Справа № 466/864/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 березня 2018 року м. Львів
Шевченківський районний суд м. Львова у складі:
головуючого-судді Донченко Ю.В..
за участю секретаря - Піцик О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Львова адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про скасування рішення суб'єкта владних повноважень - постанови у справі про адміністративне правопорушення, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, посилаючись на те, що 04 грудня 2017 року Державними інспекторами - головними спеціалістами відділу контролю за використанням та охороною земель у Золочівському, Миколаївському, Перемишлянському, Пустомитівському районах та м. Львові Управління контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_2 та ОСОБА_3 здійснено захід державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки вимог земельного законодавства щодо законності використання земельних ділянок під облаштування автостоянки у АДРЕСА_1. Вважає дану перевірку проведену всупереч вимогам чинного законодавства, а також вважає, що інспектори не мали права проводити обстеження даних земельних ділянок. За результатами проведеної перевірки державними інспекторами складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 04.12.2017 року № 752-ДК/827/АП/09/01/-17. В подальшому державними інспекторами складено три акти про обстеження земельної ділянки, а саме: акт обстеження ділянки від 12.12.2017 року № 752-ДК/344/АО/10/01/ про обстеження земельної ділянки, яка знаходиться АДРЕСА_1 площа якої складає 0,07990 га.; акт обстеження ділянки від 12.12.2017 року № 752-ДК/345/АО/10/01/ про обстеження земельної ділянки, яка знаходиться АДРЕСА_1 площа якої складає 0,07990 га.; акт обстеження ділянки від 12.12.2017 року № 752-ДК/346/АО/10/01/ про обстеження земельної ділянки, яка знаходиться АДРЕСА_1 площа якої складає 0,07990 га. На підставі зазначених актів на позивача було складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 53-1 КУпАП та винесено постанову, якою справу про адміністративне правопорушення, вчинене директором ПП Скоринка Плюс ОСОБА_1 закрито, а матеріали справи передано в Львівську місцеву прокуратуру № 1 Львівської області. Позивач не погоджується з винесеною за результатами перевірки постановою про закриття справи від 13.12.2017 року 752-ДК/0277По/08/01/-17, вважає її неправомірною з тих підстав, що є розбіжності в загальній площі земельної ділянки, яку використовують та яку перевіряли. В зв'язку із чим просить суд визнати протиправною та скасувати постанову начальника управління контролю за використання та охороною земель Головного Управління Держгеокадастру у Львівській області ОСОБА_5 про закриття справи від 13.12.2017 року № 752-ДК/0277По/08/01/-17.
В судовому засіданні представник позивача - адвокат ОСОБА_6 позовні вимоги підтримала із підстав, наведених у позовній заяві та у відповіді на відзив. Просила позов задовольнити.
Представник відповідача Юрків Р.Р. позовні вимоги заперечив у повному обсязі, вказавши, що оскаржувана постанова була винесена начальником управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Львівській області ОСОБА_5 в межах наданих їй повноважень та відповідно до закону. Вказавши, що дана постанова є законною, а тому у задоволення вимог позивача слід відмовити.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, вивчивши відзив на позовну заяву та пояснення на відзив, дослідивши матеріали справи та справи про адміністративне правопорушення, суд вважає, що вказаний адміністративний позов задоволенню не підлягає з наступних підстав та мотивів.
В судовому засіданні встановлено, що на виконання ухвали Сихівського районного суду м. Львова від 27.11.2017 року державними інспекторами-головними спеціалістами відділу контролю за використанням та охороною земель у Золочівському, Миколаївському, Перемишлянському, Пустомитівському районах та м. Львові Управління котролю за використанням та охороною земель ОСОБА_2 та ОСОБА_8 проведено обстеження земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_1 та земель м. Львова між ними встановлено, що зазначені земельні ділянки використовуються (частково) як одне ціле, під розміщення автостоянки. Земельна ділянка огороджена сіткою, має заїзд (брама). Встановлено об'єкт малої архітектурної форми, в якому знаходиться охорона. Діяльність на території автостоянки здійснює ПП Скоринка плюс . Орієнтовна площа земельної ділянки, яку використовує ПП Скоринка плюс становить 1,2000 га. Правовстановлюючі документи на земельну ділянку відсутні, чим порушено вимоги ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України та ст. 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Дана обставина стверджується наявним в матеріалах справи актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 04 грудня 2017 року за № 752-ДК/827/17П/09/01/-17 (а.с. 17).
Також встановлено, що земельна ділянки кадастровий номер НОМЕР_2 площею 0,2563 га використовується під розміщення автостоянки, дана ділянка огороджена та на її території здійснює діяльність ПП Скоринка плюс та відсутні правовстановлюючі документи, чим порушено ст. ст. 125, 126 ЗК України, чим скоєно правопорушення, передбачене ст. 53-1 КУпАП. Дана обставина стверджується актом обстеження земельної ділянки № 752-ДК/344/АО/10/01/-17 від 12.12.2017 року (а.с. 15).
Також встановлено, що земельна ділянки площею 0,2197 га використовується під розміщення автостоянки, дана ділянка огороджена та на її території здійснює діяльність ПП Скоринка плюс та відсутні правовстановлюючі документи, чим порушено ст. ст. 125, 126 ЗК України, чим скоєно правопорушення, передбачене ст. 53-1 КУпАП. Дана обставина стверджується актом обстеження земельної ділянки № 752-ДК/345/АО/10/01/-17 від 12.12.2017 року (а.с. 16).
Також встановлено, що земельна ділянки кадастровий номер НОМЕР_3 площею 0,1620 га використовується під розміщення автостоянки, дана ділянка огороджена та на її території здійснює діяльність ПП Скоринка плюс та відсутні правовстановлюючі документи, чим порушено ст. ст. 125, 126 ЗК України, чим скоєно правопорушення, передбачене ст. 53-1 КУпАП. Дана обставина стверджується актом обстеження земельної ділянки № 752-ДК/346/АО/10/01/-17 від 12.12.2017 року (а.с. 16).
Згідно з ч. 1, 2 ст. 2 ЗК України, земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Відповідно до ст. 187 ЗК України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Приписами статті 188 ЗК України унормовано, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Відповідно до постанови КМУ від 10.09.2014 №442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади ліквідовано Державну інспекцію сільського господарства, поклавши функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів - на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру.
На виконання вказаного нормативного акту постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 №482 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України приведено у відповідність до наданих повноважень Положення про Державну службу України геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ від 14.01.2015 р. № 15, в частині організації та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.
Вказане узгоджується із положенням про Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, затвердженого наказом Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 05.01.2017 №2. Так, у відповідності до п.6 Положення посадові особи Управління в межах своїх повноважень мають право складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов'язкові до виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; безперешкодно обстежувати в установленому законом порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель.
У відповідності до преамбули Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , цей Закон визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
Стаття 6 Закону визначає повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі; стаття 10 вказаного Закону визначає повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель.
Так, згідно положень статті 6 Закону до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать зокрема здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.
В свою чергу, у відповідності до положень ст. 10 Закону державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:
безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;
викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушенням земельного законодавства України;
передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно-і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;
звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
Згідно із ст. 1 згаданого Закону державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства субуєктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Сфера дії цього Закону поширюється на відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
В даному випадку об'єктом перевірки є земельна ділянка та законність її використання.
У свою чергу, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
У відповідності до ст. 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом, зокрема, проведення перевірок.
Відтак, спеціальний нормативно-правовий акт у сфері державного контролю за використанням та охороною земель чітко визначає у який спосіб державними інспекторами у вказаній сфері здійснюється державний контроль за використанням та охороною земель, а саме шляхом проведення перевірок.
Крім того, згідно із ст. 244 КУпАП центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням законодавства у сфері використання та охорони земель і порядку та умов ведення насінництва та розсадництва, правил технічної експлуатації самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації (статті 52 - 53 4, 54 - 56, 104 1, 108 та 188 5).
Від імені зазначеного органу розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:
1) Головний державний інспектор сільського господарства України - штраф на громадян до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) головні державні інспектори сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, їх заступники - штраф на громадян до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) старші державні інспектори сільського господарства, державні інспектори сільського господарства - штраф на громадян до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У відповідності до вимог ст. 253 КУпАП якщо при розгляді справи орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, він передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 284 КУпАП постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу досудового розслідування, а також при наявності обставин передбачених статтею 247 цього Кодексу.
З огляду на наведене, суд вважає, що начальник управління контролю за використання охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Львівській області ОСОБА_5 при винесенні постанови про закриття провадження № 752-ДК/0277По/08/01/-17 від 13 грудня 2017 року діяла в межах наданих їй повноважень та у відповідності із законом.
Тому, твердження Позивача в частині необхідності застосування Відповідачем при проведенні перевірки норм Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності не можуть бути взяті судом до уваги, оскільки вказаний Закон не поширюється на такі правовідносини.
В судовому засіданні було встановлено, що за результатами проведеного аукціону з визначення "операторів паркування автотранспорту у м. Львові від 12.06.2007р., переможцем аукціону визначено ПП Скоринка Плюс , ЄДРПОУ 33358964, що стверджується наявним матеріалах справи протоколом № 07 від 12 травня 2007 року (а.с. 23).
На підставі проведеного аукціону між Департаментом житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, як Замовник та приватним підприємством Скоринка плюс в якості Виконавця укладено договір №52-07 П/ТЗ від 25.06.2007р. про надання права на організацію паркування - автотранспортних засобів на території м. Львова. Предметом договору є те, що замовник доручає, а Виконавець бере на себе організацію паркування та ведення збору коштів за паркування автомобілів на АДРЕСА_2. Поруч з цим, кількість місць для паркування згідно договору становить 240 парко-місць.
Так, зазначена діяльність здійснювалась ПП Скоринка плюс до 2010 року -і підставі укладення додаткових угод, зокрема: Додаткова угода №1/124П/ від 07.2008р.; Додаткова угода №1/54П/Т від 30.06.2009р.; Додатковий договір . : 68П/Т від 29.06.2010р.
У зв'язку із прийняттям Податкового кодексу України, яким було уточнено "підходи до регулювання питання сплати збору за місця для паркування "транспортних засобів , 27.01.2011р. Львівською міською радою прийнято ухвалу Про затвердження збору за місця для паркування транспортних засобів та плати за паркування транспортних засобів на території м. Львова , якою затверджено: ставки збору за місця для паркування транспортних засобів та плата а паркування транспортних засобів на території м. Львова; перелік спеціальних земельних ділянок, визначених для забезпечення паркування транспортних засобів : зазначенням місцезнаходження та кількості місць для паркування; межі зон паркування на території м. Львова; типову форму договору Про використання земельної ділянки, спеціально визначеної для забезпечення паркування транспортних засобів , договором №1/129 П/Т від 01. 04.2011р. розірвано договір О2-07 П/ТЗ від 25.06.2007р.
В подальшому, між Департаментом житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради та ПП Скоринка плюс укладено договір № 130 П/Т від 01.04.2011р. про використання земельної ділянки, спеціально визначеної для забезпечення паркування транспортних засобів. Відповідно до умов договору Виконавцю. - ПП Скоринка плюс надано у користування спеціально визначену земельну ділянку для забезпечення паркування транспортних засобів на АДРЕСА_2 площею 2300 кв.м. на 200 парко-місць.
В свою чергу, ПП Скоринка плюс у відповідності до Договору здійснювало свою діяльність від 01.04.2011 року до 31.12.2017 року.
До Договору щороку укладались додаткові договори, якими продовжувався термін дії основного договору та встановлювався розмір щомісячних авансових внесків (№ 1/377 П/Т від 30.12.2011 року; № 1/164 П/Т від 29.12.2012 року; №1/79 П/Т від 12.2013 року; №1/1 П/Т від 20.02.2013 pоку; № 1/106 П/Т 01.04.2014 року; №1/15/П/Т від 12.2014 року; №1/23 П/Т від 31.12.2015 року; № 1/3 П/Т від 01.04.2016 року; № 1/1 П/Т від 03.01.2017року).
Згідно Умов додаткового договору від 20.02.2013 року №1/1 П/Т, згідно якого внесено зміни до договору № 130 П/Т від 01.04.2011 року в частині зменшення кількості місць для паркування з 200 на 140 (площею 1610 кв.м.) на АДРЕСА_2. (а.с. 35).
З наведеного вище випливає, що Приватному підприємству Скоринка плюс надано у користування 1610 кв. м. на 140 парко - місць АДРЕСА_3
Однак, як встановлено в судовому засіданні та підтверджено письмовими доказами, а саме: актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом земельної ділянки ДК/827/17П/09/01/-17 від 04 грудня 2017 року, актом обстеження земельної ділянки № 752-ДК/344/АО/10/01/-17 від 12.12.2017 року, актом обстеження земельної ділянки № 752-ДК/345/АО/10/01/-17 від 12.12.2017 року, № 752-ДК/346/АО/10/01/-17 від 12.12.2017 року, що Приватне підприємство Скоринка плюс використовує 0, 6380 га земельної ділянки без правовстановлюючих документів на землекористування.
Згідно ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Підсумовуючи наведене, а також враховуючи положення ч.1 ст. 71 КАС України, згідно з якими кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 11, 71, 158-163 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про скасування рішення суб'єкта владних повноважень - постанови у справі про адміністративне правопорушення - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Ю. В. Донченко
Суд | Шевченківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2018 |
Оприлюднено | 21.03.2018 |
Номер документу | 72845352 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Шевченківський районний суд м.Львова
Донченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні