Красилівський районний суд Хмельницької області
Справа № 677/1704/17
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05.03.2018 м.Красилів
Красилівський районний суд Хмельницької області
в складі : головуючої - судді Боголюбової Л.М.,
за участі секретаря Кондратюк О.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Красилові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 сільської ради Красилівського району Хмельницької області, ПАТ Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство про визнання недійсним рішення ОСОБА_2 сільської ради та державного акту на право постійного користування земельною ділянкою водного фонду на території ОСОБА_2 сільської ради площею 789,93 га , -
ВСТАНОВИВ:
в обгрунтування заявленого позову позивач посилається на те, що 05.04.2017 року він звернувся із письмовим клопотанням до ОСОБА_2 сільської ради щодо надання йому земельних ділянок водного фонду на території ОСОБА_2 сільської ради в оренду орієнтовною площею 3.5 га. та 0.6 га.
ОСОБА_2 сільської ради від 07.04.2017 року №90 йому було відмовлено у надані даних земельних ділянок водного фонду в оренду на території ОСОБА_2 сільської ради, чим порушено його Конституційні права як громадянина України.
У листі було зазначено, що земельні ділянки водного фонду входять до складу державного акту на право постійного користування землею серією І-ХМ № 000588 виданого ВАТ Хмельницькрибгосп 15.11.2000 року, який є не зареєстрований у книзі реєстрації державних актів, отже є не дійсний з моменту видачі.
01.11.1996 року рішенням №2 сесії Хмельницької обласної ради було створено ОСОБА_2 орнітологічний заказник місцевого значення площею 918.3 га..
Орнітологічний заказник Кузьминський (водосховище) площею 918.3 га., знаходиться за межами населеного пункту с.Кузьмин та входить до складу ОСОБА_2 сільської ради Красилівського району Хмельницької області.
Земельні ділянки водного фонду, які він просить виділити площею 0.6 га. та 3.5 га. розташовані також в межах ОСОБА_2 сільської ради.
З 2015 року земельну ділянку водного фонду загальною площею 789,93 га. використовує (здійснює господарську діяльність) ПАТ Хмельницькрибгосп для ведення рибного господарства на підставі державного акта на право постійного користування землею виданого ОСОБА_2 сільською Радою народних депутатів 15.11.2000 року.
У відповідності до рішення ОСОБА_2 сільської Ради народних депутатів від 31.10.2000 року, Про затвердження матеріалів інвентаризації землі проведеної ВК ПМП ЛІМБ надано в постійне користування ВАТ Хмельницькриба по матеріалах інвентаризації земельну ділянку площею 789.93 га., для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в тому числі: пасовищ - 2.50 га., під виробничими дворами - 0.49 га., шляхами і дамбами - 9.09 га., ліси і лісовкриті площі - 6.00 га., болота - 117.51 га., водосховища і канали - 654,34 га., та у п.4 даного рішення вказано, що ВК ПМП ЛІМБ видати державний акт на право постійного користування землею ВАТ Хмельницькриба згідно даного рішення.
ВК ПМП ЛІМБ оформлено державний акт на право постійного користування серією 1-ХМ № 000588 із порушенням п.4 вищенаведеного рішення №2 одиннадцятої сесії Кузьсинської сільської ради XXIII скликання від 31.10.2000 року а саме:
Державний акт виданий не ВАТ Хмельницькриба а ВАТ Хмельницькрибгосп .
Цільове призначення земельної ділянки відповідно до п.2 даного рішення для ведення товарного виробництва, а державний акт видано для ведення рибного господарства що є порушенням ст.ст.141, 143 Земельного кодексу України.
Державний акт на право постійного користування виданий ВАТ Хмельницькрибгосп не зареєстрований у книзі реєстрації державних актів на право постійного користування землею по ОСОБА_2 сільській раді Красилівіського району.
Окрім того книгу реєстрації закрито 27.06.2003 року із підписом та печаткою управління земельних ресурсів у Красилівському районні, а 01.04.2003 року складений акт передачі книги реєстрації державних актів на право постійного користування у кількості 1шт. та 5 держ. актів на постійне користування землею. Даний державний акт до Держземагенства не передавався.
За порядковим номером №2 у книзі реєстрації державних актів на право постійного користування землею зазначено не державний акт на право постійного користування землею № 000588 виданий ВАТ Хмельницькрибгосп , а 11-ХМ № 002880 виданий ст. Воронківці Жмеринського відділення.
Наказом №43 Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.05.1999 року, затверджено Інструкцію про порядок складання, видачі, реєстрацію і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею ( в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі , яка передбачає у п. 3.5 , що державні акти , які посвідчують право приватної власності на землю, право колективної власності на землю або право постійного користування землею реєструються у Книзі реєстрації державних актів на право постійного користування землею за формою згідно з додатком 5 вказаної інструкції.
У відповідності до ст. ст. 125,126 ЗК України виникнення права власності та права постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності або право постійного користування земельною ділянкою та його державної реєстрації. Право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державникми актами, фори яких затверджуються кабінетом міністрів україни.
Так як даний державний акт на право постійного користування землею є не зареєстрований у відповідності до вимог чинного законодавства, яке діяло в період видачі державного акту, тому даний акт вважається таким, що не має юридичної сили, є не чинним і підлягає скасуванню.
Окрім того відповідно до ст. 26 ЗУ Про природно - заповідний фонд України на території заказника в томпу числі створеного в 1996 році заказника Кузьминський обмежується або забороняється мисливство та діяльність, що суперечить цілям і завданням, передбаченим положенням про заказник. Власники або користувачі земельних ділянок , водних та інших природних об єктів, оголошених заказником, беруть на себе зобов язання щодо забезпеченя режиму їх охорони та збереження.
Ст.7 зазначеного Закону передбачає, що на землях природно- заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність , яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням. Зайняття рибогосподарською діяльністю, яку здійснює ПАТ Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство на території , що перебуває під охороною відповідно до ЗУ Про природно -заповідний фонд України обмежено.
Отже, існування оскаржуваного рішення ОСОБА_2 сільської ради та державного акту на право постійного користування земельною ділянкою водного фонду площею 789.93 га., серія І-ХМ № 000588 перешкоджають і унеможливлюють отримати йому в оренду земельні ділянки водного фонду на території ОСОБА_2 сільської ради.
З вище викладених підстав просить визнати незаконним та скасувати рішення №2 одиннадцятої сесії ОСОБА_2 сільської ради Красилівського району ХХ111 скликання від 31.10.2000 року.
Визнати незаконним та скасувати державний акт на право постійного користування земельною ділянкою водного фонду площею 789,93 га., серія І-ХМ № 000588 виданий ОСОБА_2 сільською радою народних депутатів Красилівського району для ВАТ Хмельницькрибгосп 15.11.2000 року.
В судове засідання позивач подав заяву про розгляд справи у його відсутності, позовні вимоги просить задовольнити в повному об ємі.
Представник відповідача -ОСОБА_2 сільська рада в судове засідання подала заяву про розгляд справи у їх відсутності, позовні вимоги визнала.
Представни відповідача- ПАТ Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство в судове засідання подали письмове заперечення, просять в позові відмовити.
Дослідивши матеріали справи, суд находить позов підлягаючим задоволенню.
Судом об єктивно встановлено, що 01.11.1996 року рішенням №2 сесії Хмельницької обласної ради було створено ОСОБА_2 орнітологічний заказник місцевого значення площею 918.3 га..
Згідно ст.26 Закону України Про природно заповідний фонд України , на території заказника обмежується або забороняється мисливство та діяльність, що суперечить цілям і завданням, передбаченим положенням про заказник. Господарська, наукова та інша діяльність, що не суперечить цілям і завданням заказника, проводиться з додержанням загальних вимог щодо охорони навколишнього природного середовища. Власники або користувачі земельних ділянок, водних та інших природних об'єктів, оголошених заказником, беруть на себе зобов'язання щодо забезпечення режиму їх охорони та збереження.
Стаття 7 вищезгаданого Закону передбачає що на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь- яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об'єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.
Відповідно до законодавства України, території заказників не підлягають передачі в оренду (користування) для здійснення товарної аквакультури.
У відповідності до ст.6 Закону України Про аквакультуру вказано, що не можуть перебувати у власності (користуванні) об'єкти аквакультури, що потрапили в умови природної волі за межі наданих суб'єктам аквакультури в користування рибогосподарських водних об'єктів (їх частин), рибогосподарських технологічних водойм, акваторій (водного простору) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України або цілеспрямовано вселені у водні об'єкти (їх частини).
Як передбачено ст. 51 ЗУ Про аквакультуру не підлягають передачі у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб водні об єкти, що: використовуються для питних потреб; розташовані в межах території та об єктів, що перебувають під охороною відповідно до Закону України Про природно-заповідний фонд України .
Проте ОСОБА_2 сільською Радою народних депутатів 31.10.2000 року було прийнято рішення про затвердження матеріалів інвентаризації землі та п.2 вказаного рашення вирішено надати в постійне користування ВАТ Хмельницькриба по матеріалах інвентаризації земельну ділянку площею 789,93 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в тому числі : пасовищ-2,50 га, під виробничими дворами - 0,49 га, шляхами і дамбами - 9,09 га, ліси і лісовкриті площі - 6,0 га, болота -117,51 га, водосховище і канали -654,34 га.
Пунктом 4 квазаного рішення зобов язано ВК ПМП Лімб видати державні акти на право постійного користування землею ВАТ Хмельницькриба .
При розробці технічної документації при виготовленні державного акту на право постійного користування землею для ВАТ Хмельницькрибгосп ВК ПМП Лімб не звернув уваги на вказані обмеження, не зазначив на карті землекористування межі створеного в 1996 році ОСОБА_2 орнітологічного заказника місцевого значення, площа якого становить 918,3 га і в межах якого були надані рішенням ОСОБА_2 сільської ради землі постійного корисування для ВАТ Хмельницькрибгосп для веденя рибного господарства, тому господарське використання даної водойми для рибогосподарських потреб суперечить принципам охорони природи спрямованих на реалізацію вузьковідомчих господарських інтересів а також чинному Законодавству України.
Наказом №43 Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.05.1999 року, затверджено Інструкцію про порядок складання, видачі, реєстрацію і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею ( в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі , яка передбачає у п. 3.5 , що державні акти , які посвідчують право приватної власності на землю, право колективної власності на землю або право постійного користування землею реєструються у Книзі реєстрації державних актів на право постійного користування землею за формою згідно з додатком 5 вказаної інструкції.
Державні акти на право постійного користування відповідно до вищенаведеної інструкції, повинні виготовлятися у 2-х екземплярах за одним і тим самим серійним номером, один з них (архівний) повинен був залишитись у сільській раді, а другий повинен отримати землекористувач.
Проте ні в сільській раді ні в держземагенстві Красилівського району, куди було передано документи ОСОБА_2 сільської ради ( акт передачі від 01.04.2003року) архівного державного акту на право постійного користування землею виданого для ВАТ Хмельницькрибгосп не має.
Окрім того виданий державний акт на право постійного користування землею виданий для ВАТ Хмельницькрибгосп не зареєстрований в книзі реєстрації державних актів на право постійного користування землею по ОСОБА_2 сільській раді, чим порушено вимоги інструкції та діюче законодавство.
Будь-який Державний акт - це правовстановлюючий документ, який посвідчує право власності на конкретну земельну ділянку з чітко визначеними межами. Цей документ вказує на точне місцезнаходження та розмір ділянки. Відповідно до вимог законодавства державний акт підлягає обов'язковій державній реєстрації. Якщо державний акт на право власності на землю не зареєстрований він є недійсним з моменту його видачі.
Статтями 13,19,142-145 Конституції України встановлено, що: земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією; органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; до матеріальної основи місцевого самоврядування належить, зокрема, земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи місцевого самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.
Правові підстави набуття громадянами і юридичними особами права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності визначено ч.1 ст.116 ЗК України, якими є рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, передбачених цим Кодексом або результати аукціону.
Як роз'яснено п.2.3 Постанови Пленуму Вищого Господарського суду України "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" від 17.05.2011 року №6 державні акти про право власності або право постійного користування на земельну ділянку є документами, що посвідчують відповідне право і видаються на підставі рішень Кабінету Міністрів України, обласних, районних, Київської і Севастопольської міських, селищних, сільських рад, Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, районної, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.
У спорах, пов'язаних з правом власності або постійного користування земельними ділянками, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти про право власності чи постійного користування.
Підставами для визнання акту недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства.
Вравховуючи наведене є підстави для визнання незаконним та скасування рішення № 2 одиннадцятої сесії ОСОБА_2 сільської ради Красилівського району від 31.10.2000року та визнання недійсним державного акта на право постійного користування землею виданого ОСОБА_2 сільською радою народних депутатів 15.11.2000 року.
Керуючись ст.ст.116, 122, 125,126 ЗК України, Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні» , Законом України Про природно заповідний фонд України ,
ЗУ Про аквакультуру , ст.ст. 2, 3, 13, 23, 81, 133, 141, 258, 264, 265, 272, 273, 352, 354, 355 ЦПК України, суд
ухвалив:
Заявлені вимоги ОСОБА_1 (31047, Хмельницька область, Красилівський райн, с. Кузьмин вул.Зарічанська,38) до ОСОБА_2 сільської ради Красилівського району Хмельницької області (31047, Хмельницька область, Красилівський район, с.Кузьмин, вул.Центральна,1, код ЄДРПОУ 04407359), ПАТ Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство (31530, Хмельницька область, Летичівський район, смт.Меджибіж, вул.Чкалова,58) про визнання недійсним рішення ОСОБА_2 сільської ради та державного акту на право постійного користування землею задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення №2 одиннадцятої сесії ОСОБА_2 сільської ради Красилівського району ХХ111 скликання від 31.10.2000 року.
Визнати незаконним та скасувати державний акт на право постійного користування землею серія І-ХМ № 000588 виданий ОСОБА_2 сільською радою народних депутатів Красилівського району для ВАТ Хмельницькрибгосп 15.11.2000 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено безпосередньо до апеляційного суду Хмельницької області шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Красилівський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2018 |
Оприлюднено | 28.03.2018 |
Номер документу | 72998187 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Красилівський районний суд Хмельницької області
Боголюбова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні