ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
05 березня 2018 року о/об 12 год. 49 хв.Справа № 808/3818/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
про звернення стягнення податкового боргу на кошти у сумі 625130 грн. 25 коп.,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - позивач, ГУ ДФС у Запорізькій області) до Токмацької міської ради (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з Токмацької міської ради податковий борг Комунального підприємства "Токмаксоцбуд" Токмацької міської ради (далі - КП "Токмаксоцбуд" ТМР) у сумі 625130 грн. 25 коп., у тому числі: по податку на прибуток підприємства у сумі 554114 грн. 00 коп.; по частині чистого прибутку у сумі 71016 грн. 25 коп.
Позивач у позові зазначив, що за КП "Токмаксоцбуд" ТМР обліковується податковий борг у сумі 625130 грн. 25 коп., у тому числі: по податку на прибуток підприємства у сумі 554114 грн. 00 коп.; по частині чистого прибутку у сумі 71016 грн. 25 коп., який виник з сум узгоджених податкових зобов'язань нарахованих контролюючим органом.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що позивач не надав до суду жодного доказу того, що ним виконані вимоги ст.95 Податкового кодексу України, а також те, що у КП Токмаксоцбуд ТМР відсутнє власне майно (рухоме, нерухоме), яке може бути включене в податкову заставу або проводилися публічні торги, а також позивач не надав суду підтвердження того, що здійснювалося стягнення коштів, які перебувають у власності КП Токмаксоцбуд ТМР та цих коштів було недостатньо. Також позивач не надав доказів того, що були проведені необхідні заходи для включення майна в податкову заставу. Більш того, позивач не надав суду доказів того, що податковий керуючий відвідав підприємство та не виявив майно. Тобто, на момент звернення позивача з поданням №131/9/08-01-17-00-09 від 05.04.2017 до відповідача, заходи щодо погашення податкового боргу КП Токмаксоцбуд ТМР позивачем проведені не були. Позивач звернувся до суду без відповіді про відмову Токмацької міської ради у задоволенні подання від 05.04.2017 №131/9/08-01-17-00-09, так як існує лише відповідь виконкому щодо розгляду листа №16688/10/08-01-17-08-020 від 30.10.2017 що питання було розглянуто лише на засіданні комісії з питань економічного розвитку, бюджету та фінансів. Тобто, позивач звернувся до суду лише на підставі відповіді виконкому від 30.10.2017 за №2113/21-15 про розгляд листа №16688/10/08-01-17-08-020 від 30.10.2007.
Відповідач проти позову заперечив.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 71701, Запорізька область, м.Токмак, вул.Центральна, буд.45. Відповідач має ідентифікаційний код 20520724.
І. Заборгованість КП "Токмаксоцбуд" ТМР з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності (міста або району), виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного КП "Токмаксоцбуд" ТМР контролюючим органом.
28.01.2015 на підставі Акту перевірки №8/22/39043413 від 25.12.2014 Токмацькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0000142200, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності (міста або району), на суму 554114 грн. 00 коп., у тому числі: 443155 грн. 00 коп. - за податковими зобов'язаннями; 110959 грн. 00 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
ІІ. Заборгованість відповідача по частині чистого прибутку комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучаються до бюджету (області, міста) виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного КП "Токмаксоцбуд" ТМР контролюючим органом.
25.05.2015 на підставі Акту перевірки №2155/10/08-01-10-04-13 від 15.05.2015 Токмацькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0000402200, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання по частині чистого прибутку комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучаються до бюджету (області, міста) на суму 71016 грн. 25 коп., у тому числі: 56677 грн. 00 коп. - за податковими зобов'язаннями; 14339 грн. 25 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкових повідомлень-рішень від 28.01.2015 за №0000142200, від 25.05.2015 за №0000402200, то вказані в них суми грошових зобов'язань відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженими і підлягають сплаті.
Доказів самостійної сплати податкових зобов'язань (платіжних документів) відповідачем до суду не надано.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - "Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано інтегровану картку КП "Токмаксоцбуд" ТМР згідно з якою за відповідачем обліковується податковий борг по податку на прибуток підприємства у сумі 554114 грн. 00 коп., по частині чистого прибутку у сумі 71016 грн. 25 коп.
Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов'язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.
Отже, позивачем доведено заборгованість КП "Токмаксоцбуд" ТМР у сумі 625130 грн. 25 коп., у тому числі: по податку на прибуток підприємства у сумі 554114 грн. 00 коп.; по частині чистого прибутку у сумі 71016 грн. 25 коп.
При вирішенні спору по суті судом прийнято до уваги приписи пп.14.1.153, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.
Судом досліджено наданий позивачем корінець податкової вимоги за №35488-17 від 06.12.2016.
Позивачем надано до суду Довідку про банківські рахунки платника КП "Токмаксоцбуд" ТМР, згідно з якою банківський рахунок КП "Токмаксоцбуд" ТМР у банку ПАТ "КРЕДІ ОСОБА_1" закритий з 10.10.2014. Інших рахунків у банках КП "Токмаксоцбуд" ТМР не має.
Відповідно до Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником КП "Токмаксоцбуд" ТМР є Токмацька міська рада.
Згідно з Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта (сформованої 27.03.2017) за КП "Токмаксоцбуд" ТМР нерухоме майно не зареєстроване.
Згідно з Актом про результати документальної позапланової невиїзної перевірки №8/22/39043413 від 25.12.2014, Актом про результати документальної позапланової невиїзної перевірки №185/22/39043413 від 13.05.2015 у КП "Токмаксоцбуд" ТМР відсутнє рухоме майно.
Судом досліджено: подання Токмацької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.04.2017 за №131/9/08-01-17-00-09; лист виконавчого комітету Токмацької міської ради від 12.04.2017 за №750/22-15 щодо результатів розгляду подання Токмацької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.04.2017 за №131/9/08-01-17-00-09; лист Токмацької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області від 26.10.2017 за №16688/10/08-01-17-08-020 про надання інформації щодо розгляду подання Токмацької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.04.2017 за №131/9/08-01-17-00-09; лист виконавчого комітету Токмацької міської ради від 30.10.2017 за №2113/21-15 щодо результатів розгляду листа Токмацької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області від 26.10.2017 за №16688/10/08-01-17-08-020.
До суду не надано доказів припинення КП "Токмаксоцбуд" ТМР на день прийняття судом по даній справі рішення (05.03.2018).
У п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України зазначено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: 96.1.1. виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; 96.1.2. затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; 96.1.3. ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; 96.1.4. прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Згідно з п.96.3 ст.96 Податкового кодексу України відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Матеріалами справи підтверджується дотримання та не порушення позивачем приписів Податкового кодексу України.
Доводи відповідача суд не приймає до уваги виходячи з вище викладеного та оскільки вони спростовуються матеріалами справи, є необґрунтованими.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Звернути стягнення податкового боргу Комунального підприємства Токмаксоцбуд Токмацької міської ради (71701, Запорізька область, м.Токмак, вул.Радянська, буд.319; код ЄДРПОУ 39043413) з податку на прибуток у сумі 554114 грн. 00 коп. на кошти Токмацької міської ради (71701, Запорізька область, м.Токмак, вул.Центральна, буд.45; код ЄДРПОУ 20520724), в управлінні якої перебуває таке комунальне підприємство, на користь бюджету (р/р33215861700014, отримувач: Токмацьке УК/Токмак/11020201, ЄДРПОУ 37942194, банк - ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО - 813015).
Звернути стягнення податкового боргу Комунального підприємства Токмаксоцбуд Токмацької міської ради (71701, Запорізька область, м.Токмак, вул.Радянська, буд.319; код ЄДРПОУ 39043413) по частині чистого прибутку у сумі 71016 грн. 25 коп. на кошти Токмацької міської ради (71701, Запорізька область, м.Токмак, вул.Центральна, буд.45; код ЄДРПОУ 20520724), в управлінні якої перебуває таке комунальне підприємство, на користь бюджету (р/р33218857700014, отримувач: Токмацьке УК/Токмак/21010301, ЄДРПОУ 37942194, банк - ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО - 813015).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Рішення у повному обсязі виготовлено 05.03.2018.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2018 |
Оприлюднено | 30.03.2018 |
Номер документу | 73034427 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні