Рішення
від 16.03.2018 по справі 826/10172/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 16 березня 2018 року                      № 826/10172/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Власенкової О.О., за участі секретаря судового засідання Карпенка Д.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом       Товариства з обмеженою відповідальністю «АРТЕ-ТРЕЙД-ФДС»                        (далі - також позивач, ТОВ «АРТЕ-ТРЕЙД-ФДС») до                    Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління                        ДФС у м.Києві (далі - також відповідач, ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС                        у м.Києві) про                    визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, В С Т А Н О В И В: Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому просить визнати неправомірною бездіяльність ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві щодо невідображення переплати у обліковій картці платника з податку на прибуток та зобов'язати відповідача відобразити переплату з податку на прибуток у розмірі 20 000,00 грн. в обліковій картці ТОВ «АРТЕ-ТРЕЙД-ФДС». Позовні вимоги вмотивовані тим, що ТОВ «АРТЕ-ТРЕЙД-ФДС» має розбіжність у розрахунку податку на прибуток з відповідачем після здачі річної декларації з податку на прибуток за 2014 рік, що підтверджується актами проведених звірок, внаслідок чого, в облікових картках позивача не відображено переплату з податку на прибуток у розмірі           20 000,00 грн. Відповідач позов не визнав, мотивуючи свою позицію тим, що всі суми нарахувань з податку на прибуток здійснені ТОВ «АРТЕ-ТРЕЙД-ФДС», внесені до облікових карток позивача, тому позовні вимоги задоволенню не підлягають. Вирішуючи цей спір, суд виходить із такого. ТОВ «АРТЕ-ТРЕЙД-ФДС» пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації, набуло статусу суб'єкту господарювання - юридичної особи 07.05.2008, код ЄДРПОУ 35917826. На обліку як платник податків позивач перебуває в ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві з 13.05.2008. ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві проведено камеральну перевірку своєчасності сплати податків до бюджету ТОВ «АРТЕ-ТРЕЙД-ФДС», за результатами якої складено акт перевірки від 24.11.2014 №1497/2655-15-04 (надалі - Акт перевірки). В акті перевірки встановлено порушення термінів сплати грошового зобов'язання по податку на прибуток, передбачених пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України. На підставі акту перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 24.11.2014 №001695, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 1 683,57 грн. Згідно зі статтею 62 Податкового кодексу України одним із способів здійснення податкового контролю є перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин. У відповідності до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом. Згідно з пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Абзацом 1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Відповідно до пункту 75.1.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій). Пунктом 76.1 статті 76 Податкового кодексу України визначено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова. Згідно з пунктом 200.10 статті 200 Податкового кодексу України протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. Відповідно до пункту 76.2 статті 76 Податкового кодексу України порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу. Відповідно до пункту 2.5.1. Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затверджених наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 №165 (далі - Методичні рекомендації), Акт про результати камеральної перевірки складається у вигляді відповідного зразка, який наведено у додатку №2 і складається у разі встановлення помилок (порушень) у податковій звітності або неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності. Аналіз вищенаведених правових положень дозволяє дійти до висновків, що у даному випадку камеральна перевірка повинна бути проведена виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків; камеральна перевірка даних, заявлених у податковій звітності, повинна бути проведена протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання такої звітності. Організація діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків та інших платежів, визначена у Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016  №    422     (далі - Порядок). Відповідно до пункту 2 розділу 1 Порядку інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами. Приписами пункту 3 розділу 1 Порядку передбачено, що оперативний облік податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску здійснюється органами ДФС в інформаційній системі органів ДФС. Зі змісту пункту 1 розділу 2 Порядку вбачається, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. Облік нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску відображається в ІКП окремими обліковими операціями в хронологічному порядку. При цьому кожна операція фіксується в окремому рядку із зазначенням виду операції та дати її проведення. Пунктом 1 розділу 3 Порядку передбачено, що для забезпечення контролю за повнотою та своєчасністю розрахунків платників органи ДФС проводять оперативний облік надходжень за податками, зборами на підставі документів, визначених порядком взаємодії органів ДФС та органів Казначейства у процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, а саме: відомостей про зарахування та повернення коштів з аналітичних рахунків за надходженнями у вигляді технологічного файла; виписок з рахунків у вигляді електронного реєстру розрахункових документів; звітів про виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями. Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «АРТЕ-ТРЕЙД-ФДС» (код ЄДРПОУ 35917826) до ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві подано податкові декларації з податку на прибуток приватних підприємств: - за І квартал 2012 року - №9022552936 від 27.04.2012 року згідно якої нараховано до сплати податку на прибуток в розмірі (р.16) - 0 грн.; сума авансового внеску (р.22) - 0грн.; - за І квартал 2012 року підприємством подано уточнюючий розрахунок №9085849032 від 24.01.2013 року, сума до сплати (р.16) - 0 грн.; сума авансового внеску (р.22) - 0 грн.; - за І квартал 2012 року підприємством подано уточнюючий розрахунок від 06.02.2013 №9086620913, сума до сплати (р.16) – 0 грн.; сума авансового внеску (р.22) - 0 грн.; - за І півріччя 2012 року - №9043303652 від 24.07.2012 року, сума до сплати (р.16) - 82026 грн.; сума авансового внеску (р.22) - 0 грн.; - за І півріччя 2012 року підприємством подано уточнюючий розрахунок №9085843463 від 24.01.2013 року, сума до сплати (р.16) 88021 грн.; сума авансового внеску (р.22) – 0 грн.; - за І півріччя 2012 року підприємством подано уточнюючий розрахунок №9086622219 від 06.02.2013 року, сума до сплати (р.16) – 88  021 грн.; сума авансового внеску (р.22) – 0 грн.; - за І півріччя 2012 року підприємством подано уточнюючий розрахунок №9087807146 від 25.12.2014 року, сума до сплати (р.16) – 88 021грн; сума авансового внеску (р.22) – 0 грн.; збільшення податкового зобов'язання (р.24-5995грн.) - за III квартали 2012 року - №9066402224 від 26.10.2012 року, сума до сплати (р.16) – (-8794 грн.); сума авансового внеску (р.22) – 0 грн.; - за III квартал 2012 року підприємством подано уточнюючий розрахунок №9085848320 від 24.01.2013 року, сума до сплати (р.16) – (-23440 грн.): сума авансового внеску (р.22) – 0 грн.; - за III квартал 2012 року підприємством подано уточнюючий розрахунок №9086623361 від 06.02.2013 року,  сума до сплати (р.16) – (-23440 грн.): сума авансового внеску (р.22) – 0 грн.; - за III квартал 2012 року підприємством подано уточнюючий розрахунок №9087807151 від 25.12.2014 року,  сума до сплати (р.16) – (-23440 грн.), сума авансового внеску (р.22) – 0 грн., зменшення податкового зобов'язання (р.27 – 14646 грн.); - за 2012 рік - №90861658401 від 30.01.2013 року, сума до сплати (р.16) – 60258 грн.; сума авансового внеску (р.22)- 0 грн. (згідно інтегрованої картки платника недоплата по декларації в сумі 8 417,85 грн., після закриття боргу нарахована штрафна санкція в розмірі 1683,57 грн. (20% від суми боргу) та нарахована пеня у розмірі 408,90 грн.); - за 2013 рік - №9090646867 від 25.02.2014 року, сума до сплати (р.16) – 60258 грн., сума авансового внеску (р.22) – 0 грн.; - за 2013 рік підприємством подано уточнюючий розрахунок №9091491569 від 20.01.2015 року,  сума до сплати (р.16) – 0 грн., сума авансового внеску (р.22) – 19950 грн., зменшення податкового зобов'язання (р.27 – 30476грн.); - за 2014 рік - №9081232281 від 27.02.2015 року, сума до сплати (р.16) – 0 грн., сума авансового внеску (р.22) – 0 грн.; - за 2014 рік підприємством подано уточнюючий розрахунок №9081962262 від 03.06.2015 року, сума до сплати (р.16) – 0 грн., сума авансового внеску (р.22) – 0 грн.; - за 2015 рік - №9275975455 від 24.02.2016 року, сума до сплати (р.19) – 203329 грн., сума авансового внеску (р.22) – 0 грн. Проаналізувавши матеріалів справи, суд приходить до висновку, що суми нарахувань з податку на прибуток, здійснені позивачем, внесено відповідачем до інтегрованих карток позивача окремими обліковими операціями у хронологічному порядку відповідно до Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів  до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №442. Відтак, позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають. Керуючись статтями 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд В И Р І Ш И В: У задоволенні позову відмовити. Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки , встановлені статтями 295-297 цього Кодексу. Суддя                                                                                                О.О. Власенкова                      Повний текст рішення суду складено та підписано 22.03.2018.

Дата ухвалення рішення16.03.2018
Оприлюднено27.03.2018
Номер документу72889796
СудочинствоАдміністративне
Суть                    визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —826/10172/16

Постанова від 19.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 05.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 05.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Рішення від 16.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 07.07.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні