Рішення
від 05.03.2018 по справі 823/2258/17
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2018 року справа № 823/2258/17

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гайдаш В.А.,

за участю:

секретаря судового засідання - Баклаженко Н.В.,

представника позивача - ОСОБА_1 (за ордером),

представника відповідача - Луговського О.С. (за довіреністю),

розглянувши по суті у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Черкаської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

27.12.2017 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, 18001, далі - позивач) з адміністративним позовом до Черкаської міської ради (вул. Б.Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18001, далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача відносно залишення без розгляду заяви позивача від 28.08.2017 про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність земельної ділянки площею 0,0819 га в м. Черкаси по вул. Горіховій кадастровий номер НОМЕР_1;

- зобов'язати відповідача розглянути заяву позивача від 28.08.2017 про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність земельної ділянки площею 0,0819 га в м. Черкаси по вул. Горіховій кадастровий номер НОМЕР_1.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 28.12.2017 відмовлено позивачу у забезпеченні адміністративного позову.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що відповідач в супереч вимогам ст. 118 Земельного кодексу України відповідачем не прийнято у місячний строк з дня звернення позивача рішення про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність земельної ділянки площею 0,0819 га в м. Черкаси по вул. Горіховій кадастровий номер НОМЕР_1.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав в повному обсязі з підстав, зазначених вище.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив, надав до суду відзив на адміністративний позов та зазначив, що департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради підготовлено проект рішення Про передачу земельної ділянки у власність по вул. Горіховій, громадянці ОСОБА_3 (вільна земельна ділянка) та питання передачі вказаної земельної ділянки внесено до порядку денного пленарного засідання сесії Черкаської міської ради, однак рішення ради поки що не прийнято через те, що під час засідання міської ради черга до вказаного питання не підходила, тому на думку представника відповідача відсутні підстави для задоволення адміністративного позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 28.08.2017 через Центр надання адміністративних послуг звернулась до Черкаської міської ради із заявою про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність земельної ділянки площею 0,0819 га в м. Черкаси по вул. Горіховій кадастровий номер НОМЕР_1.

Оскільки станом на 27.12.2017 відповідачем не було винесено рішення про відмову або про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність вищевказаної земельної ділянки, позивач звернувся до суду з даним позовом на бездіяльність відповідача.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд враховує, що у відповідності до ч. 1 ст. 118 Земельного кодексу України, громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 статті 118 Земельного кодексу України, рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

Згідно ст. 50 Закону України Про землеустрій - проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок; проекти землеустрою погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: зокрема, рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту (у випадках, передбачених законом); а також матеріали погодження проекту землеустрою.

Статтею 184 Земельного кодексу України - землеустрій передбачає: зокрема, пункт д) складання проектів відведення земельних ділянок. Згідно ч. 6 ст. 186 Земельного кодексу України - проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1цього Кодексу, і затверджуються органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2, 4 ст. 186-1 Земельного кодексу України - проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту подається також на погодження до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури.

Згідно ч. 5 ст. 186-1 Земельного кодексу України - органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Як встановлено судом із матеріалів справи, позивач 28.08.2017 через Центр надання адміністративних послуг звернулась до Черкаської міської ради із заявою про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність земельної ділянки площею 0,0819 га в м. Черкаси по вул. Горіховій кадастровий номер НОМЕР_1, однак в супереч вищевказаних вимог Земельного кодексу України, відповідачем у визначені строки не прийнято рішення про його погодження або про відмову в такому погодженні, тому відповідачем вчинено бездіяльність .

Згідно ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування - виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються питання, зокрема, щодо регулювання земельних відносин.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, суд дійшов висновку про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо розгляду заяви ОСОБА_3 від 28.08.2017 про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність земельної ділянки та зобов'язати відповідача на черговому пленарному засіданні розглянути заяву ОСОБА_3 від 28.08.2017 про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність земельної ділянки у порядку та строки, що визначені ст. 118 Земельного кодексу України.

У зв'язку із вищевикладеним, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 14, 139, 242-245, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Черкаської міської ради щодо розгляду заяви ОСОБА_3 від 28.08.2017 про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність земельної ділянки площею 0,0819 га в м. Черкаси по вул. Горіховій, кадастровий номер НОМЕР_1

Зобов'язати Черкаську міську раду на черговому пленарному засіданні розглянути заяву ОСОБА_3 від 28.08.2017 про затвердження документації із землеустрою та безоплатну передачу у власність земельної ділянки площею 0,0819 га в м. Черкаси по вул. Горіховій, кадастровий номер НОМЕР_1 у порядку та строки, що визначені ст. 118 Земельного кодексу України.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Черкаської міської ради на користь ОСОБА_3 сплачений судовий збір в розмірі 1280 (одна тисяча двісті вісімдесят) грн.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. У разі застосування судом частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.А. Гайдаш

Рішення складено у повному обсязі 15.03.2018.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2018
Оприлюднено16.03.2018
Номер документу72740391
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2258/17

Рішення від 05.03.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 29.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні