Постанова
від 21.03.2018 по справі 701/1215/17-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 701/1215/17-а Суддя (судді) першої інстанції: Костенко А.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 березня 2018 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді Петрика І.Й.

суддів Собківа Я.М., Ісаєнко Ю.А.

при секретарі Кузьміній Ю.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні (без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису) апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області

на рішення Маньківського районного суду Черкаської області від 28 грудня 2017 року

у справі № 701/1215/17

за позовом НОМЕР_4

до відповідача Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області

про зобов'язання вчинити дії по нарахуванню та виплаті допомоги при народженні дитини,-

в с т а н о в и в:

НОМЕР_4 звернувся з позовом до Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області, в якому просив:

- зобов'язати Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області призначити НОМЕР_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 державну допомогу при народженні ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, у порядку та розмірах встановлених Законом України ``Про державну допомогу сім`ям з дітьми``, встановленому на дату народження дітей, та здійснити нарахування та дії по виплаті даної державної допомоги при народженні.

- стягнути з Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області на користь НОМЕР_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, державну допомогу при народженні ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3 у розмірах встановлених Законом України ``Про державну допомогу сім`ям з дітьми`` на дату народження дітей.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що лише після повного та всебічного встановлення усіх обставин у цивільній справі №701/520/17-ц, розглянутій Маньківським районним судом Черкаської області, згідно прийнятого рішення суду від 08.06.2017 року, яке набрало законної сили 19.06.2017 року, НОМЕР_4 зміг почати реалізовувати свої права батька. Лише після набрання законної сили даним судовим рішенням, НОМЕР_4 зміг звернутись до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за отриманням свідоцтв про народження дітей, де внесено відповідні зміни в актові записи про народження дітей, та записано батьком дітей НОМЕР_4. Також зазначає, що при народженні його дітей, ніхто державної допомоги не отримував. А відтак, в даному випадку, кошти, які гарантовані дитині, не призначались, не використовувались, порушення прав Держави в даному випадку немає.

Рішенням Маньківського районного суду Черкаської області від 28 грудня 2017 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням суду, Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Згідно з частиною 2 статті 313 КАС України, неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Оскільки учасники справи в судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи повідомлені у встановленому законом порядку, відповідно до частини 4 статті 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось.

Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Судом встановлено, ІНФОРМАЦІЯ_2 року у позивача народився син ОСОБА_6 , про що складено відповідний актовий запис за №5 від 02 травня 2013 року, свідоцтво про народження серії НОМЕР_2 видане 02.05.2013 року Потаською сільською радою Маньківського району Черкаської області. Однак, в даному свідоцтві про народження позивач батьком дитини не був записаний, повне ім'я дитини було вказано ОСОБА_7, батьком дитини записаний ОСОБА_8. Такі ж відомості про народження дитини містяться у актових записах, які внесено до державного реєстру актів цивільного стану громадян, що підтверджується повним витягом з ДРАЦС щодо актового запису про народження №00016180280 від 09.01.2016 року. ІНФОРМАЦІЯ_3 року у позивача народився син ОСОБА_9, про що складено відповідний актовий запис №14 від 17 грудня 2015 року, свідоцтво про народження серії НОМЕР_3 видане 17.12.2015 року виконкомом Потаської сільської ради Маньківського району Черкаської області. Однак, в даному свідоцтві про народження позивач батьком дитини не був записаний, повне ім'я дитини вказано ОСОБА_10, батьком дитини записаний ОСОБА_8. Такі ж відомості про народження дитини містяться у актових записах, які внесено до Державного реєстру актів цивільного стану громадян, що підтверджується Повним витягом з ДРАЦС щодо актового запису про народження №00016180243 від 09.01.2016 року.

У зв'язку з тим, що позивач фактично є батьком своїх дітей ОСОБА_7 та ОСОБА_10, позивач звернувся до суду з позовом про визнання батьківства, оскільки виявилось, що вчинити запис про батьківство позивача через органи реєстрації актів цивільного стану немає можливості. Рішенням Маньківського районного суду Черкаської області від 08.06.2017 року у цивільній справі №701/520/17-ц адміністративний позов про визнання батьківства задоволено. Визнано позивача, НОМЕР_4, батьком ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_2 року із внесенням змін до актового запису № 5 від 02 травня 2013 року про народження ОСОБА_7, вказавши батьком дитини НОМЕР_4. Змінено прізвище дитини з ОСОБА_7 на прізвище НОМЕР_4. Також, визнано позивача, НОМЕР_4, батьком ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_3 року із внесенням змін до актового запису №14 від 17 грудня 2015 року про народження ОСОБА_10, вказавши батьком дитини НОМЕР_4. Змінено прізвище дитини з ІНФОРМАЦІЯ_6 на прізвище ІНФОРМАЦІЯ_6. Дане Рішення суду вступило в законну силу 19.06.2017 року.

У зв'язку із цим, на виконання рішення суду позивач звернувся до відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, де 21.06.2017 року позивачу видано повторно свідоцтво про народження серії НОМЕР_5 позивача сина ОСОБА_4 та свідоцтво про народження серії НОМЕР_6 сина позивача ОСОБА_5, у якому позивач записаний батьком дитини.Після отримання свідоцтв про народження дітей, 18.07.2017 року позивач звернувся письмово до відповідача з заявою про призначення та виплату позивачу державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_4. При цьому викладено усі обставини того, що раніше позивач не мав змоги підтвердити документально своє батьківство при зверненні за призначенням допомоги, та до заяви позивачу додав усі підтверджуючі документи рішення суду та нові свідоцтва про народження дітей.

Листом від 27.07.2017 року № 08/1174 Управлінням соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації позивачу відмовлено у призначенні допомоги при народженні дитини. Відмова мотивована тим, що позивача син ОСОБА_4 народився ІНФОРМАЦІЯ_2 року, відповідно пройшло більше 12 місяців від дня народження, а тому призначити і виплатити допомогу при народженні дитини суперечить статті 11 Закону України Про допомогу сім'ям з дітьми . 07.08.2017 року позивач знову звернувся до відповідача з письмовою заявою про призначення та виплату позивачу державної допомоги при народженні дитини - ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_5.

Листом від 18.08.2017 року № 08/11316 Управлінням соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації позивачу відмовлено у призначенні допомоги при народженні дитини. Відмова мотивована тим, що позивача син ОСОБА_5 народився ІНФОРМАЦІЯ_3 року, відповідно пройшло більше 12 місяців від дня народження, а тому призначення і виплата допомоги при народженні дитини суперечить, на думку відповідача, статті 11 Закону України Про допомогу сім'ям з дітьми

Не погоджуючись із діями відповідача, НОМЕР_4 був змушений звернутись з адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 1, 10, 11 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми громадяни України, в сім'ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Допомога при народженні дитини за цим Законом надається одному з батьків дитини (опікуну), який постійно проживає разом з дитиною. Допомога батькам при народженні дитини призначається на підставі свідоцтва про народження дитини. Опікунам зазначена допомога призначається на підставі рішення про встановлення опіки. Для призначення допомоги при народженні дитини до органу праці та соціального захисту населення за умови пред'явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, та свідоцтва про народження дитини подається одним з батьків (опікуном), з яким постійно проживає дитина, заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, та копія свідоцтва про народження дитини. Допомога при народженні дитини призначається за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше дванадцяти місяців з дня народження дитини.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме: свідоцтвом про народження підтверджено, що батьком ОСОБА_5, та ОСОБА_4 є НОМЕР_4, який має повне право на отримання допомоги при народженні дитини. Позивачу відмовлено у призначенні допомоги при народженні дитини. Відмова мотивована тим, що позивач звернувся за призначенням допомоги в 2017 році, а син ОСОБА_4 народився ІНФОРМАЦІЯ_7 р., та син ОСОБА_5 народився ІНФОРМАЦІЯ_3 р.,що перевищує 12 місяців від дня народження та унеможливлює виплату допомоги при народженні дитини.

Згідно ст. 11 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми допомога батькам при народженні дитини призначається на підставі свідоцтва про народження дитини. Позивач отримав свідоцтво про народження дитини 21.06.2017 року, тобто після набрання законної сили рішенням суду від 08.06.2017 року, тому позивач не мав об'єктивної можливості раніше звернутись за призначенням даної допомоги.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 229, 241, 242, 243, 308, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації залишити без задоволення , а рішення Маньківського районного суду Черкаської області від 28 грудня 2017 року без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в порядку до Верховного Суду у строк визначений ст. 329 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 22 березня 2018 року.

Головуючий суддя Петрик І.Й.

Судді Собків Я.М.

Ісаєнко Ю.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2018
Оприлюднено27.03.2018
Номер документу72962756
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —701/1215/17-а

Рішення від 12.10.2018

Адміністративне

Маньківський районний суд Черкаської області

Костенко А. І.

Ухвала від 03.10.2018

Адміністративне

Маньківський районний суд Черкаської області

Костенко А. І.

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 21.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 07.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 07.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Постанова від 28.12.2017

Адміністративне

Маньківський районний суд Черкаської області

Костенко А. І.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Маньківський районний суд Черкаської області

Костенко А. І.

Постанова від 28.12.2017

Адміністративне

Маньківський районний суд Черкаської області

Костенко А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні