27.03.2018
Провадження №2-а/389/153/17
ЄУН389/2991/16-а
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2018 року Знам'янський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі: головуючого судді Берднікової Г.В.
при секретарі Чукановій О.А.
за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фора-Март" до Знам'янської міської ради Кіровоградської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ОСОБА_3, про визнання незаконним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просить визнати незаконним та скасувати рішення Знам'янської міської ради №445 від 23 вересня 2016 року про скасування рішення виконавчого комітету від 13 липня 2016 року №199 Про розгляд звернення директора ТОВ Фора -МАРТ щодо розміщення малих архітектурних форм (торгівельні палатки) на земельній ділянці, що належить ТОВ Фора - МАРТ , по вулиці Матросова, 28-А у місті Знам'янка Кіровоградської області.
Вимоги обґрунтовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю Фора-Март відповідно до статутних цілей здійснює підприємницьку діяльність, є власником майнового комплексу магазину Катерина , який знаходиться за адресою: місто Знам' янка, вулиця Матросова, 28. Вищезазначений магазин розташовано на земельній ділянці площею 0,2297 га, кадастровий номер 3510600000:50:073:0001, належній на праві приватної власності ТОВ Фора-Март , цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
13 липня 2016 року рішенням Знам'янського виконавчого комітету №199 розглянуто звернення директора ТОВ Фора-Март та прийнято рішення про погодження схеми розміщення малих архітектурних форм (торговельні палатки) на земельній ділянці ТОВ Фора-Март по вулиці Матросова, 28-а у місті Знам'янка. Організацію виконання даного рішення покладено на відділ економічного розвитку інфраструктури промисловості та торгівлі.
Внаслідок прийняття цього рішення між ТОВ Фора-Март та фізичною особою- підприємцем ОСОБА_3 було укладено договір про співпрацю, договір на обслуговування (прибирання) території. З іншими фізичними особами-підприємцями укладено договори на облаштування та розміщення торгівельної палатки па земельній ділянці, що належить ТОВ Фора-Март . Цим самим було забезпечено працевлаштування 16 фізичних осіб- підприємців.
Проте, як стало відомо, рішенням вісімнадцятої сесії Знам'янської міської ради №445 від 23 вересня 2016 року скасовано рішення виконавчого комітету від 13 липня 2016 року №199 Про розгляд звернення директора ТОВ Фора-Март щодо розміщення малих архітектурних форм (торгівельні палатки) . Цим самим було порушено права як самого позивача ТОВ Фора-Март так і права фізичних осіб-підприємців, які проводили підприємницьку діяльність у торгівельних палатках, які було розміщено на території ТОВ Фора-Март .
В рішенні №445 від 23 вересня 2016 року Знам'янська міська рада послалась на пп.15,31,38,44 п.1 ст.26, ст.52 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рішення Знам'янської міської ради від 19 лютого 2016 року №125, рішення виконавчого комітету від 14 квітня 2016 року №101, Закон Про благоустрій населених пунктів , Порядок провадження торгівельної діяльності та Правил торгівельного обслуговування населення, затверджених постановою КМУ №833 від 15 червня 2006 року, встановлення відповідно до законодавства правил торгівлі на ринках, забезпечення в місті чистоти і порядку, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Позивач вважає, що рішення №445 від 23 вересня 2016 року прийняте відповідачем з перевищенням повноважень та у ньому відсутнє правове обґрунтування скасування рішення виконкому від 13 липня 2016 року №199. Вказаним рішенням відповідач незаконно втручається у господарську діяльність суб'єктів господарювання, а саме обмежує права власників (суб'єктів господарювання) торгівельних об'єктів малих архітектурних форм у здійснені ними незаборонених законом видів підприємницької діяльності. До того ж, була порушена процедура прийняття оскаржуваного рішення, зокрема в установленому законом порядку проект рішення не оприлюднювався. Не відомі відомості про проведення аналізу рішення щодо регуляторного впливу. Відтак позивач просив вказане рішення визнати незаконним та скасувати.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, просив суд відмовити в їх задоволенні. Вказав, що рішенням від 13 липня 2016 року №199 Про розгляд звернення директора Фора-Март виконавчий комітет перевищив свої делеговані повноваження, передані йому рішенням Знам'янської міської ради Кіровоградської області від 19.02.2016 № 125 . Рішення Знам'янської міської ради №455 від 23 вересня 2016 прийнято з додержанням процедури прийняття рішення, з попереднім обговоренням постійними комісіями, з оприлюдненням проекту рішення, що винесено на розгляд Ради шляхом розміщення його на сайті Ради, із обов'язковим виконанням вимог Закону України Про доступ до публічної інформації (розміщено на сайті міської ради 25 серпня 2016 року.).
Третя особа у судове засідання не з'явилася, про дату, час і місце розгляду справи повідомлена у встановленому порядку, причини її неявки до суду не відома.
Заслухавши представників сторін, свідків, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що з 04 березня 1993 року Товариство з обмеженою відповідальністю Фора-Март, зареєстровано як юридична особа, його місце знаходження: вулиця Фрунзе,91 місто Знам'янка. Зазначене підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців та Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 58,59).
Рішенням двадцять четвертого скликання восьмої сесії Знам'янської міської ради №154 від 19 вересня 2002 року було затверджено проект відведення земельної діляни ТОВ Фора-Март для обслуговування магазину на земельній ділянці площею 2297,2 кв.м., по вулиці Матросова, 28. Також вказаним рішенням вирішено надати ТОВ Фора-Март земельну ділянку площею 2297,2 кв.м. у тому числі 2297,2 кв.м земель комерційного використання по вулиці Матросова,28 (без включення тротуару шириною 2,6м. вздовж північної сторони ділянки) в оренду до 01 вересня 2007 року для обслуговування магазину на території Знам'янської міської ради (а.с. 124).
Разом з цим, 19 вересня 2002 року на восьмій сесії двадцять четвертого скликання Знам'янської міської ради було прийнято рішення за №155, яким було погоджено звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки несільськогосподарського призначення по вулиці Матросова, 28 у розмірі 153140,4 грн. та вирішено продати у власність ТОВ Фора-Март земельну ділянку площею 2297,2 кв.м, яка розташована у місті Знам'янка по вулиці Матросова,28 для розміщення магазину (а.с. 125).
Згідно з копією Державного акту на право приватної власності на землю серії КР №024385, Товариству з обмеженою відповідальністю Форма-Март , Знам'янською міською радою Кіровоградської області на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 28 жовтня 2002 року №2372 передано у власніть земельну ділянку несільськогосподарського призначення площею 0,23 гектарів (2297,2 кв.м) у межах, визначених на плані, яка знаходиться на території міста Знам'янка, вулиця Матросова, 28 Знам'янської міської ради. Цільове призначення земельної ділянки - розміщення магазину. Кадастровий номер земельної ділянки 3510600000:50:073:0001. Акт видано 05 листопада 2002 року, зареєстровано в книзі записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю за №0003 (а.с. 56-57). На замовлення ТОВ Фора-Март розроблено документацію із встановлення червоних ліній відповідно до рішень генерального плану м. Знам'янка Кіровоградської області (а.с. 122).
Судом також встановлено, що виконавчим комітетом Знам'янської міської ради Кіровоградської області 13 липня 2016 року за №199 прийнято рішення Про розгляд звернення директора ТОВ Фора-Март , з якого вбачається, що виконавчий комітет розглянувши звернення директора ТОВ Фора-Март ОСОБА_4 про затвердження схеми розміщення не стаціонарних торгових місць (палаток) на земельній ділянці, що належить ТОВ Фора-Март на підставі Державного акту, яка була розроблена після прийняття рішення виконавчого комітету від 14 квітня 2016 року №101 Про визнання таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету від 20 травня 2010 року №183 Про надання дозволу на розміщення другого ряду торгівельних палаток біля магазину Катерина , по вулиці Матросова та керуючись Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , вирішив погодити схему розміщення малих архітектурних форм (торгівельні палатки) на земельній ділянці ТОВ Фора-Март по вулиці Матросова, 28-А у місті Знам'янка. До вказаного рішення долучено Схему розміщення малих архітектурних форм (торгівельні палатки) на земельній ділянці ТОВ Фора-Март по вулиці Матросова, 28-А у місті Знам'янка (а.с. 35).
В свою чергу, рішенням вісімнадцятої сесії Знам'янської міської ради сьомого скликання від 23 вересня 2016 року №445 Про скасування рішення виконавчого комітету від 13 липня 2016 рорку №199 , скасовано рішення виконавчого комітету від 13 липня 2016 року №199 Про розгляд звернення директора ТОВ Фора -МАРТ щодо розміщення малих архітектурних форм (торгівельні палатки) . Рішення прийняте з посиланням на пп.15, 31, 38, 44 п.1 ст.26, ст.52 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , з врахуванням рішень Знам'янської міської ради від 19 лютого 2016 року №125, рішення виконавчого комітету від 14 квітня 2016 року №101, відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів , Порядку проведення торгівельної діяльності та Правил торгівельного обслуговування населення, затверджених постановою КМУ №833 від 15 червня 2006 року, з метою встановлення відповідно до законодавства правил торгівлі на ринках, забезпечення в місті чистоти і порядку (а.с.15).
До проекту рішення Знам'янської міської ради Про скасування рішення виконавчого комітету від 13 липня 2016 року №199 було складено пояснювальну записку, в якій поміж іншого було зазначено, що потребою і метою прийняття рішення є упорядкування центральної частини міста, попередження стихійної торгівлі на територіях прилеглих до тротуарної та проїжджої частини міста, виконання програми розвитку ринків міста Знам'янка на 2016-2017 роки. Проект рішення було оприлюдено 25 серпня 2016 року на сайті міської ради (а.с.85).
Також до матеріалів справи долучено документи, на підставі яких судом встановлено наступне.
Рішенням виконавчого комітету Знам'янської міської ради від 20 травня 2010 року№183, з метою збільшення надходжень до місцевого бюджету, було надано дозвіл приватному підприємцю ОСОБА_3, на розміщення другого ряду торговельних палаток біля магазину Катерина , по вулиці Матросова, на земельній ділянці, що перебуває у приватній власності суб'єкта підприємницької діяльності ТОВ Фора-Март (а.с. 132).
Рішенням виконавчого комітету Знам'янської міської ради Кіровоградської області №101 від 14 квітня 2016 року, визнано таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету Знам'янської міської ради від 20 травня 2010 року № 183 Про надання дозволу на розміщення другого ряду торгівельних палаток біля магазину Катерина по вулиці Матросова» (а.с. 133).
Рішенням Знам'янської міської ради Кіровоградської області від 19.02.2016 № 125, виконавчому комітету Знам'янської міської ради на термін до 31.12.2016 передано повноваження щодо управління майном комунальної власності міста в частині передачі об'єктів нерухомості комунальної власності у тимчасове строкове платне користування (терміном на 1 місяць та почасово) юридичним та фізичним особам на умовах оренди. Цим же рішенням затверджено перелік об'єктів нерухомості комунальної власності, на які будуть розповсюджуватися передані виконкому повноваження (а.с. 53-55).
Допитана у судовому засіданні свідок ОСОБА_5 пояснила, що до неї як депутата Знам'янської міської ради, звертаються мешканці міста зі скаргами на розміщення торгових палаток біля магазину Катерина на тротуарній частині міста. Прийнявши рішення від 13 липня 2916 року №199 виконавчий комітет Знам'янської міської ради перевищив свої повноваження. У договорі купівлі-продажу земельної ділянки від 28 жовтня 2002 року, зазначено, що цільове призначеня земельної ділянки - це розміщення магазину. На тротуарі біля магазину Катерина здійснюється стихійна торгівля.
Свідок ОСОБА_6 вказав, що є депутатом Знам'янської міської ради та був одним із ініціаторів прийняття оскаржуваного рішення. Перед магазином Катерина постійно здійснюється стихійна торгівля, хоча поруч є комунальний ринок, торгівля повинна здійснюватися на ринку з дотримання санітарних норм. Цим рішенням нічиї інтереси не лобіювалися.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Завданням адміністративного суду є перевірка правомірності (легальності) спірного рішення з огляду на чіткі критерії, які зазначені у частині 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України .
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування в Україні визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" .
Відповідно до ч.2 ст.1 Закону України Про місцеве самоврядування місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (ст.10 цього Закону).
Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до п. 15, 31, 38, 44 ч.1 ст.26 цього Закону, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень; прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення; надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об'єктів, у тому числі місць чи об'єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію; встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст.51 Закону України Про місцеве самоврядування , виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті ради є виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.
Згідно зі ст.52 Закону, виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради. Зокрема, виконавчий комітет ради: попередньо розглядає проекти місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку, цільових програм з інших питань, місцевого бюджету, проекти рішень з інших питань, що вносяться на розгляд відповідної ради; координує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників; має право змінювати або скасовувати акти підпорядкованих йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради, а також їх посадових осіб. Сільська, селищна, міська рада може прийняти рішення про розмежування повноважень між її виконавчим комітетом, відділами, управліннями, іншими виконавчими органами ради та сільським, селищним, міським головою в межах повноважень, наданих цим Законом виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
Згідно статті 30 Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема такі як організація благоустрою населених пунктів, здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організація місцевих ринків, ярмарків, сприяння розвитку всіх форм торгівлі.
Відповідно до ст. 5 Закону України Про благоустрій населених пунктів управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.
Пунктом 5 ч.1 ст.16 Закону України Про благоустрій населених пунктів на об'єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати об'єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо.
Згідно з п.2 ч.1 ст.17 Закону України Про благоустрій населених пунктів , громадяни у сфері благоустрою населених пунктів поміж іншого, мають право: брати участь в обговоренні правил та проектів благоустрою території населених пунктів; вносити на розгляд місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій пропозиції з питань благоустрою населених пунктів.
Вимоги до організації дрібнороздрібної торговельної мережі, її приміщень та обладнання встановлено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року №833 "Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення" та Наказу Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України №369 від 08 липня 1996 року Про затвердження Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі .
Так, виїзна та виносна торгівля належить до роздрібної торгівлі через дрібнооптову мережу і є однією з форм позамагазинного продажу товарів, під час якого приміщення не мають торговельного залу для споживачів.
Продаж товарів здійснюється через: пункти некапітальної забудови - кіоски, ларі, ларьки, палатки, павільйони для сезонного продажу товарів, торговельні автомати.
Пункти дрібнороздрібної торгівлі розміщуються на підставі письмового дозволу місцевого органу державної виконавчої влади (органу місцевого самоврядування). Видаються такі дозволи відповідно до вимог: земельного кодексу України; законодавства про благоустрій населених пунктів, планування і забудову території, санітарного та епідемічного благополуччя населення, пожежну охорону, державну автоінспекцію та архітектуру (п. 16 Правил № 369).
Розділом 5 Постанови передбачено правила розміщення малих архітектурних форм та зовнішньої реклами.
Так, відповідно до п. 27 Постанови, малі архітектурні форми не повинні мати заглиблені в грунт фундаменти і не перевищувати за висотою 4 метрів.
У населених пунктах малі архітектурні форми (крім кіосків для продажу проїзних квитків на зупинках громадського транспорту) розміщуються за межею тротуару, пішохідних доріжок, алей на відстані не менше ніж 1 метр, але не ближче ніж 5 метрів до проїзної частини доріг і вулиць.
На вулицях і дорогах, де існуючі будинки, споруди та огорожа розміщені на відстані менше ніж 5 метрів від проїзної частини, розміщення малих архітектурних форм дозволяється в одну лінію з фасадами будівель, споруд або огорожі (пункт 28 Постанови).
Допускається розміщення малих архітектурних форм на тротуарах, ширина яких перевищує передбачену нормами ДБН 360-92 для вулиць відповідної категорії, за межами пішохідної зони на відстані від неї згідно з вимогами пункту 27 цих Правил. В охоронних зонах інженерних комунікацій дозволяється розміщувати малі архітектурні форми за обов'язковим погодженням з організаціями, які експлуатують ці комунікації.
Стаття 21 Закону України Про благоустрій населених пунктів визначає малу архітектурну форму (МАФ) як елемент декоративного чи іншого оснащення об'єкта благоустрою. До МАФів належать, зокрема, альтанки, павільйони, навіси, вуличні меблі (лавки, лави, столи) та ін.
Водночас, згідно з Постановою КМУ №198 від 30 березн 1994 року Про затвердження Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони , мала архітектурна форма для провадження підприємницької діяльності (далі - мала архітектурна форма) - це невелика (площею до 30 кв. метрів) споруда торговельно-побутового призначення, яка виготовляється з полегшених конструкцій і встановлюється тимчасово без спорудження фундаменту.
Тимчасова споруда торговельного призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, виготовлена з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до будівель, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, в встановлена тимчасово, без улаштування фундаменту.
Така споруда може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
При цьому незалежно від того, є об'єкт виносної торгівлі МАФом, тимчасовою спорудою або просто палаткою, на розміщення такого об'єкта торгівлі потрібен дозвіл, який видається органом місцевого самоврядування.
Повного переліку документів, які подаються до органу місцевого самоврядування для отримання дозволу на розміщення об'єктів виїзної (виносної) торгівлі, у окремому законодавчому акті не зазначено.
Такі переліки встановлюються органами місцевого самоврядування в рішеннях на підставі низки законодавчих актів.
У п.25 вказаної вище постанови №198 зазначено, що власники та користувачі земельних ділянок, а також власники (користувачі) малих архітектурних форм, інженерних комунікацій, що розташовані в межах смуги відчуження автомобільних (позаміських) доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг, зобов'язані: утримувати в належному стані зелені насадження, охоронні зони інженерних комунікацій, тротуари, обладнані стоянки автомобілів, трамвайне полотно та інші елементи дорожніх об'єктів; забезпечувати прибирання сміття, снігу, опалого листя та інших відходів, а в разі потреби проводити обробку тротуарів протиожеледними матеріалами; забезпечувати належний технічний стан інженерних комунікацій, обладнання, споруд та інших використовуваних елементів дорожніх об'єктів відповідно до їх функціонального призначення та діючих нормативів; у разі виявлення небезпечних умов в експлуатації споруд і об'єктів, їх аварій і руйнувань, що призвели до виникнення перешкод у дорожньому русі або загрожують збереженню елементів дорожніх об'єктів, негайно повідомляти власників дорожніх об'єктів або уповноважених ними органів, а також Державтоінспекцію; дотримувати вимог діючих норм і правил щодо охорони дорожніх об'єктів.
Відповідно до п. 1.4-1.6 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Знам'янка, затвердженого рішенням Знам'янської міської ради від 23.03.2012 № 458, комплексна схема розміщення тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - схема розміщення тимчасової споруди на території населеного пункту або його частини.
Комплексна схема розміщення ТС в межах вулиці (скверу, бульвару, провулку, узвозу, проїзду, площі, майдану тощо), мікрорайону (кварталу), населеного пункту - текстові та графічні матеріали, якими визначаються місця розташування ТС, розроблені з урахуванням вимог будівельних, санітарно-гігієнічних норм, а також існуючих містобудівних обмежень, вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання територій, охорони історико-культурної спадщини, земельно-господарського устрою.
Комлексна схема розміщення ТС та архетип розробляються за рішенням Знам'янської міської ради суб'єктом господарювання, який має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектором, та затверджуються рішенням (розпорядженням, наказом) виконавчого комітету.
Згідно Розділу ХІІІ Правил благоустрою м. Знам'янка, смт Знам'янка Друга та с. Водяне, що затверджені рішенням міської ради від 21.12.2012 № 791, визначено порядок розміщення та утримання малих архітектурних форм та тимчасових споруд згідно з вимогами розпоряджень виконавчого комітету Знам'янської міської ради.
Згідно доданої схеми розташування торгових палаток до рішення №199 від 13 липня 2016 року вбачається, що зазначені вище вимоги було дотримано. Довести протилежне у судовому засіданні представник відповідача не спромігся. Слід відзначити, що відповідність розміщення торгівельних палаток на земельній ділянці ТОВ Фора-Март у відповідності до положень зазначеного вище Порядку, погоджено і головним спеціалістом відділу архітектури та містобудування УМА та ЖКГ Знам'янської міської ради.
Аналізуючи обставини справи та зібрані у справі докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що виконавчий комітет Знам'янскої міської ради при прийнятті рішення від 13 липня 2016 року №199 діяв в межах власних повноважень з метою упорядкування розміщення тимчасових споруд на території м. Знам'янка на земельній ділянці, належній позивачу, в межах відповідних червоних ліній, що не було спростовано представником відповідача в ході судового розгляду, а отже підстави для скасування вказаного рішення відповідачем належним чином не обґрунтовано. Рішенням міської ради від 19.02.2016 № 125, виконкому делеговано повноваження щодо управління майном комунальної власності міста, але це рішення не врегульовує питання, яке було вирішено виконавчим комітетом в рішенні від 13 липня 2016 року №199. Таким чином рішення Знам'янської міської ради Кіровоградської області від 23 вересня 2016 року № 445 "Про скасування рішення виконавчого комітету від 13.07.2016 р. № 199" є протиправним і підлягає скасуванню.
Що стосується доводів позивача щодо порушення відповідачем процедури щодо несвоєчасного опублікування оскаржуваного рішення, то слід відзначити наступне.
Відповідно до розділу 3 регламенту Знам'янської міської ради Кіровоградської області VІІ скликання, підготовку питань, що вносяться на розгляд ради організовує секретар ради. До проекту подається пояснювальна записка (ст. 23). Секретар Ради забезпечує попереднє обговорення постійними комісіями, науковцями, громадськістю та оприлюднення проектів рішень, що виносяться на розгляд Ради шляхом розміщення їх на сайті Ради.
Згідно з ч.1 статті 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" - доступ до інформації забезпечується шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації: 1) в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2)наданням інформації за запитами на інформацію.
Відповідно до ч.1 статті 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації" органи місцевого самоврядування є розпорядниками інформації, які згідно із статтями 14 , 15 вказаного Закону зобов'язані оприлюднювати передбачену цим та іншими законами інформацію.
Частиною 3 статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації"визначено, що проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
Під час розгляду справи встановлено, що проект оскаржуваного рішення був оприлюднений у передбачений ч.3 ст.15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" строк на офіційному сайті Знам'янської міської ради в розділі проекти рішень міської ради в строки передбачені законодавством, а саме за 20 робочих днів до дати розгляду питання - 25 серпня 2016 року. Відтак, порушення процедури оприлюднення проекту оскаржуваного рішення, а також інших порушень регламенту при його прийнятті судом не встановлено.
На підставі ч. 1 ст. 139 КАС України понесені позивачем судові витрати підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Знам'янської міської ради Кіровоградської області.
Керуючись ст.ст. 5, 6, 8-10, 73-78, 139, 241-246 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Фора-Март" - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Знам'янської міської ради Кіровоградської області від 23 вересня 2016 року № 445 "Про скасування рішення виконавчого комітету від 13.07.2016 р. № 199".
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Фора-Март" судовий збір у розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Знам'янської міської ради Кіровоградської області.
Рішення може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Знам'янський міськрайонний суд Кіровоградської області протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивач: товариство з обмеженою відповідальністю "Фора-Март", вул. Фрунзе, 91, м. Знам'янка, Кіровоградська область, 27406, код ЄДРПОУ 20644691.
Відповідач: Знам'янська міська рада Кіровоградської області, вул. Михайла Грушевського, 19, м. Знам'янка, Кіровоградська область, 27400, код ЄДРПОУ 32986436.
Третя особа: ОСОБА_3, АДРЕСА_1, 27406.
Дата складення повного судового рішення - 27 березня 2018 року.
Суддя Г.В. Берднікова
Суд | Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2018 |
Оприлюднено | 28.03.2018 |
Номер документу | 72981841 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Ябчик Н. М.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні