Ухвала
від 15.03.2018 по справі 522/21295/17
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/21295/17

Провадження 1-кс/522/4496/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2018 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси Терзі І.Г., при секретарі Пешко Я.С. за участю прокурора Непорада В.М., захисника ОСОБА_1, розглянувши клопотання старшого слідчого слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Одеській області ОСОБА_2, погоджене прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3, про здійснення спеціального досудового розслідування, у кримінальному провадженні за № 22017160000000207 від 09.11.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.258-3 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання слідчого, слідчим відділом Управління СБ України в Одеській області 09.11.2017 розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному в ЄРДР за №22017160000000207, за підозрою громадянина України ОСОБА_4, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що у березні-квітні 2014 року на території Донецької та Луганської областей створено стійкі ієрархічні об'єднання - терористичні організації, так звані Донецька народна республіка (далі - ДНР ) і Луганська народна республіка (далі - ЛНР ), учасники яких в Україні займаються вчиненням терористичних актів, залякуванням населення, вбивством людей, захопленням адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування та інших тяжких і особливо тяжких злочинів, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в державі.

Основною метою діяльності вказаних терористичних організацій є насильницька зміна та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, а також зміна меж території і державного кордону України у спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, шляхом створення незаконних державних утворень "ДНР" та "ЛНР".

Вказані терористичні організація є стійкими, мають чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл ролей між їх учасниками.

На керівників блоків покладається керівництво та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що перебувають у складі вказаних блоків.

При цьому на керівників та учасників силових блоків покладається забезпечення стійкості терористичних організацій шляхом чинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов'язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України. У свою чергу представники політичних блоків організовують збір та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичних організацій та осіб - прихильників їхньої діяльності, чим також забезпечують існування та функціонування вказаних терористичних організацій.

ДНР і "ЛНР" мають стабільний склад лідерів вказаних терористичних організацій, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоків лідерам організацій, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.

Так, на учасників політичних блоків, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов'язки:

- створення так званих органів державної влади незаконних державних утворень ДНР і "ЛНР" та організація їх діяльності;

- видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади незаконних державних утворень ДНР і "ЛНР";

- організація та проведення незаконних референдумів на території Донецької і Луганської областей про визнання суверенітетів незаконних державних утворень ДНР і "ЛНР";

- проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичних організацій ДНР і "ЛНР" з метою схилення їх до участі у вказаних терористичних організаціях та отримання підтримки власної протиправної діяльності серед мешканців східних регіонів України;

- організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичних організацій та осіб - прихильників їх діяльності, а також її розподілу;

- налагодження взаємодії між незаконними державними утвореннями "Донецька народна республіка" та Луганська народна республіка та їхніми лідерами з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном, з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам та Збройним Силам України;

- налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності ДНР і "ЛНР" в позитивному світлі, дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції, та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам бойових блоків ДНР і "ЛНР" для забезпечення їх протиправної діяльності;

- забезпечення учасників ДНР і "ЛНР" транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.

На учасників силових блоків, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладались наступні обов'язки:

- організація та веденнязбройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов'язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;

- з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними Силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників ДНР і "ЛНР", озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями;

- створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності;

- вербування нових учасників до складу силових блоків ДНР і "ЛНР" та керівництво їхніми діями;

- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об'єктів на території Донецької і Луганської областей;

- скоєння терористичних актів та диверсій на території України;

- захоплення та інше незаконне заволодіння зброєю, боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції, та забезпечення власної злочинної діяльності;

- викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні;

- силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконних референдумів на території Донецької і Луганської областей про визнання суверенітету незаконних державних утворень "ДНР" і "ЛНР", а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;

- вчинення дій, спрямованих на унеможливлення проведення загальнодержавних і місцевих виборів на території Донецької і Луганської областей;

- організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичних організацій.

Указом Президента України № 405/2014 від 14.04.2014 введено в дію рішення ОСОБА_5 національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України . На підставі цього Указу на території Донецької і Луганської областей триває антитерористична операція, спрямована на припинення діяльності указаних терористичних організацій.

Законом України Про боротьбу з тероризмом від 20.03.2003 встановлено, що терористична організація - стійке об'єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов'язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Визначальним для визнання організації терористичною є те, що хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.

Зверненням Верховної ОСОБА_5 України до Організації Об'єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської ОСОБА_5 Європи, Парламентської ОСОБА_5 НАТО, Парламентської ОСОБА_5 ОБСЄ, Парламентської ОСОБА_5 ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженим постановою Верховної ОСОБА_5 України від 27.01.2015 № 129-VІІІ; Заявою Верховної ОСОБА_5 України Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організацій ДНР та ЛНР , які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян , схваленою постановою Верховної ОСОБА_5 України від 04.02.2015 № 145-VІІІ; Заявою Верховної ОСОБА_5 України Про відсіч збройної агресії Російської Федерації та подолання її наслідків , схваленою постановою Верховної ОСОБА_5 України від 21.04.2015 № 337-VІІІ, ДНР та ЛНР визначено терористичними організаціями.

У клопотанні зазначено, що в ході досудового розслідуванні встановлено, що приблизно в травні 2014 року (точні дата та час не встановлені) громадянин України ОСОБА_4, будучи невдоволеним діючою владою в Україні і керуючись мотивом її не сприйняття,вступив з невстановленими особами у злочинну змову, направлену на участь у незаконних збройних формуваннях терористичної організації ДНР , які знаходились на території Донецької області, з метою здійснення опору законним діям працівників правоохоронних органів України та Збройних Сил України, задіяним у проведенні антитерористичної операції, на території Донецької та Луганської областей.

В подальшому, реалізуючи мету збройного опору діючій українській владі, знаходячись у м. Донецьку, ОСОБА_4 вступив до лав незаконного збройного формування терористичної організації ДНР , т. зв. Першого слов'янського батальйону ( 1-я отдельная славянская мотострелковая бригада 1 армейского корпуса ДНР (1 ОСМБР) в/ч 08801 ) , став членом силового блоку терористичної організації ДНР . При цьому ОСОБА_4 усвідомлював, що діяльність вказаної терористичної організації є незаконною і спрямованою на насильницьку зміну, повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також зміну меж території і державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом створення незаконного державного утворення "Донецька народна республіка" . Також, ОСОБА_4 усвідомлював, що він буде учасником силового блоку терористичної організації і для досягнення спільної злочинної мети, перебуваючи у складі даної організації, буде із застосуванням зброї чинити опір законним діям працівників правоохоронних органів України та Збройних Сил України, задіяних у проведенні антитерористичної операції, направленим на припинення протиправної діяльності терористичної організації, чим сприятиме їй діяльності. Тим самим, вступивши до лав терористичної організації ДНР , ОСОБА_4 вступив з невстановленими особами у злочинну змову, направлену на участь у терористичній організації ДНР .

Слідчим зазначено, що приймаючи участь у діяльності терористичної організації ДНР , у складі незаконного збройного підрозділу Першого слов'янського батальйону , у період з 2014 року по 2016 рік (точна дата досудовим розслідуванням не встановлена), ОСОБА_4, діючи умисно, безпосередньо, із застосуванням невстановленої вогнепальної зброї, здійснював збройний опір законним діям працівників правоохоронних органів України та Збройних Сил України, задіяних у проведенні антитерористичної операції, в населених пунктах: м. Стаханов, м. Дебальцево, м. Углегорськ, м. Світлодарськ, м. Красний Луч, м. Горлівка Донецької області.

Крім того, продовжуючи свою злочинну діяльність, в липні 2017 року ОСОБА_4, знаходячись у м. Донецьку, пройшов медичну комісію у невстановлених медичних закладах м. Донецька та через невстановлений військовий комісаріат незаконного державного утворення "Донецька народна республіка" у м. Донецьку був зарахований до складу незаконного збройного формування терористичної організації "ДНР" - в 11 полк 1 армійського корпусу терористичної організації ДНР ( 11 отдельный енакиевско-дунайский мотострелковый полк ДНР (в/ч 08818) ), де в період з липня по вересень 2017 року, діючи умисно, безпосередньо, із застосуванням невстановленої вогнепальної зброї, приймав участь у бойових діях проти Збройних Сил України та інших підрозділів, задіяних у проведенні антитерористичної операції.

У клопотанні зазначено, що відповідно до доведеного ОСОБА_4 плану спільних злочинних дій, розробленого керівниками терористичної організації ДНР , на останнього покладалось:

- ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов'язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України з метою унеможливлення припинення спільної злочинної діяльності;

- участь у захопленні населених пунктів, будівель та інших об'єктів на території Донецької та Луганської областей;

- з метою унеможливлення припинення злочинної діяльності терористичної організації - спорудження і укріплення блок-постів, обладнання вогневих позицій та інших інженерних споруджень;

- охорона блок-постів терористичної організації та інших об'єктів, захоплених її учасниками на випадок спроб припинення їхньої злочинної діяльності співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних Сил України;

- у складі так званих груп швидкого реагування здійснення виїздів з метою перевірки інформації щодо переміщення українських військових формувань;

- участь у складі створених не передбачених законом воєнізованих формувань, що є одним із структурних елементів силового блоку терористичної організації ДНР ;

- виконання інших вказівок керівників силового блоку даної терористичної організації.

24.11.2017 в рамках розслідування кримінального провадження ОСОБА_4 винесено письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України.

Однак, не дивлячись на те, що ОСОБА_4, у спосіб передбачений КПК України, було завчасно повідомлено про необхідність прибути до слідчого для отримання повідомлення про підозру та участі у допиті в якості підозрюваного, ОСОБА_4 до слідчого не з'явився та попередньо не повідомив про причини своєї неявки.

У зв'язку з чим, письмове повідомлення про підозру направлено у спосіб, передбачений КПК України для вручення повідомлень.

Крім цього, 27.11.2017 підозрюваного ОСОБА_4, у зв'язку з тим, що його місцезнаходження не відоме, відповідно до ст. 281 КПК України постановою слідчого оголошено в розшук, здійснення якого доручено Білгород - Дністровському МРВ Управління СБ України в Одеській області.

04.12.2018 слідчий, за погодженням з прокурором, звернувся до Приморського районного суду м. Одеси з клопотанням про застосування стосовно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та клопотанням про дозвіл на затримання ОСОБА_4 з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування стосовно нього запобіжного заходу.

22.12.2017 ухвалою слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси Гаєвою Л.В. (№ 522/21295/17; 1- кс /522/23256/17) надано дозвіл на затримання ОСОБА_4 з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування стосовно нього запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, після чого вказану ухвалу, для виконання, направлено до ДПС України та Білгород-Дністровського МРВ Управління СБ України в Одеській області.

У клопотанні слідчим зазначено, що незважаючи на неможливість допитати підозрюваного ОСОБА_4 по обставинам його підозри, вина останнього у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України повністю підтверджується зібраними у ході досудового розслідування доказами, а саме:

- повідомленням Білгород - Дністровського МРВ УСБУ в Одеській області про вчинення кримінального правопорушення від 08.11.2017 № 65/28-1440, відповідно до якого отримано інформацію про причетність ОСОБА_4 до незаконних збройних формувань терористичної організації ДНР , а саме участь останнього у збройному протистоянні проти Збройних сил України та інших підрозділів, задіяних під час проведення АТО;

- відповідями на слідчі доручення Білгород-Дністровського МРВ УСБУ в Одеській області від 12.06.2017 №65/28/706нт, від 13.08.2017 №65/28/1010нт, від 15.09.2017 №65/28/1182нт, від 27.09.2017 №65/28/1240нт, від 29.11.2017 №65/28/1594нт, відповідно до яких отримано інформацію про підрозділ терористичної організації ДНР , в якому перебуває ОСОБА_4, бойові дії, в яких останній приймав участь під час збройного протистояння силам АТО;

- протоколами допиту свідків ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 в ході яких вони показали, що ОСОБА_4 вже багато років не проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, та перебуває на тимчасово окупованій території Донецької області, де приймає участь у складі НЗФ терористичної організації ДНР у бойових діях проти сил ЗСУ;

- протоколом огляду інформації, що міститься на носії інформації CD- диску, яку отримано в ПрАТ ВФ-Україна від 21.09.2017, встановлено, що абонент ОСОБА_4. з 01.01.2016 по теперішній час перебуває на тимчасово окупованій території Донецької області, фактично підконтрольній терористичної організації "ДНР".

- протоколом огляду інформації, яка міститься в глобальній мережі Інтернет від 22.09.2017;

- протоколом огляду інформації, яка міститься в глобальній мережі Інтернет від 10.11.2017;

- протоколом огляду інформації, яка міститься в мережі Інтернет, а саме карт АТО, від 22.12.2017;

- протоколами про проведення НСРД відносно ОСОБА_4 від 29.07.2017, 05.08.2017, 12.09.2017, 29.09.2017, 10.10.2017, 16.12.2017, з яких знято гриф таємності;

- за сукупністю, іншими матеріалами провадження у їх сукупності.

Поряд з тим, з матеріалів кримінального провадження вбачається, що підозрюваний ОСОБА_4 з травня 2014 року перебуває в районі проведення антитерористичної операції, а саме у населених пунктах Донецької області, які відповідно до переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, затвердженого розпорядженням КМУ № 1085-р від 07.11.2014 - тимчасово не підконтрольні українській владі та внесені до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затвердженого розпорядженням КМУ № 1275-р від 02.12.2015.

Крім того, в порядку передбаченому КПК України, за останнім місцем фактичного проживання підозрюваного ОСОБА_4 надіслано повітки про явку останнього 16.11.2017, 20.11.2017 та 04.12.2017 для участі у допиті в якості підозрюваного, проте ОСОБА_4 до слідчого не з'явився і не повідомив попередньо про причини неявки.

Також, необхідно враховувати той факт, що ОСОБА_4 повідомлено про підозру, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України. При цьому, санкція даної статті передбачає можливість призначити йому покарання у вигляді позбавлення волі на строк від восьми до п'ятнадцяти років.

У зв'язку з чим, побоюючись виду та розміру міри покарання, яке загрожує ОСОБА_4 в разі засудження, він може переховуватися від органів досудового розслідування та суду.

Згідно повідомлення Б.-Дністровського МРВ Управління СБ України в Одеській області № 65/28/1594нт від 29.11.2017 - підозрюваний ОСОБА_4 переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності та на даний час перебуває в районі проведення антитерористичної операції, а саме м. Донецьк Донецької області, на якій органи державної влади України тимчасово не здійснюють свої повноваження.

26.12.2017 досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22017160000000207 від 09.11.2017, за підозрою ОСОБА_4, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України - зупинено на підставі ст. 280 ч. 1 п. 2 КПК України.

02.03.2018 досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22017160000000207 від 09.11.2017, за підозрою ОСОБА_4, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України відновлено для складання клопотання та отримання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування відносно підозрюваного ОСОБА_4

02.03.2018р. постановою старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_11 досудове розслідування по вказаному кримінальному провадженні було зупинено на підставі ст.280 ч.1 п.2 КПК України.

15.03.2018р. постановою старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Одеській області ОСОБА_11 досудове розслідування по вказаному кримінальному провадженні було відновлено.

Відповідно до ст. 1 Закону Україну Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 02.09.2014 - територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення ОСОБА_5 національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

При цьому, відповідно до Розпорядження КМУ № 1275-р від 02.12.2015 Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України м. Донецьк,Донецької області внесено до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

На даний час у кримінальному провадженні проведено всі можливі слідчі (розшукові) дії і зібрані під час досудового розслідування докази є достатніми для складання обвинувального акту, однак завершити досудове розслідування не виявляється за можливе, оскільки підозрюваний ОСОБА_4 переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, стосовно нього наявні фактичні дані, що він перебуває в районі проведення антитерористичної операції та ухиляється від явки на виклик слідчого.

У зв'язку з викладеним, у органу досудового розслідування виникла необхідність звернутись до слідчого судді з клопотанням про застосування спеціального досудового розслідування відносно підозрюваного ОСОБА_4

Відповідно до ч. 2 ст. 1 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_5 України, цього Кодексу та інших законів України.

Відповідно до ч. 5 ст. 139 КПК України ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим та оголошення його у міждержавний та/або міжнародний розшук є підставою для здійснення для спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Згідно зі ч.1 ст. 297-1, Глави 24-1 КПК України - спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.

Частина 2 статті 297-1, Глави 24-1 КПК України передбачає, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченого статтею 258-3 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук.

Положення частини п'ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Відповідно до ст. 5 Здійснення спеціального досудового розслідування та спеціального судового провадження стосовно осіб, які перебувають в районі проведення антитерористичної операції Закону України Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції № 1632-VII від 12.08.2014 - ухилення від явки на виклик слідчого (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, який перебуває в районі проведення антитерористичної операції, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України, з особливостями, встановленими цим Законом.

Вимога про оголошення у міждержавний або міжнародний розшук не поширюється на випадки, якщо вирішується питання про застосування стосовно цих осіб спеціального кримінального провадження.

Слідчим у клопотанні зазначено, що в ході проведення досудового розслідування встановлено, що підозрюваний ОСОБА_4 переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, стосовно нього наявні фактичні дані, що він перебуває в районі проведення антитерористичної операції та ухиляється від явки на виклик слідчого, що підтверджується матеріалами кримінального провадження № 22017160000000207, що є підставою для звернення до слідчого судді з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування.

Також у клопотанні зазначено, що проведення допиту свідків у судовому засіданні під час здійснення розгляду цього клопотання є недоцільним оскільки допити свідків за вказаними обставинами здійснювались нещодавно та у зв'язку з тим, що інформація про те, що ОСОБА_4 переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, перебуває в районі проведення антитерористичної операції та ухиляється від явки на виклик слідчого підтверджується іншими доказами.

Враховуючи викладене, а також те, що підозрюваний ОСОБА_4 підозрюється у вчинені злочину, щодо якого відповідно до ст. 297-1 Глава 24-1, п. 20 1 розділу XI "Перехідних положень КПК України передбачено можливість здійснення спеціального досудового розслідування, на даний час переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, стосовно нього наявні фактичні дані, що він перебуває в районі проведення антитерористичної операції, керуючись вимогами ст. ст. 40, 297-1, 297-2, п. 20 1 розділу XI "Перехідних положень КПК України, ст. 5 Закону України Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції № 1632-VII від 12.08.2014, слідчий за погодженням з прокурором просить надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування стосовно ОСОБА_4

В судовому засіданні прокурор Непорада В.М., підтримав клопотання та просив його задовольнити.

Захисник ОСОБА_1 заперечував щодо задоволення клопотання слідчого.

Заслухавши учасників судового провадження, а також дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, оскільки викладені в клопотанні обставини, та додані до нього матеріали свідчать про те, що підозрюваний ОСОБА_4, переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у розшук.

Вважаю, що прокурором під час розгляду клопотання надано достатньо матеріалів (доказів), які є достатніми для переконання, що підозрюваний ОСОБА_4, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, переховується на території не підконтрольній державі Україна, та фактично перебуває в районі проведення антитерористичної операції.

За таких обставин, є підстави, передбачені ч.2 ст.297-1 КПК України, для здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22017160000000207 від 09.11.2017, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушень, передбаченого ч. 1 ст.258-3 КК України.

Керуючись ст.ст.297-1, 297-2, 297-3, 297-4 КПК України,-

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянина України, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_3, останнє місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_4.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

15.03.2018

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення15.03.2018
Оприлюднено18.03.2018
Номер документу72778891
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —522/21295/17

Постанова від 23.06.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Ухвала від 15.03.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Терзі І. Г.

Ухвала від 15.03.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Терзі І. Г.

Постанова від 15.12.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 16.11.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні