ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан ОСОБА_1, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"19" березня 2018 р.Справа № 922/4254/17
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Калініченко Н.В.
при секретарі судового засідання Каюкову Ю.В.
за участю представників:
позивача: ОСОБА_1, довіреність № 08-11/3926/2-17 від 27.12.2017 р.
відповідача: ОСОБА_2, довіреність № б/н від 09.01.2018 р.
3-я особа: не з'явився
розглянувши в підготовчому засіданні в межах підготовчого провадження клопотання відповідача, приватного акціонерного товариства "Дніпрозаводтранс" (вх. № 1102 від 16.01.2018 р.), про закриття провадження у справі за позовом Харківської міської ради, м. Харків, до приватного акціонерного товариства "Дніпрозаводтранс", м. Харків, 3-я особа, яка не заявляє самосійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, ОСББ "Шатилівська садиба", м. Харків, про зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
В провадженні господарського суду Харківської області перебуває справа № 922/4254/17 за позовом Харківської міської ради до приватного акціонерного товариства "Дніпрозаводтранс", 3-я особа, яка не заявляє самосійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, ОСББ "Шатилівська садиба", про зобов'язання відповідача протягом 6-ти місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1016 га по вул. Мінській, 91/93 у м. Харкові та вчинити дії щодо реєстрації зазначеної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі. Також позивач просить суд покласти на відповідача витрати понесені на сплату судового збору у розмірі 3 200,00 грн.
На даний час у справі № 922/4254/17 триває підготовче провадження.
Суд, розглянувши клопотання відповідача про закриття провадження у справі (вх. № 1102 від 16 січня 2018 року), на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України, зазначає наступне.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України, господарський суд закриває провадження у справі якщо відсутній предмет спору. В обґрунтування клопотання про закриття провадження у справі відповідач посилається на те, що спірна земельна ділянка є зареєстрованою в Державному земельному кадастрі, про що, на думку відповідача, свідчать кадастровий номер земельної ділянки з даних Державного земельного кадастру від 19 квітня 2005 року та Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 2181/10 від 30 листопада 2010 року № 5552 та № 162/15 від 03 лютого 2015 року № 478/08. Позивач проти даного твердження заперечує та вказує на те, що визначення кадастрового номеру земельної ділянки не вказує про його присвоєння, в підтвердження даного факту посилається на лист Головного управління Держгеокадастру у Харківській області за вих. № 19-20-0.23,08-546/116-18 від 26 лютого 2018 року в якому останнім зазначено, що державна реєстрація земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Мінська, 91/93 з кадастровим номером 6310136300:07:019:0001 (спірна земельна ділянка) не проводилась.
Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та відповідачем 14 вересня 1998 року було укладено договір № 1744 на право тимчасового користування землею за умовами якого відповідач набув в тимчасове користування земельну ділянку до 31 грудня 2023 року, даний договір зареєстровано в книзі записів договорів на право тимчасового користування землею 05 жовтня 1998 року за № 1744 Виконкомом Харківської міської ради м. Харкова.
Відповідно до п. 1 Тимчасового порядку присвоєння кадастрових номерів земельній ділянці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 749, цей порядок визначає процедуру присвоєння кадастрового номера земельній ділянці та внесення відповідних даних до державного реєстру земель. Для визначення кадастрового номера земельної ділянки замовник (уповноважена ним особа) або розробник документації із землеустрою, якщо інше не передбачено договором, подає до територіального органу Держземагенства за місцем розташування земельної ділянки, зокрема, документацію із землеустрою, яка містить відомості про координати поворотних точок меж земельної ділянки та документацію із землеустрою, що містить графічне зображення земельної ділянки (п. 11, п.п. 4, 5 п. 9 Тимчасового порядку). Водночас, відповідно до п. 16 даної Постанови, для визначення та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, переданій у власність (користування) без проведення її державної реєстрації, власник (користувач) такої ділянки або уповноважена ним особа подає до територіального органу Держземагенства за місцезнаходженням земельної ділянки заяву про державну реєстрацію земельної ділянки та копії: документа, що посвідчує особу, а для уповноваженої особа також документа, що посвідчує її повноваження; документа, що посвідчує право на земельну ділянку; копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) згідно з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків подати та інших обов'язкових платежів - для фізичної особи, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття номера та повідомлення про це відповідному органу державної податкової служби, ідентифікаційного коду згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податкового номера - для юридичних осіб. Тобто, станом на 2010 рік, а саме коли відповідачем було отримано Витяг № 2181/10 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 30 листопада 2010 року № 5552, в якому зазначено кадастровий номер спірної земельної ділянки, було передбачено можливість ВИЗНАЧЕННЯ кадастрового номера земельній ділянці, переданій у користування, без проведення її державної реєстрації та без необхідності подання документації із землеустрою. З огляду на наведене вбачається, що визначення кадастрового номера земельної ділянки не свідчить про державну реєстрацію такої земельної ділянки. Пунктами 107, 109 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 встановлено, що Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органами державної влади або органами місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку. Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особою. 01 січня 2013 року набув чинності Закон України "Про Державний земельний кадастр". Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень даного закону, у разі якщо кадастрові номери земельних ділянок були визначені (в тому числі на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку), але не присвоєні до 01 січня 2013 року, такі кадастрові номери вважаються присвоєними, а земельні ділянки - зареєстрованими у Державному земельному кадастру з моменту письмового звернення замовника документації із землеустрою, на підставі якої було визначено кадастровий номер земельної ділянки, без подання електронного документа та стягнення плати за державну реєстрацію земельної ділянки, у разі якщо така документація із землеустрою була затверджена до 01 січня 2013 року в порядку, встановленому законом. Підсумовуючи вище викладене вбачається, що саме лише ВИЗНАЧЕННЯ кадастрового номеру земельної ділянки не свідчить про його ПРИСВОЕННЯ і державну реєстрацію земельної ділянки, задля реєстрації якої повинна була бути виготовлена технічна документація, дозвіл на розробку якої надається відповідним рішенням органами виконавчої влади або місцевого самоврядування та яка повинна була бути затверджена в встановленому законом порядку. Як зазначав представник відповідача під час судових засідань, у відповідача відсутня технічна документація на земельну ділянку, рішення про надання дозволу на виготовлення якої органами виконавчої влади чи місцевого самоврядування не приймалося, рішення про її затвердження .
Враховуючи вище викладене вбачається, що реєстрація (присвоення кадастрового номеру) земельної ділянки площею 0,1016 га по вул. Мінській, 91/93 у м. Харкові не проводилася, про що також свідчить лист Головного управління Держгеокадастру у Харківській області за вих. № 19-20-0.23,08-546/116-18 від 26 лютого 2018 року, а предметом даного спору є саме зобов'язання виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (що передує (виготовлення технічної документації), державній реєстрації земельної ділянки) та здіснення дій щодо реєстрації спірної земельної ділянки в Державному земельної кадастрі. З огляду на зазначене, предмет даного спору не є відсутнім, що унеможливлює закриття провадження у справі на підставі відсутності предмету спору, як наслідок - необґрунтованість та неможливість задоволення клопотання відповідача про закриття провадження у справі № 922/4254/17 (вх. № 1102 від 16 січня 2018 року).
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 177, 182, 232, 233, 234, 235 ГПК України суд, -
УХВАЛИВ:
Відмовити приватному акціонерному товариству "Дніпрозаводтранс" у задоволенні клопотання (вх. № 1102 від 16.01.2018 р.) про закриття провадження у справі за позовом Харківської міської ради, м. Харків, до приватного акціонерного товариства "Дніпрозаводтранс", м. Харків, 3-я особа, яка не заявляє самосійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, ОСББ "Шатилівська садиба", м. Харків, про зобов'язання вчинити певні дії.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвали, що не підлягають оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
Учасники справи можуть одержати інформацію по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Повний текс ухвали складено 21 березня 2018 року.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2018 |
Оприлюднено | 22.03.2018 |
Номер документу | 72881946 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Калініченко Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні