Постанова
від 21.03.2018 по справі 308/12472/17
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

308/12472/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21.03.2018 року місто Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Придачук О.А., за участю представника Закарпатської митниці ДФС - ОСОБА_1, представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - адвокат ОСОБА_2, розглянувши матеріали адміністративної справи , які надійшли із Закарпатської митниці ДФС, відносно громадянина України ОСОБА_3, директор ТОВ ІНТЕР-ПРІНТ (Україна, м.Київ, вул.Звіринецька,65) , про порушення митних правил передбачене ч. 2 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

З протоколу про порушення митних правил № 2398/30501/16 від 20.12.2016 року вбачається , що у період з 16 травня по 25 травня 2016 року в зоні митного контролю «Експорт » міжнародного залізничного пункту пропуску «Батєво» для здійснення митних процедур посадовим особам митного посту «Залізничний» Закарпатської митниці ДФС були подані товаросупровідні документи на товар «деревина паливна (дрова), хвойних порід (сосна), призначена для опалювання у вигляді колод з корою, має в наявності сучки, сухостій, кривизну більше 3%, синєву деревини , сіру окраску заболоні з синюватими відтінками, закорони, сколи, задири, (дрова ІІ групи), довжиною 2м., діаметром від 8 і більше см., вологість природня, » , що слідував:

- у н/вагоні №65332652 по митній декларації типу ЕК10АА № 10111003/2016/001538 від 13.05.2016 року, оформленої за процедурою електронного декларування -

в—Џзалізнична накладна ЦИМ/СМГС №487058 від 13.05.2016 року;

в—Џрахунок-фактура від 12.05.2016 №24;

в—Џпакувальний лист від 12.05.2016 №24;

в—Џфітосанітарний сертифікат від 18.05.2016 № 75/07-032/ВХ - 660651;

в—Џсертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 12.05.2016 року серії КВ №131571;

- у н/вагоні №68700921 по митній декларації типу ЕК10АА № 10111003/2016/001518 від 12.05.2016 року, оформленої за процедурою електронного декларування -

в—Џзалізнична накладна ЦИМ/СМГС № 487041 від 12.05.2016 року;

в—Џрахунок-фактура від 12.05.2016 №23;

в—Џпакувальний лист від 12.05.2016 №23;

в—Џфітосанітарний сертифікат № 75/07-032/ВХ - 660632 від 12.05.2016;

в—Џсертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 12.05.2016 року серії КВ №131570;

- у н/вагоні №68743814 по митній декларації типу ЕК10АА № 101110003/2016/001571 від 17.05.2016 року, оформленої за процедурою електронного декларування -

в—Џзалізнична накладна ЦИМ/СМГС №495812 від 17.05.2016 року;

в—Џрахунок-фактура від 12.05.2016 №25;

в—Џпакувальний лист від 12.05.2016 №25;

в—Џфітосанітарний сертифікат №75/07-032/ВХ - 660705 від 17.05.2016;

в—Џсертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 12.05.2016 року серії КВ №131572;

- у н/вагоні №60445921 по митній декларації типу ЕК10АА № 101110003/2016/001589 від 18.05.2016 року, оформленої за процедурою електронного декларування -

в—Џзалізнична накладна ЦИМ/СМГС №495804 від 18.05.2016 року;

в—Џрахунок-фактура від 12.05.2016 №26;

в—Џпакувальний лист від 12.05.2016 №26;

в—Џфітосанітарний сертифікат №75/07-032/ВХ - 660726 від 18.05.2016;

в—Џсертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 12.05.2016 року серії КВ №131573;

- у н/вагоні №65240236 по митній декларації типу ЕК10АА № 101110003/2016/001656 від 24.05.2016 року, оформленої за процедурою електронного декларування -

в—Џзалізнична накладна ЦИМ/СМГС №402263 від 24.05.2016 року;

в—Џрахунок-фактура від 23.05.2016 №27;

в—Џпакувальний лист від 23.05.2016 №27;

в—Џфітосанітарний сертифікат №75/06-6011/ВХ - 660816 від 24.05.2016;

в—Џсертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здіснення експортних операцій від 23.05.2016 року серії КВ№132071;

Відправником вказаного товару є ТОВ «ІНТЕР-ПРІНТ» , (01014, Україна, м.Київ, вул.Звіринецька,65, код ЄРПУО 37002113 ), одержувач - фірма «Інтершпан КФТ» (4800 Вашарошнамень, Іпар вул.1, Угорщина), згідно контракту №0205/2015/UA від 02.05.2015р.

Відповідно до митних декларацій у вагонах переміщується товар «деревина паливна (дрова), хвойних порід (сосна), призначена для опалювання у вигляді колод з корою, має в наявності сучки, сухостій, кривизну більше 3%, синєву деревини , сіру окраску заболоні з синюватими відтінками, закорони, сколи, задири, (дрова ІІ групи), довжиною 2м., діаметром від 8 і більше см., вологість природня, код товару за УКТ ЗЕД - НОМЕР_1.

Згідно рахунків-фактур переміщується товар: «деревина паливна (дрова ІІ групи), хвойних порід (сосна), довжиною 2м., діаметром від 8 і більше см." різного об'ємому та вартості. Всі рахунки - фактури підписані директором ТОВ «ІНТЕР-ПРІНТ» ОСОБА_3, його підпис завірено печаткою Для документів Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕР-ПРІНТ м.Київ, Україна, ідентифікаційний код 37002113.

Згідно пакувальних листів переміщується товар«деревина паливна (дрова ІІ групи), хвойних порід (сосна), довжиною 2м., діаметром від 8 і більше см." різного об'ємому . Всі пакувальні листи підписані директором ТОВ «ІНТЕР-ПРІНТ» ОСОБА_3, його підпис завірено печаткою Для документів Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕР-ПРІНТ м.Київ, Україна, ідентифікаційний код 37002113.

Відповідно до сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій лісо продукція, що експортується характеризується як деревина паливна, сосна, геометричні розміри 80>х2000мм., різної кількості, за кодом згідно УКТ ЗЕД 4401 10 00 00.

У фітосанітарних сертифікатах зазначено відомості про товар - Firewood pine. Pinus sylvestris L. (4401) різної кількості м 3 та ваги в тоннах.

З метою дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи в період з 14.06.2016р. по 16.06.2016р., по заявах митниці було проведено зважування вагонів з вантажем, оскільки основною одиницею виміру та обліку кількості товарів в УКТЗЕД є одиниця маси - кілограм (кг). У разі потреби для цілей тарифного регулювання, нетарифного регулювання (ліцензування, квотування тощо), збору та оброблення статистичних даних застосовуються додаткові одиниці виміру та обліку.

Відповідно до зазначеного, товар за кодом товарної позиції 4401 не має додаткової одиниці виміру, тому у документах щодо кількості товарів зазначається одиниця виміру у кілограмах, а не метрах кубічних.

Відповідно до актів загальної форми, зважування яке проводилось на станції Батьово (382501) у присутності осіб - приймальників поїздів - ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 проведена перевірка маси вантажу у вказаних вагонах та за його результатами встановлено, що фактична вага завнтаженого у вагони товару суттєво відрізняється від ваги товару вказаних у митних деклараціях та пакувальних листах.

Таблиця виявлених невідповідностей за результатами зважування.

№ вагона№ та дата митної деклараціїВага заявлена в митній декларації (кг.) № дата пакувального листаВага зазначена в пакувальному листі (кг.) № дата акта зважуванняВага товару встановлена за результатами зважуванн (кг.)Різниця (кг.) 65332652 10111003/2016/ 001538 від 13.05.16 40500№24 від 12.05.16 40500№9927 від 16.06.16 26380 -14120 68700921 10111003/2016/ 001518 від 12.05.16 41750№23 від 12.05.16 41750№9927 від 16.06.16 34750 -7000 68743814 10111003/2016/ 001571 від 17.05.16 42200№25 від 12.05.16 42200№661 від 14.06.16 28640 -13560 60445921 10111003/2016/ 001589 від 18.05.16 42150№26 від 12.05.16 42150№665 від 14.06.16 33780 -8370 65240236 10111003/2016/ 001656 від 24.05.16 42700№27 від 23.05.16 42700№706 від 15.06.16 33400 -9300 Всього 209300 209300 156950 - 52350

Отже, за результатами зважування, встановлено розбіжність у вагових критеріях , зазначених документально та фактичних.

Подання митному органу неправдивих відомостей щодо ваги товару або кількості є однією з кваліфікуючих ознак порушення митних правил передбачених частиною 1статтею 483 Митного кодексу України.

На підставі пункту 8 статті 336 Митного кодексу України Управлінням боротьби з митними правопорушеннями Закарпатської митниці ДФС направлено 04.07.2016 року на адресу отримувача фірми « INTERSPAN KFT» (Magyarorszag, Szabolcs-Szatmar-Bereg, 4800, Vasarosnameny Ipar, u.1) лист (вих.від 04.07.16 №07-70-20.3-3.21/4872) з проханням надати інформацію щодо очікування фірмою вантажу.

12.07.2016 року на адресу Закарпатської митниці ДФС надійшов лист від угорської фірми « INTERSPAN KFT» про те, що вона з лісовими господарствами не має ніякі контрактні відношення. (вх..митниці від 12.07.16 №12482-кб/11-21)

Закарпатська митниця ДФС у відповідності до ст.327 Митного кодексу України листом від 29.11.2016 року №07-70-61/34/3246 звернулась до Закарпатської ТПП з проханням залучення експертів до повного митного огляду товару деревина паливна... , з метою визначення чи відповідає переміщуваний товар відомостям заявленим в товаросупровідних документах щодо кількісті, вартості, об'єму, розмірів, породи, сорту та коду УКТ ЗЕД лісоматеріалів круглих, які поставляються на експорт у вказаних вагонах.

Відповідно до інформації, що зазначена у експертних висновках №В-1159/1 від 05.12.2016, №В-1159/2 від 05.12.2016, №В-1159/3 від 05.12.2016, №В-1162/5 від 05.12.2016, №В-1162/6 від 05.12.2016 перевірка товару проводилась у період з 02.12.2016 по 05.12.2016 в присутності представника замовника експертизи - старшого державного інспектора ВМО №2 митного поста «Залізничний» Закарпатської митниці ДФС ОСОБА_7 за участю інженера із реалізації 1-ї категорії ДП «Свалявське ЛГ» ОСОБА_8. на відкритій території у м.Чоп АТ «Закарпатінтерпорт» . Експертиза товару проведена експертами Закарпатської ТПП ОСОБА_9 та ОСОБА_10, якими було встановлено, що за результатами зовнішнього огляду, замірів лісоматеріалів круглих та замірів штабелів, порода деревини - сосна, розмірний склад лісоматеріалів довжна 2,0 м. , різних діаметрів лісоматеріалів та об'ємів. Згідно висновків дані лісоматеріали круглі із деревини сосни відповідають вимогам дров по ГОСТ 3243-88, код УКТ ЗЕД 4401 10 00 00. Також експертами Закарпатської ТПП надані експертні висновки щодо вартісті товару №О-273/1 від 05.12.2016р., №О-273/2 від 05.12.2016р., №О-273/3 від 05.12.2016р., №О-276/5 від 06.12.2016р., №О-276/6 від 06.12.2016р.

02.12.2016 року посадовими особами митного посту із залученням експертів Закарпатської ТПП та посадової особи станції Чоп було проведено митні огляди вищевказаного товару, який слідує у вказаних залізничних вагонах та складено акти митного огляду №305010002/2016/00120, №305010002/2016/00119, №305010002/2016/00118, №305010002/2016/00117, №305010002/2016/00116.

Порівняння даних на товар, які містяться у товаросупровідних документах з висновками експертів Закарпатської ТПП №В-1159/1 від 05.12.2016, №В-1159/2 від 05.12.2016, №В-1159/3 від 05.12.2016, №В-1162/5 від 05.12.2016, №В-1162/6 від 05.12.2016 вказує на розбіжність між даними зазначеними в супровідних, перевізних документах, сертифікатах, МД (графа 31) із фактичним товаром, зокрема в частині об'єму, діаметру лісоматеріалів тощо. Порівняльний аналіз наведено у таблиці:

№ вагона№ та дата митної деклараціїОбєм товару згідно митної декларації та ТСД (м3)Обєм товару згідно висновку експерта (м3)Різниця між даними у висновку експерта із даними в МД та ТСД (м3)Геометричні (діаметр) розміри лісоматеріалів згідно митної декларації та ТСД (см)Геометричні розміри (діаметр) лісоматеріалів згідно висновку експерта (см)Різниця між даними у висновку експерта із даними в МД таТСД (см)Вартість товару згідно митної декларації та ТСД (грн.)Вартість товару згідно висновку експерта про вартість товару (грн.) 65332652 10111003/2016/ 001538 від 13.05.16 50,00 46,86 -3,14 8-50 6-50 -2 - 0 41081,18 18744 68700921 10111003/2016/ 001518 від 12.05.16 52,00 48,08 -3,92 8-50 6-62 -2 +12 42820,98 19232 68743814 10111003/2016/ 001571 від 17.05.16 51,96 47,778 -4,182 8-50 6-50 -2 - 0 42584,98 19111,20 60445921 10111003/2016/ 001589 від 18.05.16 51,97 49,21 -2,76 8-50 4-50 -4 -0 42367,50 19684 65240236 10111003/2016/ 001656 від 24.05.16 50,99 49,28 -1,71 8-50 4-40 -4 -10 41749,27 19712 Всього 256,92 241,208 -15,712 210603,91 96483,20

Таким чином, експертними висновками Закарпатської торгово-промислової палати №В-1159/1 від 05.12.2016, №В-1159/2 від 05.12.2016, №В-1159/3 від 05.12.2016, №В-1162/5 від 05.12.2016, №В-1162/6 від 05.12.2016 що складені на партії товарів, на які було видано Сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій зафіксовано невідповідність діаметрів лісоматеріалів. Однак, діаметр деревини паливної згідно Сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій виданих Житомирським обласним управлінням лісового та мисливського господарства, складає від 8 см до 200 см.

Виходячи з вищенаведеного, товарні партії за сертифікатами не відповідають товарним партіям, зафіксованими експертними висновками Закарпатської торгово-промислової палати №В-1159/1 від 05.12.2016, №В-1159/2 від 05.12.2016, №В-1159/3 від 05.12.2016, №В-1162/5 від 05.12.2016, №В-1162/6 від 05.12.2016.

Загальний об"єм лісоматеріалів переміщуваних у вагонах №№65332652, 68700921, 68743814, 60445921, 65240236, складає 241,208 м. 3 , а не 256,92 м. 3 , як зазначено у товаросупровідних документах.

Відповідно до Актів (зважування) загальної форми станції Батьово є розбіжності в частині ваги товару, що переміщується у вагонах №№65332652, 68700921, 68743814, 60445921, 65240236, а саме: різниця складає -52350 кг.

Вартість лісоматеріалів переміщуваних у вказаних вагонах у відповідності до експертних висновків про вартість товару №О-273/1 від 05.12.2016р., №О-273/2 від 05.12.2016р., №О-273/3 від 05.12.2016р., №О-276/5 від 06.12.2016р., №О-276/6 від 06.12.2016р. становить 96483,20 грн.

Враховуючи викладене, у залізничних вагонах №№65332652, 68700921, 68743814, 60445921, 65240236 повинні знаходитись лісоматеріали, які відсутні і геометричні розміри яких не відповідають заявленим.

Таким чином, директор ТОВ «ІНТЕР-ПРІНТ» ОСОБА_3 , вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підставу для митного оформлення в режимі експорт партії лісоматеріалів документів що містять неправдиві відомості, щодо ваги, кількості, геометричних розмірів та вартості.

Проведеною перевіркою встановлено, що 09.09.2016 року Чернівецькою митницею ДФС, відносно громадянина України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, порушено справу про порушення митних правил №1224 /40802/16, за ознаками правопорушення, що передбачене ч.1 ст.483 МК України. 21.10.2016 року справу розглянуто судом, ОСОБА_3 визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накладено на нього адміністративне стягнення - штраф у розмірі 28849,62 грн. з конфіскацією предметів ПМП на суму 28849,62 грн.

Таким чином, ОСОБА_3 який протягом року притягався до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого статтею 483 МК Українивчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Представник ОСОБА_3 - ОСОБА_2 в судовому засіданні просив закрити провадження у справі.

У судовому засідання представник Закарпатської митниці ДФС протокол про порушення митних правил підтримав у повному обсязі та просив притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності передбаченої ч.2 ст. 483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення передбачене санкцією даної статті.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення адвоката особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, та представника Закарпатської митниці ДФС, суд приходить до наступних висновків.

За змістом ст.ст. 458, 487 МК України, ст.ст. 9-11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб'єктивної та об'єктивної сторони складу правопорушення.

Відповідно до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно положень ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідальність за ч.2 ст. 483 МК України настає внаслідок переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею або статтею 482 цього Кодексу.

Таким чином, з об'єктивної сторони порушення митних правил, передбачене ч. 2 ст. 483 МК України, проявляється у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю яке проявляється у наступних формах:

- використання спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або сховищ, що утруднюють виявлення цих товарів;

- шляхом надання одним товарам вигляду інших;

- подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості встановленого місця, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно із УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Суб'єктивна сторона порушення митних правил, передбачена ч. 2 ст. 483 МК України характеризується умислом.

З диспозиції ч.1 ст. 483 МК України, яка є загальною і до ч.2 ст. 483 МК України, вбачається, що неправдиві відомості, які складають ознаки передбаченого цією статтею порушення митних правил, вчиненого шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що їх містять, мають стосуватись обмеженого кола ознак цих товарів, а саме: 1) найменування, 2) ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, 3) країни походження, 4) відправника та /або одержувача, 5) кількості вантажних місць, 6) маркування та номерів, 7) відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Таке формулювання виключає одночасне визнання неправдивими відомостей про вагу та про кількість одного і того ж товару.

Статтею 198 Митного кодексу України передбачено, що органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

Вперіод з 14.06.2016р. по 16.06.2016р., по заявах митниці було проведено зважування вагонів з вантажем.

Відповідно до актів загальної форми, зважування яке проводилось на станції Батьово (382501) у присутності осіб - приймальників поїздів - ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 проведена перевірка маси вантажу у вказаних вагонах та за його результатами встановлено, що фактична вага завантаженого у вагони товару суттєво відрізняється від ваги товару вказаних у митних деклараціях та пакувальних листах, зокрема фактична вага товару є нижчою зазначеної документально.

Закарпатська митниця ДФС у відповідності до ст.327 Митного кодексу України листом від 29.11.2016 року №07-70-61/34/3246 звернулась до Закарпатської ТПП з проханням залучення експертів до повного митного огляду товару деревина паливна... , з метою визначення чи відповідає переміщуваний товар відомостям заявленим в товаросупровідних документах щодо кількісті, вартості, об'єму, розмірів, породи, сорту та коду УКТ ЗЕД лісоматеріалів круглих, які поставляються на експорт у вказаних вагонах.

Відповідно до інформації, що зазначена у експертних висновках №В-1159/1 від 05.12.2016, №В-1159/2 від 05.12.2016, №В-1159/3 від 05.12.2016, №В-1162/5 від 05.12.2016, №В-1162/6 від 05.12.2016 перевірка товару проводилась у період з 02.12.2016 по 05.12.2016 в присутності представника замовника експертизи - старшого державного інспектора ВМО №2 митного поста «Залізничний» Закарпатської митниці ДФС ОСОБА_7 за участю інженера із реалізації 1-ї категорії ДП «Свалявське ЛГ» ОСОБА_8. на відкритій території у м.Чоп АТ «Закарпатінтерпорт» . Експертиза товару проведена експертами Закарпатської ТПП ОСОБА_9 та ОСОБА_10, якими було встановлено, що за результатами зовнішнього огляду, замірів лісоматеріалів круглих та замірів штабелів, порода деревини - сосна, розмірний склад лісоматеріалів довжна 2,0 м. , різних діаметрів лісоматеріалів та об'ємів. Згідно висновків дані лісоматеріали круглі із деревини сосни відповідають вимогам дров по ГОСТ 3243-88, код УКТ ЗЕД 4401 10 00 00. Також експертами Закарпатської ТПП надані експертні висновки щодо вартісті товару №О-273/1 від 05.12.2016р., №О-273/2 від 05.12.2016р., №О-273/3 від 05.12.2016р., №О-276/5 від 06.12.2016р., №О-276/6 від 06.12.2016р.

02.12.2016 року посадовими особами митного посту із залученням експертів Закарпатської ТПП та посадової особи станції Чоп було проведено митні огляди вищевказаного товару, який слідує у вказаних залізничних вагонах та складено акти митного огляду №305010002/2016/00120, №305010002/2016/00119, №305010002/2016/00118, №305010002/2016/00117, №305010002/2016/00116.

Порівняння даних на товар, які містяться у товаросупровідних документах з висновками експертів Закарпатської ТПП №В-1159/1 від 05.12.2016, №В-1159/2 від 05.12.2016, №В-1159/3 від 05.12.2016, №В-1162/5 від 05.12.2016, №В-1162/6 від 05.12.2016 вказує на розбіжність між даними зазначеними в супровідних, перевізних документах, сертифікатах, МД (графа 31) із фактичним товаром, зокрема в частині об'єму, діаметру лісоматеріалів тощо

Разом з тим, слід зазначити, щозгідно висновків дані лісоматеріали круглі із деревини сосни відповідають вимогам дров по ГОСТ 3243-88, код УКТ ЗЕД 4401 10 00 00 .

Тобто, відомості заявлені у товаросупровідних документах на товар, а саме ГОСТ 3243-88 та УКТ ЗЕД - НОМЕР_1 відповідають дійсним.

Геометричні параметри не є ознакою порушення митних правил, передбачених ч.2 ст.483 МКУ, тому невідповідність відомостей щодо окремих колод партії дров паливних не є порушенням в розумінні статті 483 Митного кодексу України та не може бути підставою для відповідальності за цією статтею.

Що стосується інших величин виміру, ваги, то з матеріалів справи вбачається, що така перевірка (перевантаження, зважування) проведена без належного дотримання вимог ст.338 МК України (без присутності особи (представника), яка переміщувала товар, дотримання належних умов перегляду, урахування допустимих природних втрат, усушки деревини при зберіганні, транспортуванні і т.д.). Більше того, на думку суду, зазначена величина виміру (вага) такого товару, як деревина, не може мати істотного значення для визначення поняття неправдиві відомості в розумінні дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, оскільки така величина виміру піддається різким змінам в залежності від умов зберігання та транспортування, чого не враховано.

На момент зважування, з 14.06. по 16.06.2016 року лісоматеріали перебували у відкритих вагонах вже місяць, під відкритим небом, а тому зміна ваги є абсолютно природною з урахуванням зменшення вологості, дії сонця, опадів, способу зберігання та транспортування. Ця властивість деревини описана в спеціальній літературі та є загальновідомою.

Згідно наукового роз'ясненням щодо тлумачення термінів окремих товарних кодів деревини, наданого Національним лісотехнічним університетом України, зі змісту якого вбачається, що деревина вимірюється у кубічних одиницях: щільних або складових метрах з подальшим переводом у щільні. Вага деревини є непостійною і значною мірою залежить від щільності деревної породи та її вологості, яка в свою чергу, залежить від багатьох чинників: пори року заготівлі, часу і способу зберігання та транспортування тощо. Тому вага товару Деревина паливна в процесі транспортування у теплу пору року у вигляді свіжоспиляних колод буде зменшуватись внаслідок природного сушіння.

Суб'єктивним є у даному випадку і визначення експертом об'єму деревини. У висновку спеціаліста не зазначено який підхід застосовано до визначення обсягу цієї деревини, яка знаходилась у штабелях навалом. Із приєднаних до висновку фототаблиць та його змісту можливо лише сприйняти, що таке визначення об'єму є орієнтовним та приблизним.

Відповідно до ст.54 МК України митний орган здійснює контроль правильності визначення митної вартості товарів. Однак, як видно з матеріалів справи, такий здійснено без урахування вимог та положень, визначених МК України.

Положеннями ст.ст. 486, 495 МК України обов'язок доказування у митній справі покладається на органи доходів і зборів (митних органів).

За змістом ст. 483 МК України зазначене правопорушення характеризується умисною формою вини. Як видно, у справі відсутні будь-які докази того, що ОСОБА_3 діяв з умислом, спрямованим на порушення зазначених митних правил.

У матеріалах справи взагалі не наведено достатніх доказів на підтвердження того, що ОСОБА_3 надав митному органу підроблені документи чи такі, що містять неправдиві дані щодо зазначених відомостей з приводу об'єму, ваги, геометричних розмірі та митна вартість.

Статтею 268 Митного кодексу України передбачається допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті. Частиною 2 статті 268 Митного кодексу України встановлено, що у випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи органів доходів і зборів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації.

Даних про те, що переміщення цього товару могло потягти за собою несплату або недоплату мита, в справі немає. Навпаки, завищення ваги і вартості переміщуваних лісоматеріалів у митній декларації і товаросупровідних документах могло призвести тільки до завищення суми сплаченого мита.

Відомостей про те, що ОСОБА_3 усвідомлював будь-яке своє діяння, щодо переміщуваних у вагонах №№65332652, 68700921, 68743814, 60445921, 65240236 лісоматеріалів, як протиправне, передбачав або повинен був і міг передбачити порушення своїми діями встановленого порядку переміщення його через митний кордон України або можливість такого порушення, бажав, свідомо допускав його, або легковажно розраховував на його відвернення, в справі не встановлено.

Отже, підстав для визнання його винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України немає.

Згідно з п. 1 ст.247 КУпАП, провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю, зокрема, за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Також, згідно з п. 7 ст.247 КУпАП, провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю, зокрема, у зв'язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення.

У відповідності до ч.2 ст.467 МК України адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення.

Вина ОСОБА_3 у інкримінованому йому правопорушенні не доведена, а тому провадження в справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 483 МК України підлягає закриттю у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Крім того при закритті провадження суд звертає увагу на те, що на час розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчились строки накладення адміністративного стягнення, передбачені ст. 467 МК України.

На підставі та керуючись ст. ст. 265, 458, 459, 467, 522, 527, 528, 529 МК України, ст. ст. 245, 247, 251-252, 280, 284, 287-291 КУпАП, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 за ч. 2 ст. 483 МК - закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Вилучені, згідно протоколу про порушення митних правил № 2398/30501/16 від 20.12.2016 року, товари, а саме - Деревина паливна (дрова), хвойних порід (сосна), призначена для опалювання у вигляді колод з корою, має в наявності сучки, сухостій, кривизну більше 3%, синєву деревини ГОСТ 3243-88; код УКТ ЗЕД - НОМЕР_1 в кількості 241,208 м. 3 (156950 кг.) , - повернути власнику, або уповноваженій на це особі.

Постанову може бути оскаржено на протязі десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Ужгородського

міськрайонного суду ОСОБА_11

Дата ухвалення рішення21.03.2018
Оприлюднено23.03.2018
Номер документу72904298
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —308/12472/17

Постанова від 23.04.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Закарпатської області

Феєр І. С.

Постанова від 21.03.2018

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Придачук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні