Рішення
від 30.03.2018 по справі 803/183/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2018 року ЛуцькСправа № 803/183/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Валюха В.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Інвест Партнерс до Виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Інвест Партнерс (далі - ТзОВ Інвест Партнерс , позивач) звернулося з позовом до Виконавчого комітету Луцької міської ради (далі - Виконком, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 28.03.2017 № 150-1 Про затвердження детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТзОВ Інвест Партнерс є власником земельної ділянки площею 0,8 га (кадастровий номер 0710100000:22:123:0009) з цільовим призначенням для обслуговування виробничої бази, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Існуючий на земельній ділянці об'єкт нерухомого майна був знищений, що підтверджується витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 88182616 від 26.05.2017.

ТзОВ Інвест Партнерс , маючи намір використовувати вказану земельну ділянку в інших цілях та при цьому фактично не маючи змоги використовувати її за чинним цільовим призначенням, виявило ініціативу щодо зміни її цільового призначення, що повністю відповідає приписам частини третьої статті 20 Земельного кодексу України (далі - ЗК України). З цією метою ТзОВ Інвест Партнерс замовило проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється з обслуговування виробничої бази на для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями та підземним паркінгом (далі - проект відведення). Проект відведення земельної ділянки був поданий на розгляд РФ ДП Центр державного земельного кадастру .

Проте, в ході процедури розгляду і погодження проекту відведення управління містобудування та архітектури Луцької міської ради не погодило його, оскільки нове проектне будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом суперечить детальному плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького, затвердженого рішенням Виконкому від 28.03.2017 № 150-1, про що надало відповідний висновок від 21.11.2017 № 20-267298. Саме в такий спосіб ТзОВ Інвест Партнерс дізналося про існування вже затвердженого детального плану території, який охоплює і його земельну ділянку.

Рішенням Виконкому від 28.03.2017 № 150-1 було затверджено детальний план території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького в м. Луцьку, згідно з додатком (далі - ДПТ). Замовником ДПТ виступило управління капітального будівництва Луцької міської ради, а розробником - ПП ПКБ Інженерна думка . Дозвіл на розроблення проекту детального плану території було надано згідно з рішенням Виконкому від 29.10.2015 № 646-1. Згідно з ДПТ на земельній ділянці ТзОВ Інвест Партнерс було запроектовано будівництво дошкільного навчального закладу (дитячого садка).

ТзОВ Інвест Партнерс не погоджується із рішенням Виконкому від 28.03.2017 № 150-1, виходячи з такого.

Так, ДПТ повинен деталізувати та уточнювати положення генерального плану населеного пункту і плану зонування території. Як вбачається з наданої відповідачем відповіді на адвокатський запит від 19.01.2018 № У-137-240, відповідно до генерального плану міста Луцька земельна ділянка ТзОВ Інвест Партнерс розташована на території громадської забудови, і відповідно до плану зонування території міста Луцька ця земельна ділянка знаходиться в зоні розміщення перспективних бізнес-центрів. Проектування будівництва дошкільного навчального закладу (дитячого садка) замість бізнес-центру не можна вважати уточненням генерального плану населеного пункту чи плану зонування території. Отже, ДПТ суперечить генеральному плану міста Луцька та плану зонування території міста Луцька, а оскаржуване рішення Виконкому від 28.03.2017 № 150-1 грубо порушує права ТзОВ Інвест Партнерс .

Крім того, ТзОВ Інвест Партнерс як власник земельної ділянки має право користуватися земельною ділянкою, в тому числі і використовувати її в інших цілях, попередньо змінивши її цільове призначення. ДПТ, затверджений рішення Виконкому від 28.03.2017 № 150-1, унеможливлює зміну цільового призначення земельної ділянки, прямо впливає на правомочність власника користуватися своїм майном на власний розсуд. Відповідач одноосібно, без будь-якої згоди власника земельної ділянки, без його інформування, втрутився в правовий режим власності ТзОВ Інвест Партнерс . Так, по-перше, відповідач по суті заперечив існуюче цільове призначення земельної ділянки ( для обслуговування виробничої бази ), фактично змінивши його на інше (будівництво дошкільного навчального закладу), а, по-друге, унеможливив реалізацію будь-яких інвестиційних намірів ТзОВ Інвест Партнерс як власника шляхом зміни цільового призначення земельної ділянки.

ДПТ є різновидом містобудівної документації, а, отже, він підлягав громадським слуханням. З відповіді на адвокатський запит від 19.01.2018 № У-137-240 позивачу стало відомо, що повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості проекту ДПТ було оприлюднено в газеті Луцький замок від 07.07.2016 № 257, і що під час проведення громадських обговорень пропозицій та зауважень від власників земельних ділянок не надходило. Проте, ТзОВ Інвест Партнерс виходить з того, що такі дії відповідача були винятково формальними, з тим, щоб створити видимість громадського обговорення, вони не були спрямовані не реальне врахування громадських інтересів. ТзОВ Інвест Партнерс наполягає на тому, що громадські слухання щодо ДПТ були проведені з грубими порушеннями процедури, які вплинули на обізнаність громадськості з самим фактом проведення громадських слухань щодо проекту ДПТ та обізнаність взагалі про існування такого проекту, в тому числі і на її право участі в обговоренні і прийнятті відповідних рішень.

Позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Виконкому від 28.03.2017 № 150-1 Про затвердження детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького .

В поданому до суду відзиві на позовну заяву від 26.02.2018 № 3-18/140 (а. с. 34-38) представник відповідача ОСОБА_1 позов не визнала та просить відмовити у його задоволенні з таких мотивів та підстав.

Позивач є власником земельної ділянки площею 0,8 га (кадастровий номер 0710100000:22:123:0009) з цільовим призначенням для обслуговування виробничої бази, що відноситься до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (п. ж частини першої статті 19 ЗК України).

ТзОВ Інвест Партнерс виявило ініціативу щодо зміни цільового призначення земельної ділянки з обслуговування виробничої бази (категорія земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) на для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями та підземним паркінгом (категорія земель житлової та громадської забудови), в результаті чого було подано проект відведення земельної ділянки на розгляд РФ ДП Центр державного земельного кадастру . Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради не погодило його, оскільки нове проектне будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом суперечить ДПТ в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького, затвердженого рішенням Виконкому від 28.03.2017 № 150-1, про що надало відповідний висновок від 21.11.2017 № 20-267298.

Рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 № 42/1 Про затвердження Генерального плану міста Луцька затверджено Генеральний план міста Луцька, відповідно до якого дана земельна ділянка (м. Луцьк, вул. Архітектора Метельницького, 4) розташована на території громадської забудови.

Відповідно до частини першої статті 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI) план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Рішенням Луцької міської ради від 25.02.2015 № 71/13 Про затвердження плану зонування території міста Луцька затверджено план зонування території міста, згідно з яким земельна ділянка (м. Луцьк, вул. Архітектора Метельницького, 4) знаходиться в зоні розміщення перспективних бізнес-центрів ПГ-2. Державними будівельними нормами України (склад та зміст детального плану території ДБН Б. 1.1-14:2012) встановлено, що зона розміщення перспективних бізнес-центрів ПГ-2 відноситься до перспективних громадських зон.

Згідно з вищезазначеним рішенням ( Затвердженого плану зонування території Луцька ) особи, які мають земельну ділянку у власності або у користуванні, та бажають здійснити будівництво або зміну виду використання земельної ділянки (в межах цільового призначення), мають ознайомитись із Зонінгом та зобов'язані узгодити свої наміри забудови його вимогам, після чого отримують містобудівні умови та обмеження згідно з Планом зонування території (зонінгу).

За змістом частини першої статті 19 Закону № 3038-VI детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Державними будівельними нормами України (склад та зміст детального плану території ДБН Б. 1.1-14:2012) зазначено, що у детальному плані враховуються інвестиційні наміри будівництва для відповідної території на етап реалізації від 3 років до 7 років та надаються орієнтовні показники на розрахунковий етап Генерального плану населеного пункту.

Виконкомом у межах повноважень було ухвалено рішення від 29.10.2015 № 646-1 Про дозвіл на розробку проекту детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького . Управлінням містобудування та архітектури видані вихідні дані на розробку детального плану даної території від 05.11.2015 реєстраційний № 126-б/н-15 (ВД). Інформацію про ухвалене рішення від 29.10.2015 № 646-1 Про дозвіл на розробку проекту детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького було розміщено на офіційному сайті Луцької міської ради. В газеті Луцький замок від 07.07.2016 № 25 опубліковано повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості проекту містобудівної документації Детальний план території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького у місті Луцьку розробленого ПП ПКБ Інженерна думка . Пропозиції громадськості були відсутні, і як результат містобудівна документація розглядалась на засіданні архітектурно-містобудівної ради, де більшістю голосів було вирішено погодити детальний план території, що відповідає нормам чинного законодавства (стаття 21 Закону № 3038-VI).

На засіданні сесії Луцької міської ради від 21.03.2017 було ухвалено рішення № 20/23 Про погодження детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького .

Рішенням Виконкому від 28.03.2017 № 150-1 Про затвердження детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького затверджено ДПТ в межах Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького в м. Луцьку.

Представник відповідача вказує, що з метою уточнення положень генерального плану, визначення планувальної організації і функціонального призначення, врахування потреб громади на замовлення управління капітального будівництва Луцької міської ради було надано дозвіл на розроблення проекту детального плану території в межах Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького (рішення Виконкому від 29.10.2015 № 646-1). В порядку розроблення ДПТ було запропоновано на перспективу запроектувати дитячий садок. Розробником проекту ДПТ є ПП ПКБ Інженерна думка м. Луцьк. Після проходження процедури громадського обговорення, проект ДПТ був затверджений рішенням виконкому від 28.03.2017 № 150-1 та переданий в Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО імені ОСОБА_2 для врахування при коригуванні генерального плану міста Луцька.

Відповідно до Затвердженого плану зонування території міста Луцька (розділ 5.5 п.1) відведені земельні ділянки та інші існуючі на момент набуття чинності (зонінгом) об'єкти нерухомого майна, що за видом використання, техніко-інженерними показниками не відповідають вимогам Зонінгу, можуть використовуватися без визначення терміну приведення їх у відповідність до містобудівного регламенту, якщо вони не створюють загрози для життя, здоров'я людини, для оточуючого середовища, об'єктів культурної спадщини. Власникам земельних ділянок дозволяється капітальний ремонт та експлуатація будівель і споруд, які не відповідають вимогам Зонінгу, а також їх реконструкція і технічне переоснащення, якщо це не призведе до збільшення невідповідностей Зонінгу.

Враховуючи вищевикладене, ДПТ міста Луцька не суперечить генеральному плану міста Луцька та плану зонування території міста Луцька тому, що зона розміщення перспективних бізнес-центрів, згідно плану зонування території міста Луцька, відноситься до перспективних громадських зон. Виконком прийняв рішення щодо затвердження детального плану міста Луцька відповідно до норм чинного законодавства, не змінюючи цільового призначення земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: Луцьк, вул. Архітектора Метельницького, 4.

Таким чином, Виконком при прийнятті оскаржуваного рішення діяв в межах наданих законом повноважень, порядок та процедура прийняття рішення не була порушена, а тому позовні вимоги є безпідставними.

12.03.2018 позивач подав відповідь на відзив на позовну заяву, у якій з доводами відзиву не погодився (а. с. 72).

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 08.02.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Станом на 29.03.2018 інших (крім позовної заяви, відзиву відповідача на позовну заяву та відповіді на відзив) заяв по суті справи не надходило.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити частково з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ Інвест Партнерс є власником земельної ділянки площею 0,8 га (кадастровий номер 0710100000:22:123:0009; адреса: м. Луцьк, вул. Архітектора Метельницького, 4), з цільовим призначенням для обслуговування виробничої бази , що підтверджується інформаційною довідкою від 31.03.2016 № 56410154 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (а. с. 17-18). При цьому, існуючий на вказаній земельній ділянці об'єкт нерухомого майна (цегельна споруда закритої мийки площею 330,4 кв. м.) був знищений, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 26.05.2017 № 88182616 (а. с. 19-20).

Як вбачається з висновку управління містобудування та архітектури Луцької міської ради від 21.11.2017 № 20-267288, поданий позивачем проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється з обслуговування виробничої бази на для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями та підземним паркінгом (площею 0,8 га на вул. Архітектора Метельницького, 4 у м. Луцьку) погоджений не був, оскільки проектне нове будівництво багатоквартирних житлових будинків з підземним паркінгом суперечить ДПТ в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького, затвердженого рішенням Виконкому від 28.03.2017 № 150-1 (а. с. 22).

Судом також встановлено, що рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 № 42/1 Про затвердження Генерального плану міста Луцька було затверджено Генеральний план міста Луцька, розроблений Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, з якого убачається, що земельна ділянка площею 0,8 га по вул. Архітектора Метельницького, 4 у м. Луцьку розташована на території громадської забудови (а. с. 45-64).

25.02.2015 Луцька міська рада прийняла рішення № 71/13 Про затвердження плану зонування території міста Луцька , яким затвердила план зонування території міста Луцька, та відповідно до якого вказана вище земельна ділянка площею 0,8 га по вул. Архітектора Метельницького, 4 у м. Луцьку знаходиться в зоні розміщення перспективних бізнес-центрів ПГ-2 (а. с. 65-67).

28.03.2017 Виконком прийняв рішення № 150-1 Про затвердження детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького , відповідно до якого на зазначеній вище земельній ділянці запроектовано будівництво дошкільного навчального закладу (дитячого садка) (а. с. 39-43).

Згідно із пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач не довів правомірності оскаржуваного в даній адміністративній справі рішення в частині, з огляду на таке.

Відповідно до пунктів 2, 3, 9 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;

детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території;

план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

За приписами частин першої - третьої статті 8 цього ж Закону планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Як передбачено частиною першою статті 16 Закону № 3038-VI, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Згідно із частинами першою, другою статті 17 Закону № 3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід'ємною частиною генерального плану. Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Частинами першою - третьою статті 18 Закону № 3038-VI передбачено, що план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об'єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об'єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації. Зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог: 1) урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території; 2) виділення зон обмеженої містобудівної діяльності; 3) відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій; 4) урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон; 5) установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови; 6) узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями; 7) відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів.

Відповідно до частин першої - третьої статті 19 Закону № 3038-VI детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції. Детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів. Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації. На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід'ємною частиною детального плану території.

Згідно із частиною четвертою статті 19 Закону № 3038-VI детальний план території визначає: 1) принципи планувально-просторової організації забудови; 2) червоні лінії та лінії регулювання забудови; 3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; 4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; 5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; 6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; 7) черговість та обсяги інженерної підготовки території; 8) систему інженерних мереж; 9) порядок організації транспортного і пішохідного руху; 10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; 11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів (у разі відсутності плану зонування території).

Як передбачено частиною восьмою статті 19 Закону № 3038-VI, детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.

Відповідно до пунктів 1.1, 1.2 ДБН Б.1.1-14:2012 Склад та зміст детального плану території (затверджені з наданням чинності з 01.10.2012 наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.03.2012 № 107) ці будівельні норми встановлюють вимоги до складу та змісту детального плану території. Норми призначені для застосування органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами незалежно від форм власності та господарювання при розробленні детальних планів територій.

Згідно із пунктом 4.1 ДБН Б.1.1-14:2012 Склад та зміст детального плану території детальний план розробляється з метою: - уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, схеми планування території району; - уточнення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту або території за його межами; - визначення функціонального призначення та параметрів забудови окремої земельної ділянки за межами населеного пункту з метою розміщення об'єкта будівництва; - формування принципів планувальної організації забудови; - встановлення червоних ліній та ліній регулювання забудови; - виявлення та уточнення територіальних ресурсів для всіх видів функціонального використання території; - визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами; -визначення параметрів забудови окремих земельних ділянок; - уточнення містобудівних умов та обмежень згідно з планом зонування у разі його наявності; - визначення містобудівних умов та обмежень у разі відсутності плану зонування; - обґрунтування потреб формування нових земельних ділянок та визначення їх цільового призначення, зображення існуючих земельних ділянок та їх функціонального використання; - визначення потреб у підприємствах та установах обслуговування, місць їх розташування; - забезпечення комплексності забудови території; - визначення доцільності, обсягів, послідовності реконструкції забудови; - створення належних умов охорони і використання об'єктів культурної спадщини та об'єктів природно-заповідного фонду, інших об'єктів, що підлягають охороні відповідно до законодавства; - визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо: попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території; створення транспортної інфраструктури; організації транспортного і пішохідного руху, розміщення місць паркування транспортних засобів; охорони та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки; комплексного благоустрою та озеленення; використання підземного простору тощо.

Як передбачено пунктом 4.2 ДБН Б.1.1-14:2012 Склад та зміст детального плану території детальний план розробляється: - на структурно-планувальні елементи території населеного пункту, які мають цілісний планувальний характер, - на основі затвердженого генерального плану цього населеного пункту відповідно до чинного законодавства, плану зонування (за наявності) з використанням матеріалів містобудівного та земельного кадастрів; - на окрему територію за межами населеного пункту з певним функціональним використанням (житлова, курортна, оздоровча, рекреаційна, дачна або садова, виробнича тощо) або кількох таких територій - на основі затвердженої містобудівної документації відповідно до чинного законодавства з використанням матеріалів містобудівного та земельного кадастрів; - на земельну ділянку за межами населеного пункту для розміщення окремого об'єкта будівництва - на основі затвердженої містобудівної документації відповідно до чинного законодавства з використанням матеріалів містобудівного та земельного кадастрів (Примітка 1. Детальний план розробляють, як правило, на територію, що обмежується магістралями, вулицями, магістральними інженерними мережами або елементами ландшафту (водні об'єкти, гори, яри, ліси). Примітка 2. Для населених пунктів з чисельністю населення до 50 тисяч осіб (малих міст, селищ, сіл), а також курортних, дачних і садових територій детальний план може розроблятися на всю територію та поєднуватися із генеральним планом цього населеного пункту).

Системний аналіз вказаних правових норм дає підстави дійти висновку про те, генеральний план населеного пункту, план зонування та детальний план території є видами містобудівної документації, при цьому, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, а план зонування та детальний план території розробляються на підставі генерального плану території та не можуть йому суперечити. Крім того, детальний план території розробляється на підставі плану зонування та не може йому суперечити.

Разом з тим, як вбачається із матеріалів справи, затверджений оскаржуваним рішенням Виконкому від 28.03.2017 № 150-1 ДТП у частині, що стосується належної позивачу земельної ділянки площею 0,8 га у м. Луцьку, по вул. Архітектора Метельницького, 4 (кадастровий номер 0710100000:22:123:0009), не відповідає містобудівній документації вищого рівня: Генеральному плану міста Луцька, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 № 42/1 Про затвердження Генерального плану міста Луцька (яким передбачено, що земельна ділянка розташована на території громадської забудови), та плану зонування території міста Луцька, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 25.02.2015 № 71/13 Про затвердження плану зонування території міста Луцька (земельна ділянка знаходиться в зоні розміщення перспективних бізнес-центрів ПГ-2).

Суд погоджується із доводами позивача про те, що проектування будівництва дошкільного навчального закладу (дитячого садка) замість бізнес-центру не може вважатися уточненням генерального плану населеного пункту чи плану зонування. При цьому, при прийнятті оскаржуваного рішення не було враховано цільового призначення зазначеної земельної ділянки, що призвело до порушення прав позивача як власника цієї ділянки.

Разом з тим, суд не може погодитися із доводами позивача про порушення вимог статті 21 Закону № 3038-VI при прийнятті оскаржуваного рішення (зокрема, в частині непроведення громадських слухань), оскільки відповідач надав докази на спростування вказаних доводів. Так, з пояснювальної записки до проекту рішення Виконкому Про затвердження детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького (а. с. 41) вбачається: на засіданні Виконкому було ухвалено рішення від 29.10.2015 № 646-1 Про дозвіл на розробку проекту детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького ; інформацію про ухвалене рішення було розміщене на офіційному сайті Луцької міської ради; управління містобудування та архітектури видало вихідні дані на розробку детального плану території від 05.11.2015 № 126-б/н-15 (ВД); в газеті Луцький замок від 07.07.2016 № 25 опубліковано повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості проекту містобудівної документації Детальний план території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького у м. Луцьку (а. с. 44); пропозиції громадськості відсутні; 25.10.2016 містобудівну документацію погоджено на засіданні архітектурно-містобудівної ради; 21.03.2017 міська рада ухвалила рішення № 20/23 Про погодження детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького.

Крім того, при вирішенні даного спору суд враховує, що за приписами частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси. Тобто, при розгляді публічно-правового спору суд зобов'язаний з'ясувати, чи має місце порушення суб'єктивних прав, свобод чи інтересів особи, а у випадку, коли суб'єктивне право, свободи або інтереси не порушені, вони не підлягають судовому захисту.

На думку суду, оскаржуване рішення порушує права позивача, але лише у частині, що стосується належної позивачу земельної ділянки.

Суд також виходить з того, що позивач дотримав шестимісячний строк звернення до суду з цим позовом, оскільки про порушення свої прав оскаржуваним рішенням позивач дізнався у листопаді 2017 року, тобто, після одержання висновку управління містобудування та архітектури Луцької міської ради від 21.11.2017 № 20-267288.

Відтак, з урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку про те, що оскаржуване рішення Виконкому від 28.03.2017 № 150-1 у частині, що стосується належної позивачу земельної ділянки, прийняте з порушенням вимог Закону № 3038-VI, тому позовні вимоги належить задовольнити частково шляхом прийняття судом рішення про визнання протиправним та скасування вказаного рішення у зазначеній частині із одночасною відмовою у задоволенні решти позовних вимог щодо скасування рішення в цілому.

Згідно із частинами першою, третьою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Отже, оскільки позовні вимоги задоволені частково, тому на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір, сплачений квитанцією від 06.02.2018 № 0.0.957186417 в сумі 1762,00 грн. (а. с. 2, 27), пропорційно до задоволених вимог в розмірі 881,00 грн.

Керуючись статтями 243-246, 250, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 28 березня 2017 року № 150-1 Про затвердження детального плану території в межах вулиць Дубнівської, Глушець та Архітектора Метельницького в частині, що стосується затвердження детального плану території щодо земельної ділянки площею 0,8 га, розташованої у м. Луцьку, по вул. Архітектора Метельницького, 4, кадастровий номер 0710100000:22:123:0009, яка належить на праві власності Товариству з обмеженою відповідальністю Інвест Партнерс .

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Виконавчого комітету Луцької міської ради (43025, Волинська область, м. Луцьк, вул. Б.Хмельницького, 19, ідентифікаційний код 04051327) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Інвест Партнерс (43000, Волинська область, м. Луцьк, пр. В.Мойсея, 30, ідентифікаційний код 40300090) судові витрати в розмірі 881 гривня 00 копійок (вісімсот вісімдесят одна гривня нуль копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.М.Валюх

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2018
Оприлюднено01.04.2018
Номер документу73060831
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/183/18

Постанова від 21.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 30.03.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 08.02.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні