Постанова
від 13.03.2018 по справі 816/2083/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2018 р. м. ХарківСправа № 816/2083/17 Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі колегії :

головуючого судді: Старосуда М.І.

суддів: Яковенка М.М. , Лях О.П.

при секретарі судового засідання Жданюк А.О.

за участю представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 22.12.2017, повний текст складено 02.01.18 по справі № 816/2083/17

за позовом приватного підприємства "Фламінго Текстиль"

до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області

про визнання протиправними та скасування постанови про накладення штрафних санкцій та рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправними та скасування постанови про накладення штрафних санкцій від 25.10.2017 №28 та рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 25.10.2017 №65.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 22.12.2017р. позовні вимоги задоволено.

Відповідач, не погодившись із вказаним рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невірне застосування судом першої інстанції до спірних правовідносин норм процесуального та матеріального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати оскаржуване рішення та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. В обґрунтування апеляційної скарги апелянт посилається на порушення ПП "Фламінго Текстиль" пункту 3.1. розділу ІІ "Гігієнічні вимоги до сировини, матеріалів текстильних, шкіряних, хутрових та виробів з них" Державних санітарних норм та правил "Матеріали та вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні вимоги", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 29.12.2012 № 1138, яким передбачено, що одяг першого та другого шарів для дітей віком від 0 до 3 років повинен виготовлятися тільки з натуральних тканин.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, 10 жовтня 2017 року Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області отримало лист Держпродспоживслужби України вх. № 3974, яким було доручено здійснити перевірку характеристик продукції - комплекту ясельного ТМ «Фламінго Текстиль» .

Листом № 01-27/5369 від 11 жовтня 2017 року Головне управління Держпродспоживслужби повідомило ПП «Фламінго Текстиль» про проведення 23 жовтня 2017 року позапланової невиїзної перевірки та запропонувало надати відповідні документи.

23 жовтня 2017 року ПП «Фламінго Текстиль» надало відповідачу зазначені в запиті документи та відповідь на запит.

24 жовтня 2017 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області складено акт № 000040, яким зафіксовано факт порушення ПП «Фламінго Текстиль» статті 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» ; ДСТУ 4519:2006 - споживче маркування товарів легкої промисловості; п. 3.1 Державних санітарних норм і правил «Матеріали і вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні умови» , затверджених наказом МОЗ від 29.12.2012 № 1138.

25 жовтня 2017 року на підставі зазначеного акту перевірки Головним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області прийнято: рішення № 65 про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів - заборона надання продукції на ринку зі строком виконання 07 грудня 2017 року та постанову № 28 про накладення на ПП «Фламінго Текстиль» штрафних санкцій в розмірі 25500 грн. за порушення пункту 1 частини 2 статті 15 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» - введення в обіг небезпечної нехарчової продукції, яка не відповідає встановленим вимогам, а саме дитячий одяг для дітей віком від 0 до 3 років зі складом сировини: бавовна 60 % поліестер 40 %, проте одяг першого і другого шарів для дітей віком від 0 до 3 років повинен виготовлятися тільки з натуральних тканин, чим порушено вимоги статті 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» ; п. 3.1 Державних санітарних норм і правил «Матеріали і вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні умови» , затверджених наказом МОЗ від 29.12.2012 № 1138.

Позивач не погодився із зазначеними рішенням та постановою та оскаржив їх до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач у ході розгляду справи не довів, що у спірних відносинах він діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України і, що матеріалами справи підтверджується дотримання ПП "Фламінго Текстиль" чинних вимог законодавства під час виробництва та реалізації комплекту ясельного ТМ "Фламінго" арт. 720-321, розмір 62-40.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції та зазначає, що абзацами 4, 6 частини 1 статті 11 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції передбачено, що до повноважень органів ринкового нагляду віднесено проведення перевірки характеристик продукції, в тому числі відбирання зразків продукції та забезпечення проведення їх експертизи (випробування); прийняття у випадках та порядку, визначених цим Законом, рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, здійснення контролю стану виконання суб'єктами господарювання цих рішень.

За приписами частини 1 статті 23 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" під час перевірок характеристик продукції проводяться документальні перевірки, у разі необхідності - обстеження зразків продукції, а за наявності підстав вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, - відбір та експертиза (випробування) зразків продукції.

Отже, наведеними приписами законодавства на органи ринкового контролю покладено обов'язок здійснювати відбір та експертизу (випробування) зразків продукції у разі наявності підстав вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, ПП "Фламінго Текстиль" 23 жовтня 2017 року було надано відповідачу для проведення перевірки зазначені в запиті документи та діючий висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-04/31863 від 17.07.2015 року з додатком, яким досліджено вироби трикотажні верхні для хлопчиків та чоловіків, дівчаток та жінок в асортименті згідно додатку код за ДКПП: 14.13, вироблені ПП "Фламінго Текстиль". Зазначеним висновком встановлено, що за результатами державної санітарно - епідеміологічної експертизи об'єкт експертизи відповідає встановленим медичним критеріям безпеки та вимогам діючого санітарного законодавства України. Досліджені вироби ПП "Фламінго Текстиль" відповідають вимогам ДСТУ ГОСТ 31409:2014 та ДСТУ ГОСТ 31410:2014.

Згідно акту перевірки № 000040 від 24 жовтня 2017 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області зроблено висновок про небезпечність та невідповідність встановленим вимогам дитячого одягу для дітей віком від 0 до 3-х років зі складом сировини (бавовна 60%, поліестер 40%), а саме: комплекту ясельного ТМ "Фламінго" арт. 720-321, розмір 62-40 на підставі маркувальної етикетки, наданої ПП "Фламінго Текстиль", в якій зазначено склад волокна цього виробу.

Відповідно до частин 13 та 14 статті 23 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", у разі якщо суб'єктом господарювання надано висновки експертизи, протоколи випробувань продукції, сертифікати відповідності або інші документи про відповідність, видані за результатами добровільної оцінки відповідності акредитованими органами з оцінки відповідності, органи ринкового нагляду належним чином ураховують ці документи при проведенні перевірок характеристик продукції. При цьому органи ринкового нагляду мають право звертатися до органів з оцінки відповідності із запитами стосовно надання відомостей про видачу, відмову у видачі, обмеження сфери, призупинення та скасування документів про відповідність відповідної продукції, які повинні надавати відомості за такими запитами не пізніше наступного робочого дня з дня їх одержання.

Однак, відповідачем всупереч вимогам частин 13 та 14 статті 23 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" зазначений висновок без будь-яких обґрунтувань не було взято до уваги та не надано доказів, що вказаний висновок є нечинним чи таким, що прийнятий поза межами повноважень Державної санітарно - епідеміологічної служби України.

Як зазначено вище, висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-04/31863 від 17.07.2015 року підтверджено, що досліджені вироби ПП "Фламінго Текстиль" відповідають вимогам ДСТУ ГОСТ 31409:2014 та ДСТУ ГОСТ 31410:2014.

Відповідно до Законів України "Про стандартизацію" і "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності", Угоди про проведення узгодженої політики в галузі стандартизації, метрології і сертифікації від 13.03.92 та з урахуванням висновків за результатами експертизи державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості", Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 886 від 28.07.2014 прийняті такими, що додаються, міждержавні стандарти як національні стандарти України методом передруку з набранням чинності з 01.11.2014 року, зокрема:

- ДСТУ ГОСТ 31407:2014 Вироби трикотажні білизняні для немовлят і дітей ясельного віку. Загальні технічні умови (ГОСТ 31407-2009, IDT) Вперше (зі скасуванням в Україні ГОСТ 12694-90);

- ДСТУ ГОСТ 31409:2014 Вироби трикотажні верхні для жінок і дівчат. Загальні технічні умови (ГОСТ 31409-2009, IDT) - Вперше (зі скасуванням в Україні ГОСТ 7474-88);

- ДСТУ ГОСТ 31410:2014 Вироби трикотажні верхні для чоловіків і хлопчиків. Загальні технічні умови (ГОСТ 31410-2009, IDT) - Вперше (зі скасуванням в Україні ГОСТ 28039-89).

Згідно преамбули зазначених стандартів вони містять вимоги, що відповідають вимогам законодавства України.

Відповідно до п.п. 4.2.1 п. 4 ДСТУ ГОСТ 31407:2014, яким встановлюються вимоги до виробів трикотажних білизняних для немовлят і дітей ясельного віку, вироби для новонароджених (перші 28 днів життя) повинні виготовлятися тільки із натуральних тканин.

Згідно п. 4.2., 4.3 ДСТУ ГОСТ 31409:2014 Вироби трикотажні верхні для жінок і дівчат та ДСТУ ГОСТ 31410:2014 Вироби трикотажні верхні для чоловіків і хлопчиків допускається використання натуральної, хімічної сировини та їх поєднань для виробництва дитячого одягу.

Отже, зазначеними стандартами України, які набрали чинності з 01.11.2014 року, встановлено, що вимога обов'язкового використання натуральних тканин розповсюджується лише на одяг для дітей віком до 28 днів.

А в даному випадку, комплект ясельний ТМ "Фламінго" арт. 720-321, розмір 62-40, що був об'єктом перевірки, виготовляється для дітей старше ніж 28 днів.

Посилання апелянта на порушення ПП "Фламінго Текстиль" пункту 3.1. розділу ІІ "Гігієнічні вимоги до сировини, матеріалів текстильних, шкіряних, хутрових та виробів з них" Державних санітарних норм та правил "Матеріали та вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні вимоги", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 29.12.2012 № 1138, яким передбачено, що одяг першого та другого шарів для дітей віком від 0 до 3 років повинен виготовлятися тільки з натуральних тканин, як на підставу для задоволення апеляційної скарги, колегія суддів не приймає до уваги з наступних підстав.

Як підтверджено матеріалами справи, отримавши в установленому Законом порядку висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи № 05.03.02-04/31863 про відповідність виробів діючому санітарному законодавству України, позивач правомірно здійснював свою господарську діяльність з виробництва продукції у відповідності до ДСТУ ГОСТ 31407:2014, ДСТУ ГОСТ 31409:2014 та ДСТУ ГОСТ 31410:2014 - міждержавних стандартів прийнятих як національні стандарти України, які наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 886 від 28.07.2014 року набрали чинності з 01.11.2014 року.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про дотримання ПП "Фламінго Текстиль" чинних вимог законодавства під час виробництва та реалізації комплекту ясельного ТМ "Фламінго" арт. 720-321, розмір 62-40.

Таким чином, колегія суддів, переглянувши у межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи та прийняв законне рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржуване рішення прийнято з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права, що обумовлює залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області залишити без задоволення .

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 22.12.2017 по справі № 816/2083/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення - з 19.03.2018 року.

Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_3 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_4 ОСОБА_5

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2018
Оприлюднено21.03.2018
Номер документу72831586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2083/17

Постанова від 31.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 30.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 13.03.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 13.03.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 07.03.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Рішення від 22.12.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 27.11.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні