Справа № 815/470/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 березня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд
під головуванням судді Андрухіва В.В.
за участю секретаря судового засідання Рижук В.І.
представника позивача - ОСОБА_1 (за ордером, договором, довіреністю)
представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛВФ-ЮГ» до Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов'язання зареєструвати податкову накладну, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛВФ-ЮГ» звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №529687/41502904 від 03.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №61 від 30.11.2017 року;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «ЛВФ-ЮГ» податкову накладну №61 від 30.11.2017 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що TOB ЛВФ-ЮГ було подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №61 від 30.11.2017 року, проте 14.12.2017 року TOB "ЛВФ-ЮГ" була отримана квитанція про зупинення реєстрації зазначеної податкової накладної. Позивач вказав, що на виконання пропозицій ДФС України TOB ЛВФ-ЮГ було подано до комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації 26.12.2017 року Повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №61 від 30.11.2017 року. До вказаного Повідомлення були додані пояснення та документи, що підтверджують реальність господарської операції. Як зазначив позивач, документи були подані в повному обсязі згідно підпункту 1 пункту 1 наказу Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, зокрема, були надані договір, первинні бухгалтерські документи: звіти комісіонерів, договори на використання автомобілів, штатний розклад, накази про прийняття на роботу, звіт по формі 1-ДФ, банківські виписки, акт виконаних робіт, деталізація до акту виконаних робіт, заява про взаємозалік зустрічних однорідних вимог, товарні накладні, договір оренди.
03.01.2018 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 529687/41502904 про відмову у реєстрації податкової накладної №61 від 30.11.2017 року в ЄРНП. Позивач зазначив, що 11.01.2018 року TOB ЛВФ-ЮГ була подана до комісії ДФС з питань розгляду скарг скарга від 05.07.2018 року на рішення комісії. 19.01.2018 року комісією ДФС з питань розгляду скарг прийнято рішення №7895/41502904 про залишення скарги від 05.01.2018 року без задоволення та рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної №61 від 30.11.2017 року - без змін.
Позивач вважав, що в рішенні комісії ДФС з питань розгляду скарг по податковій накладній №61 від 30.11.2017 року не наведено жодного обґрунтування, пояснення чи підстав, якими керувалась комісія ДФС з питань розгляду скарг при прийнятті зазначеного рішення.
Також позивач зазначив, що органом ДФС не взято до уваги специфіку діяльності TOB ЛВФ-ЮГ , не проведено аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, не враховано реальність господарської операції з постачання послуг, які сформували об'єкт оподаткування згідно податкової накладної №61 від 30.11.2017 року, наявність усіх первинних бухгалтерських документів за зазначеною податковою накладною. Починаючи з дати реєстрації і по теперішній час, як вказав позивач, TOB "ЛВФ-ЮГ" займається оптовою та роздрібною торгівлею продукцією (стартові пакети, скретч-картки, телефони, модеми) ПАТ ВФ Україна та надає ПАТ ВФ Україна супутні послуги щодо реалізації продукції.
Ухвалою судді від 12.02.2018 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.
Під час судового розгляду представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відповідача подала відзив на позов, у судовому засіданні проти задоволення позову заперечувала, зазначила, що TOB ЛВФ-ЮГ направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкову накладну №61. За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідних податкових накладних зупинена та висловлено пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Надалі платник податку направив повідомлення № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН № 61. Однак, за рішенням комісії ДФС України TOB ЛВФ-ЮГ відмовлено у реєстрації податкової накладної №61.
Представник відповідача зазначила, що TOB ЛВФ-ЮГ після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної було відправлено засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК. Серед переліку документів підприємством було надано до ДФС України повідомлення №1: договір №95 від 01.09.2015 року; додаткові згоди б/н від 01.02.2016, від 01.11.2016, від 01.06.2016; додатки до договору №3, №4, №1, №2; договір оренди №55 від 08.08.2017року; договора комісії №12 - ЛВФ, №13 - ЛВФ, №14 - ЛВФ, №15 - ЛВФ, №16 - ЛВФ, №18 - ЛВФ, №19 - ЛВФ, №1 - ЛВФ, №3 - ЛВФ, №8 - ЛВФ, №9 - ЛВФ, №10 - ЛВФ, №11 - ЛВФ, №22 - ЛВФ, №2 - ЛВФ, №5 - ЛВФ, №6 - ЛВФ, №7 - ЛВФ, №14 - ЛВФ, договори про використання працівником автомобіля в інтересах підприємства; наказ №1 від 31.10.2017 року про затвердження штатного розкладу; накладні за листопад 2017 року; виписка з особового рахунку; звіти комісіонера за листопад 2017 року; інформація про активацію сім-карток. Представник відповідача вказала, що за наслідками розгляду повідомлення комісією ДФС України прийнято рішення №39292197/41502904 від 03.10.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної №61 від 30.11.2017 року, за відсутності надання документів, визначених за Вичерпним переліком: відсутність розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а саме: відсутні товарно-транспортні накладні та акти прийому-передачі товарів.
Представник відповідача вважала, що позивачем не додержано вимог наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567.
Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.
ТОВ «ЛВФ-ЮГ» (код ЄДРПОУ 41502904) зареєстроване як суб'єкт господарювання Виконавчим комітетом Одеської міської ради 07.08.2017 року №15561020000063325.
Згідно з витягом № 1715534500657 від 23.08.2017 року ТОВ «ЛВФ-ЮГ» зареєстроване у якості платника податку на додану вартість 01.10.2017 року (а.с. 32, т. 1).
Відповідно до витягу з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом економічної діяльності ТОВ ««ЛВФ-ЮГ» є надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у. (КВЕД 82.99).
Судом встановлено, що 01.09.2015 року між ПрАТ МТС УКРАЇНА та ТОВ «СІМКА-СП» укладено договір поставки №95, згідно з яким Продавець поставляє, а Покупець приймає, оплачує і реалізує кінцевому споживачеві стартові пакети МТС, єдині ваучери, обладнання та термінали, а також надає послуги з пополярізаціі і просування продуктів МТС, підвищенню попиту на них у кінцевих споживачів на території Миколаївської, Одеської, Херсонської, Львівської, Закарпатської, Тернопільської, Івано-Франківської і Волинської області (а.с. 41-48, т. 1).
В подальшому, відповідно до листа від 29.05.2017 року, ПрАТ МТС УКРАЇНА з 23.05.2017 року змінило свою назву на ПрАТ ВФ України .
Відповідно до Угоди про заміну сторони від 01.11.2017 року в договорі №95 від 01.09.2015 року, ТОВ «ЛВФ-ЮГ» бере на себе всі права і обов'язки ТОВ «СІМКА-СП» по Договору №95 від 01.09.2015 року, а ТОВ «СІМКА-СП» передає всі свої права і обов'язки ТОВ «ЛВФ-ЮГ» (а.с. 40, т.1).
Як вбачається з Акту виконаних робіт №5217214522 від 30.11.2017 року сторонами підтверджено, що ТОВ «ЛВФ-ЮГ» за період з 01.11.2017 року по 30.11.2017 року належним чином виконало свої зобов'язання по наданню послуг, передбачених Договором №95 від 01.09.2015 року. Вартість послуг з популяризації та просування, наданих ТОВ «ЛВФ-ЮГ» складає 2206645,51 грн., включаючи ПДВ (а.с. 35, т. 1).
30.11.2017 року позивач склав податкову накладну № 61 про виконання для ПрАТ ВФ УКРАЇНА послуг з популяризації та просування продуктів на загальну суму 2206645,51 грн., у тому числі ПДВ - 367774,25 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 33, т. 1).
14.12.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України, версія 2.2.16.18 надійшла квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з якою податкова накладна № 61 від 30.11.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 34, т. 1).
Виявлені помилки: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 82.99. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу» .
26 грудня 2017 року ТОВ «ЛВФ-ЮГ» на адресу Державної фіскальної служби України направлено повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено з поясненнями та сканкопіями первинних документів (а.с. 37, т. 1).
Так, судом встановлено, що позивачем до повідомлення №1 від 26.12.2017 року додано: договір №95 від 01.09.2015 року; додаткові згоди б/н від 01.02.2016, від 01.11.2016, від 01.06.2016; додатки до договору №3, №4, №1, №2; договір оренди №55 від 08.08.2017року; договора комісії №12 - ЛВФ, №13 - ЛВФ, №14 - ЛВФ, №15 - ЛВФ, №16 - ЛВФ, №18 - ЛВФ, №19 - ЛВФ, №1 - ЛВФ, №3 - ЛВФ, №8 - ЛВФ, №9 - ЛВФ, №10 - ЛВФ, №11 - ЛВФ, №22 - ЛВФ, №2 - ЛВФ, №5 - ЛВФ, №6 - ЛВФ, №7 - ЛВФ, №14 - ЛВФ, договори про використання працівником автомобіля в інтересах підприємства; наказ №1 від 31.10.2017 року про затвердження штатного розкладу; накладні за листопад 2017 року; виписка з особового рахунку; звіти комісіонера за листопад 2017 року; інформація про активацію сім-карток.
03.01.2018 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 529687/41502904 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с. 38, т. 1).
11.01.2018 року TOB ЛВФ-ЮГ була подана до ДФС України скарга вих. №ЛВФ/01 від 05.01.2018 року на рішення комісії ДФС України № 529687/41502904 від 03.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №61 від 30.11.2017 року (а.с. 40-43, т. 2).
19.01.2018 року комісією ДФС України з питань розгляду скарг прийнято рішення №7895/41502904 про залишення скарги TOB ЛВФ-ЮГ №ЛВФ/01 від 05.01.2018 року без задоволення та рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної № 61 від 30.11.2017 року - без змін (а.с. 44, т. 2).
Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положень п. 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Приписами п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Згідно з положеннями п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:а) порядковий номер податкової накладної;б) дата складання податкової накладної;в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;є) ціна постачання без урахування податку;ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.
Пунктом 201.10. статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобовязаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно з п. 74.2. статті 74 Податкового кодексу України в редакції, чинній на момент виникнення спірних взаємовідносин між сторонами, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п.5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Приписами п.п. 12,13,14,17 Порядку №1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Зазначеним нормам порядку № 1246 кореспондують приписи п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про:реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.п. 1,2,6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , що затверджені Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 року № 567, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).
Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).
Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Згідно з п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - ОСОБА_1):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Суд зазначає, що в квитанції від 14.12.2017 року вказано, що податкова накладна № 61 від 30.11.2017 року відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 82.99. Проте, як зазначено судом вище, п. 6 Критеріїв містить два підпункти критеріїв оцінки ступеня ризиків податкових накладних, тоді як в квитанції не визначено конкретного підпункту п.6 Критеріїв, якому відповідає податкова накладна №61, що є, на думку суду, підставою вважати зазначену квитанцію такою, що складена із порушенням норм законодавства.
Так, суд зазначає, що в залежності від того, якому саме критерію оцінки ступеня ризику, визначеному у пп. 1 чи пп. 2 п. 6 Критеріїв, відповідає податкова накладна, суб'єкт підприємництва має надати певний вичерпний перелік документів. Такі переліки визначені законодавцем окремо для податкових накладних, що відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, передбачених пп. 1 та пп. 2 п. 6 Критеріїв.
Відповідно до п.1,2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» від 29 березня 2017 р. № 190, комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Суд зазначає, що в оскаржуваному рішенні комісії ДФС України, у якості підстави для його прийняття вказано: «надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.» .
На думку суду, така підстава для прийняття рішень є формальною, оскільки не можливо встановити, що конкретно порушив суб'єкт підприємницької діяльності, а саме: суб'єктом підприємництва надано копії документів, що складені з порушенням законодавства, чи документи є недостатніми, або документи надано у недостатній кількості та складені з порушенням законодавства.
Крім того, суд вважає, що подані позивачем разом з повідомленням №1 документи, відповідають вимогам наказу Міністерства фінансів України 13.06.2017 року №567, та є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної №61 від 30.11.2017 року.
Крім того, суд зазначає, що 07.12.2017 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України №2245-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі - Закон №2245-VІІІ).
Законом №2245-VІІІ, розділ ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 57-1, відповідно до якого податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 цього Кодексу, реєструється з урахуванням вимог п.200-1.3 та 200-1.9 ст.200-1 та п.201.10 ст.201 цього Кодексу не пізніше 02.01.2018 року крім: податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких станом на 01.12.2017 року не подані пояснення і копії документів відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 цього Кодексу; податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних по яким станом на 01.12.2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.
Пунктом 13 Закону №2245-VIII виключено п.74.2 ст.74 Податкового кодексу України.
Отже, усі податкові накладні, подані на реєстрацію після набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 року № 2245-УІІІ (01.01.2018 року), підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних без їх перевірки системою моніторингу оцінки ризиків (СМКОР), податкові накладні реєстрація яких була зупинена в період з 01.07.2017 року по 01.12.2017 року, та по яким розпочата процедура адміністративного чи судового оскарження повинні бути зареєстровані 02.01.2018 року. Натомість податкові накладні, подані на реєстрацію в період з 01.12.2017 року по 31.12.2017 року, під дію цього Закону не підпадають.
Враховуючи встановлені судом обставини, зокрема, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної посилання на конкретний підпункт пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, відсутність в оскаржуваному рішенні конкретної підстави його прийняття, надання позивачем усіх необхідних документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, суд дійшов висновку, що прийняте Державною фіскальною службою України рішення від 03.01.2018 року №529687/41502904 є протиправним та підлягає скасуванню. З огляду на зазначене, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача, суд вважає за необхідне зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну ТОВ «ЛВФ-ЮГ» від 30.11.2017 року №61.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З огляду на викладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛВФ-ЮГ» є обґрунтованими та підлягають повному задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, 255, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛВФ-ЮГ» (65012, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 41502904) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №529687/41502904 від 03.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №61 від 30.11.2017 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛВФ-ЮГ» податкову накладну №61 від 30.11.2017 року.
Стягнути сплачений при подачі позову судовий збір у сумі 3524 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні) з Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛВФ-ЮГ» (65012, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 41502904).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повний текст рішення складено 19 березня 2018 року
Суддя В.В. Андрухів
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2018 |
Оприлюднено | 21.03.2018 |
Номер документу | 72827335 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні