Постанова
від 27.03.2018 по справі 757/48451/17
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 757/48451/17

Провадження № 3/761/2463/2018

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 березня 2018 року

суддя Шевченківського районного суду м. Києва Бугіль Володимир Вячеславович, розглянувши матеріали, які надійшли від Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, мешканку АДРЕСА_1, займаючого посаду керівника політичної партії Українська народна партія ,

за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

В С Т А Н О В И В:

З протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що Політична партія УКРАЇНСЬКА НАРОДНА ПАРТІЯ (код ЄДРПОУ 21710533), подала Звіт за І квартал 2017 року до Національного агентства з питань запобігання корупції (адреса: бул. Дружби народів,буд. 28, м. Київ, 01103) 04.05.2017 року у паперовій формі за підписом керівника Партії ОСОБА_1.

За результатами аналізу звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, поданого політичною партією УКРАЇНСЬКА НАРОДНА ПАРТІЯ (код ЄДРПОУ 21710533) Національним агентством складено Акт про проведення аналізу звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру від 30.06.2017 р.

За результатами аналізу Звіту встановлено, що:

-у Звіті партії в таблиці Місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статус юридичної особи зазначено 360 місцевих організацій. Проте до Звіту Партії не додано інформацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру від 315 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, що є порушенням частини дев'ятої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні та підпункту 1 пункту 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, відповідно до якого, ця інформація додається шляхом заповнення відповідних розділів Звіту, що стосуються місцевої організації партії та обов'язково додається разом із Звітом політичної партії.

Таким чином, керівником політичної партії УКРАЇНСЬКА НАРОДНА ПАРТІЯ (код ЄДРПОУ 21710533) ОСОБА_1 вчинено порушення встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, відповідальність за яке передбачена статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що не перешкоджає розгляду.

Представник ОСОБА_1 - ОСОБА_3 просив суд закрити провадження по справі у зв'язку із встановленням відсутності складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене, суд заслухавши думку представника ОСОБА_1, дослідивши матеріали справи проходить до наступного висновку.

Відповідно до ст.17 Закону України Про політичні партії в Україні , - Політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов'язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за відповідний квартал, а також оприлюднює такий звіт на своєму офіційному веб-сайті (за наявності) у цей самий строк. У звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру обов'язковому оприлюдненню підлягають прізвище, ім'я, по батькові та місце проживання фізичної особи. Інші відомості про фізичну особу, віднесені до інформації з обмеженим доступом, оприлюдненню не підлягають.

До звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру додаються копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості (у тому числі копії платіжних документів, довідок установ банків про рух коштів на рахунках).

Аналіз звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру передбачає встановлення відповідності оформлення звіту, включених до нього звітних даних вимогам законодавства, своєчасності подання звіту, повноти та достовірності відображеної у звіті інформації, встановлення наявності або відсутності порушень законодавства щодо фінансування політичних партій або передвиборної агітації.

Відповідно до Положення про аналіз Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру затвердженого Рішенням №26 Національного агенства з питань запобігання корупції від 08.09.2016 року п.2 ч.1 зазначено передбачено, що, - Аналіз Звіту, підготовка і затвердження висновку за результатами такого аналізу здійснюються Національним агентством у строк, що не перевищує двох місяців з дня його надходження.

Частиною 3 п.8 Положення передбачено, що: - у разі з'ясування за результатами аналізу Звіту, що політичною партією діяльність за звітний період не провадилася, про це зазначається у Висновку.

Адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Так НАЗК було додано до матеріалів провадження перелік зареєстрованих місцевих організацій УНП, які набули статусу юридичних осіб.

Серед зазначених місцевих організацій є організації УНП, які знаходяться на території анексованого півострова Крим та окупованих територій Донецької та Луганської областей. Зокрема: Кримська організація УНП, Севастопольська міська організація, Ялтинська міська організація УНП, Донецька обласна організація УНП, Луганська обласна організація УНП, Ровеньківська міська організація УНП.

Питання щодо подачі такими місцевими організаціями політичних партій своїх звітів, а вони відповідно до вимог НАЗК повинні бути засвідчені підписами керівника та затверджені печатками організацій, жодним нормативно-правовими актами НАЗК не були врегульовані. А тому умисної або необережної дії чи бездіяльності стосовно неподачі звітів таких організацій не було зі сторони УНП та її керівника.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України Про політичні партії в Україні , - Політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Рішенням Конституційного суду України від 23 травня 2001 р. у справі щодо конституційності статті 248-3 ЦПК України, яким конституційним визнане положення ст. 248-3 цього Кодексу, згідно з яким зазначено, що: Внутрішня організація, взаємовідносини членів об'єднань громадян, їх підрозділів, статутна відповідальність членів цих об'єднань регулюються корпоративними нормами, встановленими самими об'єднаннями громадян, які базуються на законі; визначаються питання, які належать до їх внутрішньої діяльності або виключної компетенції і підлягають самостійному вирішенню. Отже, втручання органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб у здійснювану в рамках закону діяльність об'єднань громадян не допускається .

Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (п. 14 ст. 1 і ст. 21) передбачено, що суб'єкт державної реєстрації політичної партії - Міністерство юстиції України - під час державної реєстрації перевіряє її статут. А тому статут політичної партії після такої перевірки відповідає вимогам чинного законодавства України.

Українська Народна Партія не має і не може мати жодного адміністративного впливу на свої місцеві організації, які набули статусу юридичної особи стосовно зобов'язання подачі звіту про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру. Оскільки це суперечить нормам Статуту УНП та принципам створення і діяльності політичної партії як такої.

Крім того, ст. 96 ЦК України визначено, що юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями.

Також, відповідно до 5. Розділу II Порядку оформлення протоколів про адміністративні правопорушення та внесення приписів Національним агентством з питань запобігання корупції затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 09.06.2016 № 5 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 липня 2016 р. за № 1019/29149), - Протокол про адміністративне правопорушення підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; за наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

п.7. Порядку передбачено, що: - При складенні протоколу про адміністративне правопорушення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються її права і обов'язки, передбачені статтями 55, 56, 59, 63 Конституції України, статтею 268 КУпАП, повідомляється, що справу про адміністративне правопорушення буде розглянуто судом у строки, визначені статтею 277 КУпАП, про що робиться відмітка та ставиться підпис особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від проставлення підпису про ознайомлення з правами у протоколі робиться запис про це.

П.10. Порядку передбачено, що - Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох примірниках, один з яких під підпис вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

У разі якщо особа відмовляється від отримання другого примірника протоколу про адміністративне правопорушення або не з'являється для ознайомлення з протоколом, другий примірник протоколу про адміністративне правопорушення та копії інших матеріалів, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, рекомендованим поштовим відправленням із повідомленням про вручення та з описом вкладення не пізніше наступного робочого дня з дня складення протоколу про адміністративне правопорушення разом із супровідним листом в конверті з позначкою "особисто" направляються особі, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення.

Відміткою про вручення другого примірника протоколу про адміністративне правопорушення у цьому випадку є особистий підпис особи, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення, на повідомленні про вручення, датою вручення є дата, зазначена на цьому повідомленні.

Національне агентство з питань запобігання корупції не повідомляло ОСОБА_1 як керівника Української Народної Партії про складення протоколу про адміністративне правопорушення та про ознайомлення з протоколом про адміністративне правопорушення.

З Протоколу про адміністративне правопорушення №60-23/185 від 16 серпня 2017 року складеного стосовно ОСОБА_1-керівника політичної партії Українська Народна Партія за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення вбачається відсутність підписів ОСОБА_1 та не зазначені мотиви відсутності підписів. Копія Протоколу була отримана Українською Народною Партією 22 серпня 2017 року - після подачі Протоколу до суду, що є порушенням ст.256 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Отже, враховуючи, що по справі відсутні докази, які підтверджують вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, є всі підстави для закриття провадження у справі відносно ОСОБА_4 про притягнення його до адміністративної відповідальності за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення у діях особи.

Разом з тим, згідно пункту 7 статті 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених статтею 38 КУпАП.

Оскільки, на момент розгляду справи минуло понад 3 місяці з дня вчинення правопорушення, провадження у справі підлягає закриттю.

На підставі викладеного, керуючись ст. 38, ст. 212-21, ст. 247 КУпАП, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , за ст. 212-21 КУпАП закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення у діях особи та у зв'язку із закінченням строку притягнення до адміністративної відповідальності.

На постанову може бути подана апеляція до Апеляційного суду м. Києва протягом десяти днів з дня її винесення через Шевченківський районний суд м. Києва.

Суддя В.В. Бугіль

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.03.2018
Оприлюднено30.03.2018
Номер документу73054235
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —757/48451/17

Постанова від 27.03.2018

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Бугіль В. В.

Постанова від 01.02.2018

Адмінправопорушення

Печерський районний суд міста Києва

Карабань В. М.

Постанова від 27.10.2017

Адмінправопорушення

Печерський районний суд міста Києва

Смик С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні