ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 березня 2018 рокуЛьвів№ 876/2311/18
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Сеника Р.П.,
суддів Попка Я.С., Хобор Р.Б.
з участю секретаря судового засідання Мацьків М.С.
позивача ОСОБА_1
позивача ОСОБА_2
представника відповідача Лазор А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Львові апеляційну скаргу Торчинської селищної виборчої комісії на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 23 березня 2018 року у справі № 803/495/18 за адміністративним позовом ОСОБА_4, ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Торчинської селищної виборчої комісії про визнання протиправною і скасування постанови,-
судді в 1-й інстанції - Димарчук Т.М., Костюкевич С.Ф., Мачульський В.В.,
час ухвалення рішення - 23.03.2018 року, 15:57,
місце ухвалення рішення - м. Луцьк,
дата складання повного тексту рішення - 23.03.2018 року,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_4, ОСОБА_1, ОСОБА_2 звернулись в суд з адміністративним позовом до Торчинської селищної виборчої комісії (далі Торчинська СВК, відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови № 2 від 20.03.2018 року "Перші вибори депутатів Торчинської селищної ради об'єднаної територіальної громади і Торчинського селищного голови 29 квітня 2018 року".
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що оскаржуваною постановою закріплений наступний розподіл одномандатних виборчих округів по дільничих виборчих комісіях: Торчинська дільнича виборча комісія (далі ДВК) 070489, 070490 - 16 одномандатних виборчих округів (далі ОВО) , Білостік, Горзвин ДВК 070495 - 2 ОВО, Буяни ДВК 070502 - 3 ОВО, Усичі , Усицькі Будки ДВК 070503 - 1 ОВО, Веселе, Верхи ДВК 070504 - 2 ОВО, Садів, Кошів ДВК 070538 - 2 ОВО.
Позивач вважає, що постанова відповідача № 2 від 20.03.2018 року є протиправною, оскільки відповідно до ст. 17 Закону України "Про місцеві вибори" центральна виборча комісія відповідно до статті 16 цього Закону та частин другої - восьмої, одинадцятої цієї статті на підставі відомостей Державного реєстру виборців визначає кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що мають бути утворені відповідними територіальними виборчими комісіями на територіях адміністративно-територіальних одиниць для організації виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, виборів депутатів усіх місцевих рад після призначення чергових, перших місцевих виборів, додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад, але не пізніш як за 50 днів до дня чергових, перших місцевих виборів, додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад, невідкладно розміщує ці відомості на своєму офіційному веб-сайті та забезпечує їх доведення до відома відповідних територіальних виборчих комісій.
Для проведення виборів депутатів сільської, селищної ради відповідна сільська, селищна територіальна виборча комісія не пізніш як за 38 днів до дня чергових або перших місцевих виборів утворює одномандатні виборчі округи з приблизно рівною кількістю виборців у кожному в кількості, що дорівнює загальному складу відповідної місцевої ради, визначеному відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону та частини першої цієї статті.
Орієнтовна середня кількість виборців в одномандатних виборчих округах на території села, селища визначається відповідною територіальною виборчою комісією на підставі відомостей Державного реєстру виборців про кількість виборців, які проживають на території відповідного села, селища, що подаються органом ведення Державного реєстру виборців до відповідної територіальної виборчої комісії не пізніш як за 40 днів до дня виборів.
З аналізу норм Закону України "Про місцеві вибори" вбачається, що єдиним критерієм для формування територіальною виборчою комісією територіальних виборчих округів законодавцем передбачена кількість виборців у територіальних виборчих округах, яка повинна бути "приблизно рівною". Так, у відповідності до пункту 15 рекомендацій Венеціанської комісії, закріплених у Кодексі належної практики у виборчих справах 2002 року, максимально припустиме відхилення кількості виборців по округах звичайно не мало б перевищувати 10 % (чи щонайбільш 15 % за виняткових обставин).
Середня кількість виборців у 26 територіальних виборчих округах обчислюється шляхом ділення 6217 виборців, виборчі адреси яких віднесені до Торчинської ОТГ, на загальний склад, що складає 26 депутатів та становить 239 осіб.
Однак, в порушення вищевикладеного оскаржуваною постановою утворено окремі виборчі округи без дотримання норм категорії середньої кількості виборців, а саме Торчин - 16 ОВО з кількістю виборців 3324 чоловік, Білостік, Горзвин - 2 ОВО (з кількістю виборців 484 чоловік), Буяни - 3 ОВО ( з кількістю виборців 719 чоловік), Усичі , Усицькі Будки - 1 ОВО (з кількістю виборців 412 чоловік), Веселе, Верхи - 2 ОВО (з кількістю виборців 602 чоловік), Садів, Кошів - 2 ОВО ( з кількістю виборців 686 чоловік).
Таким поділом істотно обмежуються права позивачів, як виборців, щодо їх участі у виборчому процесі, оскільки одномандатні виборчі округи утворені без дотримання категорії середньої кількості виборців.
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 23 березня 2018 року у справі № 803/495/18 позовні вимоги задоволено.
Постанову суду першої інстанції оскаржив відповідач, подавши на неї апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі апелянт посилається на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Свою апеляційну скаргу мотивує тим, що суд першої інстанції при винесенні рішення посилається на п. 1 ч. 2 ст. 18 ЗУ Про вибори народних депутатів , однак цей закон регулює вибори до Верховної Ради України, а тому не може застосовуватися при вирішенні даних правовідносин. Також не підлягає застосуванню п. 15 рекомендацій Венеціанської комісії, так як носить лише рекомендаційний характер , не є частиною національного законодавства та не містить норм, які обов'язкові до застосування в Україні.
Згідно п. 3.1.2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №15 від 01.11.2013 р. визначено перелік прав та інтересів виборця щодо участі у виборчому процесі, однак ні вказана постанова ні ЗУ Про місцеві вибори не передбачають права виборця на участь у процесі утворення виборчих округів.
Під час ухвалення оскаржуваного судового рішення суд першої інстанції не взяв до уваги, що закінчився термін утворення виборчих округів.
Просить скасувати постанову Волинського окружного адміністративного суду від 23 березня 2018 року у справі № 803/495/18 та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
Вислухавши суддю-доповідача, пояснення позивача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, доповнень до апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, Постановою Центральної виборчої комісії від 1 березня 2018 року № 32 "Про кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що утворюються сільськими, селищними, міськими виборчими комісіями для організації виборів депутатів місцевих рад під час проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року" відповідно до частини першої статті 17, пункту 8 частини першої статті 24 Закону України "Про місцеві вибори", пункту 3 частини першої статті 26 Закону України "Про Державний реєстр виборців", керуючись статтями 11 - 13, пунктом 9 частини першої статті 21, частиною другою статті 27 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", постановлено:
1. Визначити на підставі відомостей Державного реєстру виборців кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що утворюються сільськими, селищними, міськими виборчими комісіями для організації виборів депутатів місцевих рад під час проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 29 квітня 2018 року, згідно з додатками 1 - 17.
2. Цю постанову разом з належним додатком надіслати Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Івано-Франківській, Кіровоградській, Луганській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Херсонській, Хмельницькій та Чернівецькій обласним державним адміністраціям для доведення до відома відповідних територіальних виборчих комісій після їх утворення та сформування складу таких комісій, а також оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Згідно додатку 2 до постанови Центральної виборчої комісії від 1 березня 2018 року №232 по Волинській області для Торчинської селищної ради об'єднаної територіальної громади передбачено створення 26 виборчих округів.
20.03.2018 року постановою № 2 Торчинської СВК "Перші вибори депутатів Торчинської селищної ради об'єднаної територіальної громаді і Торчинського селищного голови 29 квітня 2018 року" постановлено закріпити наступний розподіл одномандатних виборчих округів по дільничих виборчих комісіях Торчинська дільнича виборча комісія (далі ДВК) 070489, 070490 - 16 одномандатних виборчих округів (далі ОВО) , Білостік, Горзвин ДВК 070495 - 2 ОВО, Буяни ДВК 070502 - 3 ОВО, Усичі , Усицькі Будки ДВК 070503 - 1 ОВО, Веселе, Верхи ДВК 070504 - 2 ОВО, Садів, Кошів ДВК 070538 - 2 ОВО.
Задовольняючи позовні вимоги у справі, суд першої інстанції виходив з того, що утворення одномандатних виборчих округів без дотримання вимог ч.2 ст.17 Закону України "Про місцеві вибори" створює нерівні умови для виборців та потенційних кандидатів у цих виборчих округах, а тому права позивачів, як виборців, є порушеними. Крім того, суд звертає увагу, що на першій стадії виборчого процесу (утворення одномандатних виборчих округів) перших місцевих виборів з усіх можливих суб'єктів виборчого процесу, лише виборець може звернутись до суду із позовом про протиправність дій виборчої комісії та скасування її незаконних рішень, так як інші суб'єкти виборчого процесу ще не набули відповідного статусу. Разом з тим, з огляду на строк оскарження рішень, дій чи бездіяльності Торчинської СВК, встановлений ст. 273 КАС України оскарження дій та рішень відповідача іншими суб'єктами виборчого у процесу у майбутньому стане неможливим.
Колегія суддів частково погоджується з таким висновком та аргументами суду першої інстанції з наступних підстав.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України та положеннями Закону України "Про місцеві вибори" № 595-VIII від 14 липня 2015 року.
Згідно з п.20 ч. 1 ст. 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.
Закон України Про місцеві вибори визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, Законом України "Про місцеві вибори" та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.
Згідно з ч.2 ст. 2 Закону України "Про місцеві вибори" № 595-VIII від 14 липня 2015 року вибори депутатів сільських, селищних рад проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідно села (кількох сіл, жителі яких добровільно об'єдналися у сільську громаду), селища, територія утвореної відповідно до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" об'єднаної сільської, селищної територіальної громади (далі - територія об'єднаної сільської, селищної територіальної громади).
Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України № 595-VIII право голосу на виборах депутатів сільської, селищної, міської ради, виборах сільського, селищного, міського голови мають громадяни України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України, належать до відповідної територіальної громади та проживають в межах відповідного виборчого округу громадяни України, які мають право голосу на відповідних місцевих виборах, є виборцями.
Відповідно до ч.2, 3 ст.16 Закону України "Про місцеві вибори" загальний склад (кількість депутатів) сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради визначається відповідно до частин третьої та четвертої цієї статті залежно від кількості виборців, які належать до територіальних громад сіл, селищ, міст, проживають на території району в місті, району, області. Зокрема, загальний склад (кількість депутатів) місцевої ради становить при чисельності виборців від 5 тисяч до 20 тисяч виборців - 26 депутатів.
Повноваження селищних територіальних виборчих комісій передбачені ст.25 Закону України Про місцеві вибори . Законом чітко визначено, що територіальна виборча комісія як суб'єкт владних повноважень діє у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України.
Статтею 11 Закону України Про місцеві вибори визначено, що виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.
За приписами п. 1 ч. 3 ст. 11 Закону № 595-VIII одним з етапів виборчого процесу є утворення територіальних виборчих округів.
Положеннями ч.ч. 1, 7 ст. 14 Закону № 595-VIII визначено, що місцеві вибори можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними або першими. Перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією у порядку, визначеному законом.
Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону № 595-VIII для проведення виборів депутатів сільської, селищної ради відповідна сільська, селищна територіальна виборча комісія не пізніш як за 38 днів до дня чергових або перших місцевих виборів утворює одномандатні виборчі округи з приблизно рівною кількістю виборців у кожному в кількості, що дорівнює загальному складу відповідної місцевої ради, визначеному відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону та частини першої цієї статті.
Орієнтовна середня кількість виборців в одномандатних виборчих округах на території села, селища визначається відповідною територіальною виборчою комісією на підставі відомостей Державного реєстру виборців про кількість виборців, які проживають на території відповідного села, селища, що подаються органом ведення Державного реєстру виборців до відповідної територіальної виборчої комісії не пізніш як за 40 днів до дня виборів.
Враховуючи, що нормою ч. 2 ст. 17 Закону № 595-VIII не визначаються межі відхилення від ідеального значення кількості виборців в одномандатних виборчих округах, колегія суддів звертає увагу на положення п. 1 ч. 2 ст. 18 Закону України "Про вибори народних депутатів України", відповідно до якого одномандатні округи утворюються в межах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя з приблизно рівною кількістю виборців у кожному окрузі. Орієнтовна середня кількість виборців в одномандатних округах визначається Центральною виборчою комісією виходячи з відомостей Державного реєстру виборців. Відхилення кількості виборців в одномандатному окрузі не може перевищувати дванадцяти відсотків орієнтовної середньої кількості виборців в одномандатних округах.
За змістом ч. 12 ст. 17 Закону № 595-VIII виборчі округи утворюються територіальною виборчою комісією з урахуванням меж звичайних виборчих дільниць, які використовуються для підготовки і проведення голосування та підрахунку голосів виборців. При цьому межі одномандатних, територіальних виборчих округів мають бути нерозривними.
Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 25 Закону № 595-VIII сільська, селищна територіальна виборча комісія утворює одномандатні виборчі округи по виборах депутатів сільської, селищної ради, встановлює їх межі, єдину нумерацію.
За приписами ч. 19 ст. 27 Закону № 595-VIII рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом.
Водночас слід зазначити, що ст.ст. 21, 22 Конституції України встановлено, що права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними, конституційні права і свободи гарантуються.
Так, громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (ст. 38 Конституції України).
Відповідно до ст.140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України в порядку, встановленому законом.
Разом з цим, колегія суддів звертає увагу на те, що відповідно до ч. 2 ст. 273 КАС України Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.
Згідно з ст. 19 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень.
Положеннями ч. 1 ст. 2 КАС визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Таким чином, право на судовий захист має лише та особа, яка є суб'єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Тож для того, щоб особі було надано судовий захист, суд встановлює, чи особа дійсно має порушене право, свободу чи інтерес, і це право, свобода чи інтерес порушені відповідачем.
Як встановлено судом, згідно реєстру виборців на виборах в Торчинській ОТГ будуть приймати участь 6217 виборців, які будуть обирати депутатів селищних рад по 26 одномандатних виборчих округах. Згідно перечислених законів на один одномандатний виборчий округ припадає 239 виборців. На виборах то Торчинської ТВК будуть працювати наступні дільничі комісії з слідуючими можливими розподілами депутатських мандатів згідно діючого законодавства: Торчин, кількість виборців 3314, коефіцієнт завантаженості на дільницю 13, 86, середнє навантаження на одного депутата 236, 71; Білостік, Горзвин, кількість виборців 484, коефіцієнт завантаженості на дільницю 2, 02, середнє навантаження на одного депутата 242; Буяни, кількість виборців 719, коефіцієнт завантаженості на дільницю 3,01, середнє навантаження на одного депутата 239, 67; Усичі, Усицькі Будки, кількість виборців 412, коефіцієнт завантаженості на дільницю 1, 72, середнє навантаження на одного депутата 206; Веселе, Верхи, кількість виборців 602, коефіцієнт завантаженості на дільницю 2, 52, середнє навантаження на одного депутата 301; Садів, Кошів, кількість виборців 686, коефіцієнт завантаженості на дільницю 2, 87, середнє навантаження на одного депутата 229, таким чином не застосовано критерій приблизної рівної кількості виборців у виборчих округах
Колегія суддів прийшла до висновку, що права позивачів, як виборців, порушені оскаржуваним рішенням відповідача, оскільки кількість виборців по одних одномандатних виборчих округах, суттєво відрізняється від інших. Так, зокрема, по Садову відхилення від середньої кількості виборців на один одномандатний виборчий округ складає 43% (104 особи), по Усичах відхилення від середнього показника складає 72% (173 особи) тощо.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що відповідачем не дотримано "принципу приблизної рівності кількості виборців" у виборчих округах.
А відтак, аргументи апеляційної скарги жодним чином не спростовують обставин встановлених судом, не містять підстав, які свідчили б про неправильне застосування судом першої інстанції матеріального або процесуального права та заперечуються матеріалами справи.
Враховуючи вищенаведене, колегія суду вважає, що даний адміністративний позов є підставним, обґрунтованим і підлягав до задоволення.
За таких обставин, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про протиправність вказаного рішення суб'єкта владних повноважень та наявність підстав для його скасування.
Колегія суддів не погоджується з судом першої інстанції в частині стягнення несплаченого судового збору з огляду на наступне.
Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 2 ч. 7 ст. 6 Закону України Про судовий збір у разі коли позов немайнового характеру подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір сплачується кожним позивачем окремим платіжним документом у розмірах, установлених статтею 4 цього Закону за подання позову немайнового характеру.
Ставки судового збору за подання апеляційної скарги на судове рішення визначені Законом України Про судовий збір .
Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно із статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік прожитковий мінімум на одну працездатну особу станом на 01 січня 2018 року становить 1762 грн.
Розмір ставки судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду, відповідно до частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
Адміністративний позов в даній справі містить вимоги немайнового характеру.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір (в редакції, чинній на момент подання позовної заяви) за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відтак, розмір судового збору який підлягав сплаті при поданні позовної заяви становить 2114 грн 40 коп.
Враховуючи наведене, розмір судового збору за подання апеляційної скарги становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, а саме 3171 грн 60 коп.
Враховуючи те, що відповідачем при поданні апеляційної скарги не сплачено судовий збір у розмірі 3171,60 грн., а апеляційна скарга залишена без задоволення, колегія суддів приходить до висновку про необхідність стягнення з Торчинської селищної виборчої комісії судового збору в розмірі 3171,60 грн.
На підставі наведеного колегія суддів прийшла до висновку, що судом першої інстанції, при вирішенні оскаржуваної постанови вірно дано правову оцінку обставинам справі та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, однак не правильно вирішено питання судових витрат, що згідно ст. 315 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення та зміни рішення суду першої інстанції.
Керуючись ст.272, 273, 308, 310, 315, 321, 322, 325,328, 329 КАС України, апеляційний суд,
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Торчинської селищної виборчої комісії - залишити без задоволення .
Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 23 березня 2018 року у справі № 803/495/18 - змінити в частині стягнення судового збору в решті постанову залишити без змін .
Стягнути з Торчинської селищної виборчої комісії (45612, Волинська область, Луцький район, смт. Торчин, вул. Незалежності, 103, код ЄДРПОУ 34122940) судовий збір за подання позовної заяви у розмірі 2114,40 грн. в користь Державного бюджету України та за подання апеляційної скарги у розмірі 3171,60 грн. за наступними реквізитами: отримувач коштів УДКСУ у Галицькому районі м. Львова; код отримувача за ЄДРПОУ - 38007573; банк отримувача - ГУДКСУ у Львівській області; МФО - 825014; рахунок отримувача - 31219206781004; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - 101; судовий збір, код суду 34668371.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Р. П. Сеник судді Я. С. Попко Р. Б. Хобор
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2018 |
Оприлюднено | 28.03.2018 |
Номер документу | 72979212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сеник Роман Петрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні