ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 лютого 2018 року № 826/10907/17
Окружний адміністративний суд м.Києва у складі судді Смолія І.В., при секретарі судового засідання Острович Е.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2
до Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м.Києві
третя особа Громадська організація Шахова асоціація незрячих України
про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2
від відповідача: Муквич А.О.
від третьої особи: не прибув
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
З позовом до Окружного адміністративного суду м.Києва звернулись ОСОБА_1, ОСОБА_2 (надалі також - позивачі) Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м.Києві (надалі також - відповідач), третя особа Громадська організація Шахова асоціація незрячих України (надалі також - третя особа) про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, шо відповідачем протиправно вчинено реєстраційні дії 18.05.2017.
Відповідачем суду надано письмові заперечення, в яких просив суд відмовити в задоволенні позову з підстав викладених в письмових запереченнях.
Третя особа в судове засіданні не прибула, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлена належним чином.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, судом встановлено .
Громадська організація Шахова асоціація незрячих України відповідно до статуту є всеукраїнською, добровільною, неприбутковою громадською організацією, яка створена громадянами України рішенням Установчої Конференції ШАНУ 24.11.1990 року та зареєстрована Міністерством юстиції України 21.05.1991 року з метою задоволення та захисту своїх соціальних, культурних та інших законних інтересів, консолідації зусиль членів Організації, спрямованої на захист своїх спільних інтересів.
Керівними органами ГО ШАНУ є: конференція, правління, президент, ревізійна комісія.
Рішенням установчої конференції ШАНУ від 24.11.1990 обрано членами правління ШАНУ: ОСОБА_4, ОСОБА_1, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11.
Зазначеним рішенням обрано Головою Правління ШАНУ ОСОБА_4
ГО ШАНУ проведено позачергові збори та Протоколом VII з 'їзду ГО Шахова асоціація незрячих України від 29.04.2017 обрано Головою Правління ШАНУ ОСОБА_1 Обрано заступником голови правління ШАНУ ОСОБА_2 Обрано правління ШАНУ в складі: ОСОБА_1, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17 Обрано ревізійну комісії ШАНУ в складі ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_15 та інше.
Делегатами VII з 'їзду ГО Шахова асоціація незрячих України є: ОСОБА_15, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_1, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_17, ОСОБА_15 'янчук П.П., ОСОБА_23, ОСОБА_16, ОСОБА_24 ОСОБА_25, ОСОБА_13, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29
В подальшому ГО ШАНУ звернулась до Головного територіального управління юстиції у м.Києва для здійснення реєстраційних дій щодо внесення змін в реєстраційні документи громадської органіщзації.
Рішенням Головного територіального управління юстиції у м.Києві від 14.06.2017 відмовлено у державній реєстрації змін до відомостей про ГО ШАН, оскільки склад правління, який міститься в Єдиному реєстрі громадських формувань та в реєстраційній справі не відповідають даним, які зазначені у відомостях про керівні органу Організації та рішення про його зміну не приймалось.
Як зазначають позивачі, в зв'язку з відмовою проведення реєстраційний дії, останнім стало відомо, що 18.04.2017 ГО ШАНУ проведено з'їзд делегатів, на якому обрано голову мандатної комісії з'їзду ОСОБА_30 (Протокол №1) та запропоновано з'їзду ГО ШАНУ визнати повноваження всіх делегатів, що беруть участь в його роботі, та визнати з'їзд ГО ШАНУ правомочним для прийняття будь-яких рішень, що відповідають Статуту організації та не суперечать чинному законодавству України щодо діяльності громадських об'єднань.
Відповідно до Додатку до протоколу №1 від 18.04.2017, складено реєстр осіб, які брали участь у з'їзді ГО ШАНУ, зокрема: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_30, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48
В подальшому, 16.05.2017 ГО ШАНУ, подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в якій зазначено перелік змін: зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого); зміна відомостей про орган управління юридичної особи; зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи; зміна відомостей про членів керівних органів громадських формувань; зміна до установчих документів, які не пов'язані з внесенням змін до відомостей про юридичну особу, що містіться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
В заяві зазначено про зміну керівника юридичної особи на ОСОБА_5, внесення зміни про члена керівного органу - ОСОБА_5, ОСОБА_34, ОСОБА_31, ОСОБА_32
Крім того, в зазначеній заяві також зазначено про виключення членів керівних органів громадського формування - ОСОБА_1, ОСОБА_7, ОСОБА_2, ОСОБА_49
Для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи юридична особа Шахова асоціація незрячих України надано наступні документи, згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи : реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); додаток до установчих документів; квитанція, виданої банком; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; протокол №1 засідання мандатної комісії; протокол №2 засідання мандатної комісії; відомості про керівні органи; відомості про особу уповноважену представляти інтереси.
А також, згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах , для проведення реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах юридична особа Громадська організація Шахова асоціація незрячих України надано наступні документи: реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу).
18.05.2017 державним реєстратором Управління держаної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м.Києві Івченко Т.М. внесено зміни до реєстраційних даних Громадської організації Шахова асоціація незрячих України щодо внесення змін до установчих документів, внесення змін до найменування організації, зміни керівника органів.
Відповідні зміни здійсненні на підставі протоколів засідання мандатної комісії №1 та №2 від 18.04.2017 та поданої заяви.
Позивачі вважають такі дії відповідача, протиправними, оскільки статутом ГО ШАНУ не передбачено проведення засідань мандатної комісії. Крім того, присутні делегати на з'їзді від 18.04.2017 не є представниками осередків ШАНУ по областям України, а тому, вчинені дії є протиправними, а вчинена реєстраційна дія підлягає скасуванню.
Відповідно до розділу 5 Статуту ГО ШАНУ, основою ШАНУ є її осередки, що строюються і діють в областях України за місцем роботи або проживання інвалідів по зору. Осередки у своїй діяльності керуються цим Статутом. Вищим органом осередку є збори, на яких обирають голову строком на 1 рік. Рішенням зборів приймаються більшістю голосів присутніх на зборах. Збори розглядають і затверджують головну завдання, план роботи осередку, звіти про діяльність. Органами ШАНУ є з'їзд, конференція, правління, ревізійна комісія.
Як зазначають позивачі, згідно звіту про діяльність ГО ШАНУ та додатку №1, станом на 2004 рік, представниками осадків по регіонах є: ОСОБА_51, ОСОБА_52, ОСОБА_53, ОСОБА_54, ОСОБА_19, ОСОБА_13, ОСОБА_7, ОСОБА_55, ОСОБА_56, ОСОБА_57, ОСОБА_58, ОСОБА_59, ОСОБА_60, ОСОБА_61, ОСОБА_62, ОСОБА_24, ОСОБА_27, ОСОБА_63, ОСОБА_64
Делегати, які були присутні на з'їзді ГО ШАНУ 18.04.2017 є не уповноваженими на голосування та не наділені на здійснення будь-яких дій від ГО, а тому з'їзд, який проведено 18.04.2017 є нелегітимний.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 4 ст.1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі - Закон), визначено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Статтею 6 Закону передбачено, що державний реєстратор:
1) приймає документи;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
5) веде Єдиний державний реєстр;
6) веде реєстраційні справи;
7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 7 Закону, єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Єдиний державний реєстр ведеться державною мовою з використанням програмного забезпечення, розробленого відповідно до державних стандартів, що забезпечує його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави.
Відповідно до статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо:
визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи;
заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій;
накладення/зняття арешту корпоративних прав;
зобов'язання вчинення реєстраційних дій;
скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі;
виділу юридичної особи;
провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;
припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;
3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
Пунктом 6 ч.1 ст.28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань реєстратор відмовляє у державній реєстрації з таких підстави, якщо документи суперечать статуту громадського формування.
Як встановлено судом, проведення з'їзду 18.04.2017 відбулось з порушенням Статуту ГО ШАНУ, зокрема в з'їзді приймали участь представники осередків ГО, які не є їх членами, а також у відповідності до Статуту не передбачено проведення засідань мандатного комісії.
Отже, враховуючи викладене, держаним реєстратором вчинено реєстраційні дії 18.05.2017 на підставі документів, які суперечать Статуту ГО ШАНУ.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
На думку суду, відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість прийняття спірного рішення з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись вимогами ст.ст.2, 5- 11, 19, 72- 77, 90, 139, 241- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м.Києва, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати неправомірним дії державного реєстратора Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м.Києві Івченко Т.М. щодо вчинення реєстраційних записів від 18.05.2017 відносно Громадської організації Шахова асоціація незрячих України код ЄДРПОУ 14279454.
Зобов'язати державного реєстратора Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м.Києві Івченко Т.М. скасувати у державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань усі записи від 18.05.2017.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Суддя І.В. Смолій
Повний текст рішення виготовлено 12.03.2018.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2018 |
Оприлюднено | 18.03.2018 |
Номер документу | 72785332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Смолій І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні