Справа №701/1215/17-а
Номер провадження6-а/701/5/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 жовтня 2018 року Маньківський районний суд, Черкаської області
в складі: головуючого - судді - А. І. Костенка
за участю секретаря - М. А. Чикурової
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Маньківка справу за заявою ОСОБА_1 про встановлення способу і порядку виконання судового рішення,
В С Т А Н О В И В :
Заявник з вернувся до Маньківського районного суду Черкаської області із заявою про встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
На підставу своїх вимог спирається на те, що рішенням Маньківського районного суду Черкаської області від 28.12.2017 року у справі № 701/1215/17-а задоволено адміністративний позов ОСОБА_1, до відповідача - Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Служба у справах дітей Маньківської районної державної адміністрації та Державна казначейська служба у Маньківському районі Черкаської області.
Рішенням суду зобов'язано Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області (вул. Соборна, 3, смт. Маньківка, Черкаської області, код ЄДРПОУ 03195837) призначити ОСОБА_1, (жителю ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1), державну допомогу при народженні ОСОБА_2, 02 квітня 2013 р. н., та ОСОБА_3, 24.11.2015 р. н., у порядку та розмірах встановлених ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми , встановленому на дату народження дітей, та здійснити нарахування та дії по виплаті даної державної допомоги при народженні. Також вирішено стягнути з Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області (вул. Соборна, 3, смт. Маньківка, Черкаської області, код ЄДРПОУ 03195837) на користь ОСОБА_1, (жителя ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1), державну допомогу при народженні ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3 у розмірах встановлених Законом України Про державну допомогу сім'ям з дітьми на дату народження дітей. Рішення суду вступило в законну силу 21.03.2018 року, після чого 24.04.2018 року два виконавчі листи Маньківського районного суду Черкаської області від 28.12.2017 року у справі № 701/1215/17-а, видані 17.04.2018 року було направлено до підрозділу виконавчої служби для примусового виконання - Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області. Повідомленням від 05.05.2018 року виконавчий лист суду про стягнення державної допомоги при народженні дітей - повернено стягувачу без прийняття до виконання у зв'язку з тим, що даний виконавчий документ не підлягає виконанню виконавчою службою, що і змусило заявника звернутися з даною заявою до суду
Представник заявника до суду не з'явився, але в своїй заяві просить справу слухати в його відсутності, заявлені вимоги підтримує.
Представник Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області до суду не з'явився, але в своїй заяві просить справу слухати в його відсутності не заперечує проти задоволення заявлених вимог.
Представник Служби у справах дітей Маньківської районної державної адміністрації до суду не з'явився, але в своїй заяві просить справу слухати в його відсутності не заперечує проти задоволення заявлених вимог.
Відповідно до частини третьої статті 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Суд, вивчивши матеріали справи, заяви, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст. 72-77 КАС України, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини: рішенням Маньківського районного суду Черкаської області від 28.12.2017 року у справі № 701/1215/17-а задоволено адміністративний позов ОСОБА_1, до відповідача - Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Служба у справах дітей Маньківської районної державної адміністрації та Державна казначейська служба у Маньківському районі Черкаської області. Рішенням суду зобов'язано Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області (вул. Соборна, 3, смт. Маньківка, Черкаської області, код ЄДРПОУ 03195837) призначити ОСОБА_1, (жителю ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1), державну допомогу при народженні ОСОБА_2, 02 квітня 2013 р. н., та ОСОБА_3, 24.11.2015 р. н., у порядку та розмірах встановлених ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми , встановленому на дату народження дітей, та здійснити нарахування та дії по виплаті даної державної допомоги при народженні. Також вирішено стягнути з Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області (вул. Соборна, 3, смт. Маньківка, Черкаської області, код ЄДРПОУ 03195837) на користь ОСОБА_1, (жителя ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1), державну допомогу при народженні ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3 у розмірах встановлених Законом України Про державну допомогу сім'ям з дітьми на дату народження дітей. Рішення суду вступило в законну силу 21.03.2018 року, після чого 24.04.2018 року два виконавчі листи Маньківського районного суду Черкаської області від 28.12.2017 року у справі № 701/1215/17-а, видані 17.04.2018 року було направлено до підрозділу виконавчої служби для примусового виконання - Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області. Повідомленням від 05.05.2018 року виконавчий лист суду про стягнення державної допомоги при народженні дітей - повернено стягувачу без прийняття до виконання у зв'язку з тим, що даний виконавчий документ не підлягає виконанню виконавчою службою. Постановою заступника начальника відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області ОСОБА_4 від 05.05.2018 року відкрито виконавче провадження за виконавчим листом №701/1215/17-а, виданим Маньківським районним судом Черкаської області - про зобовязання вчинити дії. При цьому, боржнику - управлінню соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області надано строк для виконання рішення суду - протягом 10 робочих днів. З часу вступу рішення в законну силу, до цього часу рішення не виконано у повному об'ємі, згідно повідомлення відповідача-боржника, рішення суду виконано лише в частині зобов'язання призначення та здійснення нарахування призначити позивачу державної допомоги при народженні дітей: ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3, у порядку та розмірах встановлених ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми , встановленому на дату народження дітей. В іншій частині - здійснити дії по виплаті даної державної допомоги при народженні та стягненні на користь позивача -державної допомоги при народженні дітей: ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3, у порядку та розмірах встановлених Законом України Про державну допомогу сім'ям з дітьми , встановленому на дату народження дітей - рішення суду не виконано. Обґрунтування невиконання рішення суду в цій частині та проблематичність, з якою зіткнувся відповідач-боржник, наведена у листах відповідача-боржника від 16.05.2018 №08/719, від 26.07.2018 №08/1141, листі Маньківської районної державної адміністрації від 01.08.2018 № К-32/2/04-36. Виконуючи рішення суду у справі №701/1215/17-а, здійснено призначення та нарахування допомоги при народженні в сумі 65280 грн. Разом з тим повідомлено, що виконати рішення суду в іншій частині відповідач не може, так як не є розпорядником бюджетних коштів. По питанню стягнення вказаних коштів заявник-стягувач через представника звертався також до державної казначейської служби у Маньківському районі Черкаської області , де було повідомлено, що для виконання рішення суду після здійснення призначення та нарахування допомоги необхідне визначення стягуваної суми в судовому рішенні. Тобто, до казначейської служби після часткового виконання рішення суду в частині призначення та нарахування допомоги необхідно надати виконавчий документ із зазначенням вже нарахованої конкретної грошової суми, яка визначена вже боржником в розмірі 65280 грн. За інформацією, отриманою від виконавчої служби та інформацією про виконавче провадження, отриманою з єдиного державного реєстру виконавчих проваджень, вбачається що виконавчою службою проведено комплекс робіт по примусовому виконанню судового рішення по справі. 05.05.2018 року відкрито виконавче провадження, 03.08.2018 накладено штраф на боржника за невиконання рішення суду, 07.09.2018 року знову накладено штраф на боржника за невиконання рішення суду, 07.09.2018 року здійснено перевірку виконання інших рішень немайнового характеру та винесено постанови про стягнення виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, витрат на проведення виконавчих дій. Як випливає з отриманої інформації, 07.09.2018 державним виконавцем винесено постанову про закінчення виконавчого провадження, якою встановлено, що Державним виконавцем проведено виконавчі дії відповідно до ст. 63 ЗУ "Про виконавче провадження", станом на 07.09.2018 року рішення суду боржником в повному обсязі не виконано. Рішення суду без участі боржника виконати неможливо. У зв'язку з тим, що боржником рішення суду не виконано державним виконавцем винесено за невиконання рішення суду штраф у розмірі 5100,00 грн. та в подвійному розмірі в сумі 10200,00 грн., а також направлено повідомлення про вчинення кримінального правопорушення відносно посадових осіб УПСЗН Маньківської РДА Черкаській області до Маньківського ВП ГУМП в Черкаській області. Враховуючи викладене, керуючись вимогами п. 11 ч. 1 ст. 39, ст. 40 ЗУ Про виконавче провадження , виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа № 701/1215/17-а, виданого 17.04.2018 року Маньківським районним судом закінчено. Викладене підтверджується також постановою про закінчення виконавчого провадження від 07.09.2018 року, яку отримано заявником через засоби поштового зв'язку. Листом від 26.09.2018 року боржником - управлінням соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області повідомлено заявника-стягувача про звернення до Управління ДКСУ (державної казначейської служби України ) Маньківського району з приводу проблематичності виконання Рішення Маньківського районного суду Черкаської області від 28.12.2017 року у справі № 701/1215/17-а. Одночасно надано інформаційну довідку, яка підтверджує, що на виконання рішення суду здійснено призначення та нарахування на користь позивача, державної допомоги при народженні ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3 у розмірі 65280 грн. В іншій частині - здійснити дії по виплаті даної державної допомоги при народженні та стягненні на користь позивача державної допомоги при народженні дітей: ОСОБА_2, 02 квітня 2013 р. н. та ОСОБА_3, 24 листопада 2015 р. н., у порядку та розмірах встановлених ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми , встановленому на дату народження дітей рішення суду боржник не може виконати по причині відсутності повноважень щодо розпорядження бюджетними коштами. Листом від 28.09.2018 року №05/1485 боржником - Управлінням соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області повідомлено заявника-стягувача про відповідь Управління державної казначейської служби України Маньківського району з приводу порядку виконання рішення суду. Зокрема листом управління ДКСУ у Маньківському районі від 27.09.2018 №04-40/598 повідомлено, що до казначейської служби заявник не звертався (поясненням цього є те, що стягувач-заявник має реалізовувану можливість звернутись до казначейської служби лише після виконання рішення суду в частині призначення та нарахування допомоги). Разом з тим, казначейською службою повідомлено, що інформаційна довідка про нарахування суми грошової допомоги не є підставою для стягнення коштів з управління користь ОСОБА_1, а у рішенні суду не зазначена сума до стягнення. Тобто, до казначейської служби для виконання рішення суду в частині стягнення коштів необхідно надати виконавчий документ із зазначенням вже нарахованої конкретної грошової суми, яка визначена боржником в розмірі 65280 грн. У відповідності до ч. 1 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду. За ч .3 ст. 378 КАС України, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про виконавче провадження у редакції, чинній на момент винесення спірної вимоги, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню. Згідно з ч. 1 ст. 5 вказаного Закону примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів . Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України Про виконавче провадження виконавець зобовязаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. За змістом ч. 3 вказаної статті виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право, зокрема, звертатися до суду, який видав виконавчий документ із заявою (поданням) про встановлення чи зміну порядку і способу виконання рішення, про відстрочку чи розстрочку виконання рішення. Частиною 4 наведеної статті передбачено, що вимоги виконавця щодо виконання рішень є обовязковими на всій території України. Невиконання законних вимог виконавця тягне за собою відповідальність, передбачену законом. Відповідно до ч. 1 ст. 74 Закону України Про виконавче провадження рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом. Відповідно до ч. 1 ст. 263 КАС України (в редакції до 15.12.2017 року) за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження можуть звернутися до адміністративного суду першої інстанції (незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист) із заявою про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення. За наявності обставин та в порядку, передбачених абзацом першим цієї частини, сторона виконавчого провадження, а також державний виконавець за заявою сторони виконавчого провадження або з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень , мають право звернутися до суду із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду. Згідно з ч. 2 цієї статті суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця, приватного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення. На підставі викладеного суд вважає, що вимоги викладені в заяві про встановлення способу і порядку виконання судового рішення підлягають до задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст. 378 КАС України, Законом України Про виконавче провадження , суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву задоволити.
Встановити спосіб виконання Рішення Маньківського районного суду Черкаської області від 28.12.2017 року у справі № 701/1215/17-а, а саме: стягнути з Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області (вул. Соборна, 3, смт. Маньківка, Черкаської області, код ЄДРПОУ 03195837) на користь ОСОБА_1, (жителя ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) державну допомогу при народженні ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3 у розмірі 65280 грн.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Маньківський районний суд Черкаської області протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя А. І. Костенко
Суд | Маньківський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2018 |
Оприлюднено | 18.10.2018 |
Номер документу | 77168463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Маньківський районний суд Черкаської області
Костенко А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні