Рішення
від 13.03.2018 по справі 815/3097/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3097/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2018 року м. Одеса

У залі судових засідань № 31

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя - Балан Я.В.,

при секретарі судового засідання - Сидоренко Ю.С.

за участю сторін:

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

До суду з позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Аптека» до Головного управління ДФС в Одеській області про:

визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0011431406 від 25.05.2017р. та №0011421406 від 25.05.2017р.

Ухвалою суду від 09.06.2018р. по даній справі відкрито провадження по справі.

Ухвалою суду від 27.08.2017р. провадження по справі зупинено до набрання законної сили рішення по справі №815/2397/17.

Ухвалою суду від 06.12.2017р., яка занесена до журналу судового засідання, поновлено провадження по справі.

Ухвалою суду від 06.12.2017р. провадження по справі зупинено до 13.12.2017р.

Ухвалою суду від 13.12.2017р., яка занесена до журналу судового засідання, поновлено провадження по справі.

Ухвалою суду від 13.12.2017р. провадження по справі зупинено до 25.01.2018р.

Ухвалою суду від 25.01.2018р., яка занесена до журналу судового засідання, поновлено провадження по справі.

Ухвалою суду від 25.01.2018р., яка занесена до журналу судового засідання, у зв'язку з набуттям 15.12.2017р. змін до КАС України, призначено розгляд справи по даній справі у порядку загального позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у позивача на день проведення перевірки були наявні належним чином оформлені видаткові ордера, касова книга, виписи з банку про здачу понадлімітних сум, у зв'язку з чим, підприємством не порушувались вимоги п. п.2.8, 3.5 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті Україні , затвердженої постановою Правління Національного Банку України №637 від 15.12.2004р., а отже, оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яке прийнято на підставі такого висновку є неправомірним та підлягає скасуванню. Окрім того, припущення відповідача, щодо неподання позивачем фіскальних чеків є безпідставним, оскільки фіскальні чеки 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р. були подані перевіряючим.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, подав до суду (№18497/17 від 27.06.2017) письмові заперечення на позовну заяву (а.с.88-91), в яких зазначено, що було проведено фактичну перевірку з метою здійснення контролю за дотриманням порядку щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі на виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), за результатами якої складено акт від 27.04.2017р. Під час перевірки були встановлені ряд порушень, на підставі яких прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення, які на думку представника відповідача є правомірними.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено наступне.

27.04.2017р. на підставі наказу №1079 від 12.04.2017р. посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області з метою здійснення контролю за дотриманням порядку щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі на виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) - проведено фактичну перевірку ТОВ Аптека (код ЄДРПОУ 21012547), що знаходиться за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул. Кишинівська, 15.

Наказ ГУ ДФС в Одеській області №1079 від 12.04.2017р. був предметом розгляду по справі №815/2397/17 та за результатами розгляду постановою Одеського окружного адміністративного суду від 21.08.2017р. по справі №815/2397/17 у задоволені позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління ДФС в Одеській області №1079 від 12.04.2017 року «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «Аптека» - відмовлено повністю. Зазначена постанова набрала законної сили 12.09.2017р. (а.с.83-87)

Так, за результатами перевірки був складений акт від 27.04.2017р. Під час перевірки встановлено порушення:

1) не забезпечено щоденне друкування фіскальних звітних чеків (Z-звітів), а саме не роздруковані Z-звіти за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р.; не забезпечено подання до органів державної фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку фіскальних чеків в електронному вигляді за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р., чим порушено п. 7, 9 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06.07.1995р.;

2) у видаткових касових ордерах не підтверджена видача готівкових коштів з каси підприємства, підписом одержувача, чим порушено п.п. 2.8, п.п. 3.5 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті Україні, затвердженої постановою Правління Національного Банку України №637 від 15.12.2004р.

На підставі висновків зазначених у акті перевірки, ГУ ДФС в Одеській області прийняті податкові повідомлення-рішення:

- №0011431406 від 25.05.2017р., яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій - 219 666,82 грн. (а.с.8)

- №0011421406 від 25.05.2017р., яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій - 680,00 грн. (а.с.10)

Згідно до п. п. 2.8 п.2 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті Україні , затвердженої постановою Правління Національного Банку України №637 від 15.12.2004р. (у редакції яка була чинна на момент виникнення правовідносин та положення втратило чинність 05.01.2018р.) (далі - Положення №637 від 15.12.2004р.) підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) у межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб.

За відсутності банків готівкова виручка (готівка) для переказу на банківські рахунки підприємства (підприємця) може здаватися до операторів поштового зв'язку та небанківських фінансових установ, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунку.

Здавання готівкової виручки (готівки) здійснюється самостійно (у тому числі із застосуванням платіжних пристроїв та через пункти приймання готівки) або через відповідні служби, яким згідно із законодавством надано право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів.

Здавання готівкової виручки (готівки) може здійснюватися для зарахування на будь-який банківський рахунок підприємства (підприємця) на його вибір.

Відповідно до пп. 3.4 п.3 Положення №637 від 15.12.2004р. видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами (додаток 3) або видатковими відомостями. Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або працівник підприємства, який на це уповноважений керівником. До видаткових ордерів можуть додаватися заява на видачу готівки, розрахунки тощо.

Якщо на доданих до видаткових касових ордерів документах, заявах, рахунках тощо є дозвільний напис керівника підприємства, то його підпис на видаткових касових ордерах не обов'язковий.

Підприємства, що займаються закупівлею товарів сільськогосподарської продукції, проведення розрахунків за які не врегульовано законодавством України, можуть проводити видачу готівки здавальникам такої сільськогосподарської продукції за відомостями, в яких зазначаються прізвища здавальників, їх адреси, обсяги зданої продукції і сума виплаченої готівки, що засвідчуються підписом здавальника.

У п.п.3.5 п.3 Положення №637 від 15.12.2004р. у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Видача готівки особам, яких немає в штатному розписі підприємства, проводиться за видатковими касовими ордерами, що виписуються окремо на кожну особу, або за окремою видатковою відомістю.

Якщо підприємство (підприємець) надає держателям електронних платіжних засобів послуги з видачі готівки за допомогою платіжного термінала (імпринтера), то на підставі квитанцій платіжного термінала (сліпів) таким підприємством складається видатковий касовий ордер на загальну суму проведених операцій за день та здійснюється відповідний запис у касовій книзі.

Згідно з п.п.7.24 п.4 Положення №637 від 15.12.2004р. у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

Судом встановлено, що ТОВ «Аптека» було встановлено ліміт коштів у касі відповідно до наказів генерального директора ОСОБА_3 №15к/А від 25.08.2014р. - 1280 грн.; №1 від 25.02.2011р. - 891 грн.; №8 від 26.11.2010 - 960 грн. (а.с.145-153).

Під час перевірки виявлено понадлімітної готівки на суму 109 833,41 грн., що підтверджується розрахунком штрафних санкцій (а.с.9)

У наданих представником відповідача до суду видаткових касових ордерах відсутній підпис одержувача щодо отримання готівкових коштів з каси. (Т.2, а.с. 100-127)

При цьому, у відповідності до п.1 Указу Президента України №436/95 від 12.06.1995р. Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення №0011431406 від 25.05.2017р., яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій (109 833,41 грн. *2) - 219 666,82 грн. за порушення п.п. 2.8 ч. 2, п.п. 3.5 ч. 3 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті Україні, затвердженої постановою Правління Національного Банку України №637 від 15.12.2004р. (а.с.8)

Також, перевіркою встановлено, що ТОВ Аптека не забезпечено щоденне друкування фіскальних звітних чеків (Z-звітів), а саме не роздруковані Z-звіти за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р.; не забезпечено подання до органів державної фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку фіскальних чеків в електронному вигляді за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р.

У відповідності до п. 7 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06.07.1995р. (із змінами та доповненнями) суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов'язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку.

Суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.

Суб'єкти господарювання, які використовують такі реєстратори розрахункових операцій, як електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) та реєстратори розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в фіскальній пам'яті зазначених реєстраторів розрахункових операцій.

Порядок передачі інформації до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв'язку встановлюється органом доходів і зборів на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Таким чином, суб'єкти господарювання повинні подавати щомісячно звітність про використання реєстраторів розрахункових операцій.

Згідно до п. 7, 9 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06.07.1995р. (із змінами та доповненнями) суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Судом встановлено, що відповідно до витягу з Моніторингового центру ДФС України фіскальні чеки в електронному вигляду за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р. були подані через канали зв'язку з порушенням терміну. (Т.2, а.с.197-199)

Так, у ході судового засідання позивав зазначив, що ТОВ Аптека за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул. Кишинівська, 15 - працює до 19 год. 00 хв. щоденно.

Однак, позивачем не було забезпечено подання до органів державної фіскальної служби щоденно до 24 год. 00 хв. фіскальні чеки в електронному вигляду за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р.

Представник позивача в обґрунтування неправомірності прийняття податкового повідомлення-рішення №0011421406 від 25.05.2017р. за порушення п. 7 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06.07.1995р. зазначав що, Z-звіти 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р. були роздруковані своєчасно.

У матеріалах справ наявні Z-звіти: за 27.05.2016р. роздрукований 28.05.2016р. о 08 год. 01 хв.; за 18.07.2016р. роздрукований 19.07.2016р. о 07 год. 58 хв.; за 25.07.2016р. роздрукований 26.07.2016р. о 07 год. 51 хв.; за 15.08.2016р. роздрукований 16 год. 08 хв. (Т.1, а.с.16-19-зворотній бік)

Норма п. 7 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг - є імперативною, чіткою та узгодженою, відповідає вимозі якості закону та не припускає неоднозначного трактування, а саме наступного дня тощо.

Пунктом 9 ст. 17 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06.07.1995р. (із змінами та доповненнями) за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у розмірах десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - в разі неподання до органів державної податкової служби звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв'язку, в разі обов'язковості її подання.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення №0011421406 від 25.05.2017р., яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій - (170,00*4) 680,00 грн. (а.с.10) є правомірним.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Згідно положень п. 8 ч. 2 ст. 2 КАС України, суд у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкті владних повноважень перевіряє, чи прийняті (вчинені) вони пропорційно, зокрема з дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав свобод та інтересів особи і цілями на досягнення яких спрямоване це рішення.

Згідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративний справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вданих повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За таких обставин, розглянувши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека» задоволенню не підлягають, оскільки норми чинного законодавства зобов'язують позивача забезпечувати щоденне друкування фіскальних звітних чеків (Z-звітів) та видаткові касові ордера, які підтверджують видачу готівкових коштів з каси підприємства повинні бути підписані одержувачем.

У разі відмови у задоволенні позовних вимог позивача судовий збір не повертається відповідно ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 90, 139, 255, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволення позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека» (код ЄДРПОУ 21012547, місцезнаходження: 67701, Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Кишинівська, 75) до Головного управління ДФС в Одеській області (місцезнаходження: 65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0011431406 від 25.05.2017р. та №0011421406 від 25.05.2017р. - відмовити.

Судові витрати розподілити відповідно ст. 139 КАС України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в сроки, встановлені ст.295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення суду складений та підписаний суддею 23.03.2018р.

Суддя Балан Я.В.

Дата ухвалення рішення13.03.2018
Оприлюднено27.03.2018
Номер документу72949877
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —815/3097/17

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 13.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні