ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" березня 2018 р. справа № 809/85/18
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Скільський І.І., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Віком , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Івано-Франківська філія ТОВ Віком №1 , до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування постанови №23 від 26.12.2017,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Віком (далі - позивач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Івано-Франківська філія ТОВ Віком №1 (далі - третя особа) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування постанови №23 від 26.12.2017.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем планова перевірка проведена безпідставно, оскільки на час перевірки діяв мораторій на проведення перевірок підприємців контролюючими органами відповідно до Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 03.11.2016 року.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) (а.с. 1-2).
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду у вигляді заперечення на адміністративний позов 14.02.2018 (а.с.37-80). У запереченні відповідач зазначив, що твердження позивача про наявність мораторію на заходи державного ринкового нагляду не відповідає дійсності, оскільки мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності не поширюється на заходи ринкового нагляду. Просив в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги, встановив наступне.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Івано-Франківська філія ТОВ Віком №1 є відокремленим структурним підрозділом юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю Віком і діє на підставі Положення про Івано-Франківську філію ТОВ Віком №1 (а.с.11-14).
15.12.2017 року посадовими особами Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області на підставі наказу про направлення на проведення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції від 13.12.2017 № 59, направлення від 13.12.2017 № 59 проведено планову виїзну перевірку характеристик продукції в магазині Технокарпати Товариства з обмеженою відповідальністю Віком , за результатами якої складено акт перевірки № 0040 (а.с.15-17, 43-44).
Під час проведеної перевірки посадовими особами відповідача виявлено факт введення Товариством з обмеженою відповідальністю Віком в обіг електрообладнання, а саме: Радіатор масляний TESY, виробник невідомий, серія № 1410200008, дата виробництва відсутня; Бойлер BCH 160 Protech+MG, TM Ariston, дата виготовлення відсутня, насос глибинний Sprut, виробник невідомий, дата виготовлення відсутня, яке не відповідає п.42.46 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання затвердженого постановою КМУ від 16.12.2015 року №1067, чим порушено ч.2 ст.44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції (а.с.16, 44).
Крім того, 18.12.2017 року складено протокол № 0040 про виявлені порушення вимог статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та статті 15 Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції , що полягають в наступному: на час перевірки характеристик продукції було встановлено факт введення в обіг електрообладнання, а саме: радіатор масляний TESY, серія №140200008, бойлер BCH 160 Protech+MG, TM Ariston, дата виготовлення відсутня, насос глибинний Sprut, виробник невідомий, дата виготовлення відсутня, який не відповідають пункту 42 пункту 46 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2015 року №1067, чим порушено п.2 ч.2 ст.44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції (а.с.18).
Рішенням № 73 від 19.12.2017 року вжито обмежувальні (коригувальні) заходи, а саме обмеження надання продукції на ринку шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку та рішенням № 74 від 19.12.2017 року вжито обмежувальні (коригувальні) заходи, шляхом обмеження надання продукції на ринку шляхом приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами із строком виконання до 29.12.2017 року (а.с.20-23).
На підставі постанови від 26.12.2017 року №23, за результатами розгляду справи, акту № 0040 від 15.12.2017 року, рішень від 19.12.2017 року №73 та №74, зобов`язано Івано-Франківську філію ТОВ Віком порушення вимог п.2 ч.2 ст.44 Закону України Про ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції сплатити у 15 денний строк штраф у розмірі 25000,00 грн. (а.с. 24-25).
Крім того, згідно з наказом Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області №2 від 09.01.2018 року про направлення на проведення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції, направлення № 2 від 09.01.2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області 16.01.2018 року проведено позапланову перевірку виконання рішень про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів №73, № 74 від 19.12.2017 року (а.с.60-61).
За наслідками планової перевірки складено Акт № 0001 від 16.01.2018, яким встановлено виконання ТОВ Віком повністю та результативно рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, що підтверджується повідомленням від 11.01.2018 року стосовно зняття ТОВ Віком з реалізації вищезазначеного електрообладнання та передачі його керівнику УНСО для подальшої передачі в зону АТО для потреб армії (а.с. 60-64).
Також, відповідачем винесено рішення про внесення змін до рішення чи скасування рішення №3, №4 і №5 від 15.01.2018 року, було скасовано рішення від 19.12.2017 року №73, №74 і №75 у зв`язку з їхнім виконанням (а.с. 65-67).
Не погоджуючись з постановою №23 від 26.12.2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю Віком звернулося до суду.
Відповідно до абзаців 1 та 2 статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Згідно із абзацом 7 статті 3 цього Закону державний нагляд (контроль) здійснюється лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом.
Частиною 4 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що виключно законами встановлюються, зокрема, органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності та види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю). Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 667 від 02.09.2015, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику, зокрема, у галузі ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності.
Згідно п. 7 цього Положення, Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 вказаного Положення, основними завданнями Держпродспоживслужби є реалізація державної політики у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і реклами в цій сфері.
Закон України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , встановлює правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції.
Згідно статті 1 цього Закону, державний ринковий нагляд - це діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам; державний контроль продукції - діяльність органів доходів і зборів із забезпечення відповідності продукції, що ввозиться на митну територію України для вільного обігу, встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз від такої продукції суспільним інтересам.
Статтею 7 зазначеного Закону визначено права суб`єктів господарювання під час здійснення ринкового нагляду та контролю продукції. Згідно частини 2 цієї статті суб'єкти господарювання під час здійснення ринкового нагляду та контролю продукції користуються іншими правами, визначеними цим Законом, Законом України "Про загальну безпечність нехарчової продукції", іншими нормативно-правовими актами (у тому числі технічними регламентами), а в межах здійснення ринкового нагляду - також правами, визначеними Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Відповідно до частини 5 статті 10 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , повноваження та порядок діяльності органів ринкового нагляду, права та обов'язки їх посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, встановлюються цим Законом, Законом України Про загальну безпечність нехарчової продукції , Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та іншими законами України.
Частиною 5 статті 23 вказаного Закону визначено, що перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та посвідчень (направлень) на проведення перевірки, що видаються та оформляються відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Таким чином, Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області є територіальним органом органу ринкового нагляду - Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, повноваження, права та обов'язки посадових осіб якого встановлюються, в тому числі, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , тобто є органом державного нагляду, який здійснює державний нагляд у сфері господарської діяльності.
Статтею 2 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 03.11.2016 року встановлено до 31 грудня 2017 року мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Відповідно до статті 6 зазначеного Закону дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час проведення заходів нагляду (контролю) органом державного регулювання діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг, органом, що здійснює державне регулювання ринку цінних паперів, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, та його територіальними органами.
Враховуючи вищезазначене суд приходить до висновку, що на час здійснення відповідачем перевірки позивача 15.12.2017 року, діяв мораторій на проведення Держпродспоживслужбою та її територіальних органів планових заходів із здійснення ринкового нагляду.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, на час проведення відповідачем обговорюваної перевірки, прийняття оскаржуваної постанови, у Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області були відсутні повноваження на здійснення такої перевірки та, відповідно, прийняття рішень за наслідками її проведення.
Отже, постанова про накладення штрафних санкцій №23 від 26.12.2017 року прийнята Головним управлінням Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області не на підставі та поза межами повноважень, визначених законом, а тому підлягає скасуванню.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківської області про накладення штрафних санкцій за № 23 від 26.12.2017 року.
Стягнути з Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 40309088) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Віком (ідентифікаційний код 22102250) сплачений судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні 00 копійок.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Львівського апеляційного адміністративного суду, або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Товариство з обмеженою відповідальністю Віком (ідентифікаційний код 22102250), вул. Кооперативна, буд.46, м.Мукачеве, Закарпатська область, 89600.
Івано-Франківська філія ТОВ Віком №1 (ідентифікаційний код 38866942), вул.Степана Бандери, буд.2, м.Івано-Франківськ, 76000.
Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 40309088) вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ, 76019.
Суддя Скільський І.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2018 |
Оприлюднено | 27.03.2018 |
Номер документу | 72949278 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні