ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
31 липня 2018 рокусправа № 808/3818/17 Суддя І інстанції - Прасов О.О.
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Чепурнов Д.В.
судді: Мельник В.В., Сафронова С.В.,
за участю секретаря судового засідання: Царьової Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Токмацької міської ради
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 05 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області до Токмацької міської ради про звернення стягнення податкового боргу на кошти,-
ВСТАНОВИВ:
ГУ ДФС у у Запорізькій області звернулося з вищевказаним позовом до суду в якому просило стягнути з Токмацької міської ради податковий борг Комунального підприємства Токмаксоцбуд Токмацької міської ради (далі - КП Токмаксоцбуд ТМР) у сумі 625130 грн. 25 коп., у тому числі: по податку на прибуток підприємства у сумі 554114 грн. 00 коп.; по частині чистого прибутку у сумі 71016 грн. 25 коп.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 05 березня 2018 року позов задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, Токмацька міськрада подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просило постанову суду скасувати та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні позовних вимог. Посилається на порушення контролюючим органом процедури стягнення податкового боргу комунальних підприємств.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 71701, Запорізька область, м.Токмак, вул.Центральна, буд.45. Відповідач має ідентифікаційний код 20520724.
Заборгованість КП Токмаксоцбуд ТМР з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності (міста або району), виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного КП Токмаксоцбуд ТМР контролюючим органом.
28.01.2015 на підставі Акту перевірки №8/22/39043413 від 25.12.2014 Токмацькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0000142200, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності (міста або району), на суму 554114 грн. 00 коп., у тому числі: 443155 грн. 00 коп. - за податковими зобов'язаннями; 110959 грн. 00 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Заборгованість відповідача по частині чистого прибутку комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучаються до бюджету (області, міста) виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного КП Токмаксоцбуд ТМР контролюючим органом.
25.05.2015 на підставі Акту перевірки №2155/10/08-01-10-04-13 від 15.05.2015 Токмацькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0000402200, яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання по частині чистого прибутку комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучаються до бюджету (області, міста) на суму 71016 грн. 25 коп., у тому числі: 56677 грн. 00 коп. - за податковими зобов'язаннями; 14339 грн. 25 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
З Довідки про банківські рахунки платника КП Токмаксоцбуд ТМР, вбачається, що банківський рахунок КП Токмаксоцбуд ТМР у банку ПАТ КРЕДІ ОСОБА_1 закритий з 10.10.2014. Інших рахунків у банках КП Токмаксоцбуд ТМР не має.
Відповідно до Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником КП Токмаксоцбуд ТМР є Токмацька міська рада.
Згідно з Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта (сформованої 27.03.2017) за КП Токмаксоцбуд ТМР нерухоме майно не зареєстроване.
Згідно з Актом про результати документальної позапланової невиїзної перевірки №8/22/39043413 від 25.12.2014, Актом про результати документальної позапланової невиїзної перевірки №185/22/39043413 від 13.05.2015 у КП Токмаксоцбуд ТМР відсутнє рухоме майно.
05.04.2017 року у зв'язку з несплатою КП Токмаксоцбуд ТМР податкових зобов'язань Токмацькій міськраді було направлено подання щодо прийняття рішення для погашення податкового боргу.
Листом від 12 квітня 2017 року Токмацька міськрада повідомила що дане питання буде розглянуто на найближчий сесії.
26 жовтня 2017 року до Токмацької міськради було направлено лист щодо розгляду на сесії питання про сплату податкового бору по КП Токмаксоцбуд на який отримано відповідь від 30 жовтня 2017 року в якій повідомлялося, що на засіданні постійної комісії з питань економічного розвитку, бюджету та фінансів дане питання було розглянуто, але у зв'язку з браком коштів у місцевому бюджеті кошти на сплату податкового боргу з місцевого бюджету не були виділені.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовідносини щодо погашення податкового боргу державних або комунальних підприємств регулюються спеціальними нормами, зокрема, ст. 96 ПК України, що зумовлено особливою метою створення таких підприємств, які у більшості випадків, пов'язані із здійсненням соціальних функцій (комунальні підприємства) та із захистом загальнодержавних інтересів (казенні підприємства).
Стаття 95 ПК України передбачає, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Статтею 96 ПК України встановлений порядок погашення податкового боргу державних підприємств, які не підлягають приватизації, та комунальних підприємств.
Згідно з пунктом 96.1 статті 96 ПК України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Згідно із пунктом 96.3 статті 96 ПК України відповідь щодо прийняття одного із зазначених рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Аналіз зазначених вище норм дає підстави вважати, що передумовою звернення контролюючого органу до органу виконавчої влади в порядку статті 96 ПК України є вжиття ним заходів щодо виявлення майна боржника - комунального підприємства та встановлення можливості внесення такого майна в податкову заставу.
При цьому норми статті 96 ПК України застосовується лише тоді, коли процедура стягнення боргу за рахунок коштів, які знаходяться у власності платника, передбачена статтею 95 ПК України, з будь-яких причин, вказаних в законі, не вирішила проблему погашення боргу.
Позивачем надано докази, що підтверджують, вжиття ним повного переліку дій, встановлених ПК України щодо розшуку майна боржника з метою стягнення податкового боргу з комунального підприємства.
Матеріалами справи підтверджується дотримання контролюючим органом процедури стягнення податкового боргу і доводи викладені в апеляційній скарзі зазначених фактів не спростовують.
Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Токмацької міської ради - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 05 березня 2018 року - залишити без змін.
Постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня набрання законної сили.
Головуючий суддя: Д.В. Чепурнов
Суддя: В.В. Мельник
Суддя: С.В. Сафронова
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2018 |
Оприлюднено | 05.08.2018 |
Номер документу | 75670067 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні