Рішення
від 12.03.2018 по справі 810/69/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 березня 2018 року № 810/69/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панченко Н.Д., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області в особі ліквідаційної комісії про зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області в особі ліквідаційної комісії, у якому просить суд:

- зобов'язати Управління державної пенітенціарної служби України в Луганській області в особі ліквідаційної комісії скласти і надати ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.04.2012 з обов'язковим включенням до неї матеріальної допомоги станом на 01.04.2012 у розмірі місячного грошового забезпечення на рік з урахуванням ухвали Луганського окружного адміністративного суду від 01.02.2017 про виправлення описки у резолютивній частині постанови Луганського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 у справі №812/1462/14.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішенням суду в адміністративній справі №812/1462/14 Управління державної пенітенціарної служби України в Луганській області зобов'язано видати ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.04.2012 з обов'язковим включенням до неї матеріальної допомоги в розмірі грошового забезпечення на рік.

Позивач зазначає, що на підставі вказаного рішення звернувся до відповідача з заявою про видачу відповідної довідки. Разом з цим, станом на день звернення до суду, відповідач вказаної довідки не надав.

Відповідач позов не визнав, у відзиві на позовну заяву зазначив, що на виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 у справі №812/1462/14 видав позивачеві довідку про додаткові види грошового забезпечення, виплачені у 2008-2009 роках, до якої була включена сума матеріальної допомоги у розмірі 2260,32 грн.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 у справі №812/1462/14 задоволений адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

Зобов'язано Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області надати ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.04.2012 з обов'язковим включенням до неї матеріальної допомоги в розмірі грошового забезпечення за рік.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 01.01.2017 №812/1462/14 виправлено описку, допущену в постанові Луганського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 у справі № 812/1462/14 за позовом ОСОБА_1 до Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

Абзац другий резолютивної частини постанови Луганського окружного адміністративного суду від 01.01.2017 у справі №812/1462/14 викладено у такій редакції: Зобов'язати Управління державної пенітенціарної служби України в Луганській області надати ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.04.2012 з обов'язковим включенням до неї матеріальної допомоги в розмірі місячного грошового забезпечення на рік .

15 липня 2017 року позивач звернувся до голови комісії з ліквідації Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області з заявою, у якій просив видати йому довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.04.2012 з обов'язковим включенням до неї матеріальної допомоги у розмірі місячного грошового забезпечення на рік, згідно з постановою Луганського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 у справі №812/1462/14 з урахуванням виправлень, внесених до неї ухвалою цього ж суду від 01.01.2017 (а.с. 14).

Позивач зазначає, що відповідач заяви від 15.07.2017 не розглянув та не видав нової довідки для перерахунку пенсії, у зв'язку з чим, звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Відповідно до статті 129 Конституції України, основними засадами судочинства є, зокрема, обов'язковість судового рішення.

Згідно з частиною 2 статті 13 Закону України Про судоустрій і статус суддів , судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Обов'язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Частиною 2 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України Про звернення громадян , громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Згідно з статтею 15 Закону України Про звернення громадян , органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.

Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Частиною 1 статті 20 Закону України Про звернення громадян передбачено, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому, загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Отже, заяву позивача від 15.07.2017 про видачу довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.04.2012 на підставі судових рішень в адміністративній справі №812/1462/14, Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області повинно було розглянути у місячний строк.

Як вбачається з матеріалів справи та змісту відзиву на позовну заяву, відповідач звернення позивача від 15.07.2017 по суті не розглядав та не направляв позивачеві будь-яких довідок або рішень про відмову у їх наданні.

Натомість відповідач стверджує, що раніше, листом від 21.04.2017 за вих. №196 направив позивачеві довідку про додаткові види грошового забезпечення, виплачені у 2008-2009 роках, до якої була включена сума матеріальної допомоги у розмірі 2260,32 грн.

З урахуванням викладеного, відповідач вважає, що повністю виконав рішення адміністративного суду у справі №812/1462/14.

Разом з цим, викладені у відзиві на позовну заяву обставини не свідчать про виконання відповідачем рішення суду у справі №812/1462/14 або про факт розгляду заяви позивача від 15.07.2017, позаяк видана відповідачем довідка про додаткові види грошового забезпечення ОСОБА_1 за 2008-2009 роки не є тотожною довідці про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01.04.2012, зобов'язання видати яку міститься у постанові Луганського адміністративного суду від 30.04.2014 у справі №812/1462/14.

Так, суд зазначає, що спірні правовідносини у справі №812/1462/14 стосувались відмови Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області включити виплачену ОСОБА_1 матеріальну допомогу до довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01.04.2012 у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідної категорії військовослужбовців відповідно до статті 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб та на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 № 355 Про збільшення розмірів пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб .

У постанові Луганського адміністративного суду від 30.04.2014 у справі №812/1462/14 суд дійшов висновку, що матеріальна допомога за рік, з розміру якої був розрахований та утриманий страховий внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, входить до складу грошового забезпечення особи начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України, якому належить право на пенсійне забезпечення на умовах, визначених Законом України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб .

Суд зазначає, що підстави та порядок перерахунку раніше призначених пенсій військовослужбовців та прирівняних до них осіб визначено у статті 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб .

Вказаною статтею передбачено, що перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв'язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 № 355 Про збільшення розмірів пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб установлено з 01.07.2012 підвищення до пенсій, призначених до зазначеної дати відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , крім пенсій, призначених військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, у розмірі 11 відсотків пенсій, обчислених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону, збільшивши його з 1 вересня 2012 року до 23 відсотків та з 1 січня 2013 року до 35 відсотків. Підвищення до пенсії у разі втрати годувальника встановлюється незалежно від дати її призначення, якщо такому годувальнику призначено пенсію відповідно до Закону до 1 липня 2012 року.

Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб ,затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008№ 45 (далі - Порядок №45).

Відповідно до пункту 1 Порядку №45, пенсії, призначені відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі - Закон), у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку №45 передбачено, що пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін'юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв'язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС (далі - державні органи).

Головні управління Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи) видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Відповідно до пункту 3 Порядку №45, на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Таким чином, перерахунок пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , здійснюється на підставі довідок про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, за формою, затвердженою додатками 2 і 3 до Порядку №45.

Відповідно до форми довідки, затвердженої додатком №2 до Постанови №45, довідка про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, повинна містити інформацію про назву, дату і номер акта, що є підставою для перерахунку пенсії; розмір посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною посадою, інші надбавки, доплати, підвищення.

Отже, на виконання рішення суду у справі №812/1462/14 та заяви позивача від 15.07.2017, відповідачеві слід було видати ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії за формою, затвердженою додатком №2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45, включивши до неї також матеріальну допомогу у розмірі місячного грошового забезпечення на рік.

Натомість відповідачем було видано позивачеві довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб .

У свою чергу, вказана довідка, не є підставою для перерахунку пенсії, а її видача не свідчить про виконання рішення суду у справі №812/1462/14.

Більш того, судом з'ясовано, що довідка про додаткові види грошового забезпечення, на яку посилається відповідач у відзиві на позовну заяву, видавалась позивачеві на виконання іншого судового рішення, а саме, постанови Луганського окружного адміністративного суду від 26.07.2013 у справі № 812/5338/13-а, якою Управління державної пенітенціарної служби України в Луганській області зобов'язано видати ОСОБА_1 довідку про додаткові види грошового забезпечення ОСОБА_1 за 2008-2009 роки з обов'язковим включенням до неї суми матеріальної допомоги в розмірі місячного грошового забезпечення на рік за 2008 рік для перерахунку розміру пенсії ОСОБА_1, яка йому була призначена з урахуванням довідки про додаткові види грошового забезпечення за 2008-2009 роки за №221 від 14.09.2009.

Враховуючи викладене у сукупності, бездіяльність відповідача, що виразилась у не наданні позивачеві довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.04.2012, не ґрунтується на вимогах закону.

За таких обставин суд дійшов висновку, що вимоги позивача про зобов'язання Управління державної пенітенціарної служби України в Луганській області скласти і надати ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.04.2012 з обов'язковим включенням до неї матеріальної допомоги станом на 01.04.2012 у розмірі місячного грошового забезпечення на рік, з урахуванням постанови Луганського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 у справі №812/1462/14, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Зобов'язати Управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області в особі ліквідаційної комісії (ідентифікаційний код 08562737, місцезнаходження: 93404, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, бульвар Дружби народів, будинок 32-А) скласти і надати ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, місце проживання: територія Садового товариства Мрія , будинок 8, село Підгірці, Обухівський район, Київська область, 08710) довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.04.2012 з обов'язковим включенням до неї матеріальної допомоги станом на 01.04.2012 у розмірі місячного грошового забезпечення на рік з урахуванням постанови Луганського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 та ухвали Луганського окружного адміністративного суду від 01.02.2017 у справі №812/1462/14.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Панченко Н.Д.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 12.03.2018.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2018
Оприлюднено22.03.2018
Номер документу72855317
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/69/18

Рішення від 12.03.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні