Постанова
від 27.06.2018 по справі 815/3097/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 червня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/3097/17

Категорія: 8.3 Головуючий в 1 інстанції: Балан Я. В. Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Крусян А.В.,

Лук'янчук О.В.

при секретарі: Голобородько Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Аптека на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 березня 2018р. по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Аптека до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И Л А:

У червні 2017р. ТОВ Аптека звернулося в суд із позовом до ГУ ДФС в Одеській області, в якому просило визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень за №0011431406 та за №0011421406 від 25.05.2017р..

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що у квітні 2017р. посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області з метою здійснення контролю за дотриманням порядку щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі на виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) проведено фактичну перевірку ТОВ Аптека , за результатами якої складено акт перевірок від 27.04.2017р., у висновках якого встановлено порушення:

- п.7,9 ст.3 ЗУ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг за №265/95-ВР від 6.07.1995р., а саме, не забезпечено щоденне друкування фіскальних звітних чеків (Z-звітів), а саме не роздруковані Z-звіти за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р.; не забезпечено подання до органів державної фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку фіскальних чеків в електронному вигляді за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р.;

- п.п.2.8, п.п.3.5 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті Україні, затвердженої постановою Правління Національного Банку України за №637 від 15.12.2004р., а саме, у видаткових касових ордерах не підтверджена видача готівкових коштів з каси підприємства, підписом одержувача.

На підставі вказаних висновків зазначених в акті перевірки, ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкові повідомлення-рішення:

- за №0011431406 від 25.05.2017р., яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій на суму 219 666,82грн.;

- за №0011421406 від 25.05.2017р., яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій на суму 680грн..

Позивач зазначив, що на день проведення перевірки у нього були наявні належним чином оформлені видаткові ордера, касова книга, виписи з банку про здачу понадлімітних сум, у зв'язку з чим, підприємством не порушувались вимоги п.п.2.8, 3.5 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті Україні , затвердженої постановою Правління Національного Банку України за №637 від 15.12.2004р., а отже, оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яке прийнято на підставі такого висновку є неправомірним та підлягає скасуванню. Окрім того, припущення ГУ ДФС в Одеській області, щодо неподання товариством фіскальних чеків є безпідставним, оскільки фіскальні чеки 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р. були подані перевіряючим.

Посилаючись на зазначені обставини просив позов задовольнити.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13 березня 2018р. в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі апелянт просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення на неї, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, рішення суду без змін, з наступних підстав.

Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті у відповідності до вимог чинного законодавства та є правомірними, а факт порушення є доведеним в повній мірі.

Вирішуючи спір, судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об'єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на підставі наказу за №1079 від 12.04.2017р. посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області з метою здійснення контролю за дотриманням порядку щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі на виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) проведено фактичну перевірку ТОВ Аптека (код ЄДРПОУ 21012547), що знаходиться за адресою: м.Білгород-Дністровський, вул.Кишинівська, 15.

За результатами перевірки було складено акт від 27.04.2017р., у висновках якого встановлені порушення:

- п.7, 9 ст.3 ЗУ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг за №265/95-ВР від 6.07.1995р., а саме не забезпечено щоденне друкування фіскальних звітних чеків (Z-звітів), а саме не роздруковані Z-звіти за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р.; не забезпечено подання до органів державної фіскальної служби по дротових або бездротових каналах зв'язку фіскальних чеків в електронному вигляді за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р.

- п.п.2.8, п.п.3.5 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті Україні, затвердженої постановою Правління Національного Банку України за №637 від 15.12.2004р., а саме у видаткових касових ордерах не підтверджена видача готівкових коштів з каси підприємства, підписом одержувача.

На підставі акту перевірки, контролюючим органом 25.05.2017р. прийняті податкові повідомлення-рішення:

- за №0011431406, яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій на суму 219 666,82грн. (а.с.8);

- за №0011421406, яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій на суму 680,00грн. (а.с.10).

Не погоджуючись із вищевказаними рішеннями, ТОВ Аптека звернулось в суд із відповідним позовом.

Перевіряючи правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень ГУ ДФС в Одеській області, з урахуванням підстав, за якими позивач просить їх скасувати, судова колегія виходить з наступного.

За правилами пп.2.8 п.2 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті Україні , затвердженої НБУ за №637 від 15.12.2004р. (у редакції яка була чинна на момент виникнення правовідносин та положення втратило чинність 5.01.2018р.) (далі - Положення №637 від 15.12.2004р.) підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) у межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб.

За відсутності банків готівкова виручка (готівка) для переказу на банківські рахунки підприємства (підприємця) може здаватися до операторів поштового зв'язку та небанківських фінансових установ, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунку.

Здавання готівкової виручки (готівки) здійснюється самостійно (у тому числі із застосуванням платіжних пристроїв та через пункти приймання готівки) або через відповідні служби, яким згідно із законодавством надано право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів.

Здавання готівкової виручки (готівки) може здійснюватися для зарахування на будь-який банківський рахунок підприємства (підприємця) на його вибір.

Приписами пп.3.4 п.3 Положення №637 від 15.12.2004р. визначено, що видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами (додаток 3) або видатковими відомостями. Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або працівник підприємства, який на це уповноважений керівником. До видаткових ордерів можуть додаватися заява на видачу готівки, розрахунки тощо.

Якщо на доданих до видаткових касових ордерів документах, заявах, рахунках тощо є дозвільний напис керівника підприємства, то його підпис на видаткових касових ордерах не обов'язковий.

Підприємства, що займаються закупівлею товарів сільськогосподарської продукції, проведення розрахунків за які не врегульовано законодавством України, можуть проводити видачу готівки здавальникам такої сільськогосподарської продукції за відомостями, в яких зазначаються прізвища здавальників, їх адреси, обсяги зданої продукції і сума виплаченої готівки, що засвідчуються підписом здавальника.

Відповідно до пп.3.5 п.3 Положення №637 від 15.12.2004р. у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Видача готівки особам, яких немає в штатному розписі підприємства, проводиться за видатковими касовими ордерами, що виписуються окремо на кожну особу, або за окремою видатковою відомістю.

Якщо підприємство (підприємець) надає держателям електронних платіжних засобів послуги з видачі готівки за допомогою платіжного термінала (імпринтера), то на підставі квитанцій платіжного термінала (сліпів) таким підприємством складається видатковий касовий ордер на загальну суму проведених операцій за день та здійснюється відповідний запис у касовій книзі.

Приписами пп.7.24 п.4 Положення №637 від 15.12.2004р. передбачено, що у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абз.2 п.3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

Також, п.1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки за №436/95 від 12.06.1995р. визначено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються НБУ, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

Апеляційний суд зазначає, що вказаними нормами законодавства визначений порядок поводження підприємств, інших юридичних осіб з готівкою, та вказано наслідки, що наступають у разі порушення відповідними особами вищевказаних правил.

Як вбачається із матеріалів справи, на підставі наказів генерального директора ТОВ Аптека ОСОБА_2 у ТОВ Аптека було встановлено ліміт коштів у касі за №15к/А від 25.08.2014р. - 1280грн.; за №1 від 25.02.2011р. - 891грн.; за №8 від 26.11.2010р. - 960грн. (т.2, а.с.145-153).

Перевіркою ГУ ДФС виявлено понадлімітну готівку на суму у розмірі 109 833,41грн., даний факт підтверджується розрахунком штрафних санкцій (а.с.9).

Апеляційний суд звертає увагу на те, що у наданих представником відповідача до суду видаткових касових ордерах відсутній підпис одержувача щодо отримання готівкових коштів з каси (т.2, а.с.100-127).

Враховуючи вищевикладене, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції, що ГУ ДФС правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення за №0011431406 від 25.05.2017р., яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій (109 833,41грн. *2) 219 666,82грн. за порушення пп.2.8 ч.2, пп.3.5 ч.3 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті Україні, затвердженої постановою Правління НБУ за №637 від 15.12.2004р. (а.с.8).

Що стосується правомірності податкового повідомлення-рішення за №0011421406 від 25.05.2017р., то судова колегія зазначає наступне.

За правилами п.7 ст.3 ЗУ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг за №265/95-ВР від 6.07.1995р. (із змінами та доповненнями) суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов'язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку.

Суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.

Суб'єкти господарювання, які використовують такі реєстратори розрахункових операцій, як електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) та реєстратори розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в фіскальній пам'яті зазначених реєстраторів розрахункових операцій.

Порядок передачі інформації до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв'язку встановлюється органом доходів і зборів на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Приписами п.9 ст.3 ЗУ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг за №265/95-ВР від 6.07.1995р. (із змінами та доповненнями) передбачено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

У відповідності до п.9 ст.17 ЗУ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг за №265/95-ВР від 6.07.1995р. (із змінами та доповненнями) за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у розмірах десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - в разі неподання до органів державної податкової служби звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв'язку, в разі обов'язковості її подання.

Апеляційний суд зазначає, що вказані норми закріплюють обов'язок суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі подавати звітність до відповідних контролюючих органів.

Як вбачається з матеріалів справи, що згідно витягу з Моніторингового центру ДФС України фіскальні чеки в електронному вигляді за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р. були подані через канали зв'язку з порушенням терміну (т.2, а.с.197-199).

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, ТОВ Аптека за адресою: м.Білгород-Дністровський, вул.Кишинівська, 15 - працює до 19:00год. щоденно.

В матеріалах справи наявні Z-звіти: за 27.05.2016р. роздрукований 28.05.2016р. о 8год. 01хв.; за 18.07.2016р. роздрукований 19.07.2016р. о 7год. 58хв.; за 25.07.2016р. роздрукований 26.07.2016р. о 7год. 51хв.; за 15.08.2016р. роздрукований 16.08.2016р. о 7год. 57хв. (т.1, а.с.16-19 - зворотня сторона).

Аналізуючи вищевикладене, апеляційний суд вважає, що висновок суду першої інстанції є вірним стосовно того, що норма п.9 ст.3 ЗУ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг - є імперативною, чіткою та узгодженою, відповідає вимозі якості закону та не припускає неоднозначного трактування, а саме наступного дня тощо.

Оскільки ТОВ Аптека не було забезпечено подання до органів державної фіскальної служби щоденно до 24 год. 00 хв. фіскальні чеки в електронному вигляду за 27.05.2016р., 18.07.2016р., 25.07.2016р., 15.08.2016р., то суд апеляційної інстанції вважає, що податкове повідомлення-рішення №0011421406 від 25.05.2017р., яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій (170,00*4) 680грн. (а.с.10) є правомірним.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову ТОВ Аптека , оскільки позивачем дійсно порушено вимоги чинного законодавства, а податковий орган діяв в межах та на підставі закону.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.

За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалена з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для його скасування.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,317 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Аптека - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 березня 2018р. - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлений 10 липня 2018р.

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: А.В. Крусян

О.В. Лук'янчук

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2018
Оприлюднено12.07.2018
Номер документу75227121
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3097/17

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 13.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні