ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/313/18
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дмитрієвої О.О.,
при секретарі: Пономаренко М.М.,
за участю:
представника позивачів ОСОБА_1,
представника відповідача Рябітченко Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання рішень протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 (далі - позивачі) звернулися до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, в якому просять:
- визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, оформлену листом від 20.09.2017 року №Д-11207/0-3649/6-17, у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та наданні її у власність для ведення фермерського господарства ОСОБА_3 та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області прийняти рішення про затвердження такого проекту землеустрою та надання її у власність;
- визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, оформлену листом від 20.09.2017 року №Д-11207/0-3649/6-17, у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та наданні її у власність для ведення фермерського господарства ОСОБА_4 та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області прийняти рішення про затвердження такого проекту землеустрою та надання її у власність;
- визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, оформлену листом від 20.09.2017 року №Д-11207/0-3649/6-17, у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та наданні її у власність для ведення фермерського господарства ОСОБА_5 та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області прийняти рішення про затвердження такого проекту землеустрою та надання її у власність.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 12.09.2017 позивачі звернулися до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявами про затвердження проекту землеустрою щодо відведення кожному із них у власність земельних ділянок площею 9.3142 га ОСОБА_3, 9.3142 га - ОСОБА_4 та 8.6512 га ОСОБА_5 на території Радгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської для ведення фермерського господарства. За розглядом даної заяви, листом від 20.09.2017 №Д--11207/0-3649/6-17, позивачу було відмовлено у затвердженні зазначеного проекту землеустрою, мотивуючи це тим, що відповідно до норм чинного законодавства та інших нормативно - правових актів України на даний час Головне управління має право затверджувати документації із землеустрою лише по дозволах наданих територіальними органами Держгеокадастру та у зв'язку із спливом строку дії висновку. Позивачі вважають необґрунтованою таку відмову, що і стало підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Представники сторін в судове засідання прибули.
В судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених в позовній заяві та у відповіді на відзив. Просив позов задовольнити. Додатково представник позивачів в судовому засіданні просив суд присудити на користь позивачів понесені ними витрати за надання їм правничої допомоги адвокатом у сумі 6215,99 грн. кожному.
В судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позову заперечив з підстав викладених в письмових запереченнях на адміністративний позов. Також, зазначив, що при наданні відповіді позивачу, оформленої листом від 20.09.2017 №Д--11207/0-3649/6-17, відповідач керувався Законом України від 02.06.2015 року № 497-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою (далі Закон 497-VIII), з урахуванням зміни повноважень, органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо розпорядження земельними ділянками державної та комунальної форми власності з 01.01.2013 року, відповідно до вимог Закону України 06.09.2012 року № 5245-VI Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності , визначено термін дії дозволів, наданих органами державної влади та місцевого самоврядування до набрання чинності закону Закон 497-VIII. У зв'язку із визначеними повноваженнями Головного управління стосовно затвердження виключно документації із землеустрою, на яку дозвіл надано територіальними органами Держгеокадастру а також за спливом дворічного терміну на погодження і затвердження розробленого проекту землеустрою. Вважає оскаржувану відмову обґрунтованою та такою, що відповідає вимогам чинного законодавства.. Додатково зазначив, що суди не вправі підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймати замість нього рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало законодавству, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем. Тому просив суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі за безпідставністю та необґрунтованістю
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
12.09.2017 кожен із позивачів звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявами від 21.08.2017 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення кожному із них у власність земельних ділянок площею 9.3142 га ОСОБА_3, 9.3142 га - ОСОБА_4 та 8.6512 га ОСОБА_5 на території Радгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської для ведення фермерського господарства. За розглядом даних заяв, листом від 20.09.2017 №Д--11207/0-3649/6-17, позивачам було відмовлено у затвердженні зазначеного проекту землеустрою.
Не погоджуючись з оскаржуваною відмовою відповідача, позивачі звернулися до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, у 2009 році позивачі звернулися до Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області із заявами про відведення їм земельних ділянок сільськогосподарського призначення у власність в розмірі земельних часток (паїв) для ведення фермерського господарства із земель, що перебувають у користуванні фермерського господарства Капітан Скорик та розташовані в адміністративних межах Радгоспненьської сільської ради.
Розпорядженням голови Скадовської районної державної адміністрації №339 від 05.06.2009 Про дозвіл на виготовлення технічної документації та проекту землеустрою надано дозвіл позивачам на виготовлення проекту із землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки (паю) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель колишнього фермерського господарства Капітан Скорик на території Радгоспненської сільської ради. Розпорядженням Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області №438 від 26.07.2012 внесено зміни до розпорядження №339 від 05.06.2009 року Про дозвіл на виготовлення технічної документації та проекту землеустрою , а саме у п.4 цього розпорядження, яким надано дозвіл позивачам на виготовлення проекту із землеустрою, слова для ведення товарного сільськогосподарського виробництва змінено на слова для ведення фермерського господарства .
16.03.2011 року, голова фермерського господарства Капітан Скорик звернувся до приватного підприємця ОСОБА_6 із заявою про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність позивачів і погодив завдання на виконання робіт.
07.06.2014 року відділ Держземагенства у Скадовському районі Херсонської області своїм висновком № 01-03/429 погодив проект землеустрою.
15.08.2014 року відділ Держземагенства у Скадовському районі Херсонської області присвоїв земельним ділянкам позивачів кадастрові номери, а саме: ОСОБА_3 НОМЕР_4; ОСОБА_4 НОМЕР_5; ОСОБА_5 НОМЕР_6. Вказані земельні ділянки були зареєстровані у Державному земельному кадастрі (копії витягів з ДЗК від 15.08.2014 року №№ 6501964872016, 6501964882016, 6501964912016 відповідно).
12.09.2017 позивачі звернулися до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення кожному із них у власність земельних ділянок площею 9.3142 га ОСОБА_3, 9.3142 га - ОСОБА_4 та 8.6512 га ОСОБА_5 на території Радгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської для ведення фермерського господарства.
За результатами розгляду даної заяви, листом від 20.09.2017 №Д--11207/0-3649/6-17, позивачам було відмовлено у затвердженні зазначеного проекту землеустрою, мотивуючи тим, що відповідно до норм чинного законодавства та інших нормативно - правових актів України на даний час Головне управління має право затверджувати документації із землеустрою лише по дозволах наданих територіальними органами Держгеокадастру.
Також, в судовому засіданні представник відповідача зазначив, що враховуючи той факт, що Головне управління не надавало заявникам дозвіл на розроблення документації із землеустрою, відсутні правові підстави для затвердження документації та передачі земельної ділянки у власність.
Суд не погоджується з даною позицією представника відповідача, виходячи з наступного.
Закон України "Про землеустрій" визначає правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про землеустрій" встановлено, що суб'єктами землеустрою є: органи державної влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування; юридичні та фізичні особи, які здійснюють землеустрій; землевласники та землекористувачі.
Статтею 5 Закону України "Про землеустрій" передбачено, що об'єктами землеустрою є: територія України; території адміністративно - територіальних одиниць або їх частин; території землеволодінь та землекористувань чи окремі земельні ділянки.
Згідно зі ст. 8 Закону України "Про землеустрій" регулювання у сфері землеустрою здійснюють Верховна Рада України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, а також центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у межах повноважень, встановлених законом.
Приписами статті 80 Земельного кодексу України визначено, що суб'єктами права власності на землю є: громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.
Згідно зі ст. 81 Земельного кодексу України, громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; прийняття спадщини; виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).
Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Згідно з ч. 1 ст. 118 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент звернення з заявою про надання згоди на розробку проекту землеустрою) громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки.
Частиною 7 статті 118 ЗК України (в редакції, чинній на момент звернення з заявою про надання згоди на розробку проекту землеустрою) районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян особами, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою (далі - Комісія).
На момент звернення із заявами про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність до Земельного кодексу України на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" були внесені зміни.
Відповідно до внесених змін до Земельного кодексу України частина 1 статті 118 Земельного кодексу України викладена у наступній редакції, а саме: громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.
Частиною 3 статті 122 Земельного кодексу України встановлено, що районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: ведення водного господарства; будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; індивідуального дачного будівництва.
Приписами частини 4 статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Тобто, питання передання земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на даний час вирішує центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи.
Відповідач у своїх запереченнях посилається на Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою" від 02 червня 2015 року №497-VIII, та зазначає, що Закон набрав чинності 27 червня 2015 року, та є спеціальним у спірних правовідносинах, тому що він встановлює виняток із загально встановленого порядку затвердження проектів землеустрою, визначеного Земельним кодексом України.
Проте, суд зазначає, що відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" №5245-VIII від 06.09.2012, 01 січня 2013 року повноваження щодо розпорядження земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності покладено на центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, тобто до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Крім того, вищезазначеним Законом були внесені зміни до Земельного кодексу України, який є основним при регулюванні земельних правовідносин.
Тобто фактично на даний час в чинному законодавстві виникла юридична колізія.
Таким чином, при вирішенні питання, який саме орган повинен розглядати заяви позивачів про затвердження проекту землеустрою та передачі земельних ділянок у власність необхідно керуватися актом вищої юридичної сили, тобто Земельним кодексом України.
Також згідно ч. 6 ст. 186-1 ЗК України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації. У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.
Тобто, матеріали погодження проекту землеустрою є невід'ємною частиною проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Таким чином, процедуру набуття права кожному із них у власність земельних ділянок площею 9.3142 га ОСОБА_3, 9.3142 га - ОСОБА_4 та 8.6512 га ОСОБА_5 на території Радгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської для ведення фермерського господарства дотримано в повному обсязі.
Аналіз наведених вище норм закону дає підстави для висновку, що погодження проекту землеустрою є виключною компетенцією територіального органу центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, тобто, Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області.
Окрім того, в судовому засіданні представник відповідача не зміг пояснити яким іншим органом на даний час здійснюється затвердження проектів землестрою щодо відведення земельних ділянок у власність.
Враховуючи вищевикладене, суд задовольняє вимоги позивачів про визнання протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, оформлену листом від 20.09.2017 року №Д-11207/0-3649/6-17, у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4), відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4).
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Статтями 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В розумінні Кодексу адміністративного судочинства України виявлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності слугує підставою для задоволення адміністративного позову за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.
В ході розгляду справи знайшов своє підтвердження факт порушення прав позивачів з боку відповідача, при цьому останнім протилежного суду не доведено.
Підсумовуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, оскільки позиція Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, викладена в листі від 20.09.2017 №Д--11207/0-3649/6-17 призвела до необґрунтованої відмови позивачам у затвердженні проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність для ведення фермерського господарства.
У своєму рішенні від 16 вересня 2015 року у справі № 21-1465а15 Верховний Суд України вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Згідно ст.13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом №475/97-ВР від 17.07.1997 р. кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб правового захисту у відповідному національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, що діяли як офіційні особи.
Засіб правового захисту, що передбачений зазначеною статтею повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави.
Будь-яка інша позиція була б рівнозначною санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам.
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків.
Також, суд зауважує, що ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Отже, ефективний засіб правого захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.
Таким чином, враховуючи вищевикладене та положення п.4 ч.1 ст. 245 КАС України, за змістом якого у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, тому в даному разі суд задовольняє спосіб поновлення порушених прав позивача у вигляді зобов'язання відповідача затвердити проекти землеустрою.
Відповідно до ст. 139 КАС України на користь позивачів стягується сплачений судовий збір.
Відповідно до ч. 2 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими втратами, за винятком витрат суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката. Частиною 4 ст. 134 КАС України передбачено, що для визначення розміру витратна правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат, учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Частиною 5 статті 134 КАС України передбачено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Суд зазначає, що представник позивачів надав до суду всі необхідні документи на підтвердження визначення розміру витрат на правничу допомогу, які свідчать про співмірність розміру витрат на оплату послуг адвоката із складністю справи, часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт, обсягом наданих адвокатом послуг та ціною позову.
Окрім того, в судовому засіданні представник відповідача не висловлював заперечень проти задоволення вимоги представника позивачів щодо стягнення витрат за надання правничої допомоги.
Враховуючи вищевикладене, суд задовольняє вимогу позивачів про стягнення з відповідача витрат на правову допомогу.
Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов слід задовольнити повністю.
Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 12, 14, 77, 90, 143, 94, 241-247, 250, 254, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив :
Позовні вимоги ОСОБА_3 (рнокпп НОМЕР_1, 75700, АДРЕСА_1), ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_2, 75700, АДРЕСА_1), ОСОБА_5 (рнокпп НОМЕР_3, 75743, АДРЕСА_2) задовольнити.
Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а) оформлену листом від 20.09.2017 року №Д-11207/0-3649/6-17, у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та наданні її у власність для ведення фермерського господарства ОСОБА_3.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а) прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та наданні її у власність для ведення фермерського господарства ОСОБА_3.
Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а), оформлену листом від 20.09.2017 року №Д-11207/0-3649/6-17, у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та наданні її у власність для ведення фермерського господарства ОСОБА_4.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а) прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та наданні її у власність для ведення фермерського господарства ОСОБА_4.
Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а), оформлену листом від 20.09.2017 року №Д-11207/0-3649/6-17, у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та наданні її у власність для ведення фермерського господарства ОСОБА_5.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а) прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в розмірі земельної частки (паю) для ведення фермерського господарства загальною площею 27.2796 га із земель, які перебувають у користуванні фермерського господарства "Капітан Скорик", розташованих на території Родгоспненської сільської ради Скадовського району Херсонської області, відносно ділянки 9.3142 га (кадастровий номер НОМЕР_4) та наданні її у власність для ведення фермерського господарства ОСОБА_5.
Встановити судовий контроль за виконанням рішення суду шляхом зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а) подати суду у тридцятиденний строк з моменту набрання рішенням законної сили звіт про виконання рішення суду.
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_3 (рнокпп НОМЕР_1, 75700, АДРЕСА_1) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1409,60 грн. (одна тисяча чотириста дев'ять гривень шістдесят копійок) та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 6215,99 грн. (шість тисяч двісті п'ятнадцять гривень дев'яносто дев'ять копійок).
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_2, 75700, АДРЕСА_1) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1409,60 грн. (одна тисяча чотириста дев'ять гривень шістдесят копійок) та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 6215,99 грн. (шість тисяч двісті п'ятнадцять гривень дев'яносто дев'ять копійок).
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39766281, 73036, місто Херсон, вулиця Університетська, будинок 136-а) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_5 (рнокпп НОМЕР_3, 75743, АДРЕСА_2) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1409,60 грн. (одна тисяча чотириста дев'ять гривень шістдесят копійок) та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 6215,99 грн. (шість тисяч двісті п'ятнадцять гривень дев'яносто дев'ять копійок).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 26 березня 2018 р.
Суддя Дмитрієва О.О.
кат. 6.2.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2018 |
Оприлюднено | 27.03.2018 |
Номер документу | 72950095 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дмитрієва О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні