Рішення
від 22.03.2018 по справі 815/5219/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5219/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Марина П.П.

секретар судового засідання Станкова О.Ф.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області до Липецької сільської ради Подільського району Одеської області про стягнення податкового боргу у сумі 646451,50 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Подільська об'єднана Державна податкова інспекція ГУ ДФС в Одеській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Липецької сільської ради Подільського району Одеської області про стягнення податкового боргу у сумі 646451,50 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначає, що перевіркою Подільської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області встановлено порушення відповідачем законодавства про патентування норм обігу готівки та застосування реєстраторів касових операцій, за результатом чого було складено акт перевірки від 09.02.2016 року №000004/15-04-22/04379841 та податкові повідомлення-рішення №0000012200 від 02.03.2016 року та №0000101400 від 06.06.2016 року. У зв'язку з несплатою Липецькою сільською радою Подільського району Одеської області заборгованості, позивачем було винесено податкову вимогу № 1734-17 від 31.03.2017 року на суму 646451,50 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.

Представником відповідача надіслано до суду письмовий відзив на позов, згідно якого Липецька сільська рада Подільського району Одеської області не визнає позов у повному обсязі з наступних підстав: під час проведення перевірки Подільська об'єднана Державна податкова інспекція не надала належної уваги документам та відомостям, які були надані відповідачем щодо незнаходження артскважини на балансі Липецької сільської ради, також Липецька сільська рада є бюджетною установою, а тому не може бути відповідно до вимог ст.255.1 ПКУ суб'єктом платника рентної плати за спеціальне використання води. Не погоджуючись з винесеними податковими повідомленнями-рішеннями відповідач оскаржив їх в судовому порядку, однак постановою Одеського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2016 року по справі №815/3256/16, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 лютого 2017 року, відмовлено у скасуванні податкових повідомлень-рішень від 02.03.2016 року №0000012200 та від 06.06.2016 року №0000101400. Ухвалою від 25.04.2017 року Вищим адміністративним судом відкрито касаційне провадження по даній справі, тому представник відповідача вважає оскаржувану суму податкового боргу не узгодженою, у зв'язку з чим, просить суд відмовити в задоволенні даного адміністративного позову.

У судове засідання, призначене на 22.02.2018 року, сторони по справі не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи (а.с.58-59).

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Отже, судом вирішено продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши положення чинного законодавства, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Липецька сільська рада Подільського району Одеської області перебуває на обліку у Подільської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області як платник податків за основним місцем обліку з 17.09.1997 року за №38 (а.с.12).

Так, судом встановлено, що відповідно до наказу Котовської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області від 22.01.2016 року № 10, на виконання ухвали слідчого судді Котовського міськрайонного суду від 24.12.2015 року щодо проведення позапланової перевірки Липецької сільської ради, керуючись пп.75.1.2,п.75.1, ст.. 75, пп.78.1.11, п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки Липецької сільської ради, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 року по 31.12.2015 року.

За результатами проведення перевірки відповідачем складено акт № 000004/15-04-22/04379841 від 09.02.2016 року, згідно якого встановлено, у тому числі, порушення Липецькою сільською радою: п.2.6 гл.2, п.4.2, п. 4.3 гл. 4 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637, із змінами і доповненнями, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 року за № 40/10320 (а.с.48 з/б). З урахуванням заперечень відповідача на акт перевірки та оскарження винесеного податкового повідомлення-рішення, Котовською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0000101400 від 06.06.2016 року, яким нараховано відповідачу суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 646451,50 грн. Представником позивача 06.06.2016 року подано скаргу на зазначене податкове повідомлення-рішення, яку ГУ ДФС в Одеській області залишило без розгляду.

Не погоджуючись з вказаним рішенням податкового органу, Липецька сільська рада Подільського району Одеської області оскаржила його в судовому порядку.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2016 року №815/3256/16, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 лютого 2017 року, відмовлено у задоволенні адміністративного позову Липецької сільської ради Подільського району (Котовського) Одеської області до Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення - рішення Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області від 02.03.2016 року № НОМЕР_1 та податкового повідомлення - рішення Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області від 06.06.2016 року № НОМЕР_2 про застосування до Липецької сільської ради суму штрафних санкцій - 646451,50 грн.

Отже, відповідно до довідки про податковий борг станом на 27.06.2017 року та облікової картки платника податків (а.с.26), Липецька сільська рада Подільського району Одеської області має заборгованість перед бюджетом зі сплати адміністративних штрафів та санкцій у сумі 646451,50 грн.

Подільською об'єднаною Державною податковою інспекцією ГУ ДФС в Одеській області вжиті заходи для отримання заборгованості у встановленому законом порядку, а саме: Липецькій сільській раді виставлено податкову вимогу №1734-17 від 31.03.2017 року, яка отримана відповідачем, згідно повідомлення про отримання поштового відправлення, 26.04.2017 року (а.с.27).

Згідно ст.ст. 67, 68 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і у розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Відповідно до пп. 14.1.175. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

В силу п. 15.1. ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом..

Згідно п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 87.1 ст. 87 Кодексу, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Відповідно до п.п. 95.1., 95.2. ст. 95 Кодексу, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували факт існування у Липецької сільської ради Подільського району Одеської області заборгованості у сумі 646451,50 грн. відповідачем до суду не надано та оскільки постанова Одеського окружного адміністративного суду по справі № 815/3952/16 набрала законної сили, дана заборгованість є узгодженою.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що позивач довів суду обставини на яких ґрунтуються його позовні вимоги та надав суду необхідні докази в підтвердження своїх позовних вимог.

Приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 77, 90, 94, 205, 242-246, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області до Липецької сільської ради Подільського району Одеської області про стягнення податкового боргу у сумі 646451,50 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Липецьку сільську раду Подільського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04379841), а саме з рахунків, відкритих у ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, №35420194019700, №37114044001161, №31528111800304, №31525222800304, №3142567700304, №31429673500304, №31526555800304, №35320020001161, №35316004001161, №31423000500304, №31522333800304, №315294444800304, №3531022001161, №3420703800304, №31427624700304, №31423725700304, №31422685700304, №31427000700304, №35428301019700, №35414003019700, №35426109019700, №35416001019700, №35427108019700, №35417011019700, №35410007019700, №35457059019700, №31556301219700, та з рахунка, відкритого у АТ Імексбанк , МФО 328384, №25558003397008 суму по штрафній санкції за порушення законодавства про патентування норм обігу готівки та застосування реєстраторів касових операцій у розмірі 646451 /шістсот сорок шість тисяч чотириста п'ятдесят одну/ грн. 50 коп. на бюджетний рахунок №31110104700294, код 21080900, УДКСУ у Подільському районі, банку отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код 38016923.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Подільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Одеській області - адреса: 66304, Одеська область, Подільський район, м. Подільськ, вул. Мельниченка, 126, код ЄДРПОУ 39487903.

Відповідач: Липецька сільська рада Подільського району Одеської області - адреса: 66352, Одеська область, Подільський район, с.Липецьке, вул. Центральна, 67-А, код ЄДРПОУ 04379841.

Суддя Марин П.П.

.

Дата ухвалення рішення22.03.2018
Оприлюднено25.03.2018
Номер документу72918394
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5219/17

Рішення від 22.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 22.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 22.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні