суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Судом встановлено, що згідно з наказом Відділу освіти Бахмацької РДА №121 від 07.06.2017 року Про закриття груп підготовки вихованців Бахмацької ДЮСШ на території Батуринської об'єднаної територіальної громади , у зв'язку з виокремленням Батуринської об'єднаної територіальної громади та недостатнім виділенням Батуринською міською радою Бахмацького району Чернігівської області іншої субвенції було вирішено закрити групи базової підготовки, спеціалізованої підготовки, підготовки до вищої спортивної майстерності Бахмацької ДЮСШ на території Батуринської територіальної громади; скоротити з 07.08.2017 року ставки старшого тренера-викладача - 3,0 ставки, тренера-викладача - 3,25 ставки; звільнення працівників провести із дотриманням вимог чинного трудового законодавства (а.с.22).

Згідно з наказом Відділу освіти Бахмацької РДА №56-к від 08.06.2017 року Про попередження про наступне скорочення працівників ДЮСШ , зокрема, позивача попереджено про звільнення з 08.08.2017 року у зв'язку з скороченням посад (а.с.23).

Від підпису про ознайомлення з наказом №56-к від 08.06.2017 року ОСОБА_1 відмовився, про що складено відповідний акт (а.с.51).

На підставі наказу №121 від 07.06.2017 року Про закриття груп підготовки вихованців Бахмацької ДЮСШ на території Батуринської об'єднаної територіальної громади начальником Відділу освіти був виданий наказ №109-к від 21.08.2017 року Про звільнення ОСОБА_1В. , згідно з яким позивача звільнено 21.08.2017 року у зв'язку з скороченням посади згідно з п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України та вирішено виплатити вихідну допомогу у розмірі середнього місячного заробітку згідно зі ст. 44 КЗпП України (а.с.24).

Наказом директора Бахмацької ДЮСШ від 21.08.2017 року № 20 Про звільнення ОСОБА_1В. , виданого на підставі наказу Відділу освіти від 21.08.2017 року №109-к, звільнено ОСОБА_1, тренера-викладача Бахмацької ДЮСШ, 21.08.2017 року у зв'язку з скороченням посади згідно з п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України з виплатою вихідної допомоги у розмірі середнього місячного заробітку згідно зі ст.44 КЗпП України (а.с.50).

Згідно з довідкою № 01-13/362 від 14.03.2018 року, розмір заробітної плати ОСОБА_1 за період з 01.02.2017 року по 21.08.2017 року за винятком аліментів в розмірі 7341.10 грн. складає 26898.12 грн.; середньоденна заробітна плата складає 149.76 грн. (а.с.72).

З повідомлення Відділу освіти №01-24/522 від 12.04.2017 року адресованого голові Батуринської міської ради Бахмацького району Чернігівської області вбачається, що виділені кошти на утримання відділень ДЮСШ у сумі 206300 грн., в тому числі на оплату праці з нарахуваннями в сумі 176300 грн. забезпечують утримання відділень на 4.9 місяці; відділ освіти просить, зокрема, додатково виділити кошти в сумі 282850.00 грн. для оплати праці за квітень-грудень 2017 року (а.с.42).

Листом від 21.04.2017 року № 03-17/253 Батуринська міська рада Бахмацького району Чернігівської області повідомила Відділ освіти Бахмацької РДА про те, що в Батуринської міської ради Бахмацького району Чернігівської області немає можливості виділити додаткові кошти на утримання відділень ДЮСШ відділу освіти (а.с.43).

Відповідно до договору від 15.09.2017 року, укладеного в ході виконання рішення десятої сесії восьмого скликання Батуринської міської ради від 15.09.2017 року між Бахмацькою районною радою Чернігівської області та Батуринською міською радою Бахмацького району Чернігівської області, остання зобов язується надати іншу субвенцію загального фонду з міського бюджету Бахмацькому районному бюджету на забезпечення функціонування установ, які знаходяться на території Батуринської міської ради об єднаної територіальної громади, а саме: утримання ДЮСШ відділу РДА - 65000.00 грн. (а.с.40-41).

Статутом Бахмацької ДЮСШ, затвердженим наказом № 143 від 25.09.2009 року відділу освіти Бахмацької РДА, встановлений обсяг правил, що регулюють, зокрема, правовий стан вказаного закладу, відносини, пов'язані з внутрішнім управлінням, стосунки з іншими організаціями (а.с.11-23).

Згідно з п.1.1, п.1.3 вказаного Статуту, Дитячо-юнацька спортивна школа (ДЮСШ) належить до спільної комунальної власності територіальних громад району, є юридичною особою, обслуговується централізованою бухгалтерією відділу освіти (а.с.12).

Згідно з п.7.2 Статуту, Директор ДЮСШ, зокрема, приймає на роботу і звільняє з роботи тренерів-викладачів та інших фахівців відповідно до законодавства (а.с.18).

Правосуб'єктивність Відділу освіти Бахмацької РДА визначена Положенням, затвердженим розпорядженням голови райдержадміністрації від 18.02.2013 року №46 (а.с.44-49).

Відповідно до п.9 вказаного Положення, начальник відділу освіти, зокрема, призначає на посаду і звільняє з посади працівників відділу, керівників та педпрацівників навчальних закладів та установ освіти комунальної форми власності (а.с.48).

Бахмацька ДЮСШ є закладом позашкільної освіти, статус якого визначається такими спеціальними законодавчими актами, як ЗУ Про позашкільну освіту від 22.06.2000 року та Положенням про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 року № 993.

Згідно з п.1.7 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою КМУ від 05.11.2008 року № 993, дитячо-юнацька спортивна школа є позашкільним навчальним закладом спортивного профілю - закладом фізичної культури і спорту, який забезпечує розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, визнаному в Україні, створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортсменів для резервного спорту.

Спортивна школа є юридичною особою і діє на підставі статуту, що розробляється на основі Положення та затверджується засновником (власником).

Відповідно до ч.3 ст.23 ЗУ Про позашкільну освіту від 22.06.2000 року та п.41 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою КМУ від 05.11.2008 року № 993, працівників закладу позашкільної освіти призначає на посади та звільняє з посад його керівник у порядку, передбаченому установчими документами закладу освіти відповідно до законодавства. Вказані норми кореспондуються з положеннями п.7.2 Статуту Бахмацької ДЮСШ (а.с.18).

З огляду на вищевикладене, накази начальника Відділу освіти про попередження про наступне скорочення ОСОБА_1 та звільнення його з посади не ґрунтуються на нормах законодавства та підлягають скасуванню, оскільки Відділ освіти не наділений повноваженнями щодо прийняття на роботу та звільнення педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів.

Визнання вказаних наказів незаконними тягне за собою поновлення позивача на роботі та стягнення на його користь з Відділу освіти середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Згідно з абзацом 1 п.8 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ №100 від 08.02.1995 року, нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком. Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період.

З наявних матеріалів справи, а саме з довідки про заробітну плату позивача (а.с.72), вбачається, що середньоденна заробітна плата ОСОБА_1 складає 149.76 грн. Період за який підлягає стягненню середньоденний заробіток має бути обрахований з 22.08.2017 року - наступного дня після звільнення позивача до 14.03.2018 року.

Згідно з листом Мінсоцполітики від 05.08.2016 року № 11535/0/14-16/13 Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2017 рік в серпні було 7 робочих днів, в вересні - 21, в жовтні - 21, в листопаді - 22, в грудні - 21.

Кількість робочих днів в січні 2018 року - 21, в лютому - 20, в березні - 9. Таким чином, всього 142 робочих днів.

Відтак, сума середнього заробітку, яка підлягає стягненню становить 21265.92 грн. (149.76 грн. середньоденного заробітку х 142 робочих днів = 21265.92 грн.).

Суд визначає зазначену суму без утримання податків й інших обов'язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.

Розглядаючи вимогу про скасування наказу Відділу освіти Бахмацької РДА № 121 від 07.06.2017 року суд звертає увагу, що даний наказ є взаємопов'язаним з іншими оскаржуваними позивачем наказами і зумовив звільнення ОСОБА_1 із займаної посади, тому суд зобов'язаний перевірити відповідність даного наказу вимогам законодавства.

Зокрема, наказ № 121 від 07.06.2017 року стосується закриття груп базової підготовки, спеціалізованої підготовки, підготовки до вищої спортивної майстерності Бахмацької ДЮСШ.

Відповідно до п.8 Положення про ДЮСШ, спортивна школа у своїй структурі має відділення з певних видів спорту, інші підрозділи, що передбачені її статутом та відповідають меті діяльності спортивної школи. Відкриття (закриття) відділень з певних видів спорту здійснюється за рішенням засновника (власника) спортивної школи, погодженим із структурним підрозділом з фізичної культури і спорту місцевого органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Крім того, абзацом 3 пункту 41 вказаного Положення передбачено, що директор спортивної школи в установленому порядку розробляє структуру, штатний розпис спортивної школи та подає на затвердження керівнику відповідної установи (організації) вищого рівня, контролює додержання виконавської та фінансової дисципліни.

Проте, відповідачами не надано доказів про дотримання вказаних вимог.

Важливим є те, що виходячи із змісту ст.10 ЗУ Про фізичну культуру і спорт від 24.12.1993 року організаційно-методичне забезпечення дитячо-юнацьких спортивних шкіл здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту.

Фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл здійснюється відповідно за рахунок коштів власника (засновника), відповідного бюджету, інших джерел, не заборонених законодавством. Умови оплати праці працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл, заснованих органами державної влади та органами місцевого самоврядування, розробляються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту.

Аналіз наведених положень законодавства свідчить про обов'язкову участь в діяльності ДЮСШ органу державної влади з фізичної культури і спорту і потреби в погоджені ним відповідних рішень, які стосуються функціонування таких позашкільних закладів освіти, чого в даних правовідносинах дотримано не було і що є підставою для визнання незаконним оскаржуваного наказу №121 від 07.06.2017 року.

З огляду на встановлені обставини, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення вимог ОСОБА_1 в повному обсязі.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 2, 5, 10-13, 258-259, 263 - 265, 274-279, 430 ЦПК України, суд, -

У Х В А Л И В :

Позов ОСОБА_1 до Відділу освіти Бахмацької районної державної адміністрації, Бахмацької дитячо-юнацької спортивної школи про скасування наказів - задовольнити повністю.

Скасувати наказ Відділу освіти Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області №121 від 07.06.2017 року Про закриття груп підготовки вихованців Бахмацької дитячо-юнацької спортивної школи на території Батуринської об'єднаної територіальної громади .

Скасувати наказ Відділу освіти Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області №56-к від 08.06.2017 року Про попередження про наступне скорочення працівників ДЮСШ в частині попередження ОСОБА_1.

Скасувати наказ Відділу освіти Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області №109-к від 21.08.2017 року Про звільнення ОСОБА_1В. .

Поновити ОСОБА_1 на посаді тренера-викладача Бахмацької дитячо-юнацької спортивної школи.

Стягнути з Відділу освіти Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області на користь ОСОБА_1 21265 (двадцять одну тисячу двісті шістдесят п ять) грн. 92 коп. середнього заробітку за час вимушеного прогулу, визначивши зазначену суму без утримання податків та інших обов'язкових платежів.

Рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді тренера-викладача Бахмацької дитячо-юнацької спортивної школи та в частині стягнення з Відділу освіти Бахмацької районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 заробітної плати в межах виплат за один місяць допустити до негайного виконання.

Позивач - ОСОБА_1, 16512, м.Батурин Бахмацького району Чернігівської області, вул.Д.Многогрішного, 3, РНОКПП - НОМЕР_1.

Відповідачі:

- Відділ освіти Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області, 16500, м.Бахмач Чернігівської області, вул.Соборності,42, ідентифікаційний код юридичної особи - 02147368;

- Бахмацька дитячо-юнацька спортивна школа, 16500, м.Бахмач Чернігівської області, вул.Південна,6, ідентифікаційний код юридичної особи - 36595190.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

До дня початку функціонування єдиної судової інформаційно- телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Бахмацький районний суд Чернігівської області.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

Суддя Бахмацького районного суду Н.В.Лобода

Дата ухвалення рішення14.03.2018
Оприлюднено15.03.2018
Номер документу72726764
СудочинствоЦивільне
Сутьскасування наказів

Судовий реєстр по справі —728/2284/17

Рішення від 14.03.2018

Цивільне

Бахмацький районний суд Чернігівської області

Лобода Н. В.

Ухвала від 21.02.2018

Цивільне

Бахмацький районний суд Чернігівської області

Лобода Н. В.

Ухвала від 03.01.2018

Цивільне

Бахмацький районний суд Чернігівської області

Лобода Н. В.

Ухвала від 24.11.2017

Цивільне

Бахмацький районний суд Чернігівської області

Новіков О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні