Рішення
від 15.03.2018 по справі 808/3690/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15 березня 2018 року 16:52Справа № 808/3690/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Лазаренка М.С.,

за участю секретаря судового засідання Філоненко Ю.М.,

за участю:

представник позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Фермерського господарства ШАС І С

до Головного управління ДФС у Запорізькій області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство ШАС І С (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 30.10.2017 №0014361412, №0014371413, №0014381413.

В обґрунтування позову підприємство посилається на те, що відповідачем було порушено процедуру проведення документальної позапланової перевірки позивача, оскільки відповідач зобов'язаний був провести перевірку на виконання приписів п.п.78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України коли було розпочато процедуру реорганізації позивача в строк, що не перевищує 60 днів з моменту внесення даних про припинення юридичної особи 01.06.2017 по 01.08.2017. Вказує, що податковий орган не повідомляв підприємство в установленому законом порядку про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Також посилається на те, що у листі Пологівської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області контролюючий орган посилається на наказ від 12.07.2017 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки. Проте, дана перевірка при припиненні юридичної особи не може проводитися, оскільки перевірку органи ДФС у разі припинення юридичної особи можуть проводити виключно до вимог приписів статті 79 Податкового кодексу України. Таким чином, вважає, що відповідач допустив грубі численні порушення при здійсненні процедури проведення перевірки. З огляду на таке, оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 08.12.2017 відкрито провадження в адміністративній справі №808/3690/17 за позовом Фермерського господарства «ШАС І С» до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень. Закінчено підготовче провадження та призначено судове засідання на 19 грудня 2017 року.

Ухвалою суду від 19.12.2017 відкладено розгляд адміністративної справи №808/3690/17 та призначено підготовче судове засідання на 15 січня 2018 року.

У судовому засіданні 15.01.2018 оголошено перерву до 15.02.2018.

Ухвалою суду від 15.02.2018 закрито підготовче провадження у справі за позовом Фермерського господарства ШАС І С до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень. Призначено справу до судового розгляду по суті на 15 березня 2018 року.

Представник позивача в судовому засіданні в режимі відеоконференції підтримав позовні вимоги, просив суд їх задовольнити з підстав, викладених у позові.

Відповідач адміністративний позов не визнав, у відзиві на позовну заяву від 19.12.2017 вх. № 36393 вказав на те, що ФГ ШАС і С не надано до перевірки первинних документів фінансово-господарської діяльності у зв'язку з чим неможливо підтвердити, що частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків. Також у зв'язку з тим, що не надані договори, що підтверджують права власності/користування земельними ділянками, неможливо встановити площу сільськогосподарських угідь та їх нормативно грошову оцінку та визначити об'єкт оподаткування ФГ ШАС і С як платника єдиного податку четвертої групи. Таким чином, ФГ ШАС і С є платником податку на загальних підставах, ФГ ШАС і С не подано декларацію з податку на прибуток за 2015 рік, 2016 рік та не задекларовано дохід від реалізації товарів (виконаних робіт, наданих послуг), що враховуються при визначенні об'єкту оподаткування податком на прибуток. В порушення п.п. 14.1.36. п.14.1 ст.14, ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України. ФГ ШАС і С занижено дохід від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг, що враховуються при визначенні об'єкту оподаткування, на суму 218375 грн., у т.ч. на грн. за 2015 рік, за 2016 рік. Перевіркою також встановлено порушення ФГ ШАС і С термінів подання податкової декларації з податку на прибуток за 2015 рік, 2016 рік, платником також не подано ліквідаційну звітність з податку на прибуток за 2017 рік. На підставі наведених вище доводів вважає, що підстави для задоволення позовних вимог позивача, а саме визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 30.10.2017 №0014361413, №0014371413, № НОМЕР_1 відсутні.

У судове засідання прибув представник відповідача та підтримав заперечення з підстав викладених вище. Просив суд відмовити у задоволенні позову.

Враховуючи норми ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства, у судовому засіданні 15.03.2018 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно встановивши обставини справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, встановив наступне.

Фермерське господарство ШАС І С зареєстровано 21.02.2007 за адресою: 71050, Запорізька область, Більмацький район, с. Благовіщенка, вул. Зарічна, будинок 4.

Згідно наказу Головного управління ДФС у Запорізькій області від 03.10.2017 №2661 головним державним ревізором-інспектором відділу аудиту платників території обслуговування Пологівської ОДПІ управління аудиту ТУ ДФС у Запорізькій області, інспектором податкової та митної справи II рангу ОСОБА_3; головним державним ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи юридичних осіб управління податків і фізичних осіб ГУ ДФС у Запорізькій області, інспектором податкової та митної справи І рангу ОСОБА_4 проведена позапланова невиїзна перевірка ФГ ШАС і С (код ЄДРПОУ 34262304).

У відповідності до п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п. 78.1.7 п.78.1 ст.78, п.79.1 Податкового кодексу України, ФГ ШАС і С проінформовано про дату початку і місце проведення позапланової невиїзної документальної перевірки письмовим повідомленням від 03.10.2017 № 14856/10/08-01-14-03-08 та копією наказу від 03.10.2017 № 2661, які були направлені поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення. ГУ ДФС у Запорізькій області було направлено лист ФГ ШАС і С (код ЄДРПОУ 34262304) 03.10.2017 № 14856/10/08-01-14-03-08 про надання документів фінансово-господарської діяльності у зв'язку з проведенням невиїзної перевірки з 05.10.2017.

За результатами перевірки було складено акт №572/08-01-14-13-13/34362330 від 11.10.2017 та встановлено наступні порушення:

п.п. 14.1.36. п.14.1 ст.14, ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п.п. 135.4.1 п. 135.4 ст. 135 Податкового кодексу України, ФГ ШАС і С занижено дохід від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих що враховуються при визначення об'єкту оподаткування, на суму 83455 грн., у т.ч. на 44 147,00 грн. за 2014 рік, на 20881 грн. за 2015 рік, на 18427 грн. за 2016 рік.

Перевіркою достовірності відображених показників у поданих деклараціях з податку на прибуток підприємств за період з 01.01.2014 по 31.12.2014 встановлено:

1) ФГ ШАС і С задекларовано доходу у рядку 02 Декларацій Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) показників за період з 01.01.2014 по 31.12.2014 у загальній сумі 55 грн., перевіркою достовірності відображеного показника встановлено його заниження на суму 245261 грн.

30.10.2017, на підставі Акту перевірки №572/08-01-14-13-13/34362330 від 30.10.2017, контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення № НОМЕР_2 про збільшення ФГ ШАС і С суми грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на суму 104 318,75 грн., з яких 83 455,00 грн. за основним платежем та 20 863,75 грн. за штрафними санкціями; № НОМЕР_3, яким застосовано штрафні санкції до ФГ Шас і С у розмірі 510,00 грн., та № НОМЕР_1, яким до ФГ ШАС і С застосовано штрафні санкції за платежем податок на прибуток у розмірі 340,00 грн.

Не погоджуючись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями Фермерське господарство ШАС І С звернулось з даним позовом до суду.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступних висновків.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПК України (тут і в подальшому в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Пунктом 135.1. ст. 135 ПК України, доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються, зокрема, з: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Відповідно до п.135.2. ст. 135 ПК України, доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Згідно п.п. 135.4.1. п. 135.4. ст. 135 ПК України, дохід від операційної діяльності визнається в розмірі договірної (контрактної) вартості, але не менше ніж сума компенсації, отримана в будь-якій формі, в тому числі при зменшенні зобов'язань, та включає: дохід від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг, у тому числі винагороди комісіонера (повіреного, агента тощо); особливості визначення доходів від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг для окремих категорій платників податків або доходів від окремих операцій встановлюються положеннями цього розділу.

Так, в акті перевірки зазначено: …в порушення п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14, ст. 44, п.п. 135.4.1 п. 135.4 ст. 135 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями, які діяли у перевіряємий період) ФГ ШАС і С занижено дохід від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування на суму 245 261 грн., в т.ч. на 245 261,00 грн. за 2014 рік…. .

Як встановлено судом у перевіряємий період ФГ ШАС і С було платником єдиного податку четвертої групи.

Згідно з п.п.291.4 ст.291 ПК України, суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку, зокрема, четверта група - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка ськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Відповідно до пп. 292.1.1 ст.292 ПК України, об'єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

Права власності/користування земельними ділянками повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства.

Відповідно до пп. 292.1.2 ст.292 ПК України базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 1 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого розділом XII цього Кодексу.

Відповідно до пп. 298.8.4. ст.298 ПК України у разі коли у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва становить менш як 75 відсотків сільськогосподарський товаровиробник сплачує податки у наступному податковому (звітному) році на загальних підставах.

Якщо така частка не перевищує 75 відсотків у зв'язку із виникненням обставин непереборної сили у попередньому податковому (звітному) році, до платника податку наступному податковому (звітному) році зазначена вимога не застосовується. Такі платники податку для підтвердження статусу платника єдиного податку подають податкову декларацію разом із рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад про наявність обставин непереборної сили та перелік суб'єктів господарювання, що постраждали внаслідок таких обставин.

Згідно з п.44.1 ст.44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством України. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до п.44.2 ст.44 ПК України, для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Згідно пп. 20.1.6 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов'язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Як встановлено з матеріалів справи, листом ГУ ДФС у Запорізькій області від 03.10.2017 №14856/10/08-01-14-03-08 було повідомлено ФГ ШАС і С про необхідність надання документів, що підтверджують дані декларацій (розрахунків), у зв'язку з проведенням позапланової невиїзної перевірки ФГ ШАС і С з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, підставою якої є припинення юридичної особи ( п.78.1.7 Податкового кодексу України).

Станом на дату складання акту перевірки документи, що підтверджують фінансово- господарську діяльність, не надані, про що складено акт від 11.10.2017 № 704/08-01-14-13/34262304.

Відповідно до розрахунків частки сільськогосподарського виробництва за 2015 рік, скоригований дохід ФГ ШАС і С склав 116003, 00 грн. та за 2016 рік скоригований дохід ФГ ШАС і С склав 102372,00 грн. (податкові розрахунки №9019357414 від 18.02.2016 та №9023561550 від 19.02.2017).

Тож, оскільки підприємством не надані до перевірки документи, що підтверджують дані податкових декларацій (розрахунків), висновки щодо показників, відображених податковій звітності, зроблені з врахуванням їх відсутності. Ненадання зазначених вище документів унеможливлює об'єктивне визначення суті проведених операцій та правильного визначення об'єкту оподаткування податком на прибуток.

При цьому, під час розгляду справи представником позивача не спростовано факт ненадання до перевірки витребуваних податковим органом документів, не надано такі документи і до матеріалів справи. Таким чином, документально не підтверджено, що частка сільськогосподарського товаровиробництва ФГ ШАС і С за попередній податковий звітний період дорівнює або перевищує 75 відсотків.

З огляду на викладене, висновок податкового органу про те, що ФГ ШАС і С не подано декларацію з податку на прибуток за 2015 рік та 2016 рік, не задекларовано дохід від реалізації товарів (виконаних робіт, наданих послуг) що враховуються при визначенні об'єкту оподаткування податком на прибуток є правомірним.

Перевіркою також встановлено порушення ФГ ШАС і С термінів подання податкової декларації з податку на прибуток за 2015рік, 2016 рік, та платником не подано ліквідаційну звітність з податку на прибуток за 2017 рік. Доказів зворотного позивачем не надано.

Посилання позивача на порушення відповідачем порядку проведення перевірки позивача спростовується наданими податковим органом копіями документів. При цьому будь-яких доводів на спростування висновків перевірки щодо виявлених порушень позивачем не надано.

Враховуючи викладене, оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені у відповідності до вимог чинного законодавства та фактичних обставин, а тому є правомірними не підлягають скасуванню.

Частиною першою статті 9 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на викладене вище, адміністративний позов суд задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Фермерського господарства ШАС І С (71050, Запорізька область, Більмацький район, с. Благовіщенка, вул. Зарічна,19, код ЄДРПОУ 34262304) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2018
Оприлюднено29.03.2018
Номер документу73005368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3690/17

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 27.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 15.03.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні