РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2018 року справа № 823/9/18
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гайдаш В.А.,
за участю:
секретаря судового засідання - Баклаженко Н.В.,
представника позивача - Надєєвої О.О. (за довіреністю),
представника відповідача - Савенко Ю.Н. (за довіреністю),
розглянувши по суті у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кищенці" до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Кищенці" (вул. Генерала Андрія Дрофи, 2, с. Кищенці, Маньківський район, Черкаська область, 20121, далі - позивач) з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18000, далі - відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 12.12.2017 №0007541401, №0007521401.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки, викладені в Акті перевірки № 491/23-00-14-0107/31561125 від 28.11.2017 є помилковими та такими, що суперечать вимогам чинного законодавства України, тому винесені відповідачем на підставі зазначеного Акту перевірки податкові повідомлення-рішення №0007541401 та №0007521401 від 12.12.2017 р. є такими, що підлягають скасуванню, як протиправні.
В судовому засіданні представник позивача підтримав обставини, викладені в адміністративному позові та просив суд задовольнити позов в повному обсязі. Крім того, представник позивача зазначив, що відповідачем в ході перевірки позивача неправомірно встановлено порушення податкового законодавства при здійсненні ряду господарських операцій, а саме: товариством безкоштовно поставлено бюджетним організаціям, органам місцевого самоврядування та працівникам товариства товари (послуги); включено податкові зобов'язання від реалізації полуниці не до загальної, а до спеціальної декларації з ПДВ та відсутність реальності здійснення господарських операцій та дефектність первинних бухгалтерських документів по операціям з придбання шроту соняшникового у ПП ЄвроАгроДистриб'юшн
Вищевказаний висновок податкового органу є безпідставним, оскільки об'єктом оподаткування ПДВ є саме операції з постачання товарів і послуг, тобто операції з відчуження (зміни власника) таких товарів і послуг, натомість, якщо право власності від однієї особи до іншої не переходить, постачання не відбувається і, відповідно, об'єкт оподаткування відсутній, а наданий товар (виконані роботи) у подальшому використовується позивачем у власній господарській діяльності. Щодо заниження податкових зобов'язань на загальну суму 293935 грн. (внаслідок здійснення постачання покупцям полуниці власного виробництва) зазначив, що одним із видів діяльності позивача, який зазначений в реєстрі платників ПДВ, є вирощування фруктів, ягід, горіхів, культур для виробництва напоїв і прянощів, а отже, висновки податкового органу з приводу того, що суми ПДВ від таких операцій мали розраховуватись та сплачуватись до бюджету за загальними правилами, є безпідставними. Крім того, представник позивача зазначив, що не доведеними є також посилання відповідача на відсутності реальності здійснення господарських операцій з ПП ЄвроАгроДистриб'юшн щодо придбання шроту соняшникового, адже умови зазначених взаємовідносин сторонами були виконані в повному обсязі, що підтверджується належно оформленими первинними бухгалтерськими документами, відображеними у податковій звітності позивача.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову товариства заперечував повністю з підстав викладених у відзиві та просив суд залишити його без задоволення, додатково зазначив, що товариством в період з 01.07.2014 по 31.12.2016 було безкоштовно поставлено бюджетним організаціям, органам місцевого самоврядування та працівникам товариства товари (послуги), при цьому, товариством не нараховувався ПДВ на безкоштовно поставлені товари (послуги), а саме: послуги по ремонту доріг; придбання в ТОВ ВКФ Майсер-А дитячих матраців; проведення ФОП ОСОБА_5 ремонту будинків культури в с. Мала Маньківка та с. Кищенці; придбання металопластикових вікон в ФОП ОСОБА_4 для встановлення у школах та ПАвлівському фельшерсько-акушерському пункті; придбання дитячих іграшок та товарів для дітей; придбання продуктів харчування; послуги по ремонту мостів, що є порушенням вимог ПК. Також вказала, що у спірний період позивачем було порушено вимоги п. 209.10 ст. 209 ПК України, а також п.п.2 п.6.19 розділу VI Положення № 1130, в результаті чого занижено податкові зобов'язання на загальну суму 293935 грн. З приводу взаємовідносин позивача з ПП ЄвроАгроДистриб'юшн зазначив, що вироком Жовтневого районного суду м. Дніпропетровськ від 14.04.2016 у справі №201/4704/16-к засновника та директора вищевказаного підприємства визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення за ч.5 ст.27 та ч.1 ст.205 КК України, який в ході розгляду кримінальної справи свою вину визнав в повному обсязі. Зазначена обставина є підставою стверджувати, що позивачем фактично не придбавались ТМЦ у вказаного підприємства, а тому надані для перевірки первинні бухгалтерські документи не підтверджують право ТОВ "Кищенці" на податковий кредит. Крім того, позивачем не надано доказів того, що придбані ним товари та послуги пов'язані із здійсненням його господарської діяльності.
Заслухавши пояснення та доводи представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Кищенці" зареєстровано як юридична особа 06.12.2001 Маньківською райдержадміністрацією, реєстраційний № 39, ідентифікаційний код - 31561125.
Посадовими особами відповідача було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства по ПДВ за період з 01.01.2014 по 31.03.2017, про що складено акт від 28.11.2017 № 491/23-00-14-0107/31561125.
Висновками наведеного акту перевірки встановлено порушення:
1. п. 185.1 ст. 185, п 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 209.10 ст. 209 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, пп. 2 п. 6.19 розд. VI Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 року за №1456/26233, п.3 розділу ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 року №966, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.10.2014 року за №1267/26044, п.5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 29.01.2016 року №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 року за №159/28289, в результаті чого занижено податок на додану вартість по загальній декларації на загальну суму 285246 грн., в т.ч. за липень 2015 року на суму 135323 грн., листопад 2015 року на суму 35564 грн., грудень 2015 року на суму 440 грн., червень 2016 року на суму 113919 грн.
2. п. 185.1 ст. 185, п 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 209.10 ст. 209 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, пп. 2 п. 6.19 розд. VI Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 року за №1456/26233, п.5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 29.01.2016 року №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 року за №159/28289, в результаті чого занижено від'ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21 декларації) по загальній декларації за березень 2017 року на суму 13 160 грн.;
3. п.198.1, 198.3, 198.6 ст.198, п. 209.10 ст. 209 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, пп. 2 п. 6.19 розд. VI Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 року за №1456/26233, в результаті чого занижено податок на додану вартість по спеціальній декларації на загальну суму 117657 грн., в т.ч.: - що сплачується до державного бюджету на загальну суму 11922 грн., в т.ч. за лютий 2016 року на суму 6028 грн., березень 2016 року на суму 5894 грн.; - що спрямовується на спеціальний рахунок на загальну суму 105735 грн., в т.ч. за січень 2015 року на суму 1041 грн., жовтень 2015 року на суму 25418 грн., листопад 2015 року на суму 31590 грн., лютий 2016 року на суму 24111 грн., березень 2016 року на суму 23575 грн.; - та завищено податок на додану вартість по спеціальній декларації за жовтень 2014 року на суму 4494 грн.;
4. п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, в результаті чого порушено терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 календарних днів з податком на додану вартість в сумі 163745,30 грн.
На підставі встановлених в акті перевірки порушень, 12.12.2017 податковим органом прийняті ППР:
- №0007541401, яким ТОВ "Кищенці" збільшено суму грошового зобов'язання по ПДВ на загальну суму 498012 грн.;
- №0007521401, яким ТОВ "Кищенці" зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ по декларації за березень 2017.
Вирішуючи спір по суті, суд враховує, що питання, пов'язані з формуванням платником податкового кредиту, врегульовано нормами Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Згідно з пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Пункт 198.3 ст. 198 ПК України встановлює, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно з п. 198.2 ст. 198 ПК України, датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Суд встановив, що підставами для висновків податкового органу про вчинені товариством порушення податкового законодавства стали: безкоштовна поставка бюджетним організаціям, органам місцевого самоврядування, працівникам товариства товарів та послуг без нарахування ПДВ; включення податкових зобов'язань від реалізації полуниць не до загальної, а до спеціальної декларації з ПДВ, а також відсутність реальності здійснення господарських операцій з ПП ЄвроАгроДистриб'юшн , у зв'язку з чим суд зазначає наступне.
Із матеріалів справи судом встановлено, що ТОВ Кищенці в період з 01.07.2014 по 31.12.2016 безкоштовно надало бюджетним організаціям, органам місцевого самоврядування та працівникам товариства товари (послуги), при цьому, без нарахування ПДВ на загальну суму 258222 грн., а саме:
За липень 2014: - послуги по ремонту дороги в с. Тинівка; ремонт проведений ТОВ ВМК Експертдорбуд , яким надано накладну від 15.07.2014, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а, форму КБ-3 та дефектний акт від 15.07.2014 на загальну суму 41221 грн.. В накладній вказаний постачальник: ТОВ ВМК Експертдорбуд , а покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що проведений ямковий ремонт в с. Тинівка. Встановлено, що дорога не перебуває на балансі підприємства. Акт виконаних робіт підписаний заступником керівника ТОВ Кищенці та головою сільської ради с. Тинівка; - придбано в ТОВ ВКФ Майстер-А відповідно до договору від 24.06.2014 №б/н матраци дитячі розміром 70*190см в кількості 100 шт. по ціні 65,04 грн. на загальну суму 6504 грн. Матраци отримано по накладній № 5 від 04.07.2014; - проведено ФОП ОСОБА_5 ремонт будинку культури в с. Мала Маньківка. На виконані роботи оформлено акт виконаних робіт № 6-2014 від 17.07.2014 на суму 5005 грн. В накладній вказано постачальник - ФОП ОСОБА_5 покупець ТОВ Кищенці , в актах виконаних робіт вказано, що проведений ремонт будинку культури в с. Мала Маньківка. У матеріалах адміністративної справи відсутні докази того, що будинок культури не перебуває на балансі підприємства.
За серпень 2014: - селищній раді смт. Маньківка послуги по ремонту дороги по пров. Леніна в смт. Маньківка на суму 8331,61 грн., які виконані філією Маньківський райавтодор ДП Черкаський облавтодор , код 31141625, згідно акту виконаних робіт від 18.08.2014 б/н на загальну суму 9998 грн., в т.ч. ПДВ 1666,33 грн. Дорога не перебуває на балансі підприємства; - селищній раді смт. Маньківка послуги по ремонту дороги по вул. Куйбишева та по вул. Щорса в смт. Маньківка на суму 16228,27 грн., які виконані філією Маньківський райавтодор ДП Черкаський облавтодор згідно акту виконаних робіт від 18.08.2014 б/н на загальну суму 19473,93 грн., в т.ч. ПДВ 3245,65 грн. У матеріалах адміністративної справи відсутні докази того, що вищевказана дорога перебуває на балансі підприємства.
За жовтень 2014: - придбано металопластикові вікна у ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_1) для встановлення у Дзензелівській школі, у кількості 4 шт. по ціні 2851 грн. на загальну суму 11404 грн. В накладній № 5 від 30.10.2014 вказано Постачальник: ФОП ОСОБА_4, а покупець: ТОВ Кищенці , для Дзензелівської школи; - придбано металопластикові вікна в ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_1) для встановлення у Новогребельській школі, у кількості 9 шт. по ціні 2941 грн. на загальну суму 26469 грн. В накладній № 6 від 30.10.2014 вказано: Постачальник ФОП ОСОБА_4, а покупець: ТОВ Кищенці , для Новогребельської школи; - придбано металопластикові вікна в ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_1) для встановлення в Павлівській школі та Павлівському фельшерсько-акушерському пункті. В кількості 8 шт. по ціні 3057 грн. на загальну суму 24456 грн. В накладній № 7 від 30.10.2014 вказаний постачальник: ФОП ОСОБА_4, а покупець: ТОВ Кищенці , для школи та ФАПу в с. Павлівка; - придбано металопластикові вікна в ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_1) для встановлення в Добрянській школі в кількості 6 шт. по ціні 2686 грн. на загальну суму 16116 грн. В накладній № 8 від 30.10.2014 вказаний постачальник: ФОП ОСОБА_4, а покупець ТОВ Кищенці , для Добрянської школи; - придбано металопластикові вікна в ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_1) для встановлення в Добрянській школі, у кількості 3 шт. по ціні 1663 грн. на загальну суму 4989 грн. В накладній № 10 від 30.10.2014 вказано Постачальник ФОП ОСОБА_4, а покупець ТОВ Кищенці , для Добрянської школи; - придбано металопластикові вікна та двері у ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_1) для встановлення в Павлівському фельшерсько-акушерському пункті; вікна в кількості 2 шт по ціні 2624 грн. та металопластикові двері в к-ті 1 шт. по ціні 2851 грн. на загальну суму 8099 грн. В накладній № 9 від 30.10.2014 вказано постачальник: ФОП ОСОБА_4, а покупець ТОВ Кищенці , для Павлівського фельшерсько-акушерського пункту.
За листопад 2014: - придбано іграшки для дітей в ТОВ Гамагон (код 31610872). Іграшки (перукарня, кухня, магазин, паркінг) придбавались відповідно до видаткової накладної НГ-000101 від 04.11.2014 на загальну суму 6015 грн.
За грудень 2014: - послуги по ремонту будинку культури в с. Кищенці;. Ремонт проведений ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_2). На проведений ремонт виконавцем надано акт виконаних робіт № 16.2014 від 10.12.2014 на загальну суму 3305 грн. В накладній вказано постачальник: ФОП ОСОБА_5 покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що був проведений ремонт в будинку культури с. Кищенці, який не перебуває на балансі товариства; - придбано продукти харчування в ПП ОСОБА_6 (код НОМЕР_3). Придбані продукти на суму 14400,01 грн. відповідно до: рахунок-фактури № 2021-00019 від 29.12.2014 та видаткової накладної № 0021-00001 від 30.12.2014 на суму 14400,01 грн.
За березень 2015: - послуги по поточному ремонту дороги Хижня-Вороне на суму 51181,67 грн., ремонт дороги проведений ТОВ БМК Експертдорбуд , згідно акту виконаних робіт від 20.03.2015 б/н на загальну суму 61418,00 грн., в т.ч. ПДВ 10236,33 грн. встановлено, що дорога не перебуває на балансі товариства.
За червень 2015: - послуги по ремонту дороги в с. Хижня; ремонт дороги проведений ФОП ОСОБА_7 (код НОМЕР_4). На виконаний ремонт дороги виконавцем надано накладну від 17.06.2015, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а та рахунок-фактуру на суму 114840 грн. В накладній вказаний постачальник: ФОП ОСОБА_7, а покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що: проведений ремонт дороги в с. Хижня. Вартість ремонту дороги 1 кв. м. становить 290 грн. *396. Встановлено, що дорога не перебуває на балансі підприємства . Акт виконаних робіт підписаний заступником керівника ТОВ Кищенці та головою сільської ради; - проведено монтаж вуличного освітлення по вул. Шевченка та пров. Різдвяній с. Павлівка Жашківського району. Ремонтні роботи виконувались ПП ОСОБА_8 На виконанні роботи виконавець надав акт виконаних робіт № 21-06-15 від 30.06.2015 та видаткову накладну № РН 000427 від 25.06.2015, де вказано, що отримувач: ТОВ Кищенці та виконавець ФОП ОСОБА_8 встановлено, що лінія електропостачання не перебуває на балансі підприємства. Роботи виконанні на загальну суму 54985,93 грн.; - сільській раді с. Кищенці дитяче ігрове обладнання на суму 17832,50 грн., які придбані в ТОВ Компанія НВІ Груп , код 38206107, згідно видаткових накладних від 25.06.2015 №РН-000427, №РН-000428, №РН-000429 на загальну суму 21399,00 грн., в т.ч. ПДВ 3566,50 грн.; - послуги по ремонту (монтажу, демонтажу вікон) будинку культури в с. Павлівка; ремонт проведений ФОП ОСОБА_5 На проведений ремонт виконавцем надано ТОВ Кищенці акт виконаних робіт № 5-2015 від 03.06.2015 на загальну суму 2750 грн. В накладній вказано постачальник: ФОП ОСОБА_5, а покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що був проведений ремонт в Павлівському будинку культури, який не перебуває на балансі товариства; - послуги по ремонту будинку культури с. Нова Гребля. Ремонт проведений ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_2). На проведений ремонт виконавцем надано ТОВ Кищенці акт виконаних робіт № 8-2015 від 20.06.2015 на загальну суму 3370 грн. В накладній вказано: постачальник: ФОП ОСОБА_5, покупець: ТОВ Кищенці .
За липень 2015: - послуги по ремонту дороги в с. Кути. Ремонт проведений ФОП ОСОБА_7. На виконаний ремонт виконавцем надано рахунок від 17.06.2015, акт виконаних робіт, форму КБ-2а на суму 34800 грн. В накладній вказано постачальник: ФОП ОСОБА_7, покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що проведений ремонт дороги в с. Кути; вартість ремонту дороги 1 кв. м. становить 290 грн., відремонтовано 120 кв. м. Дорога не перебуває на балансі підприємства. Акт виконаних робіт підписаний заступником керівника ТОВ Кищенці та головою сільської ради; - послуги по ремонту дороги в с. Добра. Ремонт дороги проведений ФОП ОСОБА_7 На виконаний ремонт дороги виконавцем надано накладну від 17.06.2015, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а та рахунок-фактуру на суму 66444 грн. В накладній вказано виконавець: ФОП ОСОБА_7, покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що проведений ремонт дороги в с. Добра. Вартість ремонту дороги 1 кв. м. становить 280 грн., відремонтовано: 237,30 кв. м. Акт виконаних робіт підписаний заступником керівника ТОВ Кищенці та головою сільської ради. Дорога не перебуває на балансі підприємства; - послуги по ремонту дороги в с. Кищенці; ремонт проведений ФОП ОСОБА_7. На виконаний ремонт виконавцем надано накладну від 23.07.2015, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а та рахунок-фактуру на суму 55552 грн. В накладній вказано: виконавець: ФОП ОСОБА_7 (код НОМЕР_4); покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що проведений ремонт дороги в с. Кищенці; вартість ремонту 1 кв. м. - 280 грн.; відремонтовано 198,4 кв. м. Встановлено, що дорога не перебуває на балансі підприємства. Акт виконаних робіт підписано заступником керівника ТОВ Кищенці та головою сільської ради.
За серпень 2015: - придбано товари для дітей Дзензелівської ЗОШ в ФОП ОСОБА_9 (код НОМЕР_5) на загальну суму 1602 грн. згідно видаткової накладної № 27 від 18.08.2015, у накладній вказано, що отримувач: ТОВ Кищенці (Дзензелівська ЗОШ). Вартість товарів становить 1602 грн.
За вересень 2015: - послуги по ремонту моста через р. Гірський Тікич в с. Нова Гребля. Ремонт проведений ФОП ОСОБА_7 (код НОМЕР_4). На виконаний ремонт виконавцем надано накладну від 18.09.2015, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а та рахунок-фактуру на суму 60000 грн. У накладній вказаний виконавець: ФОП ОСОБА_7; покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що проведений ремонт мосту через р. Гірський Тікич в с. Нова Гребля; вартість ремонту 1 кв. м. становить 264,32 грн.; відремонтовано 227 кв. м. Встановлено, що відремонтований міст не перебуває на балансі підприємства. Акт виконаних робіт підписано заступником керівника ТОВ Кищенці та головою сільської ради.
За жовтень 2015: - послуги по ремонту дороги в с. Безпечна. Ремонт проведено: ФОП ОСОБА_7 На виконаний ремонт виконавцем надано накладну від 13.10.2015, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а та рахунок-фактуру на суму 24920 грн. У накладній вказано: виконавець ФОП ОСОБА_7 (код НОМЕР_4); покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що проведено ремонт дороги в с. Безпечна; вартість ремонту дороги 1 кв. м. становить 280 грн.; відремонтовано 89 кв. м. Акт виконаних робіт підписано заступником керівника ТОВ Кищенці та головою сільської ради. Встановлено, що дорога не перебуває на балансі підприємства; - послуги по ремонту дороги в с. Кищенці. Ремонт проведено ФОП ОСОБА_7. На виконаний ремонт виконавцем надано накладну від 13.10.2015, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а та рахунок-фактуру на суму 32731,02 грн. В накладній вказано: виконавець: ФОП ОСОБА_7, покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що проведений ремонт дороги в с. Кищенці; вартість використаних матеріалів на ремонт становить 32731 грн. (щебсуміш в кількості 14т по ціні 191,43 грн. за 1т; бетонна суміш в кількості 14,31т по ціні 2100 грн. за 1т). Акт виконаних робіт підписано заступником керівника ТОВ Кищенці та головою сільської ради. Встановлено, що дорога не перебуває на балансі підприємства; - сільській раді с. Кищенці послуги по ремонту дороги в с. Кищенці на суму 82834 грн., які виконані ФОП ОСОБА_7, р.н. НОМЕР_4, згідно акту виконаних робіт від 20.10.2015 б/н на загальну суму 82834,00 грн.
За грудень 2015: - послуги по ремонту будинку культури (відкосів вікон) в с. Тинівка. Рремонт проведено ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_2). На проведений ремонт виконавцем надано ТОВ Кищенці акт виконаних робіт № 17-2015 від 02.12.2015 на загальну суму 2200 грн. У накладній вказано постачальник: ФОП ОСОБА_5, а покупець: ТОВ Кищенці . В актах виконаних робіт вказано, що був проведений ремонт будинку культури в с. Тинівка, який не перебуває на балансі товариства.
За березень 2016: - послуги по ремонту дороги в с. Мала Маньківка. Ремонт проведено ФОП ОСОБА_7. На виконаний ремонт виконавцем надано накладну від 20.10.2015, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а та рахунок фактуру на суму 64960 грн. В актах виконаних робіт вказано, що проведений ремонт дороги в с. Мала Маньківка; вартість використаного асфальтобетону 64960 грн. (320 грн.*39,14т). Встановлено, дорога не перебуває на балансі підприємства.
За червень 2016: - товари для дітей Кищенської ЗОШ на суму 10669,00 грн., які придбані в ПП ОСОБА_10, р.н. НОМЕР_6, згідно видаткової накладної від 24.06.2016 №21 на суму 4800 грн. та ПП ОСОБА_3, згідно видаткової накладної від 29.06.2016 №000115 на суму 5869 грн.; - сільській раді с. Добра послуги по ремонту дороги в с. Добра, ремонту під'їзної дороги в с. Добра, ремонту обмостки школи в с. Добра на загальну суму 234250,00 грн., які виконані ФОП ОСОБА_7, р.н. НОМЕР_4, згідно акту виконаних робіт від 09.06.2016 б/н на загальну суму 234250,00 грн.
За липень 2016: - послуги по ремонту моста через р. Гірський Тікич в с. Нова Гребля; ремонт проведений ФОП ОСОБА_7 (код НОМЕР_4). На виконаний ремонт виконавцем надано накладну від 12.07.2016, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а та рахунок-фактуру на суму 67500 грн. В накладній вказано, що виконавець: ФОП ОСОБА_7В (код НОМЕР_4), а покупець: ТОВ Кищенці . Встановлено, що відремонтований міст не перебуває на балансі підприємства. Акт виконаних робіт підписано заступником керівника ТОВ Кищенці та головою сільської ради; - послуги по ремонту дороги Одал-Хижня-Кищенці; ремонт проведений ФОП ОСОБА_7. На виконаний ямковий ремонт дороги виконавцем надано накладну від 12.07.2016, акт виконаних робіт, форму КБ-2-а та рахунок-фактуру на суму 94250 грн. Встановлено, що дорога не перебуває на балансі підприємства.
За серпень 2017: - придбано товари для дітей (гантелі, шахмати, фітбол) у ФОП ОСОБА_11 (код НОМЕР_7) для Кищенської ЗОШ. Товари придбані відповідно до видаткової накладної № 4 від 31.08.2016. В накладній вказано отримувач: ТОВ Кищенці , вартість товарів становить 4510 грн.; - сільській раді с. Хижня надано послуги по проведеному частковому ремонту дошкільної установи в с. Хижня на суму 14320,00 грн., які виконані ФОП ОСОБА_12, згідно акту виконаних робіт від 18.08.2016 №18-08-16/7 на загальну суму 14320,00 грн.
За вересень 2016: - придбано папір у ФОП ОСОБА_13. Придбаний папір переданий в Добрянську школу про що свідчить надпис на накладній № 154 від 29.06.2016. В накладній вказано отримувач ТОВ Кищенці (Добрянська ЗОШ), вартість паперу (85 грн. *5) становить 425 грн.; - придбано концертну програму для жителів с. Дзензелівка та с. Кищенці у ФОП ОСОБА_14 Рахунок №11 від 25.08.2016 де вказано кількість 2*7500 грн.. Загальна вартість придбаних концертних програм становить 15000 грн.
За грудень 2016: - послуги по ремонту дороги вул. Шевченка в с. Павлівка, ремонт дороги проведений ФОП ОСОБА_7 На виконаний ямковий ремонт дороги надано виконавцем накладну від 06.12.2016, акт виконаних робіт від 15.12.2016, форму КБ-2-а та рахунок-фактуру на суму 61192,53 грн. Встановлено, що дорога не перебуває на балансі товариства; - придбано товари для дітей (ігри дитячі) в ФОП ОСОБА_15 (код НОМЕР_8). Товари для дітей придбані відповідно до видаткової накладної № 32 від 23.12.2016. В накладній вказано отримувач: ТОВ Кищенці , вартість товарів для дітей становить 500 грн.; - працівникам товариства продукти харчування на загальну суму 67819,00 грн., які придбані в ФОП ОСОБА_16, р.н. НОМЕР_9, згідно видаткової накладної від 16.12.2016 №16.12/00001 на суму 64999 грн. та від 16.12.2016 №16.12/00002 на суму 2820 грн.
Суд зазначає, що під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду. Постачанням товарів також вважається будь-яка із зазначених дій платника податку щодо матеріальних активів, якщо платник податку мав право на віднесення сум податку до податкового кредиту у разі придбання зазначеного майна чи його частини (безоплатна передача майна іншій особі; передача майна у межах балансу платника податку, що використовується у господарській діяльності платника податку для його подальшого використання з метою, не пов'язаною із господарською діяльністю такого платника податку; передача у межах балансу платника податку майна, що планувалося для використання в оподатковуваних операціях, для його використання в операціях, що звільняються від оподаткування або не підлягають оподаткуванню) (п.п.14.1.191 п.14.1 ст.14 ПК України).
Під постачанням послуг розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності. При цьому з метою оподаткування ПДВ постачанням послуг, зокрема, є постачання послуг іншій особі на безоплатній основі (п.п. в 14.1.185 п.14.1 ст. 14 ПК України).
Відповідно до п.п.14.1.13 п.14.1 ст.14 ПК України, безоплатно наданими товарами, роботами, послугами є: - товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів; - роботи (послуги), що виконуються (надаються) без висування вимоги щодо компенсації їх вартості.
Враховуючи викладене, а також той факт, що ТОВ Кищенці не нараховувався ПДВ на безкоштовно поставлені товари (послуги), переліченим організаціям, в порушення п.185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 ПК України, то останнім дійсно було занижено податкові зобов'язання на загальну суму 285222 грн.
В періоді з 01.01.2014 по 31.12.2016 ТОВ "Кищенці" застосовувало спеціальний режим оподаткування у сфері сільського господарства відповідно до ст.209 ПК України та за результатами фінансово-господарської діяльності складало декларації з податку на додану вартість щодо:
- спеціального режиму оподаткування у сфері діяльності сільського господарства (далі - спеціальна декларація);
- іншої діяльності (далі - загальна декларація).
Згідно п. 209.10 ст. 209 ПК України, сільськогосподарське підприємство реєструється як суб'єкт спеціального режиму оподаткування з дотриманням правил та у строки, що визначені ст. 183 ПК України для реєстрації платників податку на додану вартість.
Підпунктами 6.3 та 6.4 п. 6 розд. VI Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233 (далі - Положення №1130) передбачено, що заява про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ за формою №1-РС подається сільськогосподарським підприємством до контролюючого органу та має містити виключний перелік видів економічної діяльності сільськогосподарського підприємства, відомості щодо яких включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та які підпадають під дію спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства та визначені ст. 209 Податкового кодексу.
Відповідно до п. 6.2 розд. VI Положення №1130, у реєстрі суб'єктів спеціального режиму оподаткування, крім відомостей, передбачених для реєстрації платників ПДВ на загальних підставах, повинен міститися перелік видів діяльності сільськогосподарського підприємства, на які поширюється дія спеціального режиму оподаткування, та дата внесення запису про такі види діяльності.
Пунктом 6.8 розд. VI Положення №1130 передбачено, що у разі виникнення змін у даних про види діяльності сільськогосподарського підприємства - суб'єкта спеціального режиму оподаткування, у разі внесення їх до Єдиного державного реєстру таке підприємство підлягає перереєстрації у порядку, визначеному п. 6.17 розд. VI Положення №1130.
На підставі пп. 2 п. 6.19 розд. VI Положення №1130, у разі постачання сільськогосподарським підприємством - суб'єктом спеціального режиму, зокрема, товарів (послуг), одержаних від провадження видів діяльності, не внесених до реєстру суб'єктів спеціального режиму, суми ПДВ розраховуються та сплачуються до бюджету за загальними правилами розд. V Податкового кодексу та ставками, визначеними ст. 193 Податкового кодексу.
Згідно абз.2 п.6.8 Положення №1130, у разі виникнення змін у даних про види діяльності сільськогосподарського підприємства - суб'єкта спеціального режиму оподаткування (у тому числі зміни кодів видів діяльності на основі національного класифікатора України ДК 009:2005 Класифікація видів економічної діяльності , затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 р. № 457 (далі - КВЕД-2010), у разі внесення їх до Єдиного державного реєстру) таке підприємство підлягає перереєстрації у порядку, визначеному пунктом 6.17 цього розділу.
Відповідно до п. 5 розд. І Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.16 за №159/28289, платники податку, які згідно зі ст. 209 Податкового кодексу застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, крім декларації 0110, подають податкову декларацію з позначкою 0121 / 0122 / 0123 , яка є невід'ємною частиною звітності за відповідний звітний період. До такої податкової декларації включаються лише ті операції, що стосуються спеціального режиму, установленого ст. 209 Податкового кодексу.
Отже, у разі здійснення сільськогосподарським підприємством окремих видів сільськогосподарської діяльності, інформація про які не внесена до реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування, податкові зобов'язання з ПДВ за такими операціями нараховуються і сплачуються до бюджету у загальновстановленому порядку та відображаються у загальній податковій декларації з ПДВ. При цьому суми ПДВ, нараховані (сплачені) при придбанні товарів (послуг), призначених для використання у видах діяльності, не внесених до реєстру суб'єктів спеціального режиму, включаються до складу податкового кредиту з ПДВ загальної податкової декларації з ПДВ.
В періоді, що перевірявся, ТОВ Кищенці здійснювало постачання покупцям полуниці згідно податкових накладних, перелік яких наведено на стор. 9-10 акту перевірки на загальну суму 1763603,13 грн., в.т.ч. ПДВ - 293934,86 грн. (за даними перевірки, податок на додану вартість в сумі 293934,86 грн., нарахований на вартість реалізованої полуниці, включено товариством до складу податкових зобов'язань спеціальної декларації).
Відповідно до Національного класифікатора видів економічної діяльності, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 року №457, вирощування полуниці належить до виду діяльності _01.25 - Вирощування ягід, горіхів, інших фруктів.
Матеріалами справи встановлено, що ТОВ Кишенці вид діяльності _01.25 - Вирощування ягід, горіхів, інших фруктів внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань лише 30.06.2016. Заява про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ за формою № 1-РС з видом діяльності _01.25 - Вирощування ягід, горіхів, інших фруктів , подана товариством 01.07.2016 року.
Таким чином, суд дійшов висновку про порушення ТОВ "Кищенці" вимог п. 209.10 ст.209 Податкового кодексу, пп. 2 п. 6.19 розд. VI Положення №1130, що є наслідком заниження податкових зобов'язань на загальну суму 293 935 грн. (в загальній декларації).
На думку позивача, не доведеними є також посилання відповідача, в акті перевірки, про відсутності реальності здійснення господарських операцій з ПП "ЄвроАгроДістріб'юшн" щодо придбання шроту соняшникового, адже умови зазначених взаємовідносин сторонами були виконані в повному обсязі, що підтверджується належно оформленими первинними бухгалтерськими документами, відображеними у податковій звітності позивача.
Вищевказане твердження не береться судом до уваги, з огляду на наступне.
В ході розгляду справи встановлено, що ТОВ "Кищенці" відобразило в бухгалтерському обліку придбання у ПП "ЄвроАгроДістріб'юшн", відповідно до договору поставки від 18.06.2014 № 18/067 та договору поставки від 17.02.16 р. № 17/027, шроту соняшникового на загальну суму 747124,3 грн., в т.ч. ПДВ 124 520,72 грн. згідно видаткових та податкових накладних.
ПДВ в сумі 124 520,72 грн. був включений товариством до складу податкового кредиту за вересень 2015 року в сумі 33 322,67 грн., листопад 2015 року в сумі 31 589,97 грн., лютий 2016 року в сумі 30 138,75 грн., березень 2016 року в сумі 29 469,33 грн.
У видаткових накладних міститься підпис директора ПП "ЄвроАгроДістріб'юшн" ОСОБА_17 посада та П.І.П. особи, яка отримувала товар від ТОВ Кищенці , не зазначено.
Дані щодо дати та номера довіреностей, виданих ТОВ Кищенці на отримання товару, не зазначено.
Товарно-транспортні накладні містять підпис директора ПП "ЄвроАгроДістріб'юшн" ОСОБА_17, посада та П.І.П. особи, яка отримувала товар від ТОВ Кищенці , не зазначено.
Згідно товарно-транспортних накладних, директор ПП "ЄвроАгроДістріб'юшн" ОСОБА_17 здійснює завантаження автомобілів в смт. Власівка, в той же час згідно видаткових накладних директор ПП "ЄвроАгроДістріб'юшн" ОСОБА_17 передає шрот соняшниковий ТОВ Кищенці в м. Вінниця та м. Дніпропетровськ.
Так, вироком Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 14.04.2016 року (дата набрання законної сили 23.05.2016 року) по справі № 201/4704/16-к за ч.1 ст.27 ч.1 ст.205 КК України засновника та директора ПП "ЄвроАгроДістріб'юшн" код ЄДРПОУ 39192703 гр. ОСОБА_17 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення за ч. 5 ст. 27 ч. 1 ст. 205 КК України.
В ході кримінального провадження встановлено, що підприємство створювалось з метою прикриття незаконної діяльності, без мети здійснення господарської діяльності; діяння ОСОБА_17 по співучасті у формі пособництва у створенні юридичної особи - ПП "ЄвроАгроДістріб'юшн" здійснювалась в порушення нормативно-правових актів України, що регулюють діяльність суб'єктів підприємництва, а саме: ст. 1 Закону України Про підприємництво , п. 3 ст. 8 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , п. 1 ст. 9 Закону України Про систему оподаткування , ст. 81, 87 Цивільного Кодексу України, ст. 56, 57, 89 Господарського кодексу України, ст. 8, 24 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців . Вказаними діями ОСОБА_17 вчинив злочин передбачений ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 КК України, а саме, співучасть в формі пособництва по створенню суб'єкта підприємницької діяльності з метою прикриття незаконної діяльності. В судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_17 свою вину у скоєному злочині визнав у повному обсязі, підтвердив обставини викладені в обвинувальному акті. У скоєному розкаявся. Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що вина ОСОБА_17 у вчиненні ним злочину доведена в повному обсязі і умисні дії ОСОБА_17 вірно кваліфіковані органом досудового слідства за ч. 5 ст. 27 ч. 1 ст. 205 КК України, як співучасть у формі пособництва по створенню суб'єкта підприємницької діяльності з метою прикриття незаконної діяльності.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Таким чином, єдиною підставою документального підтвердження спірних сум податкового кредиту мають бути належним чином складені та підписані повноважними особами первинні документи в розумінні наведених норм законодавства.
При вирішенні даної справи, суд враховує також правову позицію Вищого адміністративного суду України, висловлену ним в інформаційному листі від 20.07.2010 №1112/11/13-10, відповідно до якого процесуальна діяльність суду із встановлення обґрунтованості права платника податку на податковий кредит та/або бюджетне відшкодування з податку на додану вартість повинна включати такі етапи: 1) встановлення факту здійснення господарської операції; 2) встановлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції; 3) встановлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг) і господарською діяльністю платника податку; 4) встановлення дотримання платником податку спеціальних вимог щодо документального підтвердження сум податкового кредиту та/або бюджетного відшкодування з податку на додану вартість; 5) встановлення факту надмірної сплати податку на додану вартість у ціні товарів (послуг), що придбані платником податку.
Як зазначено в інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 №742/11/13-11, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Крім того, при вирішенні даної справи суд враховує зазначену в постанові від 22.09.2015 (справа №21-1359а15) правову позицію Верховного Суду України, відповідно до якої визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.
У своєму рішенні Верховний Суд України вказав на те, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
З урахуванням фактичних обставин, господарські операції між позивачем та його контрагентом не мали реального характеру, тобто, були оформлені лише документально без реального настання правових наслідків.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, Черкаський окружний адміністративний суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.
Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову - відмовити повністю.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. У разі застосування судом частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя В.А. Гайдаш
Повний текст рішення виготовлено 15.03.2018
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2018 |
Оприлюднено | 18.03.2018 |
Номер документу | 72774449 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.А. Гайдаш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні